Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 31. mar 2016, 17:34

Tillykke med god skanning og den lille pige Luftballon. :)


Jeg har været til 25-ugers tjek hos lægen i dag. Min nye læge, som jeg ikke har været hos før. Ej, hvor var hun rar, helt fantastisk.
Bortset fra lidt lav blodprocent, så var alt fint.
Og så er jeg blevet sygemeldt indtil min barsel starter.

Her til aften har jeg været en idiot. Jeg havde hældt piller op til både min kæreste og mig - og så tager jeg hans. :rulle:
Vi blev enige om, at jeg nok hellere måtte ringe til vagtlægen og høre, om jeg skulle gøre noget. Han morede sig lidt over det, men beroligede mig med, at der ikke sker noget, når jeg er så langt henne. Og så foreslog han mig, at hælde et glas rødvin op til min kæreste og drikke det selv. :D
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 31. mar 2016, 17:58

Lilleluftballon skrev:
primle skrev:
Lilleluftballon skrev:Det gik så fint, baby er sund, rask, livlig og en lille pige. Det er dejligt, selvom det lige skal sluges at det er noget andet end storebror.


Tillykke :)

Sjovt som du skal sluge, at det er en pige. Sådan havde jeg det med vores lillebror :)


Glæder mig allerede nu. Og havde jo hele tiden forventet det. Men de der kommentarer om at det er helt perfekt, og nu fik jeg endelig "min" pige, dem hader jeg godt nok...


Jeg oplevede også inden MD, at flere ønskede sig en pige på vores vegne. Det blev jeg helt ked af på den ikke eksisterende drengs vegne over :genert:. Et sted dybt inde ville jeg rigtig gerne opleve at få en pige, men en dreng havde været lige så velkommen.

Her bagefter har rigtig mange også sagt, at det jo er helt perfekt med en af hver. Hvad siger man til dem, der får samme køn :gruble:.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 18:05

Danseprinsesse skrev:Tillykke med god skanning og den lille pige Luftballon. :)


Jeg har været til 25-ugers tjek hos lægen i dag. Min nye læge, som jeg ikke har været hos før. Ej, hvor var hun rar, helt fantastisk.
Bortset fra lidt lav blodprocent, så var alt fint.
Og så er jeg blevet sygemeldt indtil min barsel starter.

Her til aften har jeg været en idiot. Jeg havde hældt piller op til både min kæreste og mig - og så tager jeg hans. :rulle:
Vi blev enige om, at jeg nok hellere måtte ringe til vagtlægen og høre, om jeg skulle gøre noget. Han morede sig lidt over det, men beroligede mig med, at der ikke sker noget, når jeg er så langt henne. Og så foreslog han mig, at hælde et glas rødvin op til min kæreste og drikke det selv. :D


Genialt. Måske jeg også skulle ringe til vagtlægen... På den anden side, nu er jeg så langt at jeg ingen rødvinsskrubler har, nu har jeg bare halsbrand fra helvede. Glæder mig til at nyde et stort glas rødvin!
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 31. mar 2016, 18:09

Sorenspige skrev:
Lilleluftballon skrev:
primle skrev:
Lilleluftballon skrev:Det gik så fint, baby er sund, rask, livlig og en lille pige. Det er dejligt, selvom det lige skal sluges at det er noget andet end storebror.


Tillykke :)

Sjovt som du skal sluge, at det er en pige. Sådan havde jeg det med vores lillebror :)


Glæder mig allerede nu. Og havde jo hele tiden forventet det. Men de der kommentarer om at det er helt perfekt, og nu fik jeg endelig "min" pige, dem hader jeg godt nok...


Jeg oplevede også inden MD, at flere ønskede sig en pige på vores vegne. Det blev jeg helt ked af på den ikke eksisterende drengs vegne over :genert:. Et sted dybt inde ville jeg rigtig gerne opleve at få en pige, men en dreng havde været lige så velkommen.

Her bagefter har rigtig mange også sagt, at det jo er helt perfekt med en af hver. Hvad siger man til dem, der får samme køn :gruble:.


Ja, præcis. Og også lidt ked på min søns vejne. Syntes det er lidt som om man forventes at ønske sig en pige som kvinde. Og det har jeg det rigtigt svært med.
Er ikke så glad for de klassiske pigeting generelt, så drengemor stilen har passet mig godt. På den anden side er det jo slet ikke sikkert at MIN lille pige vil være en prinsessetype. Hun skal i hvert fald ikke kaldes det før hun selv beder om det, det er sikkert!
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 31. mar 2016, 18:21

Jeg melder mig som lurer i tråden. :genert: Jeg vil gerne lige over første scanning, inden jeg melder mig ind for alvor.
7
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aksen » 1. apr 2016, 05:33

Snowdrop skrev:
Aksen skrev:Jeg skal til scanning på tirsdag, hvor jeg er 8+0.. Det er første gang jeg skal scannes og jeg har bare så mange skidte tanker... Jeg har ikke super mange symptomer, og jeg synes bare de bliver færrer og færrer.. Har såå dårlig en fornemmelse.. Men samtidig gør jeg altid det her med ting jeg ikke tør at håbe på.. Vi har kæmpet så længe, og jeg tør ikke tro på at det er rigtigt.. Det kan ikke passe at det endelig er vores tur - og at det skal være så nemt at være gravid.. :(


Vil bare lige sige at jeg på det nærmeste ingen symptomer har haft. Jeg er nu 16+2 og har faktisk "kun" træthed og ondt i ryggen - som sikkert mere skyldes at vi flytter i hus på lørdag.
Så man kan sagtens være gravid uden symptomer :) Håber på det bedste for din kommende scanning :kram:


Jeg håber du har ret - og der er jo også en masse der pejer den rigtige vej.. Jeg har fx været nødt at tage et nyt bæltehul i brug, på trods af, at jeg ikke har taget på... :lun: Så noget flytter sig.. Men for søren hvor jeg glæder mig til tirsdag eftermiddag..

Tak fordi både du og danseprinsessen tog jer tid til at svare - det gjorde min morgen en hel del bedre.. :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 1. apr 2016, 06:57

Aksen skrev:
Snowdrop skrev:
Aksen skrev:Jeg skal til scanning på tirsdag, hvor jeg er 8+0.. Det er første gang jeg skal scannes og jeg har bare så mange skidte tanker... Jeg har ikke super mange symptomer, og jeg synes bare de bliver færrer og færrer.. Har såå dårlig en fornemmelse.. Men samtidig gør jeg altid det her med ting jeg ikke tør at håbe på.. Vi har kæmpet så længe, og jeg tør ikke tro på at det er rigtigt.. Det kan ikke passe at det endelig er vores tur - og at det skal være så nemt at være gravid.. :(


Vil bare lige sige at jeg på det nærmeste ingen symptomer har haft. Jeg er nu 16+2 og har faktisk "kun" træthed og ondt i ryggen - som sikkert mere skyldes at vi flytter i hus på lørdag.
Så man kan sagtens være gravid uden symptomer :) Håber på det bedste for din kommende scanning :kram:


Jeg håber du har ret - og der er jo også en masse der pejer den rigtige vej.. Jeg har fx været nødt at tage et nyt bæltehul i brug, på trods af, at jeg ikke har taget på... :lun: Så noget flytter sig.. Men for søren hvor jeg glæder mig til tirsdag eftermiddag..

Tak fordi både du og danseprinsessen tog jer tid til at svare - det gjorde min morgen en hel del bedre.. :)


Jeg var også virkelig modløs helt i starten. Jeg har også mistet én gang før, så kunne slet ikke slippe det! Det er blevet meget bedre nu, selvom det stadig nager lidt i baghovedet. Jeg skal til nakkefoldsscanning her på onsdag, så hvis alt er godt der, så sætter jeg alle segl ind på, at stoppe bekymringerne! :D
Jeg er 12+6 i dag, og kan nu mærke min livmoder udefra. Tænker det må være et godt tegn, at den vokser :lun:
Til orientering har jeg ikke rigtig haft nogen symptomer! Lidt ømme bryster og lidt forandret appetit, men ikke nogen kvalme. Blev scannet 9+0, og der lå en lille myr og sparkede med ben og arme.
:kys:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 1. apr 2016, 07:47

Aksen: Det er helt forståeligt med dumme tanker når man ikke mærker meget til graviditeten. Jeg er selv sådan en uden symptomer i starten. Så jeg fik 2 tryghedsscanninger i uge 7 og igen i uge 10 fordi jeg hele tiden fik kørt mig selv op i en spids. Troede simpelthen ikke på det, når alle mine veninder lå med hovedet i toilettet, og det eneste jeg mærkede var en lille smule mad-lede. Men det betyder altså ikke nødvendigvis at der er noget galt.

Bøtte: Et forsigtigt tillykke og velkommen til dig :) jeg har luret meget i storketråden, og hepper helt vildt på alle derinde, og ved at du har været igennem en del før du nu kan melde dig ind her.

Mht det med køn, så ved jeg godt hvad man siger til dem som venter en med samme køn som den første.. Jeg venter jo en dreng mere.. Og de kommentarer jeg får mest, er "Så må i jo bare prøve en 3. gang" :forvirret: :evil:
Som om piger er det eneste "rigtige" at få. Ihh jeg er træt af at høre på det. Jeg vidste vi ville få en dreng igen, har altid haft på fornemmelsen at jeg udelukkende ville få drenge. Og det har vel på en måde også været min drøm. Det har altid været sådan jeg har forestillet mig min børneflok. Så jeg er SLET ikke skuffet. Altså jeg ville heller ikke være skuffet over en pige, men det havde været et chok for mig, tror jeg.

Her går det godt. Jeg er begyndt på arbejde igen i forgårs efter 1,5 måneds sygemelding. Kan godt mærke at jeg pludselig er mere fysisk igang igen efter en lang pause. Det er meget hårdt om aftenen i ryggen. Skal have købt mig en varmepude til lænden. Og min symfyse spænder helt vildt. Det føles som om der er blevet kilet et eller andet ind i det led lige under venusbjerget. Noget som står og udvider ligeså stille.. Og så giver det sådan nogle frygtelige jag når jeg bevæger mig.
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 1. apr 2016, 12:09

Jeg bukkede under og tog til en privat skanning i dag, for at se om alt var ok - selvom jeg skal til MD skanning på torsdag :genert:
Jeg er 20+1 i dag, og har stadig ikke kunne mærke liv, hvilket bekymrede mig ret meget. Jeg har så foranliggende moderkage, så det er helt normalt at jeg ikke mærker noget endnu. Lillepigen har det i hvertfald helt perfekt og er rigeligt livlig :D Jeg fik det sødeste billede af hendes fod :love2:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Minionine 1. apr 2016, 12:20, rettet i alt 2 gange.
9
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aksen » 1. apr 2016, 12:10

Sangius: Det er altså rart at der er andre der også har sådan nogle tanker. Følte mig helt alene, dels på grund af, at alle andre virker til bare at brække sig i stride strømme og dels fordi jeg virkelig bare ville ønske at jeg var glad og ubekymret. Tillykke med baby - og held og lykke med NF! Det bliver dejligt at kunne se baby igen :lun: Håber du kommer til at glemme alle bekymringerne og kunne glæde dig!

Mittemis: Præcis.. Jeg ved jo godt, alt der er meget mere læsning i folk der brækker sig ud over det hele, og at det er lige så variabelt som alt andet ved menneskekroppen.. Det er bare som om at fornuften ikke når helt ind i hjernen ind i mellem.. :genert:
Du bør i øvrigt overveje sådan en varmepude med kirsebær sten. Sådan en har jeg og den er skøn! Man varmer den i mikro-ovnen, og fordi stenene har lidt vægt ligger den ligesom mere fast end en almindelig varmepude. Jeg plejer at ligge et tæppe uden om, så holder varmen fint. Jeg brugte den meget mod mens smerter..
Håber det går godt med at komme tilbage på job.
0
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aksen » 1. apr 2016, 12:10

Minionine skrev:Jeg bukkede under og tog til en privat skanning i dag, for at se om alt var ok - selvom jeg skal til MD skanning på torsdag :genert:
Jeg er 20+1 i dag, og har stadig ikke kunne mærke liv, hvilket bekymrede mig ret meget. Jeg har så foranliggende moderkage, så det er helt normalt at jeg ikke mærker noget endnu. Lillepigen har det i hvertfald helt perfekt og er rigeligt livlig :D Jeg fik det sødeste billede af hendes fod :love2:


:love: :love: Hvor er det et fint billede!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 1. apr 2016, 12:22

Bøtte: Juhuuuu! Tillykke og velkommen! (Ja undskyld, jeg er ikke så god til at være så forsigtig - er alt for glad for at se dig stikke hovedet indenfor, hæhæ). Hvornår er første scanning?

Aksen: Ja så sker der da et eller andet ;) Men forstår godt bekymringen. Jeg var selv hunderæd for at graviditeten ikke var bæredygtig, for nu havde man jo fået tudet ørerne fulde af at man får kvalme, forstoppelse, næsten omkommer af udmattelse osv osv. Og når man så intet af det oplever, så kører tankerne jo derudad... Bliver rart at få lidt ro på, på tirsdag :)

Sangius: Altså hvad er det du mærker efter? Jeg synes dælme det er svært at mærke hvad der er mavemuskler, hvad der er fedt og hvad der er livmoder?! Er 16+3

Mittemis: Jeg tror jeg ville sige "Fedt, så kan I bruge en del af de ting I allerede har købt!" - men det er som om folk er rigtig gode til at sige mærkelige, næsten negative ting når de hører man skal have baby eller hører om kønnet *ryster på hovedet*

Minionine: Pardon my french, men F*CK et cute billede!!!
1
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aksen » 1. apr 2016, 12:32

Snowdrop: Præcis.. Om ikke andet er det da nu dokumenteret, at det ikke er alle der er helt i stykker ;) Glæder mig meget til tirsdag.. OG til weekend! Jeg er alene hjemme i weekenden og overvejer en lille shoppe tur i morgen.. Måske en tur ud og gramse lidt på baby-tøj.. Nu må vi se hvor modig jeg er.. :) :gruble: Glæder mig i hvert tilfælde til at komme fra arbejde (og ja, jeg er et skidt menneske og er på debatten i arbejdstiden - her sker nada i dag :wink3: )..

Vi skal have champagne efter arbejde i dag, da en af mine kolleger har jubilæum... Den skal jeg også lige have vinklet mig ud af... :D :panik: Tænker at gå på toilettet..
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 1. apr 2016, 14:58

Jeg mærkede også først kvalme ret langt henne og har slet ikke kastet op. De eneste symptomer jeg havde de første 10 uger var voldsomme smerter.

Vi er kommet til Berlin til et helt fantastisk hotel og har fået et værelse med udsigt over hele byen og - til min kærestes store glæde - fjernsynstårnet.
Lige før kunne vi begge se udenpå maven, at han sparkede. Spooky. :lol:
Nu tager vi i Primark og køber babytøj. :D

Hav en dejlig weekend - også alle de små inde i maverne. :lun:
3
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 1. apr 2016, 16:50

Mittemis skrev:Aksen: Det er helt forståeligt med dumme tanker når man ikke mærker meget til graviditeten. Jeg er selv sådan en uden symptomer i starten. Så jeg fik 2 tryghedsscanninger i uge 7 og igen i uge 10 fordi jeg hele tiden fik kørt mig selv op i en spids. Troede simpelthen ikke på det, når alle mine veninder lå med hovedet i toilettet, og det eneste jeg mærkede var en lille smule mad-lede. Men det betyder altså ikke nødvendigvis at der er noget galt.

Bøtte: Et forsigtigt tillykke og velkommen til dig :) jeg har luret meget i storketråden, og hepper helt vildt på alle derinde, og ved at du har været igennem en del før du nu kan melde dig ind her.

Mht det med køn, så ved jeg godt hvad man siger til dem som venter en med samme køn som den første.. Jeg venter jo en dreng mere.. Og de kommentarer jeg får mest, er "Så må i jo bare prøve en 3. gang" :forvirret: :evil:
Som om piger er det eneste "rigtige" at få. Ihh jeg er træt af at høre på det. Jeg vidste vi ville få en dreng igen, har altid haft på fornemmelsen at jeg udelukkende ville få drenge. Og det har vel på en måde også været min drøm. Det har altid været sådan jeg har forestillet mig min børneflok. Så jeg er SLET ikke skuffet. Altså jeg ville heller ikke være skuffet over en pige, men det havde været et chok for mig, tror jeg.

Her går det godt. Jeg er begyndt på arbejde igen i forgårs efter 1,5 måneds sygemelding. Kan godt mærke at jeg pludselig er mere fysisk igang igen efter en lang pause. Det er meget hårdt om aftenen i ryggen. Skal have købt mig en varmepude til lænden. Og min symfyse spænder helt vildt. Det føles som om der er blevet kilet et eller andet ind i det led lige under venusbjerget. Noget som står og udvider ligeså stille.. Og så giver det sådan nogle frygtelige jag når jeg bevæger mig.


Æv at du har ondt, men dejligt at du er tilbage på job. Jeg hader også min kontorstol disse dage, bliver så træt i ryggen af at sidde på den.

Og argh, til folks kommentarer om køn. Jeg troede også vi var sådan nogle der fik drenge, så det er også lidt et chok.
0

Tilbage til "Graviditet"