At pendle - hvad fungerer?
- Little_Woman
- Indlæg: 3400
- Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
- Kort karma: 924
- Likede indlæg: 10619
At pendle - hvad fungerer?
Vi kom til at snakke om det på job i dag, det der med at pendle. Få af os gør det, vi bor og arbejder i København, og kan cykle til job - hey, jeg kunne gå derind, hvis jeg gad.
Men.. andre pendler jo - langt, tilmed - og bruger timevis på transport hver dag.
Hvad med dig - hvor langt pendler du på job? Fungerer det, ex med pendling mellem landsdelene, eller er det ondskaben selv, man må lide med i en periode? KAN man arbejde i et IC-tog, eller står man reelt som sild i en tønde i myldretiden
Enlighten me, please - jeg er nysgerrig!
Men.. andre pendler jo - langt, tilmed - og bruger timevis på transport hver dag.
Hvad med dig - hvor langt pendler du på job? Fungerer det, ex med pendling mellem landsdelene, eller er det ondskaben selv, man må lide med i en periode? KAN man arbejde i et IC-tog, eller står man reelt som sild i en tønde i myldretiden
Enlighten me, please - jeg er nysgerrig!
0
Nu med fugl
Otto, 16.11.18
- Mani
- Indlæg: 11229
- Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
- Kort karma: 1788
- Geografisk sted: Østjylland
- Likede indlæg: 23204
Re: At pendle - hvad fungerer?
Jeg har en 1/2 time hver vej i bil - min mand har 1 time hver vej. Vi har ikke rigtig prøvet andet og er glade for vores job. Det kunne da være fedt, at sætte sig på cyklen den 1/2 time i stedet - men det er ikke et ringere job hver.
Jeg hører P1 eller lydbog om morgene - og det samme eller snakker med vores forældre på turen hjem. Min mand bruger tiden tilsvarende.
Jeg hører P1 eller lydbog om morgene - og det samme eller snakker med vores forældre på turen hjem. Min mand bruger tiden tilsvarende.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
-
- Indlæg: 1098
- Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
- Kort karma: 128
- Likede indlæg: 1046
Re: At pendle - hvad fungerer?
Jeg tager i perioder turen Roskilde-KBH i tog. Som studerende har jeg altid noget der skal læses, så det bruger jeg tiden på. Jeg oplever kun sjældent at jeg ikke kan få en plads. Hvis jeg ikke kan sidde i stillezonen har jeg white noise eller klassisk musik i ørerne. Det største problem er at turen godt kan være for kort - afhængigt af afgangen synes jeg ikke rigtigt jeg kan nå at sætte mig ordentligt til.
0
- Anne Droid
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
- Kort karma: 125
- Likede indlæg: 4979
Re: At pendle - hvad fungerer?
Jeg pendler Odense-Svendborg hver dag.
Hvis det bare var toget, så var det ikke så slemt. Men jeg bor i en af forstæderne og bybusserne og toget passer ikke sammen. Og da slet ikke med alt vejarbejdet i forbindelse med letbanen og nu har de også lukket veje pga fjernvarmearbejde.
Om morgenen har jeg 25 min ventetid inden toget kører.
Hvis det bare var toget, så var det ikke så slemt. Men jeg bor i en af forstæderne og bybusserne og toget passer ikke sammen. Og da slet ikke med alt vejarbejdet i forbindelse med letbanen og nu har de også lukket veje pga fjernvarmearbejde.
Om morgenen har jeg 25 min ventetid inden toget kører.
0
Klimatosse
Re: At pendle - hvad fungerer?
Østerbro - Roskilde var ikke det store problem, da jeg læste. Det tog ca. en time, men med bus - s-tog - regionaltog - bus. Det var næsten det værste, med alle de skift.
På turen ud sad jeg og stenede og læste metroexpress. På turen hjem tog jeg en skraber i toget.
Det værste var at jeg skulle så pokkers tidligt op.
På turen ud sad jeg og stenede og læste metroexpress. På turen hjem tog jeg en skraber i toget.
Det værste var at jeg skulle så pokkers tidligt op.
0
Re: At pendle - hvad fungerer?
Jeg har 30 minutter med bus. Det er OK. Ville ønske den gik oftere og stoppede tættere på mit job.
0
- Advocatus-Diaboli
- Permanent bortvist
- Indlæg: 1563
- Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
- Kort karma: 238
- Likede indlæg: 2220
Re: At pendle - hvad fungerer?
Little_Woman skrev:Vi kom til at snakke om det på job i dag, det der med at pendle. Få af os gør det, vi bor og arbejder i København, og kan cykle til job - hey, jeg kunne gå derind, hvis jeg gad.
Men.. andre pendler jo - langt, tilmed - og bruger timevis på transport hver dag.
Hvad med dig - hvor langt pendler du på job? Fungerer det, ex med pendling mellem landsdelene, eller er det ondskaben selv, man må lide med i en periode? KAN man arbejde i et IC-tog, eller står man reelt som sild i en tønde i myldretiden
Jeg har for tiden 10 minutters kørsel mellem hjem og arbejde. Det er 8 km. Jeg ville aldrig pendle på arbejde med cykel. Jeg sveder når jeg cykler, og det dur ikke at møde op på arbejde sådan.
Jeg har pendlet langt generelt, siden jeg gik i 8. klasse - typisk 1-2 timer hver vej - og jeg har også pendlet regelmæssigt mellem landsdele. Det virker ikke rigtigt for mig at arbejde i toget (og selvsagt ikke bag rattet). Jeg er for nærig til pladsbilletter 2 gange dagligt, og det er et lotteri om man får et sæde. Selv hvis jeg gør, så arbejder jeg udelukkende med fortrolige ting, som det ikke går an at flashe til sidemanden.
Jeg vender mig ret hurtigt til rutinen, når jeg pendler, og så er det bare et mindre dagligt irritationsmoment - ligesom opvask.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Re: At pendle - hvad fungerer?
Jeg pendler Nørrebro- Roskilde.
Fordele: Der er mange afgang og det er en relativ kort tur når først jeg er hoppet på toget - det passer fint til mine skæve arbejdstider.
Ulemper: Turen er tilpas kort til at jeg ikke rigtig gider læse eller hive anden beskæftigelse frem og jeg ender ofte med at bruge (for meget) tid på min tlf.
Derudover kan det - især efter nattevagter- være virkelig svært t få siddeplads.
Selvom jeg også bruge togturen som transit og til at koble af, så savner jeg den friske luft det giver at cykle eller gå på arbejde og den frihed det giver ikke at være afhængig af offentlig transport.
Jeg pendlede Kbh-Næstved i næsten 3 ½ år.
Fordelen var, at det var en tilpas lang togtur til at jeg kunne nå en lur, læse i en bog, strikke osv.
Ulempen var klart tiden der gjorde en arbejdsdag længere og åd meget af min fritid. Derudover var der få afgange og ift mine arbejdstider var jeg af og til afhængig af at nå et bestemt tog.
En dag, så skal jeg helt sikkert bo i cykelafstand, og max 30 min, til arbejde.
Fordele: Der er mange afgang og det er en relativ kort tur når først jeg er hoppet på toget - det passer fint til mine skæve arbejdstider.
Ulemper: Turen er tilpas kort til at jeg ikke rigtig gider læse eller hive anden beskæftigelse frem og jeg ender ofte med at bruge (for meget) tid på min tlf.
Derudover kan det - især efter nattevagter- være virkelig svært t få siddeplads.
Selvom jeg også bruge togturen som transit og til at koble af, så savner jeg den friske luft det giver at cykle eller gå på arbejde og den frihed det giver ikke at være afhængig af offentlig transport.
Jeg pendlede Kbh-Næstved i næsten 3 ½ år.
Fordelen var, at det var en tilpas lang togtur til at jeg kunne nå en lur, læse i en bog, strikke osv.
Ulempen var klart tiden der gjorde en arbejdsdag længere og åd meget af min fritid. Derudover var der få afgange og ift mine arbejdstider var jeg af og til afhængig af at nå et bestemt tog.
En dag, så skal jeg helt sikkert bo i cykelafstand, og max 30 min, til arbejde.
0
Re: At pendle - hvad fungerer?
Jeg har af to omgange haft en times transport hver vej.
Begge gange gik ca. halvdelen af tiden med at gå til og fra stationen, så jeg nåede ikke rigtig at bruge tog-tiden til noget. Jeg synes det var irriterende, og var glad for at det var midlertidigt.
Begge gange gik ca. halvdelen af tiden med at gå til og fra stationen, så jeg nåede ikke rigtig at bruge tog-tiden til noget. Jeg synes det var irriterende, og var glad for at det var midlertidigt.
0
- Fru Sunshine
- Indlæg: 11519
- Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
- Kort karma: 1738
- Geografisk sted: Vendsyssel
- Likede indlæg: 16695
Re: At pendle - hvad fungerer?
Min transporttid er 40 minutter hver vej i bil. Det kan vel dårligt kaldes at pendle.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Re: At pendle - hvad fungerer?
Jeg bor i Aarhus men læser i Aalborg, og det tager mellem to og to en halv time, alt efter om det er lyntog eller ej (inkl bus til uni). Det er hårdt. Vi har meget undervisning, så jeg bruger pissemeget tid på offentlig transport. Men man kan bestemt godt arbejde i IC-togene, især hvis man sidder i stillezonen. Jeg bruger altid turen derop på at arbejde. På hjemturen falder jeg ret ofte i søvn...
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Re: At pendle - hvad fungerer?
Jeg har 35-40 min. hver vej i bil og har efterhånden vænnet mig til det. Ville langt hellere foretrække cykelafstand, som jeg har haft ifm. flere andre job, men jeg er så glad for mit nuværende arbejde, at jeg gerne tager et par år mere med transporttid
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it!
- 2SHY
- Indlæg: 15615
- Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
- Kort karma: 1640
- Geografisk sted: Aalborg
- Likede indlæg: 20990
Re: At pendle - hvad fungerer?
Jeg har haft op til 1 1/2 times pendling med offentlig transport. Det var ikke specielt sjovt men jeg udnyttede da muligheden for at sove på vejen om morgenen og af og til også om eftermiddagen. Ellers kommer man langt med en bog, lydbog, Netflix eller andet i den stil
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm
Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself
The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself
The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Re: At pendle - hvad fungerer?
Når jeg møder ind på arbejde, så kan jeg være der på 20 min, men når jeg skal hjem igen kan det snildt tage 40 min i bus grundet trafikken.
Det rører mig ikke det store, da jeg geografisk ikke rykker mig så meget. Det er kun turen fra Frederiksberg til Østerbro.
Da jeg arbejdede i Ølstykke kunne rejsetiden tage lige så lang tid som min hjemrejsetid, men da jeg flyttede mig meget langt geografisk, og at der kunne være ventetid, hvis jeg missede et tog, så føles det bare så umådeligt meget længere væk og en helvedes rejsetid, selvom det ikke var tilfældet.
Det rører mig ikke det store, da jeg geografisk ikke rykker mig så meget. Det er kun turen fra Frederiksberg til Østerbro.
Da jeg arbejdede i Ølstykke kunne rejsetiden tage lige så lang tid som min hjemrejsetid, men da jeg flyttede mig meget langt geografisk, og at der kunne være ventetid, hvis jeg missede et tog, så føles det bare så umådeligt meget længere væk og en helvedes rejsetid, selvom det ikke var tilfældet.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
- Daine
- Indlæg: 24611
- Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
- Kort karma: 3193
- Geografisk sted: Midtjylland
- Likede indlæg: 36730
Re: At pendle - hvad fungerer?
Pt. pendler jeg mellem lille landsby og Herning, det fungerer fint, jeg bruger ca 45 minutter om dagen på det. Men da jeg arbejdede i Vejle var det ved at køre mig i sænk. Det var ikke så slemt derned, for morgenkørslen hang nogenlunde sammen selvom jeg skulle skifte i Herning. Men hjem var en helt anden snak! Jeg arbejdede i butik, så fik fri kl 17.45 og måtte så vente 3 kvarter på toget. Når jeg så kom til Herning var bussen kørt 1 minut tidligere, så jeg måtte vente 1 1/2 time på det næste tog - for at kunne køre det sidste kvarter hjem Aftenkørsel sucks!
Jeg tager ikke igen et job, hvor jeg skal skifte transport undervejs, for de forskellige trafikselskaber snakker kun minimalt sammen (og Arriva og DSB da slet ikke) og når der skal skiftes efter kl 18 hænger det slet ikke sammen. Jeg elskede mit job og det var grunden til jeg var der i næsten 2 år, men det kostede rigtig meget i privatlivet og det vil jeg ikke igen gå igennem.
Men jeg fik læst en hulens bunke bøger og tog 15 kilo på, fordi jeg havde tendens til at købe kørevenligt snask til aftensmad
Jeg tager ikke igen et job, hvor jeg skal skifte transport undervejs, for de forskellige trafikselskaber snakker kun minimalt sammen (og Arriva og DSB da slet ikke) og når der skal skiftes efter kl 18 hænger det slet ikke sammen. Jeg elskede mit job og det var grunden til jeg var der i næsten 2 år, men det kostede rigtig meget i privatlivet og det vil jeg ikke igen gå igennem.
Men jeg fik læst en hulens bunke bøger og tog 15 kilo på, fordi jeg havde tendens til at købe kørevenligt snask til aftensmad
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.