Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 17. mar 2016, 16:37

GoGetter skrev:Argh, hvor har jeg længe demonstrativt ignoreret denne tråd og tænkt "ja, ja, jeg gør det snart, hvad betyder en måned eller fem fra eller til, når jeg allerede har røget i 20 år??".

Jeg er ret øvet i ikke at tænke på det sociale stigma, måden det trækker mit selvbillede ned på, helbreddet, at min hud nu for alvor begynder at se 5 år ældre ud end den er, lugten, pengene osv.

Nå. Men nu har min far fået konstateret lungecancer. Det rammer sgu igennem alle hverdagens forsvarsværker og undvigemanøvrer. Helt nede i mit grundlæggende værdisæt kan jeg mærke, at nu skal jeg stoppe. Lørdag er første dag i ferien og bliver også første røgfri dag.

Øv hvor er det surt. Jeg håber din far snart er oven på igen, det er da den værste nyhed. :ae:
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 17. mar 2016, 16:41

Jeg har fået hentet e-kvit-appen, og jeg har sat en fast dato - jeg stopper den første april. Derudover så har jeg fortalt det til alle på min facebook, så nu er der ingen vej tilbage. Min kæreste har givet mig en flyer til noget rygestop kursus - så det overvejer jeg om jeg vil tilmelde mig, jeg er lidt splittet omkring det.
3
...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 17. mar 2016, 18:21

GoGetter skrev:Argh, hvor har jeg længe demonstrativt ignoreret denne tråd og tænkt "ja, ja, jeg gør det snart, hvad betyder en måned eller fem fra eller til, når jeg allerede har røget i 20 år??".

Jeg er ret øvet i ikke at tænke på det sociale stigma, måden det trækker mit selvbillede ned på, helbreddet, at min hud nu for alvor begynder at se 5 år ældre ud end den er, lugten, pengene osv.

Nå. Men nu har min far fået konstateret lungecancer. Det rammer sgu igennem alle hverdagens forsvarsværker og undvigemanøvrer. Helt nede i mit grundlæggende værdisæt kan jeg mærke, at nu skal jeg stoppe. Lørdag er første dag i ferien og bliver også første røgfri dag.


Håber det bedste for din far, øv hvor ubehageligt! :ae: hvordan ser prognosen ud?

Sejt at du tager skeen i den anden hånd og stopper med at ryge, især i en situation som nu hvor du jo er følelsesmæssigt påvirket af din fars sygdom - hatten af for det, virkelig! :gogo: er sikker på at du kan klare det - de første par uger er de værste, så bliver det nemmere for hver dag og det ER virkelig det hele værd!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Q-beben » 18. mar 2016, 12:11

Jeg har været stoppet nu i et halvt år - og jeg har virkelig været glad for at ryge... som i "virkelig virkelig virkelig" glad for at ryge.

Og jeg er meget mere glad for at være stoppet (jeg havde aldrig drømt om, at jeg kunne sige det).

Som ryger var jeg overbevidst om, at jeg skulle gå på kompromis som ikke-ryger... eller at min livskvalitet ville blive forringet. Jeg troede fuldt og fast, at jeg ikke længere kunne nyde tingene, som jeg gjorde det før.

Men det er altså slet ikke sådan, at det er... :)

Som ikke-ryger er det enormt fedt at sidde på terrassen, når solen skinner, og nyde en Mokai, kop the eller hvad jeg nu vælger. Eller at drikke sig æske-stiv og hoppe rundt hele natten. Og det er slet ikke noget problem at have et skænderi med min kæreste - uden at skulle ryge bagefter eller undervejs :)

Jeg har prøvet at stoppe på mange forskellige måder. Men den nemmeste var at læse "Endelig ikke-ryger"-bogen. Den koster ca. 100 kr. og ligger i alle boghandler. Så slipper man for abstinenser og dyrt nikotin-tyggegummi... :)
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Krølle » 22. mar 2016, 23:42

GoGetter skrev:Argh, hvor har jeg længe demonstrativt ignoreret denne tråd og tænkt "ja, ja, jeg gør det snart, hvad betyder en måned eller fem fra eller til, når jeg allerede har røget i 20 år??".

Jeg er ret øvet i ikke at tænke på det sociale stigma, måden det trækker mit selvbillede ned på, helbreddet, at min hud nu for alvor begynder at se 5 år ældre ud end den er, lugten, pengene osv.

Nå. Men nu har min far fået konstateret lungecancer. Det rammer sgu igennem alle hverdagens forsvarsværker og undvigemanøvrer. Helt nede i mit grundlæggende værdisæt kan jeg mærke, at nu skal jeg stoppe. Lørdag er første dag i ferien og bliver også første røgfri dag.


Jeg hepper på dig - og din far! :kram:

De første uger var rastløsheden slem, men det er næsten aftaget helt. Der er vist gået 8 (?) uger i morgen, og det går over al forventning - det var klart den første måned, der var "værst", men reelt har det været overraskende nemt. Jeg er overbevist om, at det handler om, at jeg rent faktisk er (ved at være) mentalt klar til at give slip, så "savnet" er ren vane, som kun bliver brudt effektivt ved at holde fast.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Delfin » 23. mar 2016, 01:01

MyGirl skrev:
Mulan skrev:
MyGirl skrev:
Mulan skrev:d 10. maj, har jeg været røgfri i to år. Det fylder overhovedet ikke længere i mit hoved.


Ønsker SÅ meget, jeg får det sådan en dag.

Har en kollega, der ikke har rørt en cigaret i 7 år, men som stadig siger, at han savner det :8:

jeg tror at det savn nogen kan føle, slet ikke er på samme niveau som det man føler i starten :)


Det tror og håber jeg bestemt også :)


Det er det også. For mig er det oftest bare et strejf af en tanke, der forsvinder lige så hurtigt, som den kom, men der er stadig bestemte situationer, hvor den fylder lidt mere. Stress og sorg/ked af det kan godt trække lidt, men ikke så meget, at jeg for alvor har overvejet at ryge.
1
14 11 14
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 23. mar 2016, 09:30

Krølle skrev:
GoGetter skrev:Argh, hvor har jeg længe demonstrativt ignoreret denne tråd og tænkt "ja, ja, jeg gør det snart, hvad betyder en måned eller fem fra eller til, når jeg allerede har røget i 20 år??".

Jeg er ret øvet i ikke at tænke på det sociale stigma, måden det trækker mit selvbillede ned på, helbreddet, at min hud nu for alvor begynder at se 5 år ældre ud end den er, lugten, pengene osv.

Nå. Men nu har min far fået konstateret lungecancer. Det rammer sgu igennem alle hverdagens forsvarsværker og undvigemanøvrer. Helt nede i mit grundlæggende værdisæt kan jeg mærke, at nu skal jeg stoppe. Lørdag er første dag i ferien og bliver også første røgfri dag.


Jeg hepper på dig - og din far! :kram:

De første uger var rastløsheden slem, men det er næsten aftaget helt. Der er vist gået 8 (?) uger i morgen, og det går over al forventning - det var klart den første måned, der var "værst", men reelt har det været overraskende nemt. Jeg er overbevist om, at det handler om, at jeg rent faktisk er (ved at være) mentalt klar til at give slip, så "savnet" er ren vane, som kun bliver brudt effektivt ved at holde fast.


Jeg har hvert fald 8 ugers jubilæum i morgen, så det har du vist også - det er virkelig så nice :lun: Og jeg har det på samme måde som dig.

Gogetter, hvordan går det? :kys:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 31. mar 2016, 21:46

Puha, så er min sidste dag som ryger snart slut. Og jeg er begyndt at panikke.

Jeg har bare lyst til at sidde vågen hele natten og pulse. Jeg kan slet ikke overskue at så snart jeg går i seng har jeg røget min (forhåbentlig) sidste smøg nogensinde. De sidste par dage har jeg været ret motiveret, og faktisk spændt. Men nu er det bare ikke sjovt længere. Jeg føler virkelig et tab, og eg kan nærmest mærke tårende presse på, det er virkelig dumt.
1
...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 1. apr 2016, 18:50

LadyFox skrev:Puha, så er min sidste dag som ryger snart slut. Og jeg er begyndt at panikke.

Jeg har bare lyst til at sidde vågen hele natten og pulse. Jeg kan slet ikke overskue at så snart jeg går i seng har jeg røget min (forhåbentlig) sidste smøg nogensinde. De sidste par dage har jeg været ret motiveret, og faktisk spændt. Men nu er det bare ikke sjovt længere. Jeg føler virkelig et tab, og eg kan nærmest mærke tårende presse på, det er virkelig dumt.


Du er mega sej! Hvordan er første dag gået? Det er ikke dumt overhovedet, jeg følte (og føler til dels stadig) et tab og det er helt normalt! Det bliver bedre med tiden - promise!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 1. apr 2016, 19:17

Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:Puha, så er min sidste dag som ryger snart slut. Og jeg er begyndt at panikke.

Jeg har bare lyst til at sidde vågen hele natten og pulse. Jeg kan slet ikke overskue at så snart jeg går i seng har jeg røget min (forhåbentlig) sidste smøg nogensinde. De sidste par dage har jeg været ret motiveret, og faktisk spændt. Men nu er det bare ikke sjovt længere. Jeg føler virkelig et tab, og eg kan nærmest mærke tårende presse på, det er virkelig dumt.


Du er mega sej! Hvordan er første dag gået? Det er ikke dumt overhovedet, jeg følte (og føler til dels stadig) et tab og det er helt normalt! Det bliver bedre med tiden - promise!


I dag. Jeg har haft det skrækkeligt. Det har virkelig været en dårlig dag, jeg tænker kun på at ryge, jeg er rastløs og muggen, og jeg føler mig svimmel. Og så æder jeg helt vildt. Jeg håber snart det bliver lidt bedre - for mim tilstand i dag er ikke hensigtsmæssig.

Og tak for kortet, det luner <3
0
...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 1. apr 2016, 19:30

LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:Puha, så er min sidste dag som ryger snart slut. Og jeg er begyndt at panikke.

Jeg har bare lyst til at sidde vågen hele natten og pulse. Jeg kan slet ikke overskue at så snart jeg går i seng har jeg røget min (forhåbentlig) sidste smøg nogensinde. De sidste par dage har jeg været ret motiveret, og faktisk spændt. Men nu er det bare ikke sjovt længere. Jeg føler virkelig et tab, og eg kan nærmest mærke tårende presse på, det er virkelig dumt.


Du er mega sej! Hvordan er første dag gået? Det er ikke dumt overhovedet, jeg følte (og føler til dels stadig) et tab og det er helt normalt! Det bliver bedre med tiden - promise!


I dag. Jeg har haft det skrækkeligt. Det har virkelig været en dårlig dag, jeg tænker kun på at ryge, jeg er rastløs og muggen, og jeg føler mig svimmel. Og så æder jeg helt vildt. Jeg håber snart det bliver lidt bedre - for mim tilstand i dag er ikke hensigtsmæssig.

Og tak for kortet, det luner <3


Hvor er det sejt at du holder ved selvom du har det ad H til - og det bliver bedre, men den første uge er den værste, så begynder det at lette (synes jeg). Jeg åd også som en vanvittig - det aftog desværre først efter 6 ugers tid. Man siger vist, at man i gennemsnit tager 10% af sin kropsvægt på i rygestop kilo :whine: (jeg tog dog "kun" 5% på). Men altså, kg kan tabes igen og hvis det er ekstra mad og slik der gør man klarer sig igennem så synes jeg ikke du skal fokusere for meget på det nu - det vigtigste er at holde smøgerne for døren de første uger! :ae:

Med tanke på hvor svært du har haft det med at give slip på cigaretterne ift hvad du har skrevet her i tråden så synes jeg du skal give dig selv et kæmpe skulderklap! Du er i gang med at gøre noget rigtig godt for dig selv og din krop, selvom det føles ad helvede til lige nu. Husk det! :kys: om ikke særlig længe vil du begynde at mærke alle fordelene ved rygestop, så hang in there :pompom:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 1. apr 2016, 21:01

Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:
Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:Puha, så er min sidste dag som ryger snart slut. Og jeg er begyndt at panikke.

Jeg har bare lyst til at sidde vågen hele natten og pulse. Jeg kan slet ikke overskue at så snart jeg går i seng har jeg røget min (forhåbentlig) sidste smøg nogensinde. De sidste par dage har jeg været ret motiveret, og faktisk spændt. Men nu er det bare ikke sjovt længere. Jeg føler virkelig et tab, og eg kan nærmest mærke tårende presse på, det er virkelig dumt.


Du er mega sej! Hvordan er første dag gået? Det er ikke dumt overhovedet, jeg følte (og føler til dels stadig) et tab og det er helt normalt! Det bliver bedre med tiden - promise!


I dag. Jeg har haft det skrækkeligt. Det har virkelig været en dårlig dag, jeg tænker kun på at ryge, jeg er rastløs og muggen, og jeg føler mig svimmel. Og så æder jeg helt vildt. Jeg håber snart det bliver lidt bedre - for mim tilstand i dag er ikke hensigtsmæssig.

Og tak for kortet, det luner <3


Hvor er det sejt at du holder ved selvom du har det ad H til - og det bliver bedre, men den første uge er den værste, så begynder det at lette (synes jeg). Jeg åd også som en vanvittig - det aftog desværre først efter 6 ugers tid. Man siger vist, at man i gennemsnit tager 10% af sin kropsvægt på i rygestop kilo :whine: (jeg tog dog "kun" 5% på). Men altså, kg kan tabes igen og hvis det er ekstra mad og slik der gør man klarer sig igennem så synes jeg ikke du skal fokusere for meget på det nu - det vigtigste er at holde smøgerne for døren de første uger! :ae:

Med tanke på hvor svært du har haft det med at give slip på cigaretterne ift hvad du har skrevet her i tråden så synes jeg du skal give dig selv et kæmpe skulderklap! Du er i gang med at gøre noget rigtig godt for dig selv og din krop, selvom det føles ad helvede til lige nu. Husk det! :kys: om ikke særlig længe vil du begynde at mærke alle fordelene ved rygestop, så hang in there :pompom:

Jeg er glad for der er lys for enden af tunnelen :) Vægten bekymre mig heldigvis ikke - og jeg tror trods alt ikke jeg spiser helt lige så meget om et par dage som jeg har gjort i dag, jeg skal bare lige finde ud af at håndtere alle de der ting der sker i kroppen og psyken så bliver det bedre det er jeg sikker på.

Og tak igen :D
0
...
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Elvispop » 1. apr 2016, 22:06

Røgfri i 1/2 år.. :banan: :banan: :banan:
8
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 3. apr 2016, 13:27

LadyFox skrev:tag


Hvordan går det - hænger du stadig i? :pompom:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 3. apr 2016, 13:31

Pandesteg skrev:
LadyFox skrev:tag


Hvordan går det - hænger du stadig i? :pompom:

Det går okay, synes jeg. Jeg hænger stadig i - og jeg synes i dag har været langt mere tålelig, end dagen igår. :)
3
...

Tilbage til "Livets forhold"