Ting folk siger

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Ting folk siger

Indlægaf Snowdrop » 1. apr 2016, 13:10

Gemalen og jeg kom til at tale om hvad folk siger, til kommende mødre og fædre, af mere eller mindre (u)passende ting, så jeg tænkte at lave en tråd hvor vi kan dele de mærkelige ting folk siger....

For mit eget vedkommende har kommentarerne heldigvis ikke været decideret næsvise (endnu - syv, ni,tretten) men er da blevet kaldt tykke og har måttet høre følgende fra min søde mor "Hvis du fortsætter sådan, bliver du enorm" - Jo tak, men nu bestemmer jeg jo ikke hvor hurtigt maven vokser :lol:

Manden min derimod har måttet lægge ører til tonsvis af beskeder som "Se at få sovet, du kommer aldrig til at sove mere" og "Nyd din frihed mens tid er" og "Det bliver en kæmpe omvæltning". Og det er altsammen ganske givet rigtigt, men han er vist ved at være lidt træt af at høre på det :lol:

Hvis I har lyst til at dele, så lad mig høre hvad I har lagt ører til af søde, sjove, åndsvage og helt forrykte bemærkninger!
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Ting folk siger

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. apr 2016, 13:30

Nu skal du sørge for at klæde dig efter din graviditet, det synes jeg ikke du er særlig god til. Du skal finde noget tøj der klæder dig. Jeg har nogle tunikaer fra da jeg var gravid, dem må du gerne låne!

Nej. Tak. Svigermor! :sur:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Ting folk siger

Indlægaf Snowdrop » 1. apr 2016, 13:32

Dirtylittledevil skrev:Nu skal du sørge for at klæde dig efter din graviditet, det synes jeg ikke du er særlig god til. Du skal finde noget tøj der klæder dig. Jeg har nogle tunikaer fra da jeg var gravid, dem må du gerne låne!

Nej. Tak. Svigermor! :sur:


:8: Gisp!
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Ting folk siger

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. apr 2016, 14:51

Snowdrop skrev:
Dirtylittledevil skrev:Nu skal du sørge for at klæde dig efter din graviditet, det synes jeg ikke du er særlig god til. Du skal finde noget tøj der klæder dig. Jeg har nogle tunikaer fra da jeg var gravid, dem må du gerne låne!

Nej. Tak. Svigermor! :sur:


:8: Gisp!


Ja det ku lige passe :lol: højgravid OG iført svigermors 30 år hengemte tunikaer :lol:
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Ting folk siger

Indlægaf Lilleluftballon » 1. apr 2016, 15:34

Spiser du nu igen?
Pas på du ikke bliver fed...
Sikker på at der kun er en?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Ting folk siger

Indlægaf Nuttede-Nuser » 1. apr 2016, 15:55

Sikke fed du bliver rundt om maven, det bliver mere og mere for hver gang jeg ser dig.
Ej jeg tror ikke hun mente andet end stor, det kom bare forkert ud. Men alligevel. Tak MOR, tror jeg.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Ting folk siger

Indlægaf Urtekussen » 1. apr 2016, 16:10

Respons på min første graviditet:
"Det er jo et stort ansvar"

(Og det var så det første, min svigermor sagde)
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Ting folk siger

Indlægaf Thestral » 1. apr 2016, 16:18

Er du sikker på at du kan klare det?

Nu skal du jo ikke spise så meget, i er jo kun to ik?

Må jeg røre dine bryster? :rulle:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Ting folk siger

Indlægaf Lilleluftballon » 1. apr 2016, 16:42

Urtekussen skrev:Respons på min første graviditet:
"Det er jo et stort ansvar"

(Og det var så det første, min svigermor sagde)


Kom til tvtænke på min mor, der sagde "så hænger I på hinanden" somdet første. Øh ja, og det er vi glade for...?
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Ting folk siger

Indlægaf godtnavn » 1. apr 2016, 17:18

Min fars første kommentar da jeg fortalte ham jeg var gravid var "Nå, men det er da godt I også kan lave noget fornuftigt" :lol:

Af de grovere, var jeg godt nok træt af at når vi fortalte folk at fosteret døde og at vi var enormt kede af det, sagde de: "det skal nok gå, I er jo så unge, du skal nok blive gravid igen" øøh ja, men vi er sgu ikke kede af jeg ikke er gravid, vi er kede af at jeg var gravid og barnet døde, det er jo ikke sådan at vi vil blive happy og glemme det døde barn bare vi bliver gravide igen.
4
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Ting folk siger

Indlægaf Bimmerdyret » 1. apr 2016, 17:38

Lilleluftballon skrev:Kom til tænke på min mor, der sagde "så hænger I på hinanden" somdet første. Øh ja, og det er vi glade for...?


:lol: :lol: :lol:

Lidt off, men en af de gaver min mand og jeg fik til vores bryllup for snart 20 år siden af min mor, var et ægte "litrografi" af billedet fra tegneren til Peter Plys, af Nikanius hvor Ninka sidder fast i hullet til Plys' hus (as I recall)
På bagsiden en hilden fra min mor aka svigermor

"You are stuck mate..."

:klap:
3
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Ting folk siger

Indlægaf Nuttegris » 1. apr 2016, 17:48

Jeg havde en uopdaget svangerskabsforgiftning i min første graviditet og baby var derfor ikke så stor og det var min mave heller ikke. Til gengæld havde jeg ret meget væske i kroppen og specielt i fødder og ansigt.

En dag mødte jeg en af min mors veninder, som jeg ikke havde set siden starten af graviditeten og det første hun siger efter vi har hilst på hinanden er: Din mave er da godt nok ikke stor, men det er dit hoved til gengæld!

Øhh....tak....eller noget.....
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Ting folk siger

Indlægaf Sangius » 1. apr 2016, 17:51

I mandags: 'Eeej, man kan allerede se lidt mave nu!!'
I tirsdag: 'Nå, nu kan jeg ikke se den mere'

Vidste ikke helt hvad jeg skulle sige til nogen af tingene. Man kan absolut ikke se det på mig endnu, har endda tabt mig lidt i 1. trimester... :P
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Ting folk siger

Indlægaf Bøtte » 1. apr 2016, 18:48

"Jeg håber du går så meget over tid som muligt, så du føder længst mulig fra juleaften'. Tak mor, det er jo en ren fest for mig at være gravid, så det ønsker jeg da også :rulle:

'Husk graviditet ikke er en sygdom' - Så det astma jeg udviklede var og blev indlagt med fordi jeg ikke kunne få luft vat bare pjat.

'Man må altså godt spise fisk når man er gravid' - jeg kunne ikke lide det før og jeg kan ikke lide det nu - gravid eller ej.

'Bøtte har læst at man får kvalme på nuværende tidspunkt så det har hun også fået' - da min kæreste sagde det, overvejede et øjeblik at blive enlig mor :sur:

'Din mave er godt nok stooooor' - først et år EFTER fødslen var det ikke længere et samtale emne mellem vores venner. De fandt nemlig ud af at jeg ikke var specielt stor, det var nærmere hende der havde en lille mave.


Jeg fik generelt mange kommentarer om terminen, og mange snakkede om hvor heldige vi var at nå over jul og nytåret osv. Jeg er sikker på barnet var lige så træt af de kommentarer, og derfor kom 3 dage før jul :devil:
2
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Ting folk siger

Indlægaf ajnaM » 2. apr 2016, 06:56

Var til fest hos en af kærestens venner, da jeg ventede den første. En mandlig bekendt af min kæreste hørte, at vi skulle have en dreng og valgte at grabbe mig nederst på maven - på sådan en rigtig klam måde - mens han hæst sagde "mand ind, mand ud".

:badr:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Graviditet"