Tjekker du bon´en når du handler?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Danseprinsesse » 2. apr 2016, 08:28

Stort set altid.

Jeg handler sjældent i Dansk Supermarkeds butikker, men det er min opfattelse, at det er blevet bedre end for 10 år siden.

Rema afhænger meget af den enkelte butik, nogen laver altid fejl, andre stort set aldrig.

Vores Kiwi er fuldstændig håbløs, de laver så mange fejl, at vi helst undgår at handle der.

Lidl og Netto oplever jeg sjældent fejl hos.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. apr 2016, 08:31

HappyPaww skrev:Hvis jeg har købt mange tilbuds- og datovarer så ja.


Netop.
Jeg køber som regel meget af den slags, så jeg tjekker altid min kvittering. Derudover er jeg også svær at "snyde", fordi jeg ligeledes ser på prisen, inden varen kommer i kurven. Det betyder ikke, at jeg altid skal have det billigste, da jeg fx. køber en del økologiske produkter og MSC-mærket fisk, men jeg har det uanset hvad bedst med at vide, hvad jeg har samlet sammen for, inden jeg går til kassen.
Jeg har nogle gange for sjov prøvet at lave et overslag indeni hovedet, når varerne ligger på båndet, og jeg rammer som regel plet med en margin på et par kroner.

Jeg synes faktisk ikke, at det er så tit, at jeg opdager fejl, men forleden betalte jeg i første omgang 20 kr. for to glas tomatkaviar, der rigtig kostede 4. Der havde jeg for en gangs skyld ikke rigtig styr på, hvad jeg havde købt for, så det var godt, at jeg tjekkede bon'en. Det var i Normal.

Edit: Jeg handler mest i Rema, Aldi og Lidl, så jeg har ikke så mange erfaringer med Dansk Supermarked. I min lokale Døgnnetto køber jeg engang imellem datovarer, og det plejer de at have fint styr på.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Animi » 2. apr 2016, 08:52

Egentlig er jeg typen der holder øje med varernes pris når de bliver scannet ind, så hvis jeg ser en pris der ikke stemmer kan jeg med det samme sige "Undskyld mig, den skulle faktisk kun koste 20kr." :lol:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Skralde » 2. apr 2016, 08:57

Narh ikke rigtigt, kun hvis slut beløbet lyder meget forkert eller hvis jeg har købt spotvarer eller lign. hvor jeg vil være sikker på at jeg har fået den (store) rabat som jeg er blevet lovet.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Kommodedyret » 2. apr 2016, 09:09

Ja det gør jeg. Og regner sammen og tjekker displayet mens der skannes.

Jeg siger det oftest når noget ikke stemmer, men som regel er det et trælst moment i indkøbsturen, da den mutte teenager bag kassen som regel sætter et tvært fjæs op over at blive korrigeret, og de andre i køen heller ikke ligefrem bliver begejstrede over den ekstra ventetid.
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf billiebean » 2. apr 2016, 10:06

80% af gangene. Og om jeg reagerer på fejl afhænger af beløb og om jeg har tid til at få det rettet. Men prinicipelt synes jeg folk bør gøre opmærksom på fejl.
0
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Frk. L » 2. apr 2016, 10:10

For det meste.

Men altid hvis jeg har købt noget på tilbud/stærkt nedsat. da synes jeg ofte det glipper med at få rabatten fratrukket i første omgang.
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf lillebjoern » 2. apr 2016, 12:52

Jeg tjekker altid, medmindre det virkelig er småting, jeg køber. Jeg synes Netto er helt vildt ringe til det, og jeg tjekker den konsekvent ekstragodt igennem når jeg har købt tilbudsvarer, for man kan være sikker på, at det er forkert. Og det mest irriterende er jo at det oftest er småbeløb som 5,- og 10,-, og man gider ikke lige stoppe hele køen for at få de fem kroner retur.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Wizzze » 2. apr 2016, 14:03

Hvis vi ikke havde tjekket nu her vi var ude og handle, så ville vi være blevet snydt for 21kr.
Ja det er jo ikke alverden, men man kan da godt få et par ting for de penge, og hvis det er 50 par om dagen der bliver snydt på den måde, er det jo også mange penge for butikken og med alle de mange butikker for kæden også. Kan nogen gange mistænke dem for en "går den, så går den"-tankegang, fordi det sikkert giver mange penge ekstra i kassen :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf kidkomb » 2. apr 2016, 14:07

Jeg tjekker så godt som altid. Og ja, jeg venter gerne på at få en krone retur.
Jeg er ellers super u-nærrig og hvis den unge mand bag kassen spurgte om han kunne få 5kr til en smøg, så ville jeg nok give ham det.
Men jeg gider simpelthen ikke at blive snydt. Færdig.
Og det løber altså temmelig meget op på et år.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. apr 2016, 15:22

oftest, og typisk hvis jeg har +5 varer, og der er tilbudsvarer i blandt.
Nu handler jeg primært i Brugsen, og der har vi oplevet meget få gange at der har været fejl i prisen, så det gør nok at jeg slækker på det.
Jeg tjekker konsekvent bon'en når jeg handler i Netto og Bilka og fakta.

Vores erfaring med Bilka er at der nok ca. hver 2. gang er fejl på bon'en - i deres favør. Og dertil så er det også omstændeligt og tidskrævende at få sine penge retur. Først skal man i kundeservice, enten så ved de godt det er en fejl og retter med det samme (men hvorfor rettede de den så ikke i IT systemet med det samme?? :gruble:), ellers kan det slåes op i ugens reklame, eller de må ringe ned i afdelingen og høre.
Det tager typisk 5-10 minutter at få pengene tilbage, indimellem mere.
Kasse-personalet vil også langt hellere sende en ned i kundeservice, fremfor at rette det selv, og det tager også tit lang tid når de skal gøre det, pris skal konfirmeres, og rettelse eller returbeløb godkendes via telefon. *GAB*

Jeg har også flere gange været ude for at personalet i kundeservice direkte har spurgt om de håndører virkelig var det værd - det er simpelthen SÅ upassende. De skal da ikke bestemme om 10-20 kr er håndører for mig, og bare princippet i det, at de tager mere for varen end de skal og bør, og så krydre det med den holdning. :ad!:
Tit er det faktisk at et indkøb på 3-600 kr, 30+ kr der er taget for meget.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. apr 2016, 15:39

Næh. Jeg er så dårlig til hovedregning, at jeg alligevel ikke kan komme frem til beløbet på den måde, og når vi kun køber ind en gang om ugen, kan jeg slet ikke.

Eller: hvis jeg synes, at vi har brugt lige rigeligt, kigger jeg da lige, men både vores Føtex og vores Løvbjerg laver sjældent fejl på min bon. I hvert fald ikke så store, at de springer i øjnene.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf OberstNasig » 2. apr 2016, 16:13

Nej, jeg kigger bare med på det apparat, der viser prisen, når varen slås ind. Jeg kan altid huske priserne.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Mani » 2. apr 2016, 17:07

Jeg er talnørd, så ved altid ca. hvad beløbet skal ende med - så tjekker kun hvis det ikke stemmer. Min erfaring er, at de butikker vi typisk handler i ikke har fejl i priserne - derfor er den løsning fin for mig.
En enkelt butik i byen har ofte fejl i priserne - her handler jeg ikke så ofte (ikke af den grund) - men gør jeg holder jeg øje med priserne efterhånden som varene går ind.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
mitze
Indlæg: 205
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:58
Kort karma: 27
Likede indlæg: 190

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf mitze » 3. apr 2016, 11:07

Ja det gør jeg hver eneste gang, også selvom det kun er 1 L mælk. Den Dagli Brugs vi handler i, har altid fejl i priserne. Det er virkelig pinligt for dem for det er virkelig 2 ud af 3 gange der er fejl.
0

Tilbage til "Mad og drikke"