Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 1. apr 2016, 17:08

Har siddet til møde fra 12.30-17.00 og nu har jeg bare så ondt i maven. Og jeg er så nervøs for at der er noget galt med den lille i maven, at det efterhånden fylder alt.
Undskyld at jeg ikke er så positiv at høre på for tiden :(
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 1. apr 2016, 17:10

Vi venter jo en pige igen og jeg har ikke hørt nogen dumme kommentarer endnu. Jeg fortæller hvor fedt det er at vi kan genbruge alt :)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 1. apr 2016, 18:10

Marigold skrev:Har siddet til møde fra 12.30-17.00 og nu har jeg bare så ondt i maven. Og jeg er så nervøs for at der er noget galt med den lille i maven, at det efterhånden fylder alt.
Undskyld at jeg ikke er så positiv at høre på for tiden :(


Æv det er bare synd for dig at du har det sådan!
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 1. apr 2016, 18:14

Marigold skrev:Vi venter jo en pige igen og jeg har ikke hørt nogen dumme kommentarer endnu. Jeg fortæller hvor fedt det er at vi kan genbruge alt :)


Det er dejligt. Har også indtryk af at det primært er kvinder med drenge der får dem - folk antager bare at man som kvinde helst vil have piger...

Der er nu også masser af søde mennesker der har sagt søde ting til mig de sidste par dage. Det hele er bare lidt mere virkeligt nu. Er nok også bare lidt nærtagende når jeg er gravid. Hader også alle kommentarerne om min mave, vægt, spisevaner osv.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 1. apr 2016, 18:28

Minionine, var det helt spontant at du fik en tid eller? Tillykke med den flotte fod :D Dejligt billede :)
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 1. apr 2016, 18:50

Lilleluftballon skrev:
Marigold skrev:Vi venter jo en pige igen og jeg har ikke hørt nogen dumme kommentarer endnu. Jeg fortæller hvor fedt det er at vi kan genbruge alt :)


Det er dejligt. Har også indtryk af at det primært er kvinder med drenge der får dem - folk antager bare at man som kvinde helst vil have piger...

Der er nu også masser af søde mennesker der har sagt søde ting til mig de sidste par dage. Det hele er bare lidt mere virkeligt nu. Er nok også bare lidt nærtagende når jeg er gravid. Hader også alle kommentarerne om min mave, vægt, spisevaner osv.


Jeg har nu også kun hørt, hvor 'perfekt' det er, at vi får én af hver. Jeg oplever det som en absolut sandhed, at man skal ønske sig én af hver. Som om det havde været mindre godt, hvis vi skulle have haft én af samme køn.

Jeg tror bare folk skal sige noget.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. apr 2016, 19:17

Tak piger :kys:

Første scanning er den 13. Så der er lige knap to uger endnu.

Vi måtte gå fra en cafe her til aften fordi der lugtede af øl :lol: Jeg kunne ikke spise der uden at kaste op. Jeg har en del aftenkvalme.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 1. apr 2016, 20:28

Marigold skrev:Minionine, var det helt spontant at du fik en tid eller? Tillykke med den flotte fod :D Dejligt billede :)


Ja, jeg kørte bare forbi klinikken efter arbejde. Den ligger lige på vejen hjem :fløjt: Det er sådan en drop-in klinik, så man behøver ikke at bestille tid. Der var ingen mennesker, så jeg kom ind med det samme. De var simpelthen så søde, selvom jeg sagde, at jeg følte mig lidt fjollet, at sådan ville skannes her en uge inden MD skanningen :genert: Det syntes hun var helt fint.
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men klinikken ligger på H.C. Andersens Boulevard i KBH.

Og tak, jeg er også ret begejstret for den :D
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 2. apr 2016, 08:35

Åh jeg bor langt væk på Fyn ;) Men nu er der kun 13 dage til skanning. Og jordemoderen mente min moderkage var foran liggende så måske derfor jeg ikke mærker noget. Alt har bare at være i orden. Basta!
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 2. apr 2016, 15:50

primle skrev:
Lilleluftballon skrev:
Marigold skrev:Vi venter jo en pige igen og jeg har ikke hørt nogen dumme kommentarer endnu. Jeg fortæller hvor fedt det er at vi kan genbruge alt :)


Det er dejligt. Har også indtryk af at det primært er kvinder med drenge der får dem - folk antager bare at man som kvinde helst vil have piger...

Der er nu også masser af søde mennesker der har sagt søde ting til mig de sidste par dage. Det hele er bare lidt mere virkeligt nu. Er nok også bare lidt nærtagende når jeg er gravid. Hader også alle kommentarerne om min mave, vægt, spisevaner osv.


Jeg har nu også kun hørt, hvor 'perfekt' det er, at vi får én af hver. Jeg oplever det som en absolut sandhed, at man skal ønske sig én af hver. Som om det havde været mindre godt, hvis vi skulle have haft én af samme køn.

Jeg tror bare folk skal sige noget.


Mange siger helt sikkert bare noget. Som sagt er jeg også vildt nærtagende pt, så det er sikkert svært at sige det rigtige.

Da jeg ventede min søn og glad fortalte at det var en dreng var det bare mange der kiggede medlidende på mig og spurgte om jeg var "OK?". Det blev jeg også ret sur over...
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 2. apr 2016, 17:09

Egentlig utroligt at så mange får trælse kommentarer om det køn der ventes :(
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 2. apr 2016, 17:10

Jeg er ikke ret nærtagende eller påvirket af folks meninger og kommentarer lige nu. Men det kommer helt sikkert når jeg kommer længere hen!
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 2. apr 2016, 18:13

Marigold, måske du bare har en stille baby i maven?

Jeg kunne kun yderst sjældent mærke deciderede spark med min dreng. Det var mest bevægelser og så små smølfespark. Min mand mærkede ham aldrig rigtig uden på maven.

Jeg fik at vide af JM, at nogle babyer bare er mere stille. Efter uge 26 skulle jeg dog gerne mærke, at han bevægede sig hver dag.

Min mor har også fortalt, at jeg var stille i maven og slet ikke sparkede løs.

Denne gang mærker jeg flere små spark, men det er stadig ikke kraftige spark eller tit. Begge gange er min moderkage foranliggende.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 2. apr 2016, 19:12

Snowdrop skrev:
Sangius: Altså hvad er det du mærker efter? Jeg synes dælme det er svært at mærke hvad der er mavemuskler, hvad der er fedt og hvad der er livmoder?! Er 16+3



Jeg har mærket et par gange om ugen i nogle uger nu, og jeg synes, at min mave er blevet hårdere henover kønsbenet. Hvis jeg trykker for hårdt kan jeg ikke mærke det - men bare lette tryk. Så er jeg hårdere over kønsbenet end jeg var for f.eks. 4 uger siden. Ca. 1 eller 2 cm over bliver det blødt igen.

Men jeg er ikke sikker på, at det er hvad jeg kan føle. Min mand tør ikke mærke efter, fordi han er bange for at trykke for hårdt på min mave. Men han er ikke bange for at madras-hygge, eller f.eks. sende mig ned under håndvasken og rense afløb (han kan ikke selv komme derned, kæmpe drog):P ..

Nå. Jeg er 13+0 i dag. Glæder mig usandsynligt meget til NF på onsdag. Er on and off bekymret for, om der er liv derinde. Men der var jo liv 9+0, så hvorfor skulle der ikke være liv nu. Men det nager nu stadig i baghovedet hele tiden. Håber hele tiden at mærke noget liv dernede, selvom det er larmende usandsynligt, så kort jeg er henne, og det er første graviditet. Men man har jo lov at håbe :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 3. apr 2016, 17:35

Jeg skal lige love for, at jeg er begyndt at føle mig gravid nu. Det er som om maven er vokset til dobbelt størrelse på få dage, jeg bliver forpustet af bare at spise, han mosler rundt derinde og jeg vralter en del værre end vanligt.

Det var lidt svært at være på storbytur, når jeg ikke kan gå mere end få hundrede meter ad gangen. Men vi har hygget os i et roligt tempo, spist god mad og shoppet lidt til baby (og intet til os selv, forældre in spe?!).

Jeg havde en idé om, at jeg gerne ville købe et eller andet, der kan spille en lille musikbid. Vil gerne spille det for maven i graviditeten, så kan det være, han kan genkende det, når han kommer ud. Fandt denne lille, grimme kat, der spiller Mozarts vuggevise, og melodien i den er faktisk så fin, at vi begge to starter den hele tiden. :genert:

foto 8.JPG



I dag har jeg haft det rigtig dårligt med svimmelhed og kvalme. I nat havde jeg det simpelthen så mærkelig i hele kroppen og sov næsten ikke, følte at jeg ikke kunne trække vejret, når jeg lå ned, så jeg er selvfølgelig også rigtig træt.
Nu har jeg lagt mig i sengen og sat noget klavermusik på og kan langsomt mærke ro brede sig i mig, mmmmm... :lun:

I morgen skal jeg til jordemoder + skanning igen, er spændt på at se, hvor stor han er ved at være.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3

Tilbage til "Graviditet"