Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 2. apr 2016, 17:45

klumphen skrev:Hvis man bliver inviteret hjem til nogen på en date, og vedkommende selv finder et par indesko frem fordi der er lidt fodkoldt. Er det så ikke lidt uhøfligt ikke at tilbyde sin gæst et par sokker eller lignende?

Hvad står der i den kvindelige datingmanual angående værtinderolle og fodkoldt? Forventes det at man som mand altid har varme fødder, eller er det et vigtigt maskulint træk ikke at lade sig gå på af den slags petitesser? Er det diskvalificeringsgrundlag hvis han selv har et par sokker med?


Jeg er meget enig med dig i, at det er almindelig høflighed også at tænke på sin gæsts velbefindende og meget uklædeligt at være en ego-frans og selv tage indesko på, men ikke spørge til gæsten. Dét ville provokere mig og blive noteret som dårlig stil - jow, sådan er jeg. Formodentlig ville jeg også smilende sige noget i retning af: "Hvad med mig?"

Jeg tilbyder normalt selv gæstehjemmesko (selvfølgelig ikke hvis jeg har femten mennesker på besøg, men så bliver der nok også så lunt, at det ikke er nødvendigt). ;) Og til de større (mande)gæstefødder ligger jeg inde med diverse store, uformelige, nogle tilmed forede gæstestrømper.

Dog synes jeg ikke, man kan forvente, at folk ligger inde med diverse størrelser af indefodtøj samt strømper. Til gengæld synes jeg i den grad, det må være forventeligt, at éns vært gør ét eller andet for at tage hånd om sin gæst. Som en anden foreslår, kunne det fx være at finde et tæppe frem.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 2. apr 2016, 17:58

klumphen skrev:
Zombie skrev:Det virker ret søgt at hun skal have sokker i forskellige størrelser til at ligge, til gæster. Samtidig tænker jeg, at de færreste går rundt med alm. hverdags ude-sko indenfor, så hvis folk er inviteret på besøg, så tænker de som regel selv på, at være klædt på til det/have noget med. Det gør jeg selv som kvinde, så jeg ikke eks render rundt på nylonstrømper, men har nogle strømper med jeg lige kan tage udover (eller passende inde-sko).

Jeg ville godt nok glo, hvis folk kom med diverse sokker til mig. Særligt hvis vi ikke deler størrelse.

Så du ville ikke kigge skævt til en date hvis han selv havde et par sokker med?
Hvorfor ville du glo hvis nogen tilbød dig et par sokker (der måske ikke lige passer i størrelsen) så du undgår at fryse dine fødder? Jeg ville da opfatte den slags som et udtryk for omsorg, at vedkommende ikke synes jeg skal sidde og fryse. Det ville da i hvert fald være min egen motivation.


Nej, jeg ville ikke se skævt til, at folk havde taget ekstra sokker med, inde-sko, (pæne) hjemmesko eller lign. Det ville jeg finde ret naturligt. For mig er det lige så naturligt, som hvis en gæst havde taget vandrestøvler med, hvis jeg inden en date havde foreslået at vi gik en lang tur i skoven med hunden. Jeg ville ikke se skævt til, at folk IKKE havde taget det med - det må de selv om - men jeg ligger altså heller ikke inde med vandrestøvler i forskellige størrelser, eller gummistøvler eller deslige, selvom jeg bor et sted hvor det er meget oplagt at gå en tur i naturen m.v.
Jeg ved ikke, om det måske er mig som er speciel, fordi jeg sidestiller disse ting? :gruble:

Jeg tror, at jeg ville glo, fordi jeg kun meget sjældent har oplevet, at folk der ikke bruger samme størrelse i fodtøj som mig, havde noget liggende man kunne låne - at de simpelthen har lånesokker m.v. liggende til gæster.
Undtaget er mennesker som min gamle mor og min Farmor, der begge har både låne-tøfler, låne-sweatre m.v.
Men unge mennesker som mig selv - der oplever jeg faktisk ikke, at folk hverken tilbyder mig at låne noget og at hvis man selv beder om det, så har de ikke lige forskellige størrelser liggende, undtagen deres egen størrelse.


Jeg er rimelig sikker på, at min holdning skyldes at jeg ikke føler noget ansvar for at sikre, at min gæst er passende påklædt. Hvis vedkommende selv kommenterer, at vedkommende fryser om fødderne, springer jeg da op som en trold i en æske og finder 117 ting frem til dem. Men som udgangspunkt regner jeg med, at folk har har tøj på, som tilgodeser deres behov i den kontekst, de skal være i... Og jeg anser det for deres eget ansvar at tilkendegive, hvis det ikke forholder sig sådan og de skal låne eks. sokker, en sweater eller andet (tæpper o.lign. ligger altid henover en sofa-ryg eller et armlæn - jeg har to kludetæpper, én til mig og én til en gæst, som folk bare kan tage, hvis de fryser på benene f.eks.).


- Det er måske et af de punkter, hvor der kan være forskelle på hvad der anses som værende høftligt, alt efter hvilke sociale grupper man færdes i. Og med det i mente synes jeg ikke at man kan konkludere, at nogen er dårlige værter eller uhøflige, for de er måske bare vant til noget helt andet. - Jeg ville i hvert fald ikke lade det stå alene, i min bedømmelse af folk, men evt. bruge det som en mindre brik i et større puslespil, hvis det virkelig var noget som jeg gik op i.
Var personen ellers en god vært, sød osv. så ville jeg SLET ikke tillægge den nogen værdi. Men det kan jo sagtens også bare være fordi jeg slet ikke tænker, at det er deres "job". :gruble:
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Singletråden

Indlægaf decibell » 2. apr 2016, 18:26

Nu er der vel også forskel på folks behov for varme, så der ikke nødvendigvis er fodkoldt, bare fordi en synes det?

Jeg får hurtigt overophedede fødder, så jeg smider strømperne hurtigst muligt, og jeg går aldrig med hjemmesko (jo, hvis jeg er syg og sidder og fryser), selv om jeg har masser af dem. Min datter derimod sover med sokker på, og hun elsker at sidde og koge i et par hjemmesutter. Dvs. at der ikke er fodkoldt som sådan hos os, men vi har bare forskellige behov. Måske har værtinden også bare haft det sådan?
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Singletråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. apr 2016, 20:31

decibell skrev:Nu er der vel også forskel på folks behov for varme, så der ikke nødvendigvis er fodkoldt, bare fordi en synes det?

Jeg får hurtigt overophedede fødder, så jeg smider strømperne hurtigst muligt, og jeg går aldrig med hjemmesko (jo, hvis jeg er syg og sidder og fryser), selv om jeg har masser af dem. Min datter derimod sover med sokker på, og hun elsker at sidde og koge i et par hjemmesutter. Dvs. at der ikke er fodkoldt som sådan hos os, men vi har bare forskellige behov. Måske har værtinden også bare haft det sådan?


Det var også min første tanke.
Der findes andre grunde til at bruge sutsko end fodkulde.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 3. apr 2016, 08:42

Man er ikke klar til at date, når man ikke bryder sig om, når mænd skriver til en på tinder, vel?
3
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 3. apr 2016, 08:48

Planten skrev:Man er ikke klar til at date, når man ikke bryder sig om, når mænd skriver til en på tinder, vel?



Haha, sådan havde jeg det også :D
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 3. apr 2016, 09:03

Viskelæder skrev:
Planten skrev:Man er ikke klar til at date, når man ikke bryder sig om, når mænd skriver til en på tinder, vel?



Haha, sådan havde jeg det også :D

Der er jo ikke noget galt med mændene, de virker bare for ihærdige :lol:
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 3. apr 2016, 09:07

Planten skrev:
Viskelæder skrev:
Planten skrev:Man er ikke klar til at date, når man ikke bryder sig om, når mænd skriver til en på tinder, vel?



Haha, sådan havde jeg det også :D

Der er jo ikke noget galt med mændene, de virker bare for ihærdige :lol:


Præcis :lol:
1
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Singletråden

Indlægaf Mumifar » 3. apr 2016, 09:16

Viskelæder skrev:
Planten skrev:
Viskelæder skrev:
Planten skrev:Man er ikke klar til at date, når man ikke bryder sig om, når mænd skriver til en på tinder, vel?



Haha, sådan havde jeg det også :D

Der er jo ikke noget galt med mændene, de virker bare for ihærdige :lol:


Præcis :lol:


Det er jo bare fordi I er smukke og interessante
2
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 3. apr 2016, 09:17

Mumifar skrev:
Viskelæder skrev:
Planten skrev:
Viskelæder skrev:
Planten skrev:Man er ikke klar til at date, når man ikke bryder sig om, når mænd skriver til en på tinder, vel?



Haha, sådan havde jeg det også :D

Der er jo ikke noget galt med mændene, de virker bare for ihærdige :lol:


Præcis :lol:


Det er jo bare fordi I er smukke og interessante

Nu kan jeg ikke snakke for viske, men jeg er så helt almindelig på alle måder :-D
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Singletråden

Indlægaf klumphen » 3. apr 2016, 10:03

En anden gang hiver jeg selv noget varmt til fødderne med, det lader til at være tilladt :D
3
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Singletråden

Indlægaf decibell » 3. apr 2016, 10:12

klumphen skrev:En anden gang hiver jeg selv noget varmt til fødderne med, det lader til at være tilladt :D


Se sådan på, at hvis hun bliver fornærmet over det, så er det vel heller ikke hende, du skal date? :kys:
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Singletråden

Indlægaf klumphen » 3. apr 2016, 10:24

decibell skrev:
klumphen skrev:En anden gang hiver jeg selv noget varmt til fødderne med, det lader til at være tilladt :D

Se sådan på, at hvis hun bliver fornærmet over det, så er det vel heller ikke hende, du skal date? :kys:

Haha :lol2: Du siger noget :D

Det er nemt at blive lidt paranoid hvis man lægger for meget i, hvad der bliver klaget over i den her tråd. Nu kan jeg forstå at det også er dårlig stil at skrive til kvinderne :lol:
5
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Singletråden

Indlægaf decibell » 3. apr 2016, 10:38

klumphen skrev:
decibell skrev:
klumphen skrev:En anden gang hiver jeg selv noget varmt til fødderne med, det lader til at være tilladt :D

Se sådan på, at hvis hun bliver fornærmet over det, så er det vel heller ikke hende, du skal date? :kys:

Haha :lol2: Du siger noget :D

Det er nemt at blive lidt paranoid hvis man lægger for meget i, hvad der bliver klaget over i den her tråd. Nu kan jeg forstå at det også er dårlig stil at skrive til kvinderne :lol:


Det kommer vist helt an på, hvad der skrives. :D Konteksten er ret vigtig her.

Men ja, man skal vist ikke forsøge at danne sine meninger ud fra det, der skrives på nettet af tilfældige mennesker, for det er 100 % sikkert, at kan du finde en, der siger én ting om noget, kan du også finde en, der siger det stik modsatte. Og hvis nok siger det samme, kan det godt virke som om, det er bare er sådan, det er og skal være.
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 3. apr 2016, 12:11

klumphen skrev:
decibell skrev:
klumphen skrev:En anden gang hiver jeg selv noget varmt til fødderne med, det lader til at være tilladt :D

Se sådan på, at hvis hun bliver fornærmet over det, så er det vel heller ikke hende, du skal date? :kys:

Haha :lol2: Du siger noget :D

Det er nemt at blive lidt paranoid hvis man lægger for meget i, hvad der bliver klaget over i den her tråd. Nu kan jeg forstå at det også er dårlig stil at skrive til kvinderne :lol:

Haha :lol: nogle af os burde nok bare ikke være på tinder.... :genert:
0

Tilbage til "Forhold og sex"