Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sophies-mor » 1. apr 2016, 19:46

Jeg missede et webinar i går, som jeg havde glædet mig vildt meget til.
En kombination af, at barnet ikke lagde sig, som jeg havde bedt om, men kom rendende pænt længe og andre omstændigheder.
Men ÆV!
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 1. apr 2016, 22:43

Folk der ikke har indstillet deres billygter ordentligt, så de peger for meget opad og derved blænder de andre bilister.
Og jeg gider IKKE at høre deres argumenter om, at de ikke ser så godt i mørke, så de er altså nødt til det.
WTF??
Nej du er ikke nødt til at gøre noget ulovligt og blænde andre bilister! Du kan lade være med at køre bil i mørke.
Jeg er ligeglad med om du "så ikke kan komme nogen steder jo"
Fuldstændig iskold.
Forbandede tudefjæs. Så bliv hjemme, hvis du ikke er gammel nok til at tage det offentlige alene.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. apr 2016, 22:52

Pussikat82 skrev:At finde et brev i postkassen, hvor der står "job til førtidspensionister" med mit navn på. Eller næsten. For mit navn var ikke stavet rigtigt. Der var en slåfejl i starten af efternavnet (a la xxxx Dvendsen i stedet for xxxx Svendsen). Det var endda skrevet på at klistermærke, som skulle sættes på kuverten, så det burde være blevet opdaget. For det første er jeg overhovedet ikke interesseret i sådan et brev, for jeg har ikke helbred til at kunne arbejde. Andre kan have det anderledes, så jeg kan godt se, at sådan et brev kan være relevant for nogle, selvom det ikke er for mig. Men jeg har ikke brug for, at der står "Job til førtidspensionister" udenpå, så posten og andre, der ser brevet nu ved, at jeg er førtidspensionist. Det er ikke noget, jeg skammer mig over, men jeg vil gerne selv bestemme, hvem der ved det. Og det rager ærlig talt ikke vores postbud.


I det hele taget finder jeg tankegangen bag sådan et brev upassende.
Job til førtidspensionister er en indsats, der kan bringes på banen i de konkrete tilfælde, hvor det giver mening, ikke noget, man sender ud med spredehagl. Slet ikke når man tænker på, hvor svært det er at blive førtidspensioneret.
Tænk et ramaskrig der ville lyde, hvis man lige rundsendte sådan et brev til alle folkepensionister.
4
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 2. apr 2016, 01:04

DetSorteCirkus skrev:Den måde, hvorpå Rasmus Tantholdt vader rundt på det ødelagte oldtidsmuseum i Palmyra.

Jeg kan godt forstå, at det er en nyhedshistorie, og at vi skal se den slags, men det gør det ikke ok gå rundt uden at se, hvor man træder, fordi man skal kigge ind i kameraet samtidig, eller at røre ved stumperne af de ødelagte statuer.

Det så heldigvis ud til, at de ting, han var ved at jokke på, kun var gipsafstøbninger ;)

Men jeg tror faktisk, det var David Attenborough, der i sin til opfandt det der med at komme gående :) Siden har næsten alle journalister gjort det slavisk.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 2. apr 2016, 07:34

ByJosephine...lorte webshop! Bestilte for tre uger siden varer hos dem. De blev afsendt dagen efter, påstod de. Men jeg har intet modtaget og pengene trak de selvfølgelig med det samme.
Jeg har fået en sludder for en sladder i mail-udveksling med dem og i går skrev jeg så på deres FB-side. Nu påstår de, at varen er kommet retur fordi jeg ikke hentede den. Og det er bare en kæmpe løgn. Jeg har ikke modtaget sms fra GLS. Og jeg har fået lov til at gennemrode pakkerne hos GLS-leveringsstedet.

Og så spørger de: Vil du gerne have pakken sendt igen?

Øh! Jeg har BETALT for den for fanden. Ja! Og nu svarer de så ikke længere. Lorte lorte lorte firma. Svindelrøve.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 2. apr 2016, 08:19

dgd2007 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Den måde, hvorpå Rasmus Tantholdt vader rundt på det ødelagte oldtidsmuseum i Palmyra.

Jeg kan godt forstå, at det er en nyhedshistorie, og at vi skal se den slags, men det gør det ikke ok gå rundt uden at se, hvor man træder, fordi man skal kigge ind i kameraet samtidig, eller at røre ved stumperne af de ødelagte statuer.

Det så heldigvis ud til, at de ting, han var ved at jokke på, kun var gipsafstøbninger ;)

Men jeg tror faktisk, det var David Attenborough, der i sin til opfandt det der med at komme gående :) Siden har næsten alle journalister gjort det slavisk.


En afstøbning kan være næsten ligeså meget værd hvis originalen er forsvundet, ødelagt, solgt på det sorte marked eller beskadiget. Gipsen kan være det eneste vidnesbyrd om genstandens oprindelige udseende og eksistens. Der er vist en generel idé om at afstøbninger og kopier af antikker ikke rigtig har nogen værdi, men det passer ikke. Og da de er temmelig skrøbelige i sig selv, skal man absolut ikke træde på dem eller røre ved dem heller.
1
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pussikat82 » 2. apr 2016, 10:52

DetSorteCirkus skrev:
Pussikat82 skrev:At finde et brev i postkassen, hvor der står "job til førtidspensionister" med mit navn på. Eller næsten. For mit navn var ikke stavet rigtigt. Der var en slåfejl i starten af efternavnet (a la xxxx Dvendsen i stedet for xxxx Svendsen). Det var endda skrevet på at klistermærke, som skulle sættes på kuverten, så det burde være blevet opdaget. For det første er jeg overhovedet ikke interesseret i sådan et brev, for jeg har ikke helbred til at kunne arbejde. Andre kan have det anderledes, så jeg kan godt se, at sådan et brev kan være relevant for nogle, selvom det ikke er for mig. Men jeg har ikke brug for, at der står "Job til førtidspensionister" udenpå, så posten og andre, der ser brevet nu ved, at jeg er førtidspensionist. Det er ikke noget, jeg skammer mig over, men jeg vil gerne selv bestemme, hvem der ved det. Og det rager ærlig talt ikke vores postbud.


I det hele taget finder jeg tankegangen bag sådan et brev upassende.
Job til førtidspensionister er en indsats, der kan bringes på banen i de konkrete tilfælde, hvor det giver mening, ikke noget, man sender ud med spredehagl. Slet ikke når man tænker på, hvor svært det er at blive førtidspensioneret.
Tænk et ramaskrig der ville lyde, hvis man lige rundsendte sådan et brev til alle folkepensionister.


Jeg synes faktisk også, det var lidt grænseoverskridende at modtage sådan et brev. Jeg lider bl.a. af angst, og det har været vigtigt for mit mentale og fysiske helbred, at jeg ikke længere har presset fra kommunen på mine skuldre, så når jeg modtager sådan et uopfordret brev, kan jeg da godt mærke, at det påvirker.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Badesandalen » 2. apr 2016, 13:33

At jeg ikke kan se Ringenes Herre uden at savne at spille rollespil. Nogle af mine bedste tider har været rundt om et bord, men den tid er slut nu, så det er irriterende at der kommer en lidt trist følelse af at se en god film.

Edit: Det der stod før gav ikke så meget mening. :stoned:
0
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Yossarian » 2. apr 2016, 20:22

Mine kolleger nogle gange.

-Jeg låner lige den her.
-Nej, det må du ikke! Håhå håhå!

-Laver du lige nogle flere af dem her til mig?
-Nej, det vil jeg ikke! Håhå håhå!

Måske forstår jeg ikke normale menneskers normale humor og jeg kan da også godt grine anstrengt de første hundrede gange, men jeg kan mærke, hvordan den opsparede irritation langsomt svulmer i mig.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf ManicNinja » 2. apr 2016, 20:24

Ado skrev:ByJosephine...lorte webshop! Bestilte for tre uger siden varer hos dem. De blev afsendt dagen efter, påstod de. Men jeg har intet modtaget og pengene trak de selvfølgelig med det samme.
Jeg har fået en sludder for en sladder i mail-udveksling med dem og i går skrev jeg så på deres FB-side. Nu påstår de, at varen er kommet retur fordi jeg ikke hentede den. Og det er bare en kæmpe løgn. Jeg har ikke modtaget sms fra GLS. Og jeg har fået lov til at gennemrode pakkerne hos GLS-leveringsstedet.

Og så spørger de: Vil du gerne have pakken sendt igen?

Øh! Jeg har BETALT for den for fanden. Ja! Og nu svarer de så ikke længere. Lorte lorte lorte firma. Svindelrøve.


Lugter det ikke rimeligt meget af firma, som er tæt ved at gå konkurs? :gruble:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf hotlips » 3. apr 2016, 00:15

Folk der lader andre betale for at slippe af med deres skrald.
Vi er en ret stor rækkehusbebyggelse og vi har vores egen genbrugsplads hvor der står containere og et båse til at komme af med hvad som helst, lige udenfor står det en havecontainer, vi har chip til at komme ind på pladsen og der står store skilte med at det er for os og at uvedkommende ikke må benytte pladsen. Alligevel er det et problem at der er folk der vil lukkes ind hveranden gang man kommer derned, så holder de med en bil fuld og siger de har glemt deres nøgler, det er ikke særligt fedt at skulle stå der og sige nej og jeg har ikke lyst til at være en uhjælpsom nabo.
Men jeg har heller ikke lyst til at stige i min i forvejen ret høje husleje så nu siger jeg bare de skulle sætte chippen sammen med bilnøglerne og nægter at lukke dem ind,så bliver de holdende og venter på der kommer en og siger ja.
Idag har jeg været nede med haveaffald og så godt der lå en stor ret speciel plante skåret op,da jeg så senere skulle i netto gik jeg den anden vej ud fra vores område og lige overfor hvor husene ikke hører til her har de sørme fået fældet lige sådan en uden der står en eneste pose med storskrald..,jeg ved godt jeg sikkert er smækfuld af fordomme osv men helt ærligt det er hvad man vil kalde pæne mennesker det har en veteranbil og en have der er farveafstemt efter nuancer, og så er de..affaldssnyltere?,må det vel hedde.

Ej,det er ikke verdens undergang men det irriterer mig og jeg synes det er upassende man bare er så røvligeglad med at der står du må ikke benytte det her,året før der kom hegn og chip var der årligt 22 tons mere affald dernede, det er jo vanvittigt.
Men det løber selvfølgelig også op hvis man som dem overfor lige smider et 10 m højt abernes skræk i her.
3
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7924

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Nicolait » 3. apr 2016, 05:56

At håndværkerne i fredags vælger at gå igang med at skifte varmtvandsbeholderen, hvilket betyder at de ikke blev færdige til weekenden, at vandet er pissekoldt, og det løber meget langsomt.
Derudover har de ikke informeret om det forestående arbejde, så man kunne indrette sig derefter.

Nu overvejer om jeg skal tage hen til en kammerat og låne deres bad.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 3. apr 2016, 06:46

ManicNinja skrev:
Ado skrev:ByJosephine...lorte webshop! Bestilte for tre uger siden varer hos dem. De blev afsendt dagen efter, påstod de. Men jeg har intet modtaget og pengene trak de selvfølgelig med det samme.
Jeg har fået en sludder for en sladder i mail-udveksling med dem og i går skrev jeg så på deres FB-side. Nu påstår de, at varen er kommet retur fordi jeg ikke hentede den. Og det er bare en kæmpe løgn. Jeg har ikke modtaget sms fra GLS. Og jeg har fået lov til at gennemrode pakkerne hos GLS-leveringsstedet.

Og så spørger de: Vil du gerne have pakken sendt igen?

Øh! Jeg har BETALT for den for fanden. Ja! Og nu svarer de så ikke længere. Lorte lorte lorte firma. Svindelrøve.


Lugter det ikke rimeligt meget af firma, som er tæt ved at gå konkurs? :gruble:

Det tænkte jeg også.

Men nu har jeg fået dem i tale. Og de påstår, at jeg får et trackingnummer i morgen. Det undrede mig faktisk også, at der ikke fulgte sådan et med ved ordren.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 3. apr 2016, 06:59

Ado skrev:
ManicNinja skrev:
Ado skrev:ByJosephine...lorte webshop! Bestilte for tre uger siden varer hos dem. De blev afsendt dagen efter, påstod de. Men jeg har intet modtaget og pengene trak de selvfølgelig med det samme.
Jeg har fået en sludder for en sladder i mail-udveksling med dem og i går skrev jeg så på deres FB-side. Nu påstår de, at varen er kommet retur fordi jeg ikke hentede den. Og det er bare en kæmpe løgn. Jeg har ikke modtaget sms fra GLS. Og jeg har fået lov til at gennemrode pakkerne hos GLS-leveringsstedet.

Og så spørger de: Vil du gerne have pakken sendt igen?

Øh! Jeg har BETALT for den for fanden. Ja! Og nu svarer de så ikke længere. Lorte lorte lorte firma. Svindelrøve.


Lugter det ikke rimeligt meget af firma, som er tæt ved at gå konkurs? :gruble:

Det tænkte jeg også.

Men nu har jeg fået dem i tale. Og de påstår, at jeg får et trackingnummer i morgen. Det undrede mig faktisk også, at der ikke fulgte sådan et med ved ordren.


Bed om at få det første trackingnummer udleveret da du vil klage til GLS/Post DK over at de ikke har givet dig besked om at pakken var klar til afhentning. Så kan du hurtigt få opklaret om pakken reelt har været sendt eller om de har glemt dig og ikke vil indrømme det.
8
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 3. apr 2016, 07:03

Daine skrev:
Ado skrev:
ManicNinja skrev:
Ado skrev:ByJosephine...lorte webshop! Bestilte for tre uger siden varer hos dem. De blev afsendt dagen efter, påstod de. Men jeg har intet modtaget og pengene trak de selvfølgelig med det samme.
Jeg har fået en sludder for en sladder i mail-udveksling med dem og i går skrev jeg så på deres FB-side. Nu påstår de, at varen er kommet retur fordi jeg ikke hentede den. Og det er bare en kæmpe løgn. Jeg har ikke modtaget sms fra GLS. Og jeg har fået lov til at gennemrode pakkerne hos GLS-leveringsstedet.

Og så spørger de: Vil du gerne have pakken sendt igen?

Øh! Jeg har BETALT for den for fanden. Ja! Og nu svarer de så ikke længere. Lorte lorte lorte firma. Svindelrøve.


Lugter det ikke rimeligt meget af firma, som er tæt ved at gå konkurs? :gruble:

Det tænkte jeg også.

Men nu har jeg fået dem i tale. Og de påstår, at jeg får et trackingnummer i morgen. Det undrede mig faktisk også, at der ikke fulgte sådan et med ved ordren.


Bed om at få det første trackingnummer udleveret da du vil klage til GLS/Post DK over at de ikke har givet dig besked om at pakken var klar til afhentning. Så kan du hurtigt få opklaret om pakken reelt har været sendt eller om de har glemt dig og ikke vil indrømme det.

God idé! Det vil jeg gøre. Tak.
1
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"