Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 3. apr 2016, 16:32

Jeg har lige læst i en af slader aviserne, at politiet i søndejylland har anholdt en ældre mand, der blæste alkometeret helt ud, dvs en promille på 4 Eller der over.

Jeg undrer mig over hvordan man kan køre bil og bare fungere nogenlunde. Jeg ved godt at folk med en opbygget alko-tolerance kan fungere bedre end os andre, selv med relativt høje promiller.
Men jeg undre mig alligevel - for almindelige mennesker vil det formentligt betyde mindst bevidstløshed og potentielt være livstruende.
Så selvom man er vant til at drikke meget alkohold må personen vel stadig være pisse påvirket af det?
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 3. apr 2016, 16:53

At der findes voksne mennesker, der ikke kan identificere en fiskehejre. Er det ikke en ret almindeligt kendt fugl?
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 3. apr 2016, 17:04

Studsgaard skrev:Jeg har lige læst i en af slader aviserne, at politiet i søndejylland har anholdt en ældre mand, der blæste alkometeret helt ud, dvs en promille på 4 Eller der over.

Jeg undrer mig over hvordan man kan køre bil og bare fungere nogenlunde. Jeg ved godt at folk med en opbygget alko-tolerance kan fungere bedre end os andre, selv med relativt høje promiller.
Men jeg undre mig alligevel - for almindelige mennesker vil det formentligt betyde mindst bevidstløshed og potentielt være livstruende.
Så selvom man er vant til at drikke meget alkohold må personen vel stadig være pisse påvirket af det?

Det afhænger af hvor meget vedkommende er vant til at drikke.
Fx er min mor alkoholiker. Og jo. Vi vidste da godt at hun var fuld osv. Men ikke at hun drak SÅ meget.
Hun var oppe på 1 liter vodka i døgnet, da det var værst og hun var aldrig ravende beruset at se på.
Tolerance opbygning
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 3. apr 2016, 17:55

Lemonella skrev:
Sophies-mor skrev:
Studsgaard skrev:Jeg har lige læst i en af slader aviserne, at politiet i søndejylland har anholdt en ældre mand, der blæste alkometeret helt ud, dvs en promille på 4 Eller der over.

Jeg undrer mig over hvordan man kan køre bil og bare fungere nogenlunde. Jeg ved godt at folk med en opbygget alko-tolerance kan fungere bedre end os andre, selv med relativt høje promiller.
Men jeg undre mig alligevel - for almindelige mennesker vil det formentligt betyde mindst bevidstløshed og potentielt være livstruende.
Så selvom man er vant til at drikke meget alkohold må personen vel stadig være pisse påvirket af det?

Det afhænger af hvor meget vedkommende er vant til at drikke.
Fx er min mor alkoholiker. Og jo. Vi vidste da godt at hun var fuld osv. Men ikke at hun drak SÅ meget.
Hun var oppe på 1 liter vodka i døgnet, da det var værst og hun var aldrig ravende beruset at se på.
Tolerance opbygning


Min eksmand drak også mindst en flaske vodka om dagen. Plus det løse, som øl og portvin. Han tog også en del morfin.
Jeg vidste han havde drukket, men han virkede ikke beruset, eller jo det gjorde han i starten, men efter et års tid skulle der rigtig meget til før man kunne mærke noget på ham. Så ja, alkohol-tolerence kan opbygges.


Jeg kender også til alkohold problemer i familien. Men dog ikke i de mængder i beskriver. Og jeg har ikke oplevet så voldsom tolerance. Men jeg kan da sagtens forstå det i skriver når det er sådanne mængder. Jeg syntes dog stadig det er vildt kroppen kan klare det (eller det kan den jo heller ikke på lang sigt)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 3. apr 2016, 18:30

Om min nabo er flyttet i nattens mulm og mørke? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 3. apr 2016, 19:14

At tidligere venstrevælgere pga. Ankers begravelse nu vil stemme socialdemokratisk. Hva´ f..... regner de med. At Anker som en anden Jesus vil genopstå ?
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 3. apr 2016, 20:34

landsbytossen skrev:At tidligere venstrevælgere pga. Ankers begravelse nu vil stemme socialdemokratisk. Hva´ f..... regner de med. At Anker som en anden Jesus vil genopstå ?

Hvor har du fra, at de vil det? Eller er det nogle, du kender? :gruble:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Rapfisk » 3. apr 2016, 20:37

Novella skrev:At der findes voksne mennesker, der ikke kan identificere en fiskehejre. Er det ikke en ret almindeligt kendt fugl?

Jeg ville ikke kunne, hvis det ikke var for Hejremanden i Frederiksberg Have :genert:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 3. apr 2016, 21:09

Apropos fiskehejrer.

Hvorfor finder en svane sig i, at en fiskehejre står på dens ryg. Jeg har set flere gange, at fiskehejren bliver fragtet rundt i slotssøen.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 4. apr 2016, 05:19

Hvorfor man på Go' Morgen Danmark viser billeder af sygesikringsbeviser uden cpr nummer med MED personernes adresser. Det er simpelthen ikke gennemtænkt
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daphne » 4. apr 2016, 11:15

Hvorfor pokker er det blevet moderne med jakker, som man ikke kan lukke - og vi snakker altså jakker som i overtøj??!?? Hele idéen med en jakke er sgu da, at man skal kunne holde varmen, men hvis der hverken er knapper, lynlås eller bindebånd til at holde den lukket?? Det er ikke en sommerjakke men sådan en overgangsjakke. Jeg forstår det ikke og føler mig VIRKELIG gammel! :gammel: :sur:
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 4. apr 2016, 13:02

0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 4. apr 2016, 13:10

icelady skrev:Hvorfor der er størst procent i Kbh? :gruble:

Billede

http://www.dr.dk/nyheder/indland/kort-her-dumper-flest-koereproeven


Jeg tror, det er en kombination af flere ting, bl.a.:
- Det er generelt bare sværere at køre i København ift. trafikmængden osv.
- Der er meget stort forskel på kvaliteten af køreskolerne og -lærerne
4
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 4. apr 2016, 17:08

ShuruQ skrev:Jeg undrer undrer mig over min mor til stadighed finder det morsomt, eller hvad nu hun gør, at komme med kommentarer i stil med "hun kan få et billede af en rullepølse. Den er så god", "jeg kunne ikke leve uden flæskesteg". Den slags lamme kommentarere, jeg er ligeglad med hendes rullepølse, flæskesteg osv, fik jeg lyst ville jeg nok bukke under før eller siden, men jeg har ikke skyggen af trang til det.

Det er svært at forkare sammenhængen men det virker bare så søgt.

Det er dårlig stil og upassende hvis du spørger mig. Især når hun ved hvilket valg du har truffet
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Kantstenen Knud
Indlæg: 24
Tilmeldt: 4. apr 2016, 17:19
Kort karma: 3
Geografisk sted: Langå
Likede indlæg: 17
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kantstenen Knud » 4. apr 2016, 18:20

Jeg undrer mig over hvorfor det ikke er lykkedes at lave en vaskemaskine som mænd kan finde ud af!!! Jeg kan alle symbolerne i en bil men ingen af dem på en vaskemaskine giver nogen mening!
1
-------------
Rock and Roll

Tilbage til "Generelt"