Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Kisser » 3. apr 2016, 18:59

Tanten skrev:
Kisser skrev:
Tanten skrev:Jeg forstår ikke, at man fravælger amning med mindre det giver uoverstigelige vanskeligheder og ikke fungerer efter en prøveperiode.

Jeg forstår ikke, hvorfor nogen ønsker kejsersnit, hvis der ikke er medicinsk indikation for det (og hvis der er det, så er det jo fantastisk, at denne mulighed eksisterer for mor og barns skyld).

Jeg forstår ikke, hvorfor man hellere vil have en lang kanyle ind i rygraden og ikke kunne mærke, man er ved at føde, end man vil have en chance for at mærke, hvad der sker med ens krop undervejs, selvom det gør pisse fucking ondt.


Det forstår jeg egentlig godt. Jeg er gravid og har været svært nervøs for at føde. Jeg er bange for, at det kommer til at tage lang tid og jeg er nervøs for at gå i stykker under vejs. Jeg har faktisk tidligere været sådan en, der tænkte at jeg ville have et planlagt kejsersnit. Efter at have læst diverse fødselsberetninger er jeg så kommet frem til at føde hjemme og jeg ER blevet mindre nervøs for det. Eller rettere: Jeg har læst at de fleste fødsler heldigvis er ukomplicerede og det får mig til at tænke, at det nok skal gå. Men jeg er stadig nervøs for, hvis det ender med at tage på den anden side af 24 timer f.eks.


Jeg har fuld forståelse for, at man er bange - det var jeg også, og det er en hård omgang at føde. Jeg tror bare, at man kan gøre utrolig meget for at berolige og forberede kvinden på forhånd gennem oplysning om, hvad der skal ske, men desværre er fødselsforberedelse stort set skåret helt væk, hvis man ikke kan/vil betale sig fra det.


Og kan man få nogle til at fravælge et kejsersnit på den måde er det da super fint, men jeg synes også at man skal respektere at nogle kvinder vælger anderledes. For mig giver det ikke rigtigt mening at møde frygt med rationelle argumenter om at barnet har bedre af vaginal fødsel, for lur mig om ikke de mødre godt kender statistikkerne.
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf 2SHY » 3. apr 2016, 19:00

Jeg troede kejsersnit debatten var done :gruble:
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf 2SHY » 3. apr 2016, 19:05

FruDulle skrev:
2SHY skrev:Jeg troede kejsersnit debatten var done :gruble:


Ditto

Men jeg ved så heller ikke om der blev lavet en tråd til det eller ej så det er nok derfor den stadig kører her
Senest rettet af 2SHY 3. apr 2016, 19:07, rettet i alt 1 gang.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Ado » 3. apr 2016, 19:07

Jeg er træt af at læse om kejsersnit.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Tanten » 3. apr 2016, 19:09

Kisser skrev:
Tanten skrev:
Kisser skrev:
Tanten skrev:Jeg forstår ikke, at man fravælger amning med mindre det giver uoverstigelige vanskeligheder og ikke fungerer efter en prøveperiode.

Jeg forstår ikke, hvorfor nogen ønsker kejsersnit, hvis der ikke er medicinsk indikation for det (og hvis der er det, så er det jo fantastisk, at denne mulighed eksisterer for mor og barns skyld).

Jeg forstår ikke, hvorfor man hellere vil have en lang kanyle ind i rygraden og ikke kunne mærke, man er ved at føde, end man vil have en chance for at mærke, hvad der sker med ens krop undervejs, selvom det gør pisse fucking ondt.


Det forstår jeg egentlig godt. Jeg er gravid og har været svært nervøs for at føde. Jeg er bange for, at det kommer til at tage lang tid og jeg er nervøs for at gå i stykker under vejs. Jeg har faktisk tidligere været sådan en, der tænkte at jeg ville have et planlagt kejsersnit. Efter at have læst diverse fødselsberetninger er jeg så kommet frem til at føde hjemme og jeg ER blevet mindre nervøs for det. Eller rettere: Jeg har læst at de fleste fødsler heldigvis er ukomplicerede og det får mig til at tænke, at det nok skal gå. Men jeg er stadig nervøs for, hvis det ender med at tage på den anden side af 24 timer f.eks.


Jeg har fuld forståelse for, at man er bange - det var jeg også, og det er en hård omgang at føde. Jeg tror bare, at man kan gøre utrolig meget for at berolige og forberede kvinden på forhånd gennem oplysning om, hvad der skal ske, men desværre er fødselsforberedelse stort set skåret helt væk, hvis man ikke kan/vil betale sig fra det.


Og kan man få nogle til at fravælge et kejsersnit på den måde er det da super fint, men jeg synes også at man skal respektere at nogle kvinder vælger anderledes. For mig giver det ikke rigtigt mening at møde frygt med rationelle argumenter om at barnet har bedre af vaginal fødsel, for lur mig om ikke de mødre godt kender statistikkerne.


Det gør jeg egentlig heller ikke - jeg synes, (irrationel) frygt skal mødes med hjælp og støtte, ikke med kirurgi (sådan meget firkantet sagt).
3
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Tanten » 3. apr 2016, 19:17

FruDulle skrev:http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=2644

Den her tråd blev lavet til alle de afstikkere der dukkede op i den her tråd. Måske i skulle rykke kejsersnit debatten derover.


OK - sammen med debatten om musik, mansplaining og fertilitetsbehandling? :whip:
1
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Kisser » 3. apr 2016, 19:37

Nåmen for at bringe tråden tilbage på rette spor:

Nej, det er IKKE hårdt eller synd for dig, at du skal gå ned i indtægt, fordi du går fra SU + studiejob + studielån til dagpenge. Du har vidst det i fem år og du har haft rig lejlighed til at tjekke, hvad dimittendsatsen er på og overveje, hvordan du kunne nedbringe dit forbrug. Det er fair nok, at du har priorieret byture, smøger og det rigtige mærke af cola over opsparing, men LAD nu være med at tude mig ørerne fulde af, at det er nemt nok, når ens kæreste har et vellønnet job.
9
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Novella » 3. apr 2016, 20:06

Samano skrev:Nej jeg er ikke tyndere end dig, fordi jeg har et højt stofskifte og du har et lavt.
Årsagen er at jeg lever sundere og især at jeg drikker mindre alkohol.

Og bevæger mig mere. Jeg gør faktisk en kæmpe indsats for at se sådan her ud.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Anilara » 3. apr 2016, 20:18

Samano skrev:Nej jeg er ikke tyndere end dig, fordi jeg har et højt stofskifte og du har et lavt.
Årsagen er at jeg lever sundere og især at jeg drikker mindre alkohol.

Altså er din holdning sådan generelt? For.. Det kan man jo ikke sige er en holdning som gælder altid, når det næppe altid holder stik?
Jeg kender mange, inkl. mig selv, som ér slankere grundet højt stofskifte, som ikke lever sundere eller drikker mindre sprut.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Urtekussen » 3. apr 2016, 20:25

Jeg synes det er synd at ens børn skal leve vegetarisk, fordi man selv gør det. Imo er det et valg man skal træffe som voksen, ikke flaskes op med.
12
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 4. apr 2016, 04:24

Jeg begriber ikke, at man kan få høje karakterer for skriftlige opgaver, når man staver som en brækket arm.
7
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf lillebjoern » 4. apr 2016, 05:41

Fru Sunshine skrev:Jeg begriber ikke, at man kan få høje karakterer for skriftlige opgaver, når man staver som en brækket arm.


Nej, det er åbenbart heller ikke normen at kunne stave på en humanistisk videregående uddannelse :rulle: Vi skulle aflevere en skriftlig eksamen, og jeg får 10, min veninde får 12. Jeg spørger om jeg må kigge hendes opgave igennem, nu hvor den har været så god, og det må jeg hjertens gerne. Så ser jeg bare at den er virkelig fyldt med fejl – nutids-r eksisterer ikke, der er utallige stave- og grammatikfejl og der er kommafejl over alt (jeg er ikke selv mester til kommaer, men de kommaer var sat de mærkeligste steder).

Der var jeg godt nok mundlam. Indholdet var skidegodt, men sproget var simpelthen så dårligt. Jeg gør selv meget ud af at tjekke for stavefejl, grammatikfejl og sprogligt forkerte vendinger, da jeg netop går på en humanistisk uddannelse. Men det er åbenbart ligegyldigt :forvirret2:
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Sevii » 4. apr 2016, 05:47

Urtekussen skrev:Jeg synes det er synd at ens børn skal leve vegetarisk, fordi man selv gør det. Imo er det et valg man skal træffe som voksen, ikke flaskes op med.


Jeg kan virkelig ikke se hvorfor det er synd. Ens forældre tager altid valg for en. Er det så også synd for mig at jeg blev presset til at spise kød det meste af min barndom? Næ. Heldigvis har man et valg når man er ældre, men jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det skulle være synd for barnet.
4
:banan: :banan:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 4. apr 2016, 05:56

lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg begriber ikke, at man kan få høje karakterer for skriftlige opgaver, når man staver som en brækket arm.


Nej, det er åbenbart heller ikke normen at kunne stave på en humanistisk videregående uddannelse :rulle: Vi skulle aflevere en skriftlig eksamen, og jeg får 10, min veninde får 12. Jeg spørger om jeg må kigge hendes opgave igennem, nu hvor den har været så god, og det må jeg hjertens gerne. Så ser jeg bare at den er virkelig fyldt med fejl – nutids-r eksisterer ikke, der er utallige stave- og grammatikfejl og der er kommafejl over alt (jeg er ikke selv mester til kommaer, men de kommaer var sat de mærkeligste steder).

Der var jeg godt nok mundlam. Indholdet var skidegodt, men sproget var simpelthen så dårligt. Jeg gør selv meget ud af at tjekke for stavefejl, grammatikfejl og sprogligt forkerte vendinger, da jeg netop går på en humanistisk uddannelse. Men det er åbenbart ligegyldigt :forvirret2:


Vildt. Jeg har netop siddet med en større opgave på gymnasieniveau, hvor sproget var så utrolig dårligt, at det faktisk trak karakteren markant ned. Altså som i virkelig markant ned. Indholdet var sådan set ret fint, men det sproglige tæller også. Det var i øvrigt også et humanistisk fag.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Fru Sunshine » 4. apr 2016, 06:12

fisken80 skrev:
lillebjoern skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg begriber ikke, at man kan få høje karakterer for skriftlige opgaver, når man staver som en brækket arm.


Nej, det er åbenbart heller ikke normen at kunne stave på en humanistisk videregående uddannelse :rulle: Vi skulle aflevere en skriftlig eksamen, og jeg får 10, min veninde får 12. Jeg spørger om jeg må kigge hendes opgave igennem, nu hvor den har været så god, og det må jeg hjertens gerne. Så ser jeg bare at den er virkelig fyldt med fejl – nutids-r eksisterer ikke, der er utallige stave- og grammatikfejl og der er kommafejl over alt (jeg er ikke selv mester til kommaer, men de kommaer var sat de mærkeligste steder).

Der var jeg godt nok mundlam. Indholdet var skidegodt, men sproget var simpelthen så dårligt. Jeg gør selv meget ud af at tjekke for stavefejl, grammatikfejl og sprogligt forkerte vendinger, da jeg netop går på en humanistisk uddannelse. Men det er åbenbart ligegyldigt :forvirret2:


Vildt. Jeg har netop siddet med en større opgave på gymnasieniveau, hvor sproget var så utrolig dårligt, at det faktisk trak karakteren markant ned. Altså som i virkelig markant ned. Indholdet var sådan set ret fint, men det sproglige tæller også. Det var i øvrigt også et humanistisk fag.

Jeg har bare set lidt for mange 12-taller givet til nogen, der konsekvent lavede fejl i nutids-r, lavede mange stavefejl og ikke mindst meningsforstyrrende kommafejl.
Læs dog korrektur eller få nogen til at hjælpe.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"