Aarstiderne?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Aarstiderne?

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. apr 2016, 09:23

A jeg læste den anden tråd, om hvordan folk handler, kom jeg til at tænke på Aarstiderne igen-igen. Jeg har før overvejet det, men jeg kan ikke finde ud af om det er for dyrt.
Er frugt og grønt frisk og lækkert, eller er det halv slatten? Kan man nøjes med at få hver 14 dag eller bliver man træt af det? Hvilken blandet kasse er den bedste når man er 2 voksne fuld tid og et barn hveranden weekend.
Erfaringer efterlyses :D
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9521
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7830

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Sophies-mor » 4. apr 2016, 09:27

Vi havde kun gode erfaringer med det. God kvalitet og god kundeservice .
Vi fik kuk kassen.
Og ja kunne få 14.dages levering.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Fuck.exe » 4. apr 2016, 10:08

Vi skifter mellem kasserne, og får mest vegetarkassen. Den er vist også en af de billigste, og vi synes at det er den med det mest varierende grønt, og de bedst sammensatte retter.
Vi er en familie på 4 (2 voksne, et barn på 4 år og et på 1 mdr), og for os passer det meget fint med måltidskasser til 2 personer. Der er altid rester.
Det er nemt at skifte mellem kasserne, ændre leveringstider og annullere en kasse. Hver tirsdag morgen får vi leveret. Så kan vi lige nå at stille på plads inden vi skal ud af døren.

Jeg synes at kvaliteten af det grønne er virkelig god, men kødet synes jeg at der ofte er lidt senet og med brusk.

Jeg ved ikke om det rent økonomisk har kunne betale sig for os at få måltidskasser, men vi vil ikke undvære det. For os er det vild luksus ikke at skulle tage stilling til aftensmaden hver eneste dag og at vi ikke skal stå i fakta i ulvetimen med stresspletter på halsen for at handle ind. På den måde undgår vi jo også madspild fordi vi ikke kommer hjem med alt muligt vi aldrig får spist. Det kan jeg rigtig godt lide.

Og så er det bare super fedt at prøve nye retter :love:
1
Gulvaber er også mennesker.
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Nuttede-Nuser » 4. apr 2016, 10:11

Fuck.exe skrev:Vi skifter mellem kasserne, og får mest vegetarkassen. Den er vist også en af de billigste, og vi synes at det er den med det mest varierende grønt, og de bedst sammensatte retter.
Vi er en familie på 4 (2 voksne, et barn på 4 år og et på 1 mdr), og for os passer det meget fint med måltidskasser til 2 personer. Der er altid rester.
Det er nemt at skifte mellem kasserne, ændre leveringstider og annullere en kasse. Hver tirsdag morgen får vi leveret. Så kan vi lige nå at stille på plads inden vi skal ud af døren.

Jeg synes at kvaliteten af det grønne er virkelig god, men kødet synes jeg at der ofte er lidt senet og med brusk.

Jeg ved ikke om det rent økonomisk har kunne betale sig for os at få måltidskasser, men vi vil ikke undvære det. For os er det vild luksus ikke at skulle tage stilling til aftensmaden hver eneste dag og at vi ikke skal stå i fakta i ulvetimen med stresspletter på halsen for at handle ind. På den måde undgår vi jo også madspild fordi vi ikke kommer hjem med alt muligt vi aldrig får spist. Det kan jeg rigtig godt lide.

Og så er det bare super fedt at prøve nye retter :love:


Hvis vi skulle have en kasse tror jeg bare det bliver frugt og grønt kasse. Og et af mine argumenter er nemlig også det der med at prøve noget nyt og noget forskelligt. Jeg har en tendens til at vælge de samme ting hver gang jeg handler.
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Fuck.exe » 4. apr 2016, 10:15

Nuttede-Nuser skrev:
Fuck.exe skrev:Vi skifter mellem kasserne, og får mest vegetarkassen. Den er vist også en af de billigste, og vi synes at det er den med det mest varierende grønt, og de bedst sammensatte retter.
Vi er en familie på 4 (2 voksne, et barn på 4 år og et på 1 mdr), og for os passer det meget fint med måltidskasser til 2 personer. Der er altid rester.
Det er nemt at skifte mellem kasserne, ændre leveringstider og annullere en kasse. Hver tirsdag morgen får vi leveret. Så kan vi lige nå at stille på plads inden vi skal ud af døren.

Jeg synes at kvaliteten af det grønne er virkelig god, men kødet synes jeg at der ofte er lidt senet og med brusk.

Jeg ved ikke om det rent økonomisk har kunne betale sig for os at få måltidskasser, men vi vil ikke undvære det. For os er det vild luksus ikke at skulle tage stilling til aftensmaden hver eneste dag og at vi ikke skal stå i fakta i ulvetimen med stresspletter på halsen for at handle ind. På den måde undgår vi jo også madspild fordi vi ikke kommer hjem med alt muligt vi aldrig får spist. Det kan jeg rigtig godt lide.

Og så er det bare super fedt at prøve nye retter :love:


Hvis vi skulle have en kasse tror jeg bare det bliver frugt og grønt kasse. Og et af mine argumenter er nemlig også det der med at prøve noget nyt og noget forskelligt. Jeg har en tendens til at vælge de samme ting hver gang jeg handler.


Vi har et vennepar som får dogmekassen hver 14. dag, og den er de rigtig glade for. Den har de fået en masse spændende ting ud af :)
0
Gulvaber er også mennesker.
bibbs
Indlæg: 967
Tilmeldt: 24. aug 2015, 08:35
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1361

Re: Aarstiderne?

Indlægaf bibbs » 4. apr 2016, 12:22

Vi får livretter hver uge.
Vi får 3 personer til 3 dage, vi er 2 voksne og 2 børn.
Og vi elsker det, det er lækre grøntsager og kødet er også godt. Der er dog ikke så meget af det.
Jeg tror ikke sådan rent økonomisk det kan svare sig, men det er fedt at man ikke skal finde ud af hvad man skal have at spise hver dag og dermed heller ikke handle så tit. Og man prøver mange forskellige retter og hænger ikke fast i det samme hele tiden
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Mi55y » 4. apr 2016, 12:25

Jeg har fået grøntkasser fra aarstiderne i en 3-4 års tid. Jeg har pt. den lille grøntkasse til at komme fast hver 14. dag, men jeg går ofte ind og afbestiller den til fordel for noget andet f.eks. mixkassen med både frugt og grønt. Jeg har ALDRIG oplevet at få en slatten eller rådden grøntsag eller frugt.

Jeg har aldrig prøvet deres måltidskasser, men jeg kan varmt anbefale deres jordbær!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Karkluden » 4. apr 2016, 12:52

Vi får den store basiskasse + et par ekstra poser med peberfrugt, en tomatkasse og en krydderurtepose hver måned. det står os i 550-650 alt efter hvad vi vælger til, og vi supplerer med lidt gulerødder, løg og frostgrønt henover måneden til måske 100 kr i alt. Vi får kun lækre, friske ting, der holder sindssygt godt, og vi får prøvet meget nyt. Og jeg synes ikke, at omkring 700 kr pr måned for alt økologisk grønt til to voksne mennesker der spiser 5-700 gram hver pr dag er slemt.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Aarstiderne?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. apr 2016, 13:15

Karkluden skrev:Vi får den store basiskasse + et par ekstra poser med peberfrugt, en tomatkasse og en krydderurtepose hver måned. det står os i 550-650 alt efter hvad vi vælger til, og vi supplerer med lidt gulerødder, løg og frostgrønt henover måneden til måske 100 kr i alt. Vi får kun lækre, friske ting, der holder sindssygt godt, og vi får prøvet meget nyt. Og jeg synes ikke, at omkring 700 kr pr måned for alt økologisk grønt til to voksne mennesker der spiser 5-700 gram hver pr dag er slemt.


Det vil sige, at I minimum spiser 30 kg. grønt om måneden?
Hvordan kan det markerede dække det?
Jeg er bare nysgerrig, fordi jeg synes, at I i så fald har fundet en meget billig ordning, som jeg gerne vil kopiere :)
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Karkluden » 4. apr 2016, 13:39

DetSorteCirkus skrev:
Karkluden skrev:Vi får den store basiskasse + et par ekstra poser med peberfrugt, en tomatkasse og en krydderurtepose hver måned. det står os i 550-650 alt efter hvad vi vælger til, og vi supplerer med lidt gulerødder, løg og frostgrønt henover måneden til måske 100 kr i alt. Vi får kun lækre, friske ting, der holder sindssygt godt, og vi får prøvet meget nyt. Og jeg synes ikke, at omkring 700 kr pr måned for alt økologisk grønt til to voksne mennesker der spiser 5-700 gram hver pr dag er slemt.


Det vil sige, at I minimum spiser 30 kg. grønt om måneden?
Hvordan kan det markerede dække det?
Jeg er bare nysgerrig, fordi jeg synes, at I i så fald har fundet en meget billig ordning, som jeg gerne vil kopiere :)

Ja, det passer sgu nok meget godt. nogle dage er det jo mere salat, agurk og brøndkarse, og nogle dage kålrabi og gulerødder, så vil sige 25-30 kg hvis man målte det af, men vi spiser 6 gode håndfulde grønt hver om dagen som jo i snit ligger på 70-120 gram alt efter grønttypen. En dag om ugen bliver det måske kun til 4, men du ved.. i snit.

Denne her gang gav vi 647 for følgende:
https://www.aarstiderne.com/Kasser/Stor%20basiskasse
https://www.aarstiderne.com/Kasser/Roed ... Posen-stor
https://www.aarstiderne.com/Kasser/140068-KaalKassen
https://www.aarstiderne.com/Kasser/KrydderUrtePosen
Og en tomatkasse plus en pose med 2 kg pærer.

Og dvs vi denne måned nok nærmere rammer 750-775 inkl ekstra grønt købt sidst på måneden, men det finder jeg nu stadig billigt, når hovedparten er øko og leveret til døren. De 100-125 ekstra går som sagt til frostærter og bønner købt på tilbud, gulerødder og løg - som jo er billige.
Sidste måned købte vi ikke krydderurter og pærer, og landede derfor på omkring 550, og brugte ca 125 ekstra på det ovennævnte grønt.

Mere uddybende spiser vi fx rigtig rigtig mange gulerødder, rigtig meget forskelligt kål, løg, rodfrugter og bønner og sådan. Og så er der også salat, agurk, spinat, peberfrugt, tomat og sådan. Er det svar nok?

Men altså der går nok nemt 8-10 kg gulerødder igennem her pr måned og 3 kg løg. Det er jo billigt grønt, der fylder meget.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Aarstiderne?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. apr 2016, 14:24

Karkluden skrev:Ja, det passer sgu nok meget godt. nogle dage er det jo mere salat, agurk og brøndkarse, og nogle dage kålrabi og gulerødder, så vil sige 25-30 kg hvis man målte det af, men vi spiser 6 gode håndfulde grønt hver om dagen som jo i snit ligger på 70-120 gram alt efter grønttypen. En dag om ugen bliver det måske kun til 4, men du ved.. i snit.

Denne her gang gav vi 647 for følgende:
https://www.aarstiderne.com/Kasser/Stor%20basiskasse
https://www.aarstiderne.com/Kasser/Roed ... Posen-stor
https://www.aarstiderne.com/Kasser/140068-KaalKassen
https://www.aarstiderne.com/Kasser/KrydderUrtePosen
Og en tomatkasse plus en pose med 2 kg pærer.

Og dvs vi denne måned nok nærmere rammer 750-775 inkl ekstra grønt købt sidst på måneden, men det finder jeg nu stadig billigt, når hovedparten er øko og leveret til døren. De 100-125 ekstra går som sagt til frostærter og bønner købt på tilbud, gulerødder og løg - som jo er billige.
Sidste måned købte vi ikke krydderurter og pærer, og landede derfor på omkring 550, og brugte ca 125 ekstra på det ovennævnte grønt.

Mere uddybende spiser vi fx rigtig rigtig mange gulerødder, rigtig meget forskelligt kål, løg, rodfrugter og bønner og sådan. Og så er der også salat, agurk, spinat, peberfrugt, tomat og sådan. Er det svar nok?

Men altså der går nok nemt 8-10 kg gulerødder igennem her pr måned og 3 kg løg. Det er jo billigt grønt, der fylder meget.


Ja, nu forstår jeg det meget bedre :)
Jeg er imponeret over, at produkterne kan holde så længe, men det er selvfølgelig, fordi de er friske.

Jeg er tilknyttet et økologisk/biodynamisk fødevarefællesskab, men der kører det virkelig efter sæson, så om vinteren er det rodfrugter, rodfrugter og rodfrugter, hvilket jeg ikke tåler i store mængder, så jeres model kunne være god for mig, indtil vores poser bliver mere spændende, og jeg igen gider bestille dem.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Muspel » 4. apr 2016, 14:31

Jeg er også meget tilfreds med grønsagerne. Jeg plejer lige at bruge lidt krudt på at pakke det ordentligt i mit køleskab. Fx putte salater i pose, krydderurter samme med lidt vand i bunden og sådan. Så kan det meste uden problemer holde sig. Selvfølgelig skal man planlægge brug efter holdbarhed, så du fx bruger svampene først og kålen til sidst.

Og er der noget galt - fx fik jeg dårlige tomater i min kasse i går, så sender man bare en mail eller ringer, og så bliver det trukket fra næste regning uden spørgsmål. Det kan jo ske.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Aarstiderne?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. apr 2016, 14:32

Jeg har faktisk ikke noget som helst grønt i huset, hvilket sjældent sker, så måske skulle jeg bare kaste mig ud i det nu :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Mi55y » 4. apr 2016, 14:39

DetSorteCirkus skrev:Jeg har faktisk ikke noget som helst grønt i huset, hvilket sjældent sker, så måske skulle jeg bare kaste mig ud i det nu :)


Det var derfor, jeg gjorde det, og jeg har fået øjnene op for en masse lækre ting. Jeg er f.eks. ikke glad for kål, men har gennem mine grøntkasser opdaget the wonders of spidskål :love:
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Aarstiderne?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. apr 2016, 14:56

Er alt frugt og grønt fra Årstiderne økologisk?

Edit: Ja.
0

Tilbage til "Mad og drikke"