Tjekker du bon´en når du handler?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf HappyHippo » 3. apr 2016, 12:04

Altid, dog er det ikke altid jeg gider besvære mig med at få pengene retur, fordi det tager såååå lang tid, og så meget er 2 kr heller ikke værd. Men principielt burde jeg gøre det hver gang.

Kvickly er den værste hos mig.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Studsgaard » 3. apr 2016, 14:16

Jeg gør de fleste gange.
Vores lokale butikker har noglegange problemer med at tilbudene ikke altid passer.
Men jeg oplever det også i store butikker som bilka, der syntes jeg faktisk at jeg relativt tit skal hen og få penge tilbage.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf klumphen » 3. apr 2016, 16:25

Kun hvis jeg synes beløbet er langt fra det jeg forventer.
0
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4285

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Aesel82 » 3. apr 2016, 17:42

DD_81 skrev:oftest, og typisk hvis jeg har +5 varer, og der er tilbudsvarer i blandt.
Nu handler jeg primært i Brugsen, og der har vi oplevet meget få gange at der har været fejl i prisen, så det gør nok at jeg slækker på det.
Jeg tjekker konsekvent bon'en når jeg handler i Netto og Bilka og fakta.

Vores erfaring med Bilka er at der nok ca. hver 2. gang er fejl på bon'en - i deres favør. Og dertil så er det også omstændeligt og tidskrævende at få sine penge retur. Først skal man i kundeservice, enten så ved de godt det er en fejl og retter med det samme (men hvorfor rettede de den så ikke i IT systemet med det samme?? :gruble:), ellers kan det slåes op i ugens reklame, eller de må ringe ned i afdelingen og høre.
Det tager typisk 5-10 minutter at få pengene tilbage, indimellem mere.
Kasse-personalet vil også langt hellere sende en ned i kundeservice, fremfor at rette det selv, og det tager også tit lang tid når de skal gøre det, pris skal konfirmeres, og rettelse eller returbeløb godkendes via telefon. *GAB*

Jeg har også flere gange været ude for at personalet i kundeservice direkte har spurgt om de håndører virkelig var det værd - det er simpelthen SÅ upassende. De skal da ikke bestemme om 10-20 kr er håndører for mig, og bare princippet i det, at de tager mere for varen end de skal og bør, og så krydre det med den holdning. :ad!:
Tit er det faktisk at et indkøb på 3-600 kr, 30+ kr der er taget for meget.


Wtf?! Det er da så flabet og helt igennem upassende, at jeg i sådan en situation godt kunne finde på at kontakte varehuschefen. Det er simpelthen ikke i orden at tale sådan til kunder (som jo egentlig bare påpeger, at forretningen har lavet en fejl).
1
pisimodvind
Indlæg: 274
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -10
Likede indlæg: 206

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf pisimodvind » 3. apr 2016, 19:08

sjældent
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3479

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Torn » 3. apr 2016, 19:29

Jeg tjekker ofte og finder ind i mellem fejl. Jeg påpeger det altid, også hvis det bare er en krone. Jeg vil af princip ikke betale mere end varerne koster. Jeg påpeger det selvfølgelig også, hvis jeg får varerne for billigt.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Novella » 3. apr 2016, 19:54

Altid. Jeg forventer fejl. Jeg har fået de første 1500 kr tilbage alene i min brugs.
0
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Debra1 » 3. apr 2016, 19:55

Nogle gange, især hvis jeg har købt noget på tilbud. Føtex og Kvickly laver oftest fejl sammenlignet med Netto og Rema 1000. Dog skal beløbet være stort nok til, at jeg orker at bruge tid i kundeservice på at få pengene tilbage.
0
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Sukisaki » 4. apr 2016, 10:47

Jeg tjekker ca. halvdelen af gangene, og oplever sjældent fejl. Jeg handler mest i Netto og Føtex.
Når jeg så opdager fejl, er det desværre også sjældent at jeg gider gøre noget ved det - dog oftere hvis der er en kundeservice, så jeg ikke behøver at opholde hele kassekøen. Men ja, man burde jo gøre det hver gang, for de må tjene virkelig mange penge på det i længden!
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Akehurst2 » 4. apr 2016, 11:00

DD_81 skrev:
Aesel82 skrev:Jeg har også flere gange været ude for at personalet i kundeservice direkte har spurgt om de håndører virkelig var det værd - det er simpelthen SÅ upassende. De skal da ikke bestemme om 10-20 kr er håndører for mig, og bare princippet i det, at de tager mere for varen end de skal og bør, og så krydre det med den holdning. :ad!:
Tit er det faktisk at et indkøb på 3-600 kr, 30+ kr der er taget for meget.


Wtf?! Det er da så flabet og helt igennem upassende, at jeg i sådan en situation godt kunne finde på at kontakte varehuschefen. Det er simpelthen ikke i orden at tale sådan til kunder (som jo egentlig bare påpeger, at forretningen har lavet en fejl).


Og beløbet er jo åbenbart stort nok til at butikken gider snyde for det, så....
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. apr 2016, 13:21

Aesel82 skrev:
Wtf?! Det er da så flabet og helt igennem upassende, at jeg i sådan en situation godt kunne finde på at kontakte varehuschefen. Det er simpelthen ikke i orden at tale sådan til kunder (som jo egentlig bare påpeger, at forretningen har lavet en fejl).


Jeg har oplevet det et par gange, typisk fra yngre personaler, og grundlæggende har jeg taget det for deres personlige holdning, men fortalt dem at det da er dybt upassende at bestemme hvorvidt et beløb er håndører for mig, samt gjort dem opmærksomme på at vi altså handlede i bilka 1-2 gange ugentlig, og at det typisk var 20+ kr vi blev snydt for, nogle gange en del mere. Så alt i alt snakker vi i hvert fald +1000 kr på årsbasis.

Og jo, jeg har også kontaktet ledende personale i butikken for at klage over den form for opførsel.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf dykkersild » 4. apr 2016, 13:37

Jeg tjekker altid min bon - jeg regner ikke beløbet ud i hoved, jeg ser efter prisen hver gang jeg tager en vare.
Jeg brokker mig hver eneste gang der mangler penge, eller en rabat ikke bliver trukket. Dog altid pænt, for det er ikke kassemedarbejderen skyld at data ikke er korrekt. Jeg beder altid om penge retur - engang var der tale om sølle 2 kr. og en mand mente, at dem kunne jeg godt undvære så køen kunne komme videre - han tog fejl.

Jeg handler primært i Netto - sekundært i Superbrugsen og når jeg vinder i Lotto - handler jeg i Meny og Irma hver gang.

Sidste fejl var i Superbrugsen i torsdag - en ost til 79,95 - minut 25% blev ikke trukket. Det tog lidt tid da hun var ny i kassen men jeg fik mine penge med smil.
1
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Akehurst2 » 4. apr 2016, 13:43

dykkersild skrev:Jeg tjekker altid min bon - jeg regner ikke beløbet ud i hoved, jeg ser efter prisen hver gang jeg tager en vare.
Jeg brokker mig hver eneste gang der mangler penge, eller en rabat ikke bliver trukket. Dog altid pænt, for det er ikke kassemedarbejderen skyld at data ikke er korrekt. Jeg beder altid om penge retur - engang var der tale om sølle 2 kr. og en mand mente, at dem kunne jeg godt undvære så køen kunne komme videre - han tog fejl.


Jamen, han skal da være velkommen til selv at give mig de to kr. hvis han er så utålmodig. Jeg tager Mobilepay, så det er hurtigt ordnet :-p
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf Animi » 4. apr 2016, 13:53

Akehurst2 skrev:
dykkersild skrev:Jeg tjekker altid min bon - jeg regner ikke beløbet ud i hoved, jeg ser efter prisen hver gang jeg tager en vare.
Jeg brokker mig hver eneste gang der mangler penge, eller en rabat ikke bliver trukket. Dog altid pænt, for det er ikke kassemedarbejderen skyld at data ikke er korrekt. Jeg beder altid om penge retur - engang var der tale om sølle 2 kr. og en mand mente, at dem kunne jeg godt undvære så køen kunne komme videre - han tog fejl.


Jamen, han skal da være velkommen til selv at give mig de to kr. hvis han er så utålmodig. Jeg tager Mobilepay, så det er hurtigt ordnet :-p


Haha, jeg har faktisk engang spurgt personen bag mig om han selv ville betale mig de 10kr, fordi han brokkede sig og sagde at "10kr alligevel er ingenting". Det ville han ikke :lol:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Tjekker du bon´en når du handler?

Indlægaf dykkersild » 4. apr 2016, 13:57

Jeg ser sikker på, at jeg blot sendte ham mit afvæbnende frost-smil - men nu har jeg mobil-pay så den husker jeg næste gang ;)
1

Tilbage til "Mad og drikke"