Skift af sengetøj
- Madam Pomfrey
- Kort karma: 1570
- Likede indlæg: 26886
Re: Skift af sengetøj
Udgangspunkter er at sengetøj skiftes med et interval af max 14 dage, hos os voksne.
Indimellem går det lidt længere imellem, særligt over vinteren - det handler både om energi og overskud, men også en fornemmelse af ikke at have det for varmt (svede) om natten. Om sommeren bliver det oftere, både fordi det kan være varmt at sove, men det er også nemt og hurtigt at få tørret sengetøjet ude, - og jeg elsker duften af luft- og soltørret sengetøj
Vi har kæledyr, men de sover ikke i sengen. Og jeg har ikke noget indtryk af at vi er plaget nogle former for uvelkomment kryb og kravl, ud over self. husstøvmider, og indimellem en edderkop.
Mine børn skifter jeg hos hver 4. uge - det er dels baseret på at de er delebørn, så de er ikke her fuldtid, - og så har de tyngdedyner på hhv 9 og 12 kg, så det er en tung omgang
Indimellem går det lidt længere imellem, særligt over vinteren - det handler både om energi og overskud, men også en fornemmelse af ikke at have det for varmt (svede) om natten. Om sommeren bliver det oftere, både fordi det kan være varmt at sove, men det er også nemt og hurtigt at få tørret sengetøjet ude, - og jeg elsker duften af luft- og soltørret sengetøj
Vi har kæledyr, men de sover ikke i sengen. Og jeg har ikke noget indtryk af at vi er plaget nogle former for uvelkomment kryb og kravl, ud over self. husstøvmider, og indimellem en edderkop.
Mine børn skifter jeg hos hver 4. uge - det er dels baseret på at de er delebørn, så de er ikke her fuldtid, - og så har de tyngdedyner på hhv 9 og 12 kg, så det er en tung omgang
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
EmoJanice skrev:Jeg tænker hvor tit folk skifter sengetøj. Jeg ved godt at det kan have fatale konsekvenser, hvis man undlader det og bliver opsøgt af skadedyr, hvilket man kan læse om i nyhederne, men i eksemplet går jeg ud fra andre udover brugeren af sengen har en vist medbestemmelse over hvor tit sengetøjet skiftes.
Anklager fængsel: Mand døde efter at være blevet spist levende af insekter (Ekstra-Bladet)
Udover insekter og slem lugt, hvad risikerer man ellers hvis man trækker den på det område?
Nu har det ikke så meget med skadedyr at gøre, og slet ikke den artikel, du henviser til. Sengetøj er ikke et bosted for andre dyr end støvmider som udgangspunkt. Lus, lopper, bænkebidere osv. vil være i helt ekstreme situationer og skyldes ikke manglende udskiftning af sengetøj.
Har man fået skadedyr ind, så er det ikke fordi man ikke har skiftet sengetøj, og det løser heller ikke problemet at skiftetøjet.
Bakterier, vira og svampe udgør et langt større og præsent problem ved sjælden udskiftning af sengetøj. Derfra kommer anbefalingen med ikke af bruge sentøj mere end højst to uger af gangen.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
- FormerlyKnownAs
- Kort karma: 2909
- Likede indlæg: 28619
Vi har ikke noget fast interval, skifter når det trænger.
1
I just shit my pants, can I get in yours?
- POCKETKITTEN
- Kort karma: 1510
- Likede indlæg: 23573
-
- Kort karma: 94
- Likede indlæg: 2228
Det svinger men normalt er nok mellem hver 2 til 4 uge
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
- Ladysparrow
- Kort karma: 417
- Geografisk sted: Skåne, Sverige
- Likede indlæg: 6992
- FionaTheFerry
- Kort karma: 13
- Likede indlæg: 202
- FionaTheFerry
- Kort karma: 13
- Likede indlæg: 202
- Purple Haze
- Kort karma: 1051
- Geografisk sted: Kbh.
- Likede indlæg: 22960
Det får lov at ligge på 2 til 8 uger.
Afhængigt af så meget.
Afhængigt af så meget.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
.Magic. skrev:Hver uge.
Same same. Hver søndag.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do
Winners never quit
Quitters never win
Winners never quit
Quitters never win