De irriterende mænd / umulige dating typer

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Wizzze » 10. sep 2015, 05:54

Der er godt med dating frustrationer i dagens Danmark, hvilket også er evident i dating-beretningerne herinde.

Nu har en kvindelige forfatter og dater opstillet en liste over de mænd hun ikke vil på date med igen. Kan I genkende nogen? evt. fra jeres egne erfaringer fra "markedet" ?

"Vi på 'anden omgang' ved godt, vi har fejl og at den anden har det. Vi har fået hjertet knust en gang eller to. Vi har ikke fornemmelsen af at sætte alt på et bræt, måske snarere, at vi samler brædder til at lave en tømmerflåde. Samtaler er ikke helt så kejtede. Man kan måske flirte, og bliver man enig med sig selv og hinanden om, at nej, det skal ikke blive til mere, så snakker man bare om job og børn, og det er fint. Vi er jo voksne mennesker.
Men. Der er altså nogle mænd derude, der så ikke er. Som opfører sig så sært eller kikset, at det er en gåde, at de både har fået børn, en vennekreds og gode jobs. Som ikke ser, hvordan de hver især slår et lille hak i den stadigt mere vaklende tro, singlekvinder har til singlemænd.

Her er listen over irriterende dating-typer:
1) De mænd, der mest er nysgerrige på, hvem der kan lide dem. De samler på hjerter og swipes, men magter tilsyneladende ikke det arbejde, der ligger i en reel samtale.

2) Mænd, der gerne vil snakke, men som enten ikke kan finde ud af at konversere eller bare hurtigt holder op.

3) Mænd, der tegner lovende, er skægge, hvor der er god kemi - og som ikke gider mødes. Det er for anstrengende at være så spontan at drikke en hastig kop kaffe. Det er ligesom FOR meget besvær.

4) Mænd, der snakker så meget, at man ikke engang kan spørge interesseret ind. Og som ikke spørger ind til en. Hold. Nu. Kæft. Og lyt lidt. Træk vejret, kvinder vil gerne høre om de ting, I brænder for, men vi kan for helvede ikke få et ord indført, så vi kan vise det. De svarer til de klichékvinder på film, der ævler om shopping og veninder, mens hænderne flagrer. Same-same.

5) Mænd, der bruger daten til at brokke sig over deres eks eller at kvinder, de har datet, siger 'vi to er bare ikke samme sted'. Og man sidder der, ser knaldgodt ud, er morsom, sød og ved, man er tilpas løs på tråden til at godt gide i hvert fald et eller andet - og at man ikke selv er besværlig! Og får at vide bagefter, at han ikke er klar til at date. Note til selv: De synes IKKE, det er morsomt, når man spørger: 'Nå, du mener ikke, vi er samme sted, eller?'

6) Mænd, der bager på én en hel aften og er herlige som ind i helvede, man har småkikset, men dog lovende sex. Men som akavet losser en ud af døren med et 'vi skal jo ikke være kærester, eller noget'. Som tror, man fluks er forelsket og vil flytte ind.

7) Mænd, der pludselig bliver akavede efter sex eller i det hele taget. Vi var sgu da to om det.

8) Mænd, der 'ghoster' én halvhjertet, og forklarer, at deres manglende svar skyldes, at de er depri over, at yndlingsholdet tabte kampen og at de i øvrigt har dødtravlt på jobbet. Jeg tager ikke gas på jer, damer - jeg fik den undskyldning for nylig. Svarer det ikke til, at jeg trækker mig, fordi jeg blev ked over 'X-faktor' eller 'Paradise'?

9) Et cetera. Du har sikkert prøvet dem, der var værre.

Der en joke blandt singledamer, at der ingen gode mænd er på markedet. De er taget. Og skulle en af dem blive single, så går en superhemmelig SMS-kæde i gang, og vupti, så er han nuppet. Og den kæde kan man simpelthen ikke komme på; det svarer til at få plads på et svømmehold til børn i København, en billig andelslejlighed og købe Kählervasen i guld. På samme tid. Jeg tror nogle dage, der er noget om det."
http://www.bt.dk/kvinder.bt.dk/7-maend- ... -date-igen

Kan I genkende typerne?? og tror I den der SMS-kæde findes, der gør opmærksom på ledige "gode" mænd ? ;)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Wizzze » 10. sep 2015, 06:49

Skumfidusen skrev:Jeg undrer mig altid over det er selvbillede en masse kvinder har om at det kun er dumme mænd og kvinder bare alle sammen er skide cool og sjove og fantastiske. Det er da underligt. Det er som om det lidt er en sport at brokke sig over hvor frygtelige mænd er. Kvinder i forhold er kun marginalt bedre. Kors, hvor kan de få meget tid til at gå med at øffe over hvor rædderlige deres mænd dog er. Jeg kan godt blive en lille smule træt i hovedet.


Der er ihvertfald utroligt mange flueben man skal kunne tjekke af, for at falde i kategorien "god mand", nogen gange er jeg overbevist om at der er tale om et mytisk væsen på linje med Enhjørningen og den hvide Gorilla.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Lækre Arne » 10. sep 2015, 07:05

De der "mænd" er der ligeså mange af med bryster og evnen til at føde børn.
Det er jeg slet ikke i tvivl om.

Men jeg tror det er rigtigt at de "gode" meget hurtigt bliver taget af markedet igen...
4
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Garfield » 10. sep 2015, 07:16

Jeg synes det er sødt med to mænd, der brokker sig over kvinder, der brokker sig over mænd :P

Det er godt nok mange år siden, jeg var på en date som single kvinde og jeg skal ikke ud i dating lige forløbig, men jeg kan da godt genkende enkelte små detaljer, forfatteren nævner. Det gælder så både hos mig selv og hos mænd, jeg har flirtet med. Jeg har sku da også opført mig underligt og akavet på dates indimellem.

Altså man mødes med en fremmed med det formål at finde ud af, om man potentielt kunne blive til mere end bekendte og man bliver bedømt og bedømmer den anden og i modsætning til bare at møde én til en fest eller andet arrangement, så VED begge at de er i gang med at bedømme hinanden. Det er de færreste, der bare er helt cool hele tiden i den situation.

Jeg kan måske synes, det er meget sjovt at læse forfatterens liste, som en "ting, jeg har oplevet på dates"-liste. That's it. At det på nogen måder skulle kunne bruges til at bedømme og kategorisere de single mænd, der er på markedet, er latterligt.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Jedi » 10. sep 2015, 08:00

Skumfidusen skrev:
Wizzze skrev:Der er ihvertfald utroligt mange flueben man skal kunne tjekke af, for at falde i kategorien "god mand", nogen gange er jeg overbevist om at der er tale om et mytisk væsen på linje med Enhjørningen og den hvide Gorilla.


Jeg kender mange gode single-mænd. Rare, venlige, ok gutter, der måske ikke lige har perfekt hår eller som har mistet modet og ikke rigtig tør gå til kvinderne. De har det godt nok svært. SÅ mange kvaliteter og de kunne give en kvinde en hel masse. Men kors, de har svært ved at komme til.


Jeg kender også mange gode single-kvinder med tip-top personlige kvaliteter, som ikke lige har det udseende, som mænd flest kan lide det. Og de har også svært ved at få en date i hus. Det går jo begge veje.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Jedi » 10. sep 2015, 08:04

Skumfidusen skrev:
Jedi skrev:Jeg kender også mange gode single-kvinder med tip-top personlige kvaliteter, som ikke lige har det udseende, som mænd flest kan lide det. Og de har også svært ved at få en date i hus. Det går jo begge veje.


Det gør det da. Men det er bare meget sjældent at mænd skriver lange, klagende indlæg over de krop-umulige singlekvinder derude, som gør latterlige ting.

Måske ikke her. Andre steder bliver der skrevet vidt og bredt om, at kvinder har for høje krav, er urealistiske omkring deres egen "værdi på markedet", selv de fede vil have en pæn mand osv.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Fru Sunshine » 10. sep 2015, 08:25

Det er da meget skægt. Og eftersom hun kun har datet mænd, kan hun jo dårligt skrive om kvinder.

Ud over det, så tvivler jeg på, at det har ret meget med køn at gøre, at man opfører sig mystisk på en date.

Jeg ville være en af dem, der opførte sig totalt underligt, fordi jeg simpelthen ikke aner hvordan man konverserer - og hvis nogen spørger mig om noget, så ævler jeg løs, og lader ikke folk komme til orde. Ikke af ond vilje, men fordi munden bare kører af sig selv. Og bliver jeg afbrudt, klapper jeg i som en østers. Heller ikke af ond vilje eller fordi jeg bliver fornærmet, men fordi jeg ikke aner, hvad jeg så skal sige.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Fru Sunshine » 10. sep 2015, 09:53

Min mand gik direkte fra ekskæreste til mig - og jeg fra eks til ham.
Sms dur slet ikke, men man kan sige meget godt om LinkedIn.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf hotlips » 10. sep 2015, 15:30

Jeg har ikke gjort det ret meget i den der formelle datingform pr net eller andet,men med det jeg kan læse mig til fra folk der bruger det meget er det nok der hvor jeg må sige det lader til ikke at være noget for mig.
Folk hvor selve det at ha en kæreste er noget der er så vigtigt at man vil jagte det kan jeg iikke med og jeg ville utvivlsomt møde op og spekulere på om jeg var date nr 4 den uge.

Jeg er bestemt tilhænger af mænd og være kærester,men jeg gider ikke den der med folk der har besluttet de vil ha en kæreste,som regel er det fordi de har nogen ret fastlagte ideer om hvad den her kæreste skal udfylde for en rolle og man finder nu sjældent mennesker der passer ind i fastlagte forme.
0
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Garfield » 10. sep 2015, 16:09

hotlips skrev:Jeg har ikke gjort det ret meget i den der formelle datingform pr net eller andet,men med det jeg kan læse mig til fra folk der bruger det meget er det nok der hvor jeg må sige det lader til ikke at være noget for mig.
Folk hvor selve det at ha en kæreste er noget der er så vigtigt at man vil jagte det kan jeg iikke med og jeg ville utvivlsomt møde op og spekulere på om jeg var date nr 4 den uge.

Jeg er bestemt tilhænger af mænd og være kærester,men jeg gider ikke den der med folk der har besluttet de vil ha en kæreste,som regel er det fordi de har nogen ret fastlagte ideer om hvad den her kæreste skal udfylde for en rolle og man finder nu sjældent mennesker der passer ind i fastlagte forme.


Det er så nok også derfor at de mest succesfulde udi dating er dem, der har overvejet, hvorfor de ønsker en kæreste og hvilket slags forhold, de ønsker. Og her mener jeg sådan grundlæggende, ikke hvorvidt personen skal have den eller den højde/hårfarve/whatever.

1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Vixen » 10. sep 2015, 20:59

hotlips skrev:Jeg har ikke gjort det ret meget i den der formelle datingform pr net eller andet,men med det jeg kan læse mig til fra folk der bruger det meget er det nok der hvor jeg må sige det lader til ikke at være noget for mig.
Folk hvor selve det at ha en kæreste er noget der er så vigtigt at man vil jagte det kan jeg iikke med og jeg ville utvivlsomt møde op og spekulere på om jeg var date nr 4 den uge.

Jeg er bestemt tilhænger af mænd og være kærester,men jeg gider ikke den der med folk der har besluttet de vil ha en kæreste,som regel er det fordi de har nogen ret fastlagte ideer om hvad den her kæreste skal udfylde for en rolle og man finder nu sjældent mennesker der passer ind i fastlagte forme.



Men hvis man ikke må lede aktivt efter en kæreste, hvordan skal man så få én?

Hvad er forskellen så på en person, der har "besluttet, at vedkommende vil have en kæreste" og de andre? For mig at se er det samme baggrund. Hvis vi ser bort fra alle dem som har mødt sin partner i uventede rammer.

Dem, der har "besluttet at de vil have en kæreste" er jo naturligt underlagt den præmis, nemlig at det ikke bare er noget, man går ud og plukker fra en hylde, uagtet at de har en forestilling om, hvilken type menneske, de føler, de ville passe sammen med. (Igen en overvejelse, jeg både synes er fin og faktisk også enormt vigtig at gøre sig, inden man involverer sig romantisk med nogen.) Og jeg kan ikke se, hvordan ønsket om en kæreste bliver ensbetydende med, at man har helt faste kasser, den kæreste skal passe ned i.

De færreste vælter på cykel foran sin fremtidige kæreste.
6
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Krølle » 10. sep 2015, 22:42

Min mand holdt øje i en del år og hapsede mig temmelig kort efter, at jeg blev single. Er jeg så i virkeligheden en mand, og har han adgang til den famøse SMS-kæde? :slem: :D
3
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf A 7 » 11. sep 2015, 06:21

Wizzze skrev:Der er godt med dating frustrationer i dagens Danmark, hvilket også er evident i dating-beretningerne herinde.

Nu har en kvindelige forfatter og dater opstillet en liste over de mænd hun ikke vil på date med igen. Kan I genkende nogen? evt. fra jeres egne erfaringer fra "markedet" ?

"Vi på 'anden omgang' ved godt, vi har fejl og at den anden har det. Vi har fået hjertet knust en gang eller to. Vi har ikke fornemmelsen af at sætte alt på et bræt, måske snarere, at vi samler brædder til at lave en tømmerflåde. Samtaler er ikke helt så kejtede. Man kan måske flirte, og bliver man enig med sig selv og hinanden om, at nej, det skal ikke blive til mere, så snakker man bare om job og børn, og det er fint. Vi er jo voksne mennesker.
Men. Der er altså nogle mænd derude, der så ikke er. Som opfører sig så sært eller kikset, at det er en gåde, at de både har fået børn, en vennekreds og gode jobs. Som ikke ser, hvordan de hver især slår et lille hak i den stadigt mere vaklende tro, singlekvinder har til singlemænd.

Her er listen over irriterende dating-typer:
1) De mænd, der mest er nysgerrige på, hvem der kan lide dem. De samler på hjerter og swipes, men magter tilsyneladende ikke det arbejde, der ligger i en reel samtale.

2) Mænd, der gerne vil snakke, men som enten ikke kan finde ud af at konversere eller bare hurtigt holder op.

3) Mænd, der tegner lovende, er skægge, hvor der er god kemi - og som ikke gider mødes. Det er for anstrengende at være så spontan at drikke en hastig kop kaffe. Det er ligesom FOR meget besvær.

4) Mænd, der snakker så meget, at man ikke engang kan spørge interesseret ind. Og som ikke spørger ind til en. Hold. Nu. Kæft. Og lyt lidt. Træk vejret, kvinder vil gerne høre om de ting, I brænder for, men vi kan for helvede ikke få et ord indført, så vi kan vise det. De svarer til de klichékvinder på film, der ævler om shopping og veninder, mens hænderne flagrer. Same-same.

5) Mænd, der bruger daten til at brokke sig over deres eks eller at kvinder, de har datet, siger 'vi to er bare ikke samme sted'. Og man sidder der, ser knaldgodt ud, er morsom, sød og ved, man er tilpas løs på tråden til at godt gide i hvert fald et eller andet - og at man ikke selv er besværlig! Og får at vide bagefter, at han ikke er klar til at date. Note til selv: De synes IKKE, det er morsomt, når man spørger: 'Nå, du mener ikke, vi er samme sted, eller?'

6) Mænd, der bager på én en hel aften og er herlige som ind i helvede, man har småkikset, men dog lovende sex. Men som akavet losser en ud af døren med et 'vi skal jo ikke være kærester, eller noget'. Som tror, man fluks er forelsket og vil flytte ind.

7) Mænd, der pludselig bliver akavede efter sex eller i det hele taget. Vi var sgu da to om det.

8) Mænd, der 'ghoster' én halvhjertet, og forklarer, at deres manglende svar skyldes, at de er depri over, at yndlingsholdet tabte kampen og at de i øvrigt har dødtravlt på jobbet. Jeg tager ikke gas på jer, damer - jeg fik den undskyldning for nylig. Svarer det ikke til, at jeg trækker mig, fordi jeg blev ked over 'X-faktor' eller 'Paradise'?

9) Et cetera. Du har sikkert prøvet dem, der var værre.

Der en joke blandt singledamer, at der ingen gode mænd er på markedet. De er taget. Og skulle en af dem blive single, så går en superhemmelig SMS-kæde i gang, og vupti, så er han nuppet. Og den kæde kan man simpelthen ikke komme på; det svarer til at få plads på et svømmehold til børn i København, en billig andelslejlighed og købe Kählervasen i guld. På samme tid. Jeg tror nogle dage, der er noget om det."
http://www.bt.dk/kvinder.bt.dk/7-maend- ... -date-igen

Kan I genkende typerne?? og tror I den der SMS-kæde findes, der gør opmærksom på ledige "gode" mænd ? ;)


Jeg kan godt lide at hun brokker sig over mænd, og samtidig konstaterer at mænd er begyndt at opføre sig som kvinder. :-D
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Wizzze » 11. sep 2015, 06:41

Krølle skrev:Min mand holdt øje i en del år og hapsede mig temmelig kort efter, at jeg blev single. Er jeg så i virkeligheden en mand, og har han adgang til den famøse SMS-kæde? :slem: :D


Det troede jeg vi havde fastslået for længe siden? :gruble: :devil:
Men jeg kan godt forstå forvirringen, med alle de indre personligheder du render rundt med :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: De irriterende mænd / umulige dating typer

Indlægaf Zombie » 11. sep 2015, 14:38

Jeg kan godt blive træt af, at disse diskussioner altid skal igennem en "not all men" mølle hver gang. Måske skal man bare aceeptere præmissen, uden at føle behov for at påpege det åbenlyse?

Jeg er i øvrigt selv en "type" - den kvindelige nørd. Og jeg endte engang på en lignende liste på en blog, der blev læst af en del fyre, efter en date med forfatteren. Jeg var nærmest som made in heaven, eller sådan blev jeg beskrevet. Dog uden gode sociale evner, og han følte at jeg fik friendzoned mig selv, da det var lidt for meget som at snakke med gutterne.
Det var morsomt at se sig selv typificeret, og der er jo en gran af sandhed i det; derfor er det sjovt.
2
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Forhold og sex"