Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Wizzze » 4. apr 2016, 19:49

Kæresten er blevet spurgt af en kollega, om hun kan låne noget kjole og sko til en fest. Jeg har indtrykket af at frøkenen helst vil være fri for at låne ud, men har svært ved at sige nej, nu det er en kollega, man skal gå op og ned af hver dag.

Låner I jeres ting ud? hvis ja hvordan er det gået, hvis nej, hvorfor ikke og hvad siger I, hvis I bliver spurgt?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21830

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Purple Haze » 4. apr 2016, 19:54

Der kommer an på hvem der spørger og hvad der spørges om.
Men generelt låner jeg gerne mine ting ud. Har fx en fjerbolero ude og "svæve" pt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf POCKETKITTEN » 4. apr 2016, 19:55

Hvis jeg blev spurgt, ja. Men jeg er ikke blevet spurgt siden mine teenageår, og jeg synes, det ville være mærkeligt, hvis det skete.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf POCKETKITTEN » 4. apr 2016, 19:56

EDIT:

Jeg har ikke skoskabet fyldt med Louboutin som din dame, og hvis jeg var hende, ville jeg måske føle, at hvis mine hæle skulle lide den dyre død ved brosten, skulle jeg nok selv sørge for det. Til en indendørs fest ville jeg ikke have betænkeligheder ved at låne hverken sko eller kjoler ud, men ville understrege, at jeg var glad for tingene, og at der skulle passes godt på dem.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf flicka » 4. apr 2016, 19:59

Nope.

Eller - jeg kan godt låne et par gamle joggingbukser, t-shirt og en sweatshirt ud, hvis vedkommende er blevet gennemblødt eller lignende. Men decideret pænt tøj inkl. sko og tasker ville jeg aldrig låne ud. Har oplevet lidt for mange gange i mine teenageår at jeg fik mine ting tilbage i smadret/beskidt tilstand. Og det gider jeg bare ikke mere.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. apr 2016, 20:05

med det indtryk du har givet af din kærestes indkøbsvaner, så synes jeg det er helt fair at sige tak, men nej tak, til udlån.
Det er da et kompliment at en anden mener man har nogle lækre ting, og gerne ville låne disse.
Men når det nu er noget man holder af, har udvalgt helt særligt, og måske brugt en anseelig sum på, ja så er det sgu ok at være øm om det.

Man kan jo også stille det argument på banen, at man nødig vil at det skaber splid en selv og kollegaen imellem, hvis man mener det ikke er leveret tilbage i ordentlig stand, der er sket en skade eller lign.

En nær veninde havde nok været noget helt andet, og på sin vis både sværere og nemmere at sige nej.
Men en kollega, selvom det er en god en af slagsen, man holder af, - der synes jeg ikke man bør føle sig i klemme ved at sige nej.
Og hun kan jo bare holde på, hvis det er tilfældet, at hun aldrig låner tøj ud.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. apr 2016, 20:07

Det er godt nok lidt en anden boldgade.
Men på mit job er vi mange ivrige læsere, og bøger lånes på kryds og tværs, det er hyggeligt.
Men der er altså ingen løftede øjebryn eller sure miner over at nogle bøger bare lige er dét vigtigere at have "u-nusset" i bogreolen, og som derfor ikke er til udlån.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf flicka » 4. apr 2016, 20:10

Og et eller andet sted er det vel at smykke sig med lånte fjer, når man låner tøj og sko istedet for at selv investere i det?

(Hvis man ikke har goder som celebrities, der rask væk kan låne diverse mod at være reklamesøjle)

Fair nok hvis vedkommende er helt flad og virkelig gerne vil have mulighed for at have pænt tøj på til en særlig lejlighed, men det er ikke lige det indtryk jeg har her, når der er tale om en kollega. Og jeg ville have svært ved det uanset hvad, når det er noget, jeg selv har købt og er glad for.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. apr 2016, 20:13

flicka skrev:Og et eller andet sted er det vel at smykke sig med lånte fjer, når man låner tøj og sko istedet for at selv investere i det?

(Hvis man ikke har goder som celebrities, der rask væk kan låne diverse mod at være reklamesøjle)

Fair nok hvis vedkommende er helt flad og virkelig gerne vil have mulighed for at have pænt tøj på til en særlig lejlighed, men det er ikke lige det indtryk jeg har her, når der er tale om en kollega. Og jeg ville have svært ved det uanset hvad, når det er noget, jeg selv har købt og er glad for.



Jeg mener at have læst om et sted hvor man kan leje mærketøj til f.x. festlige lejligheder, jobsamtaler o.l.
Ikke store gallaskrud, men tøj med stil og klasse.

Et helt andet forslag kunne være at Frøken Wizzze i dette tilfælde smider et kig i klædeskabet og vælger 2-3 kjoler ud, som ikke rigtig bliver brugt, og som derfor kunne tænkes at skifte hænder til en fair pris. Så er der lidt at shoppe nyt for, og kollegaen har fået en fin kjole :D
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf flicka » 4. apr 2016, 20:14

DD_81 skrev:
flicka skrev:Og et eller andet sted er det vel at smykke sig med lånte fjer, når man låner tøj og sko istedet for at selv investere i det?

(Hvis man ikke har goder som celebrities, der rask væk kan låne diverse mod at være reklamesøjle)

Fair nok hvis vedkommende er helt flad og virkelig gerne vil have mulighed for at have pænt tøj på til en særlig lejlighed, men det er ikke lige det indtryk jeg har her, når der er tale om en kollega. Og jeg ville have svært ved det uanset hvad, når det er noget, jeg selv har købt og er glad for.



Jeg mener at have læst om et sted hvor man kan leje mærketøj til f.x. festlige lejligheder, jobsamtaler o.l.
Ikke store gallaskrud, men tøj med stil og klasse.

Et helt andet forslag kunne være at Frøken Wizzze i dette tilfælde smider et kig i klædeskabet og vælger 2-3 kjoler ud, som ikke rigtig bliver brugt, og som derfor kunne tænkes at skifte hænder til en fair pris. Så er der lidt at shoppe nyt for, og kollegaen har fået en fin kjole :D


Rigtig godt forslag faktisk! :gogo: :klap:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf avdotja » 4. apr 2016, 21:38

flicka skrev:Og et eller andet sted er det vel at smykke sig med lånte fjer, når man låner tøj og sko istedet for at selv investere i det?

(Hvis man ikke har goder som celebrities, der rask væk kan låne diverse mod at være reklamesøjle)

Fair nok hvis vedkommende er helt flad og virkelig gerne vil have mulighed for at have pænt tøj på til en særlig lejlighed, men det er ikke lige det indtryk jeg har her, når der er tale om en kollega. Og jeg ville have svært ved det uanset hvad, når det er noget, jeg selv har købt og er glad for.

Ej, det er da en mærkelig holdning. Når jeg tager et sæt tøj på, er det ikke for at signalere "se hvad jeg har råd til /har hængende i skabet" men fordi jeg synes det vil se godt ud til lejligheden.

Jeg låner glad og gerne mit tøj ud, hvis der er nogen som skulle være interesseret, typisk oplever jeg det dog kun hvis jeg har besøg og vi skal videre ud at spise/i byen eller hvis der er nogen som skal noget bestemt og derfor har brug for et "kostume" (og det samme den modsatte vej).

Nu har jeg ikke verdens dyreste garderobe og er generelt ikke særlig øm over for mine beklædningsgenstande; men kan sagtens forstå problematikken i forhold til kostbare og sarte ting. F.eks. hvis jeg af en eller anden årsag havde ejet et par dyre stilletter, er det muligt at kun meget nære venner havde fået lov til at låne dem - for helt ærligt, kan det overhovedet lade sig gøre at have dem på udenfor, uden at der kommer en ekstra ridse eller to?
8
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. apr 2016, 21:51

flicka skrev:Og et eller andet sted er det vel at smykke sig med lånte fjer, når man låner tøj og sko istedet for at selv investere i det?

(Hvis man ikke har goder som celebrities, der rask væk kan låne diverse mod at være reklamesøjle)

Fair nok hvis vedkommende er helt flad og virkelig gerne vil have mulighed for at have pænt tøj på til en særlig lejlighed, men det er ikke lige det indtryk jeg har her, når der er tale om en kollega. Og jeg ville have svært ved det uanset hvad, når det er noget, jeg selv har købt og er glad for.


Lige det argument forstår jeg så intet af. Hvad hvis man har fået tingene i gave eller købt dem med rabat eller brugt?
Det er ikke alle, der klæder sig med tanke på at fremvise købekraft.

Jeg synes, at man er i sin gode ret til at sige nej til at låne sine ting ud, og der skal nok findes mennesker, der spørger, fordi de er nærige, ligesom der er dem, som går i byen med godt gemte prismærker på tøjet for at kunne returnere det igen om mandagen, men jeg bryder mig ikke om, at man bedømmer folks påklædning på, om de selv har købt det. Som udgangspunkt synes jeg egentlig, at det er ganske smart, at vi deles om tingene, hvad end det så er biler, tøj eller noget helt tredie, selvfølgelig forudsat at alle involverede gør det frivilligt. Det kan jeg slet ikke forstå kan ses som noget negativt.
5
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf didas » 4. apr 2016, 21:57

Jeg låner gerne tøj, sko og andet ud, det gør mig kun glad at andre synes om min garderobe :) Er det ting, jeg er særligt glad for/dyre ting er det udlån under forudsætning af, at hvis det går i stykker, bliver det erstattet. You break, you buy. Men det ville jeg altid gøre opmærksom på på forhånd, så der er rene linjer.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Tanten » 4. apr 2016, 22:00

Jeg låner gerne ud, men kun til kvinder, jeg kender ret godt.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Låner I jeres tøj/sko/tasker ud?

Indlægaf Aima » 4. apr 2016, 22:07

Jeg forstår slet, slet ikke den der med at 'smykke sig med lånte fjer' ifht. tøj. Det er jo ikke diademer og fortjentsmedaljer, det er bare tøj.

Jeg er personlig fuldstændig ligeglad med, hvad mit tøj udstråler rent prestige- eller brandmæssig. Den eneste kontekst, jeg går op i min påklædnings signalværdi, er arbejdsrelateret, og det er kun fordi jeg skal. Jeg kan (desværre) ikke tage til kundemøder i sneakers og cap. Derudover forholder jeg mig til, om tøj og accesories klæder mig, er pænt og i en god kvalitet, men pris og objektiv signalværdi er ligegyldigt. Jeg har ikke Instagtam, jeg bor i Udkantsvestjylland, ingen herude ved, min taske er fra Chloé og ingen herude ved, mine yndlingsballerinaer er fra Kvickly. Jeg elsker i øvrigt de to items ligemeget.

Nå, men jeg låner gerne mit tøj ud. Også det dyre. Senest skulle en veninde til barnedåb og vidste, jeg havde en skjorte, der ville være lige i øjet. Da hun var for at hente den, foreslog jeg selv, hun også lånte et par sko, som jeg synes passer ret godt til.

Jeg er glad for mine fine ting, men jeg er, med undtagelse af et par smykker der har affektionsværdi, ikke øm overfor noget. De dyre ting låner jeg også gerne ud, både til mine veninder og mine ansatte. Jeg har enkelte ting, jeg frabeder mig at de vasker, fordi jeg hellere vil gøre det selv, men det er vist også eneste lille forbehold.

Jeg har så meget tillid til de mennesker, der potentielt ville spørge om at låne noget, at jeg antager, de passer lidt på. Skulle noget gå i stykker ville det da ærgre mig, men så måtte vi jo finde en løsning. Jeg anser ikke risikoen som stor nok til at det skulle afholde mig fra at låne ud.
1
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Mode"