Aarstiderne?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Aarstiderne?

Indlægaf LaScrooge » 4. apr 2016, 15:20

Min kæreste og jeg har fået måltidskasser fra Aarstiderne et stykke tid nu og det er virkeligt godt. Vi køber 2 personer 5 dage, leveret søndag aften. Vi har vekslet mellem Slankekassen og LowCarb-kassen fordi det er de menuer jeg har syntes bedst om. Blev det for magert har vi brugt fløde og smør i stedet for fx olie og mager creme fraishe. Det grønne er altid friskt og kødet er økologisk og virkelig lækkert. Vi har altid noget til overs, og de 5 dage rækker nærmest til en hel uge, hvis man tager i betragtning af vi ofte spiser ude en enkelt dag og andre dage ikke gider at lave mad eller får junkfood.

Vi har 2 gange oplevet noget der ikke var så fedt: i den første kasse vi modtog lå der et KÆMPE glasskår gemt mellem isen i frostkassen med kødet. En anden gang manglede der en hovedingrediens til en ret. Første gang fik vi hele kassens pris refunderet og anden gang 20% rabat, fordi vi stod om aftenen og manglede noget essentielt til maden. Kundeservice er med andre ord helt i top.

Jeg synes egentlig ikke det er så dyrt, selvom vi slipper mellem 600 og 700 for en kasse til en uge. For det første får vi sund og varieret kost og nærmest uden madspild, da alle ingredienserne i en kasse udnyttes. de vedlægger nogle gange bare en enkelt stængel bladselleri, fx, og så står man jo ikke med et helt bundt man ikke aner hvad man skal bruge til. For det andet får jeg lov til at lave en masse nye, spændende retter uden selv at skulle opfinde dem. At vi ikke skal tænke over det eller planlægge andet end basisindkøb gør at der er så meget mere overskud i hverdagen. Jeg elsker at lave mad, men jeg elsker ikke at skulle planlægge og købe ind. Jeg tror også at vi sparer på det, faktisk.

Og så elsker jeg køleskabet om søndagen - det bugner af grønt. Heldigvis er det også ret stort, for ellers ville vi slet ikke have plads til det hele.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Æble » 4. apr 2016, 15:25

Vi får livretter 4 dage om ugen og der er altid rester til mindst en dag mere. (2 voksne og to børn). Der er ikke meget kød, men det er lækkert og øko og der er MASSER grønt.

Vi bytter tit lidt om på retterne og improviserer og spæder lidt til, feks oliven i en salat eller parmesanost på kødboller.

Synes altid det er frisk, sjovt nok fik vi dårlige tomater igår, som en anden også gjorde.
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Aarstiderne?

Indlægaf MOGA » 4. apr 2016, 15:29

I perioder får vi måltidskasser, jeg er altid tilfreds med indholdet. Som tidligere nævnt, hvis der mod forventning er en dårlig ting, trækkes det bare fra på regningen.
Vi er en voksen og to børn, og til os passer enten Kvikkassen eller slankekassen til to personer perfekt.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Karkluden » 4. apr 2016, 17:15

DetSorteCirkus skrev:
Karkluden skrev:Ja, det passer sgu nok meget godt. nogle dage er det jo mere salat, agurk og brøndkarse, og nogle dage kålrabi og gulerødder, så vil sige 25-30 kg hvis man målte det af, men vi spiser 6 gode håndfulde grønt hver om dagen som jo i snit ligger på 70-120 gram alt efter grønttypen. En dag om ugen bliver det måske kun til 4, men du ved.. i snit.

Denne her gang gav vi 647 for følgende:
https://www.aarstiderne.com/Kasser/Stor%20basiskasse
https://www.aarstiderne.com/Kasser/Roed ... Posen-stor
https://www.aarstiderne.com/Kasser/140068-KaalKassen
https://www.aarstiderne.com/Kasser/KrydderUrtePosen
Og en tomatkasse plus en pose med 2 kg pærer.

Og dvs vi denne måned nok nærmere rammer 750-775 inkl ekstra grønt købt sidst på måneden, men det finder jeg nu stadig billigt, når hovedparten er øko og leveret til døren. De 100-125 ekstra går som sagt til frostærter og bønner købt på tilbud, gulerødder og løg - som jo er billige.
Sidste måned købte vi ikke krydderurter og pærer, og landede derfor på omkring 550, og brugte ca 125 ekstra på det ovennævnte grønt.

Mere uddybende spiser vi fx rigtig rigtig mange gulerødder, rigtig meget forskelligt kål, løg, rodfrugter og bønner og sådan. Og så er der også salat, agurk, spinat, peberfrugt, tomat og sådan. Er det svar nok?

Men altså der går nok nemt 8-10 kg gulerødder igennem her pr måned og 3 kg løg. Det er jo billigt grønt, der fylder meget.


Ja, nu forstår jeg det meget bedre :)
Jeg er imponeret over, at produkterne kan holde så længe, men det er selvfølgelig, fordi de er friske.

Jeg er tilknyttet et økologisk/biodynamisk fødevarefællesskab, men der kører det virkelig efter sæson, så om vinteren er det rodfrugter, rodfrugter og rodfrugter, hvilket jeg ikke tåler i store mængder, så jeres model kunne være god for mig, indtil vores poser bliver mere spændende, og jeg igen gider bestille dem.

:kys:

Som muspel siger, så pakker jeg det godt, og brøndkarse, svampe og salat ligger i starten af madplanen, mens kålrabi, spidskål og bagekartofler ligger længere henne :D Jeg kan virkelig anbefale det.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Nuttede-Nuser » 5. apr 2016, 06:29

Tak for alle jeres svar. Så skal jeg bare have min kæreste overbevist om at det er en brand god ide. Lige et tillægs spørgsmål, er der også opskrifter med i frugt og grønt kasserne eller er det kun i måltidskasserne?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18163

Re: Aarstiderne?

Indlægaf Mi55y » 5. apr 2016, 06:56

Nuttede-Nuser skrev:Tak for alle jeres svar. Så skal jeg bare have min kæreste overbevist om at det er en brand god ide. Lige et tillægs spørgsmål, er der også opskrifter med i frugt og grønt kasserne eller er det kun i måltidskasserne?


Der er opskrifter med til grøntkasserne i hvert fald.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Mad og drikke"