Under jorden med børnene.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Lykke » 5. apr 2016, 10:51

Jeg bliver pissed over det system vi har i DK. Hvorfor er der ikke konsekvenser for moren når hun ikke udleverer de børn?
Og så synes jeg godt nok det er dybt uansvarligt at slæbe børn med til udlandet på den måde. De havde jo en eller flere diagnoser og fik medicin. Måske de også kan få det i udlandet, men stadig.

Mor over for far, synes jeg det var hende som virkede ustabil. Jeg vil så også indrømme at faren var svær at vurdere.
Og så synes jeg det virkede lidt underligt den måde hun fortalte om volden på. Nu ved jeg ikke hvad det vil sige at opleve sådan noget, men jeg synes bare det var for detaljeret og fortalt meget roligt og upåvirket.

Jeg er godt nok også uforstående over for, at børnehave og dagpleje/vs havde skrevet de der ting om børnene. Og på hvilken måde er de udtalelser kommet i stand?
0
Blonderella
Indlæg: 124
Tilmeldt: 20. mar 2016, 20:19
Kort karma: 21
Likede indlæg: 287

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Blonderella » 5. apr 2016, 12:03

At slukke programmet halvvejs gør at man misser hele pointen. Jeg var også totalt overbevist om at hun gjorde det rigtige for sig selv og børnene. Indtil man hørte faderens version.

Jeg synes faktisk det er dejligt befriende endelig at få en dokumentar på DR der viser BEGGE sider.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Kattefjæs » 5. apr 2016, 12:59

Hvor er det dog et ubehageligt program.

Ingen af dem virker specielt skarpe eller ressourcestærke. Men moren har alligevel nogle kort på hånden ifht. faren som jo ikke rigtig kan stille så meget op.

Det er fuldstændig umuligt at vide hvad der er op og ned i sagen, men jeg får sådan en ubehagelig fornemmelse omkring moren og den måde hun taler på og genfortæller tingene, samt især det brev hun havde skrevet til sin mand om at de var taget på krisecenter. Hun minder ubehageligt meget om min søster som er ekstremt manipulerende og narcissistisk og gerne lyver/fordrejer sandheder for at få sin vilje. Retorikken og handlemønstrene er meget lig hendes - så meget at jeg bliver helt dårlig af at høre på moren. Der er en grund til at jeg ikke ser min søster mere når jeg kan slippe for det. Jeg bliver fysisk utilpas af hende fordi hun er psykisk voldelig.

Jeg får ikke rigtig nogle vibes af faren, andet end at han måske er lidt mindre velformuleret og nok ikke er helt tilpas med at fortælle om noget så privat og svært til et kamera. Moren virkede noget indstuderet i sammenligning.

Det bliver interessant at se næste program...
2
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf HerErJeg » 5. apr 2016, 13:06

Moren vil altid vinde det her spil.
Lad os nu sige det lykkes at holde sig under radaren i RIGTIG lang tid, f.eks 5 år. Når de så opdages og udleveres til Danmark, så har børnene jo kun relation til deres mor, deres far har de nærmest ingen erindring om, måske udover hvad moren har fortalt af halve løgne.
Vil hun så ryge i fængsel? Næppe, for ligefrem at tvangsanbringe børnene et sted mens hun afsoner vil også være noget voldsomt. Faren vil nok ikke få dem, for hans sag har vel næsten stået stille i Statsamtet, og han er vel ikke blevet bedre stillet, selvom hun har været væk?
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Marichen12 » 5. apr 2016, 13:13

Puh, jeg sidder med ondt i maven nu :tie: Jeg vil på ingen måde gøre mig klog på, hvad der er op og ned, men den mor giver mig nogen ubehagelige fornemmelser. Og helt ærligt, børnene har ikke set deres far i 7!!!! mdr. og får så lov at se ham i kort tid. Hvad havde hun regnet med? Jeg så min far hver 14. dag i en weekend pg min verden brød sammen når jeg skulle hjem til min mor. Og jeg oplever også en "overreaktion" hos mine egne børn, når de har besøgt bedsteforældre efter længere tids adskillelse.
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf HerErJeg » 5. apr 2016, 13:41

vibbsen skrev:
HerErJeg skrev:Nu så vi moren ret længe i starten og fik indblik i hendes....jeg synes det virkede paranoid... håndtering af mobiltelefoner og skjulte optagelser i det offentlige rum.
Det første faren siger da han kommer på, er at Lisbeths verden er ret sort /hvid. Det kan jeg så godt forestille mig, efter at have set hende i programmets start.


Det er faktisk sjovt at du lige nævner det det med håndtering af mobiltelefon og skjulte optagelser i det offentlige rum. Jeg tænkte "Stakkes kvinde. Hun må jo være skræmt fra vid og sans. Han er garanteret fuldstændig skudt i roen. Det hører man jo tit om. Hvor er det også bare pisse for dårligt at vi ikke har et ordentlig system i Danmark blablablablablablablabla" Jeg var allerede på vej ud af den sædvanlige vej....

Og så kom der ham der den lidt halvtykke jyde-type som på ingen måde levede op til mit billede af den mand hun var igang med at stikke af fra....Og så må jeg indrømme at jeg blev ret så meget i tvivl...For han lignede mest af alt en eller anden Hans-Jørgen Jyderøv...Og virkede oprigtigt bekymret for sine børn....


HVIS NU kvinden reelt set næsten var truet på livet af en stjernepsykopat og hun skulle kæmpe for at beskytte sine venner og medhjælpere, så tror jeg da at aldrig at programmet ville komme på tale. Så var et hold af journalister da det sidste som der var brug for, billeder af huset i bedste sendetid osv.
Børnene havde mærker efter 2 timers samvær fordi han var voldelig? Mon dog!! Jeg tvivler meget stærkt på at voldspsykopaten ville overreagere i det meget korte tidsrum, han ville nok i stedet være udspekuleret og sukkersød for at vinde tilliden tilbage.
4
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Pølsemix » 5. apr 2016, 15:45

LaScrooge skrev:Jeg tror godt det kan betale sig for de interesserede at læse Susanne Stauns blog 'Mareridt'.


Hvorfor har politiet så skrinlagt morens anmeldelse?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf LaScrooge » 5. apr 2016, 16:02

Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:Jeg tror godt det kan betale sig for de interesserede at læse Susanne Stauns blog 'Mareridt'.


Hvorfor har politiet så skrinlagt morens anmeldelse?


Hvad mener du?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Pølsemix » 5. apr 2016, 16:04

LaScrooge skrev:
Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:Jeg tror godt det kan betale sig for de interesserede at læse Susanne Stauns blog 'Mareridt'.


Hvorfor har politiet så skrinlagt morens anmeldelse?


Hvad mener du?


Så faren er ikke "Timm"?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf vibbsen » 5. apr 2016, 17:30

Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:
Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:Jeg tror godt det kan betale sig for de interesserede at læse Susanne Stauns blog 'Mareridt'.


Hvorfor har politiet så skrinlagt morens anmeldelse?


Hvad mener du?


Så faren er ikke "Timm"?


2 forskellige sager.....Parret i programmet igår hed Heidi og Rico og er IKKE dem der er omtalt på Susanne Stauns blog
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3050
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5483

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Pølsemix » 5. apr 2016, 17:36

vibbsen skrev:
Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:
Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:Jeg tror godt det kan betale sig for de interesserede at læse Susanne Stauns blog 'Mareridt'.


Hvorfor har politiet så skrinlagt morens anmeldelse?


Hvad mener du?


Så faren er ikke "Timm"?


2 forskellige sager.....Parret i programmet igår hed Heidi og Rico og er IKKE dem der er omtalt på Susanne Stauns blog


Timm i anførselstegn indikerer at jeg mener om det er ham i overført betydning. :)
Jeg ved godt der er tale om to forskellige sager, politiet har jo tydeligvis ikke fundet noget på faren fra dokumentaren i modsætning til Timm.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf vibbsen » 5. apr 2016, 19:28

Pølsemix skrev:
vibbsen skrev:
Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:
Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:Jeg tror godt det kan betale sig for de interesserede at læse Susanne Stauns blog 'Mareridt'.


Hvorfor har politiet så skrinlagt morens anmeldelse?


Hvad mener du?


Så faren er ikke "Timm"?


2 forskellige sager.....Parret i programmet igår hed Heidi og Rico og er IKKE dem der er omtalt på Susanne Stauns blog


Timm i anførselstegn indikerer at jeg mener om det er ham i overført betydning. :)
Jeg ved godt der er tale om to forskellige sager, politiet har jo tydeligvis ikke fundet noget på faren fra dokumentaren i modsætning til Timm.


Nårrhhh....Jeg var ikke helt sikker på om du var med.

Jvf. DR så afviste politiet begge anmeldelser som ubegrundede.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf vibbsen » 5. apr 2016, 20:38

ShuruQ skrev:
vibbsen skrev:
Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:
Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:Jeg tror godt det kan betale sig for de interesserede at læse Susanne Stauns blog 'Mareridt'.


Hvorfor har politiet så skrinlagt morens anmeldelse?


Hvad mener du?


Så faren er ikke "Timm"?


2 forskellige sager.....Parret i programmet igår hed Heidi og Rico og er IKKE dem der er omtalt på Susanne Stauns blog


Hed hun ikke Lisbeth :gruble:?

Ikke fordi det er meningsforstyrrende, men nu kom jeg i tvivl.


Jo...Hun hed Lisbeth....Og jeg fatter åbenbart ingenting idag.... :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 476
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Sukisaki » 5. apr 2016, 21:03

Det er sgu lidt mærkeligt, at lave sådan et program. Så kan hele Danmarks befolkning sidde og "vurdere" hvad der mon er sket. Er faderen virkelig voldelig? Er moderen paranoid? Hvem af dem er mest manipulerende?
Imens går det ud over børnene. De har levet i forældrenes konflikt i årevis, og nu er de blevet revet væk fra alt de kender. På et tidspunkt kan de så se det her program hvor forældrene sidder og beskylder hinanden for frygtelige ting.
10
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Under jorden med børnene.

Indlægaf Kattefjæs » 5. apr 2016, 21:39

Jeg vil ikke gå så langt som til at kalde børnene uopdragne, for det ved man selvfølgelig ikke ud fra sådan et program, men det virkede som om at der lå nogle konflikter der - og at de både var mellem far og børnene OG mor og børnene. Hvilket selvfølgelig sagtens kan hænge sammen med at de ligger i konflikt og børnene selvfølgelig er fanget i det, og jeg tvivler ikke på at det går hårdt ud over dem. Det virkede bare ikke som om at problemet specifikt var faren - eller moren for den sags skyld. Men hele situationen. Og at ingen af dem rigtig håndterer den ifht. børnene og deres behov.
1

Tilbage til "Livets forhold"