Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 5. apr 2016, 13:03

Santopia skrev:Det var da faktisk en vildt god ide at visualisere hvordan man har haft nedern på over det før. Jeg plejer bare at tænke "ej det får jeg ikke noget ud af" eller sådan noget. Men at prøve at virkelig huske hvordan sådan noget plejer at gå, er sgu ret smart!

Jo, jeg har lige skrevet med en veninde, der beordrede mig til at lade ham være! så det hjalp mig til at få toppen af det ud af systemet..

Det værste er nok, at jeg var sammen med ham for to ugers tid siden, og det fik det til at blusse op. Vi snapper også lidt indimellem (ham mest) og det er sgu nok ikke pisse smart, men altså... Det er sgu svært at lade være :genert:


Det har i hvert fald førhen været det, der virkede for mig - det dér med at være ret bevidst om at lære af sine erfaringer. Du ved "hvad var det nu EGENTLIG, jeg oplevede sidst?" og ikke "hvad er det, jeg går og håber på at opnå (fra en kant, hvor jeg ikke kan få det)" ...

Svært at lade være: Okay. Men opnår du så det, du har brug for og drømmer om? Savner du egentlig bare bekræftelse et eller andet sted fra (og ikke specielt fra ham)? Eller er det "bare", fordi det er nemmere at kissemisse lidt igenigen end at prøve at håndtere, at det er slut? (Forgive me, hvis jeg lyder hård - det er ikke sådan ment, men jeg kan være ret kontant med den slags, fordi jeg ved, hvor svært det kan være at "vække sig selv af Tornerosesøvnen").
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 5. apr 2016, 13:32

Santopia skrev:Jeg kan godt lide kontant! :D

Det er (desværre) ham jeg savner helt vildt meget og har lyst til at være sammen med, og det er dødsvært at håndtere at det er slut. Især når vi puster til flammen :( men jeg tror absolut det ville være det bedste for mig. Især fordi grunden til at det gik i stykker var, at han ikke ville mig nok, og det er ikke noget, jeg kan gøre noget som helst ved.


Hold fast i den sidste sætning. Og SÅ tager du den kolde tyrker og tuder det, der skal tudes - i stedet for at byde dig selv en situation, hvor han kun vil dig en lille smule, til han finder noget, han vil mere. Ikke godt for selvværdet, du ved ... ;) Og i øvrigt ikke pænt af ham, at han godt lige gider lidt mere, efter at I er sluttet, når nu HAN er gået, fordi han ikke ville dig. Men det er stadig dit ansvar at passe på dig - og sige fra.

Og lige én ting til: Ikke mere snap. Eller sms'er. Eller venner på Facebook eller hvad det nu er. Han dumpede dig. Den beslutning må han jo stå ved - og også mærke konsekvensen af. Det gør han jo ikke ved at have dig "sådan lidt ind imellem". Og du må respektere både hans beslutning og ikke mindst dig selv. Så slet lige de dér tilknytninger, hva'? Nu skal du have ro til den dér fase, hvor man tuder og er tom og ikke kan forstå det, tænker på ham konstant, fordi ALT inklusive vandhanen i dit køkken og farven på dine gardiner minder dig om ham. :D Den fase, hvor du ind imellem håber, og så tuder du igen, og så bliver du sur på dig selv, fordi du håbede lidt. Og så bliver du sur på ham: Hvorfor fanden var du ikke god nok? Og tusind minder fra jeres tid sammen løber igennem hovedet, og det er til at blive skrupåndssvag af. Osv, osv.

Og så går der x antal dage eller uger på den måde. Og pludselig er du mere vred og trodsig: "Det er fandeme hans tab! Selvfølgelig er jeg god nok - jeg er faktisk FOR god til ham! Vatpik - og så kan han ikke engang slå op og være konsekvent i den beslutning. Bvadr!" Og gradvist bliver det så nemmere at "hade ham", løsrive dig og på et tidspunkt bare se ham som ... nåja ... en eks. Et almindeligt menneske, som du nogen tid var tæt på. Og som nok ikke ville såre dig. Men gjorde det. Og en dag har du så ikke tænkt på ham et par timer. Og derfra går det fremad.

Men for at du kan nå derhen, skal du have fred. For ham. ;)

Alt dette ved du sikkert helt udmærket. :) Men jeg siger det lige alligevel. Bare fordi ... man kan have brug for påmindelser, når man er midt i det. Og så er vi tilbage ved det dér med at huske, hvad man har lært af sine erfaringer. :)

:ae:
6
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 5. apr 2016, 13:56

^^ Ta' ikke fejl: Jeg ved en masse om, hvor svært det kan være: For mange år siden var jeg månedsvis om at slippe en mand, der tilmed havde været ekstremt voldelig over for mig. Jessirs - jeg har lært det på den hårde måde. Det er ikke nemt. Da jeg gav slip, tudede jeg og snakkede ikke om andet end ham i en 3-4 måneder. Det var ekstremt grimt, men handlede også om en masse andet gammelt lort, der kom op, fordi forladthedsfølelsen triggede et stort fortrængt traume i mig. Til gengæld fik jeg så i de efterfølgende år gradvist renset ud. Jeg plejer at sige, at jeg fik mig et selvværd. :)
Så slem behøver processen jo på ingen måde at være for dig. Jeg forsøger blot at sige, at det er aldeles menneskeligt at have svært ved at give slip på én, man holder af - uanset hvor fornuftigt det så end ville være at gøre det. Derfor kræver det en kraftanstrengelse. Jeg prøver så også at belyse for dig, hvorfor det er så allerhelvedes vigtigt at se at få det gjort.

En god ting, du måske kunne prøve at minde dig selv om lige nu: Jo hurtigere, du finder ud af at holde fast og ALDRIG besvare hans (uforskammede og respektløse) kontaktforsøg (som jo viser, at han ikke respekterer dig og det, du sagde til ham ved bruddet, fordi han, sikkert ubevidst, er klar over, du ikke engang selv respekterer det ... ), jo hurtigere er det hele overstået, og jo hurtigere får du det bedre. For hver dag du holder kontakt lige nu, vil der gå en dag længere, før du igen er glad og føler dig fri og godt tilpas i dig.

How does that sound?
Senest rettet af ManicNinja 5. apr 2016, 14:08, rettet i alt 1 gang.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 5. apr 2016, 14:02

ManicNinja skrev:
Santopia skrev:Jeg kan godt lide kontant! :D

Det er (desværre) ham jeg savner helt vildt meget og har lyst til at være sammen med, og det er dødsvært at håndtere at det er slut. Især når vi puster til flammen :( men jeg tror absolut det ville være det bedste for mig. Især fordi grunden til at det gik i stykker var, at han ikke ville mig nok, og det er ikke noget, jeg kan gøre noget som helst ved.


Hold fast i den sidste sætning. Og SÅ tager du den kolde tyrker og tuder det, der skal tudes - i stedet for at byde dig selv en situation, hvor han kun vil dig en lille smule, til han finder noget, han vil mere. Ikke godt for selvværdet, du ved ... ;) Og i øvrigt ikke pænt af ham, at han godt lige gider lidt mere, efter at I er sluttet, når nu HAN er gået, fordi han ikke ville dig. Men det er stadig dit ansvar at passe på dig - og sige fra.

Og lige én ting til: Ikke mere snap. Eller sms'er. Eller venner på Facebook eller hvad det nu er. Han dumpede dig. Den beslutning må han jo stå ved - og også mærke konsekvensen af. Det gør han jo ikke ved at have dig "sådan lidt ind imellem". Og du må respektere både hans beslutning og ikke mindst dig selv. Så slet lige de dér tilknytninger, hva'? Nu skal du have ro til den dér fase, hvor man tuder og er tom og ikke kan forstå det, tænker på ham konstant, fordi ALT inklusive vandhanen i dit køkken og farven på dine gardiner minder dig om ham. :D Den fase, hvor du ind imellem håber, og så tuder du igen, og så bliver du sur på dig selv, fordi du håbede lidt. Og så bliver du sur på ham: Hvorfor fanden var du ikke god nok? Og tusind minder fra jeres tid sammen løber igennem hovedet, og det er til at blive skrupåndssvag af. Osv, osv.

Og så går der x antal dage eller uger på den måde. Og pludselig er du mere vred og trodsig: "Det er fandeme hans tab! Selvfølgelig er jeg god nok - jeg er faktisk FOR god til ham! Vatpik - og så kan han ikke engang slå op og være konsekvent i den beslutning. Bvadr!" Og gradvist bliver det så nemmere at "hade ham", løsrive dig og på et tidspunkt bare se ham som ... nåja ... en eks. Et almindeligt menneske, som du nogen tid var tæt på. Og som nok ikke ville såre dig. Men gjorde det. Og en dag har du så ikke tænkt på ham et par timer. Og derfra går det fremad.

Men for at du kan nå derhen, skal du have fred. For ham. ;)

Alt dette ved du sikkert helt udmærket. :) Men jeg siger det lige alligevel. Bare fordi ... man kan have brug for påmindelser, når man er midt i det. Og så er vi tilbage ved det dér med at huske, hvad man har lært af sine erfaringer. :)

:ae:


Hvis jeg får hjertesorger igen, skriver jeg til dig!
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 5. apr 2016, 14:13

ManicNinja skrev:
Planten skrev:
klumphen skrev:
Planten skrev:Jeg har ikke noget marsvin, så mig har han ikke spottet :lol:

Du er blevet spottet på facebook :fløjt:

Haha, hvordan er det lykkedes dig? :-D


Klumphen er Debattens Facebook-detektiv - derinde kan du genkende HAM på den grå cottoncoat, Borsalino-hatten og smøgen, der hænger nonchalant i den ene mundvig. Hans cases er som regel eftersøgning af unge, smukke og fatale kvinder, og af diskretionshensyn afslører han aldrig sine metoder eller kilder ... Og så ER han jo fra Aalborg. Så det må da vist alt i alt være ægte #nordicnoir ...

Haha :lol: nu ved jeg jo, hvordan han ser ud og også både det ene og det andet navn - så jeg vil også have en cottoncoat! Jeg har nemlig også spottet ham :-D men jeg er nysgerrig :)
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 5. apr 2016, 14:17

Det her er næste fase: Nu hvor alle herinde har spottet hinanden på Facebook, er det nye at spotte, hvordan man er blevet spottet ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 5. apr 2016, 14:31

ManicNinja skrev:Det her er næste fase: Nu hvor alle herinde har spottet hinanden på Facebook, er det nye at spotte, hvordan man er blevet spottet ...


Jeg er heldigvis meget anonym :D
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 5. apr 2016, 14:45

MOGA skrev:
ManicNinja skrev:Det her er næste fase: Nu hvor alle herinde har spottet hinanden på Facebook, er det nye at spotte, hvordan man er blevet spottet ...


Jeg er heldigvis meget anonym :D


Haha - det troede vi alle sammen ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Singletråden

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. apr 2016, 14:52

MOGA skrev:
ManicNinja skrev:Det her er næste fase: Nu hvor alle herinde har spottet hinanden på Facebook, er det nye at spotte, hvordan man er blevet spottet ...


Jeg er heldigvis meget anonym :D


Tro om igen, MOna GAmmelgård :ninja:
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 5. apr 2016, 14:53

Dirtylittledevil skrev:
MOGA skrev:
ManicNinja skrev:Det her er næste fase: Nu hvor alle herinde har spottet hinanden på Facebook, er det nye at spotte, hvordan man er blevet spottet ...


Jeg er heldigvis meget anonym :D


Tro om igen, MOna GAmmelgård :ninja:


:lol:
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Singletråden

Indlægaf klumphen » 5. apr 2016, 17:09

ManicNinja skrev:Klumphen er Debattens Facebook-detektiv - derinde kan du genkende HAM på den grå cottoncoat, Borsalino-hatten og smøgen, der hænger nonchalant i den ene mundvig. Hans cases er som regel eftersøgning af unge, smukke og fatale kvinder, og af diskretionshensyn afslører han aldrig sine metoder eller kilder ... Og så ER han jo fra Aalborg. Så det må da vist alt i alt være ægte #nordicnoir ...

Jeg takker for de fine ord :lol2:

Og De, unge dame, har været så letsindig at opgive fødselsdato både her og på facebook, samtidig med at du er venner med Mulan :P
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Singletråden

Indlægaf decibell » 5. apr 2016, 17:50

Nu må jeg snart ind og stalke jer på Facebook. :ninja: Jeg bliver så nysgerrig efter at se jer. :lol:
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Singletråden

Indlægaf decibell » 5. apr 2016, 18:13

Santopia skrev:Back in the days *mimre* havde os fra modedulleforummet faktisk en top secret facebookgruppe, så man kunne lure hinanden ud (gætter på det var hovedformålet egentlig).


Der er også den lukkede gruppe på Facebook: "Inderkredsen" - oprettet efter "Hvem har du spottet på Facebook"-tråden.


viewtopic.php?f=5&t=1880
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 5. apr 2016, 18:48

Jeg er trods alt ikke mere hemmelig end at mindst en i denne tråd godt ved, hvem jeg er...jeg har været på DD i mange år, men har bare holdt lav profil i nogle år.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 5. apr 2016, 18:55

klumphen skrev:
ManicNinja skrev:Klumphen er Debattens Facebook-detektiv - derinde kan du genkende HAM på den grå cottoncoat, Borsalino-hatten og smøgen, der hænger nonchalant i den ene mundvig. Hans cases er som regel eftersøgning af unge, smukke og fatale kvinder, og af diskretionshensyn afslører han aldrig sine metoder eller kilder ... Og så ER han jo fra Aalborg. Så det må da vist alt i alt være ægte #nordicnoir ...

Jeg takker for de fine ord :lol2:

Og De, unge dame, har været så letsindig at opgive fødselsdato både her og på facebook, samtidig med at du er venner med Mulan :P


Har jeg nogensinde givet udtryk for, at jeg skulle være svær at finde derinde? Nej. Har jeg prøvet at skjule min alder? Nøh. But whatever makes you tick :D
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"