Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 5. apr 2016, 10:22

Panton skrev:
Muuh skrev:
Panton skrev:Min lille store nørd skal assisterer en ven og hans mor idag, vennen skal nemlig have en gamer computer og han ville have min søn med ud og købe den. Han stolede ikke på at hans mor kunne det shit, og mini P går som computer nørden på skolen :lol:

Så ringer han om de må have gamer aften/nat på fredag, for der kan komme begynder problemer som han ligesom er nødt til at løse for vennen og flere af tingene han selv har skal vennen også have :P

Mini P ser det som et stort ansvar at sørge for at vennen får den rigtige computer, gad vide om moderen er klar til prisen :gisp: (heldigvis kender jeg hende rigtig godt og ved hun kan håndtere min søns argumentation) :stoned:



Må vi lige høre hvad han anbefaler :-D

Begge mine drenge ønsker sig en gamer computer, har sagt at det må de selv spare op til. Jeg har ikke lige 10.000,- til en computer og da slet ikke to :8:

Jeg fik ny bærbar for noget tid siden og tilbød yngstesønnen men gamle bærbar, min den dur åbenbart ikke til at spille på, den lacker hele tiden


Jeg ved det skal være MSI, for de laver kun computere til gaming. I7 core,et bestemt antal GB dedikeret til grafikkort, men kan ikke huske navnet på det, mindst 1TB, DDR3 ram og så ved jeg han splitter harddisken op så der ligger de gængse programmer for at køre pc på C og spil, drivere og alt det andet ligger på D. Han har derudover ekstern tastatur (noget specielt igen til mio) mus er sådan en cs-go fade mus og en ekstra skærme koblet til (det er hans 40"fladskærm men han bruger den ikke til tv).. Det ligner jeg bor i en mindre computerbutik :P

vennen fik en msi til 8K og det uden noget andet til. Min søns computer kostede 13K(fik den af sin far) og alt det ekstra lir har han selv købt. Han vil gerne have lov til at kunne køre med 3 skærme, men det har jeg sagt nej til. :nej:


Holy shit :8: Det er altså mange penge

Mine har pt en samsung bærdbar til deling, og det foregår bestemt ikke uden brok. Ældstesønnen har så også ret meget ejer fornemmelse over den og tager den altid med, når han er hos kammerater. Ældstesønnen fik gamer-mus, gamer-headset og gamer-stol til jul, så nu mangler han bare gamer-computeren :D
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 5. apr 2016, 11:03

Muuh skrev:
Panton skrev:
Muuh skrev:
Panton skrev:Min lille store nørd skal assisterer en ven og hans mor idag, vennen skal nemlig have en gamer computer og han ville have min søn med ud og købe den. Han stolede ikke på at hans mor kunne det shit, og mini P går som computer nørden på skolen :lol:

Så ringer han om de må have gamer aften/nat på fredag, for der kan komme begynder problemer som han ligesom er nødt til at løse for vennen og flere af tingene han selv har skal vennen også have :P

Mini P ser det som et stort ansvar at sørge for at vennen får den rigtige computer, gad vide om moderen er klar til prisen :gisp: (heldigvis kender jeg hende rigtig godt og ved hun kan håndtere min søns argumentation) :stoned:



Må vi lige høre hvad han anbefaler :-D

Begge mine drenge ønsker sig en gamer computer, har sagt at det må de selv spare op til. Jeg har ikke lige 10.000,- til en computer og da slet ikke to :8:

Jeg fik ny bærbar for noget tid siden og tilbød yngstesønnen men gamle bærbar, min den dur åbenbart ikke til at spille på, den lacker hele tiden


Jeg ved det skal være MSI, for de laver kun computere til gaming. I7 core,et bestemt antal GB dedikeret til grafikkort, men kan ikke huske navnet på det, mindst 1TB, DDR3 ram og så ved jeg han splitter harddisken op så der ligger de gængse programmer for at køre pc på C og spil, drivere og alt det andet ligger på D. Han har derudover ekstern tastatur (noget specielt igen til mio) mus er sådan en cs-go fade mus og en ekstra skærme koblet til (det er hans 40"fladskærm men han bruger den ikke til tv).. Det ligner jeg bor i en mindre computerbutik :P

vennen fik en msi til 8K og det uden noget andet til. Min søns computer kostede 13K(fik den af sin far) og alt det ekstra lir har han selv købt. Han vil gerne have lov til at kunne køre med 3 skærme, men det har jeg sagt nej til. :nej:


Holy shit :8: Det er altså mange penge

Mine har pt en samsung bærdbar til deling, og det foregår bestemt ikke uden brok. Ældstesønnen har så også ret meget ejer fornemmelse over den og tager den altid med, når han er hos kammerater. Ældstesønnen fik gamer-mus, gamer-headset og gamer-stol til jul, så nu mangler han bare gamer-computeren :D


Det er meget dyrere end jeg havde regnet med, at have en gamer nørd dreng :tie: Nå ja, headset det glemte jeg, det lyser fandme også i farver ligesom tastatur og mus gør :ninja:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf TomKah » 5. apr 2016, 20:23

Hvor gamle var de da startede på lir ift gaming? Og er det de fleste i klassen der har sådan noget udstyr? Er lidt chokket og gruer for fremtiden.
Har stor gaming dreng, som fylder 10 om lidt. Han har dog pt kun headset og er så supertilfreds med den trådløse mus til 129 kr han fik i påsken.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. apr 2016, 07:25

S har fået børneeksem :(
Nogle af jer, der har erfaring med det?

Kuk har storesøster ikke det?
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 6. apr 2016, 07:33

Muuh skrev:Jeg skal til læge med ældstesønnen i dag, han skal have sin 12 års vaccine

Jeg er faktisk ret glad for, at det er lavet om, så jeg ikke også skal igennem det med yngstemanden.
Ældstesønnen kommer til at tage det i stiv arm uden nogen problemer, men havde det være yngstemanden, havde det være noget helt andet. Så godt han fik sine som 4 og 5 årig.

Tror ældstesønnen og jeg smutter på cafe bagefter og hygger lidt, eller køber noget med hjem vi kan hygge med. Det er jo ikke hver dag man bliver vaccineret :D


Hvad er det de har lavet om i forhold til vaccine? :genert:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 6. apr 2016, 07:34

Jeg bliver helt :stoned: af alt den computersnak! Kommer muuuligvis til at bede til Gud om at L ikke bliver gamer, for så er jeg da helt lost :genert:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 6. apr 2016, 08:01

Bøtte skrev:S har fået børneeksem :(
Nogle af jer, der har erfaring med det?

Kuk har storesøster ikke det?

Ja. Datteren havde det i alderen 3-5 år og lægen anbefalede decubal som ikke virkede. Det eneste som egentlig kunne tage det var matas' carbamidcreme. Det sved ad pommern til de første 10 påføringer men så var det som om at det forsvandt og huden var repareret nok til at det ikke gjorde ondt længere.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 6. apr 2016, 08:10

Skralde skrev:
Muuh skrev:Jeg skal til læge med ældstesønnen i dag, han skal have sin 12 års vaccine

Jeg er faktisk ret glad for, at det er lavet om, så jeg ikke også skal igennem det med yngstemanden.
Ældstesønnen kommer til at tage det i stiv arm uden nogen problemer, men havde det være yngstemanden, havde det være noget helt andet. Så godt han fik sine som 4 og 5 årig.

Tror ældstesønnen og jeg smutter på cafe bagefter og hygger lidt, eller køber noget med hjem vi kan hygge med. Det er jo ikke hver dag man bliver vaccineret :D


Hvad er det de har lavet om i forhold til vaccine? :genert:


Før i tiden skulle man have en ved 5 år og så den sidste, når man var 12 år, det er nu lavet om, så man får den når man er 4 år i stedet for. Så den man får som 5 årig er den sidste.


Der var så rod i F's papir i går, så han fik ikke sin vaccine
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 10:10

Bøtte skrev:S har fået børneeksem :(
Nogle af jer, der har erfaring med det?

Kuk har storesøster ikke det?



min har altid haft det og har det stadigt.

Hvad vil du vide?
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 10:16

TomKah skrev:Hvor gamle var de da startede på lir ift gaming? Og er det de fleste i klassen der har sådan noget udstyr? Er lidt chokket og gruer for fremtiden.
Har stor gaming dreng, som fylder 10 om lidt. Han har dog pt kun headset og er så supertilfreds med den trådløse mus til 129 kr han fik i påsken.



Det tog for alvor fart omkring 8-9 år og nu er han vildt dedikeret. Han vil være verdens bedste til CS-GO siger han. E-sport er virkelig på vej frem og der holdes kæmpe stævner mm.. Min vil ikke have trådløse ting, det reagerer ikke hurtigt nok mener han. Så et ledningshelvede uden lige :stoned:

Kun et par stykker udover min søn har et lign setup fra klassen, mange synes det er alt for dyrt. Men han har andre venner der har det samme udenfor skolen
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. apr 2016, 11:42

:sol:
Panton skrev:
Bøtte skrev:S har fået børneeksem :(
Nogle af jer, der har erfaring med det?

Kuk har storesøster ikke det?



min har altid haft det og har det stadigt.

Hvad vil du vide?


Gode cremer - tips og tricks. Kan allerede se at de ting lægen sagde ikke stemmer overens med det astma og allergi forbundet siger.

Pt bruger vi Aderma creme uden den store succes, synes jeg.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 14:19

Bøtte, vi kan ikke komme udenom hormon creme, overhovedet. Vi bruger også aderma exomega creme og det er den eneste han kan lide. Den lugter ikke, svier ikke og tørre hurtigt. Alle de der fede fedt cremer ligger bare som en hinde og klistre. Det tog os lang tid at nå hertil.

Andre råd, sove køligt, aldrig bruge uldtøj, kanel og tomat kan give kontakt eksem omkring munden, ligesom noget ketchup. Hurtige bade og ikke for hyppigt. Sørge for at huden er ren og tør inden du smører. Nå ja, ikke for varme bade heller. Min søns hud er ret sart, så vi går til kontrol regelmæssigt hos hudlægen, han har fået UV lys medicinsk og man skal være meget varsom med sår og rifter. Huden klør, men hold negle korte og igen køligt soveværelse er kæmpe hjælp.

Min er så også allergisk overfor pelsdyr, pollen og har astma, alt hænger sammen i forgreninger, desværre:( Men de ting kan tricke eksemen rigtig meget og så reagere huden også på hverskift.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mani » 6. apr 2016, 14:35

Skralde skrev:Jeg bliver helt :stoned: af alt den computersnak! Kommer muuuligvis til at bede til Gud om at L ikke bliver gamer, for så er jeg da helt lost :genert:

Mindre kan jo også gøre det. Mine drenge gamer - men de pc'er de har sparet op til/fået har ikke kostet så meget. Det øvrige udstyr er gaver - og i blandet prisleje.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 14:44

Mani skrev:
Skralde skrev:Jeg bliver helt :stoned: af alt den computersnak! Kommer muuuligvis til at bede til Gud om at L ikke bliver gamer, for så er jeg da helt lost :genert:

Mindre kan jo også gøre det. Mine drenge gamer - men de pc'er de har sparet op til/fået har ikke kostet så meget. Det øvrige udstyr er gaver - og i blandet prisleje.



Men jeg tror også at det handler om hvad man gamer og hvor der forventes af maskinen. Fx minecraft, det kræver ikke rigtig noget særligt for det er ikke præcision og hurtig tung grafik ligesom fx. CS-GO.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mani » 6. apr 2016, 14:53

Panton skrev:
Mani skrev:
Skralde skrev:Jeg bliver helt :stoned: af alt den computersnak! Kommer muuuligvis til at bede til Gud om at L ikke bliver gamer, for så er jeg da helt lost :genert:

Mindre kan jo også gøre det. Mine drenge gamer - men de pc'er de har sparet op til/fået har ikke kostet så meget. Det øvrige udstyr er gaver - og i blandet prisleje.



Men jeg tror også at det handler om hvad man gamer og hvor der forventes af maskinen. Fx minecraft, det kræver ikke rigtig noget særligt for det er ikke præcision og hurtig tung grafik ligesom fx. CS-GO.

Det er vel også et spørgsmål om rådighedsbeløb og prioriteringer. Jeg ved ikke hvad CS-GO er, men mine følger fint med når de spiller med kammeraterne med dyrer grej.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Forældre"