Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf Juki » 6. apr 2016, 08:01

Lidt volapykoverskrift, men jeg håber I forstår :D

Kunne du forestille dig at få børn med en mand/kvinde, der i forvejen har børn, men ikke ser dem? Hvilke overvejelser ville du gøre dig?

Og er der nogen af jer der har fået børn med en, der havde børn i forvejen, men ikke ser dem?

Vil det gøre en forskel om det henholdsvis er din partner eller børnene der har fravalgt kontakt?

(Ovenstående er selvfølgelig med forbehold for at der ikke har været et misbrug(stoffer, alkohol..) børnene ikke er bortadopterede/tvangsfjernede eller lignende "åbenlyse" årsager.)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf Juki » 6. apr 2016, 08:04

Jeg ville nok have det ret svært med det (afhængig af omstændighederne) men jeg har også generelt svært ved at forstå at man kan fravælge kontakten til sit barn.

Jeg skal vist lige tænke over et mere konkret svar :gruble:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf Skralde » 6. apr 2016, 08:05

Nej, det ville jeg umiddelbart ikke. Det er faktisk lidt af et turn-off, nu jeg tænker over det.
8
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf Rapfisk » 6. apr 2016, 08:06

Hvis manden havde opgivet at kæmpe med en sindssyg eks for at give børnene ro, tror jeg godt, jeg kunne finde på det. Ellers tror jeg, det ville være så stor en alarmklokke allerede i datingfasen, at jeg ikke kunne forestille mig at komme så vidt som at planlægge børn.
14
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf Mittemis » 6. apr 2016, 08:08

Det kom meget an på grunden til at han ikke så sine store børn.

Hvis han fx havde fravalgt kontakten pga for store konflikter med moren, og at det måske ville være mest skånsomt og stabilt for børnene at kun have kontakt til den ene, så ville jeg nok godt turde.

Hvis det var børnene der havde fravalgt kontakt, så tror jeg måske slet ikke jeg ville "turde". Fordi jeg tror der skal meget til før børn selv cutter kontakten til en forælder. Så jeg ville være bange for at han simpelthen ikke kunne håndtere at have børn.

Altså i virkeligheden tror jeg kun at jeg ville gøre det, hvis grunden til bruddet var for børnenes bedste på en eller anden måde. Hvis han havde fravalgt kontakt af sådan mere egoistiske årsager, så tror jeg ikke jeg ville.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf Stars » 6. apr 2016, 08:09

Som udgangspunkt, så nej - jeg ville ikke have børn med en, der ikke ser sine børn.

Men med det forbehold, at det ikke er hans skyld: At moderen har umuliggjort samkvem fx. med løgnagtige beskyldninger om overgreb eller ved at gå under jorden med børnene.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46089

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf LadyFox » 6. apr 2016, 08:11

Det ville jeg have det svært med, medmindre det var moren til børnene der stod i vejen, eller han havde været meget ung da han blev far.
0
...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. apr 2016, 08:13

Min første indskydelse var NEJ, fordi jeg tænker at det er et "dårligt karaktertræk" uanset årsagen til hvorfor, at man ikke har kæmpet for samværd med sine børn.
Men, og der er jo altid et men, - måske har dette menneske virkeligt kæmpet, og til sidst givet op, fordi det var for meget modstand, og for meget sorg, for meget ulykkelighed, så man bare ønskede at ens børn fik lidt ro på. Det sker jo også.
Så hvis det fremstår tydeligt, at der vitterligt har været kæmpet, og at dette kan bekræftes fra andre sider, så ville det ikke være en dealbreaker.
Handler det om manglende interesse i børnene, manglende prioriteringer, ligegyldighed, så har det absolut ingen interesse.
Og så er "ufrivillig sæddonor" på undtagelseslisten, - ja man bør beskyttet sig som mand, men det hænder at man tages ved næsen og at en kvinde får en barn bag ens ryg, uden man har noget at skulle have sagt, uden man informeres.

Jeg har en god kammerat, der var sammen med en kvinde der skulle være steril, og havde været ufrivillig barnløs i +10 år, de var kærester i 2-3 måneder, og hun droppede ham, med besked om at hun var gravid, og at han intet havde at skulle have sagt osv. Og inden fødslen var der en ny mand i billedet.
Han kæmpede, men gav også lidt op, gik på kompromis med at han ihvertfald kunne få billeder og lidt tekst om hvordan det gik.
Det var en kæmpe følelsesmæssig rutsjetur.
Jeg ville da være ked af det på hans vegne, hvis hans efterfølgende partner havde set det som en dealbreaker, det gjorde hun ikke, så de er i dag en stor dejlig familie med dine, mine, vores børn. Dertil hører at hun har været en stor opbakning i at han fik stillet krav om samvær med det her barn.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf Mittemis » 6. apr 2016, 08:16

Smiling_Goat skrev:Det ville jeg helt sikkert ikke. Jeg køber heller ikke argumentet med, at man vil give børnene ro, og derfor ikke vil kæmpe for dem.

Der er virkelig i min verden ingen god forklaring på, at man ikke har et forhold til sine børn. Ingen.



Jeg tror godt at forældre kan bekrige hinanden i en sådan grad, at det skader børnene. Og det derfor KAN være bedre for dem simpelthen at trække sig. Det er ikke nemt, men faktisk vil jeg mene at i nogen situationer, så viser det egentlig bare at man er en bedre forælder end hvis man fortsætter kampen.
Det er selvfølgelig kun i virkelig grelle og grimme sager det er sådan.

Men er selvfølgelig enig i, at udgangspunktet er, at man kæmper for sine børn. Helt indtil der hvor det går for meget udover børnene.
3
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf musel » 6. apr 2016, 08:28

Min første indskydelse var NEJ!, men når jeg tænker mig om, så synes jeg egentlig ikke det er så sort/hvidt. For hvad nu hvis en kvinde har fået hans barn, imod hans ønske, fordi han simpelthen ikke var klar til det. Der findes jo også kvinder der bliver gravide uden at være klar til børn og fravælger børnene (abort), men det synes jeg ikke er ensbetydende med, at de ikke bliver gode mødre senere hen. Noget andet er dem der aktivt vælger at få børn, for så at skride fra det hele, det synes jeg er så usympatisk på alle måder. Så mit svar må være, at jeg godt kunne få børn med en mand der har børn fra tidligere som han ikke ser, afhængig af omstændighederne.
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. apr 2016, 08:42

Allmost_Famous skrev:Næh, selvfølgelig giver det ikke mening at forsøge at få et forhold til sit barn, hvis man ikke er interesseret i det. Det er bare den der del med, at man sådan set ikke engang gider forsøge at skabe en mening med det, der (for mig) får alarmklokker til at ringe i forhold til trådens emne. Hvis du havde gjort en indsats, havde tingene måske set meget anerledes ud.



for mig betyder det en hel del, om man var aktiv beslutningstager ifht. at det her barn skulle skabes og sættes i verden, eller om det skete uden ens vidende. Uden ens vidende, og at man endda udtalt er uønsket i konstellationen, så synes jeg det er OK at man trækker sig.
Så var man på sin vis ufrivillig donor.

Det der gør det til en dealbreaker i min verden, om der er børn der er blevet, og/eller føler sig, svigter at den forældre der ikke har kontakt.
Og det tænker jeg ikke har været tilfældet i Skums historie.
Senest rettet af Madam Pomfrey 6. apr 2016, 10:15, rettet i alt 1 gang.
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf SofieP » 6. apr 2016, 08:43

Allmost_Famous skrev:
Skumfidusen skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg havde det indtryk, at han var meget lille da han blev adopteret. Så er jeg helt med SG her. At man bare ikke rigtig føler for det, er ærligt talt ikke nogen undskyldning i min bog.


De bad først om adoptionen, da han var omkring 10, men han boede og levede i sin familie. Og jeg er ikke ude på at undskylde, for det mener jeg ikke jeg skylder nogen. Det var de betingelser der var og jeg mener jeg gjorde det rigtige. Han må have været et års tid før det overhovedet var slået fast at han VAR min og moren ønskede ikke jeg skulle involveres i deres liv. Måske kunne jeg have gennemtvunget noget, men det gav ikke ret meget mening.

Næh, selvfølgelig giver det ikke mening at forsøge at få et forhold til sit barn, hvis man ikke er interesseret i det. Det er bare den der del med, at man sådan set ikke engang gider forsøge at skabe en mening med det, der (for mig) får alarmklokker til at ringe i forhold til trådens emne. Hvis du havde gjort en indsats, havde tingene måske set meget anerledes ud.

Men havde det været barnets tarv at Skum havde gjort en indsats? Barnet bor med sin mor, og med den, han ser som far. Barnet ved ikke at der har været en anden mand inde i billedet og agere sæddonor, så ville det ikke være at forstyrre barnets hverdag og liv at insistere på at se ham og opbygge et forhold? Jeg synes ærligt talt at det på mange måder er en moden beslutning, men jeg kan også godt se hvordan det kan opfattes anderledes.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46089

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf LadyFox » 6. apr 2016, 08:47

Skumfidusen skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg havde det indtryk, at han var meget lille da han blev adopteret. Så er jeg helt med SG her. At man bare ikke rigtig føler for det, er ærligt talt ikke nogen undskyldning i min bog.


De bad først om adoptionen, da han var omkring 10, men han boede og levede i sin familie. Og jeg er ikke ude på at undskylde, for det mener jeg ikke jeg skylder nogen. Det var de betingelser der var og jeg mener jeg gjorde det rigtige. Han må have været et års tid før det overhovedet var slået fast at han VAR min og moren ønskede ikke jeg skulle involveres i deres liv. Måske kunne jeg have gennemtvunget noget, men det gav ikke ret meget mening.

Jeg synes heller ikke det ville give mening i din situation - altså, hverken du eller moderen ønsker at du var involveret, og der stod endda en anden mand fra fødslen klar til at tage pladsen som far. Jeg kan ikke rigtig se det positive i hvis du skulle ind og være far, når nu der ikke er nogen der ønsker det, og så synes jeg at der er en anden i farrollen spiller en stor rolle, selvom du ikke er der magler barnet jo ikke en far - og som jeg ser det er ham der vælger barnet til en bedre far end du ville have været.

Jeg kan så ikke forstå du ikke har lyst til at være i dit barns liv, at du ikke føler noget omkring det - for det ville jeg gøre, selvom jeg ikke vil have børn. Så snart de er født så ER de her jo. Men selvom jeg ikke forstår det tror jeg jeres løsning er for det bedste for barnet. Men jeg tror ikke jeg ville kunne få mig selv til at få børn med en der før havde kunne være så ligeglad med sit barn. For det synes jeg er voldsomt, og jeg forstår ikke man kan have så lidt interesse i liv man selv har sat i verden.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46089

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf LadyFox » 6. apr 2016, 08:53

Skumfidusen skrev:
Allmost_Famous skrev:Næh, selvfølgelig giver det ikke mening at forsøge at få et forhold til sit barn, hvis man ikke er interesseret i det. Det er bare den der del med, at man sådan set ikke engang gider forsøge at skabe en mening med det, der (for mig) får alarmklokker til at ringe i forhold til trådens emne. Hvis du havde gjort en indsats, havde tingene måske set meget anerledes ud.


Jeg gjorde den indsats, at jeg fandt moren. Jeg vidste kun hvad hun hed til fornavn og så havde jeg en fjern, fælles bekendt med hende og fik ad den vej at vide hun havde født. Jeg tog kontakt til hende og hun vidste ikke om jeg kunne være faren. Hun boede sammen med en og de levede som en familie. Der var ingen mulighed for at få lavet en gentest dengang, så det eneste vi kunne gøre, var at køre en faderskabssag, for så var der et apparat der via blodprøver slog fast om jeg var det.

Den sag tog noget tid om at komme i gang. Og noget tid om at køre færdig og slog fast at jeg VAR faren, biologisk. På det tidspunkt må han have været mindst 1 år og jeg ville ikke have kunnet kende hans mor i en line-up og havde så absolut ikke forestillet mig at jeg skulle til at have et barn med hende. Da jeg ringede til hende, gjorde hun det ret klart at hun ikke var interesseret i at jeg skulle involvere mig i hendes liv og at knægten allerede havde en, han kaldte for far. Så jeg kan stadig ikke se noget som helst forkasteligt i den måde det er grebet an på.

Du og andre må være så enøjede I lyster - jeg synes jeg gjorde det rigtige og vil mene at jeg har vist at jeg ER en dedikeret far senere. Til de børn jeg er far til. Jeg kan ikke gøre krav på at være far til ham jeg fik dengang. Jeg knaldede bare hans mor en aften i byen. Det bliver man ikke far af. På samme måde vil jeg også altid være far til mine piger, selv hvis det skulle vise sig at jeg biologisk ikke er det. Det ville intet ændre. De ER mine og biologien er en forsvindende lille del af det.

Hvis der ingen interesse var fra nogens side i at du skulle være far til barnet, uanset om det viste sig at være dit eller ej - hvorfor så overhovedet en lave faderskabssag?
^ Jeg spørger ikke for at provokerer, men af nysgerrighed.
0
...
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Børn med en der ikke ser sine ældste børn

Indlægaf Akehurst2 » 6. apr 2016, 08:56

LadyFox skrev:
Jeg kan så ikke forstå du ikke har lyst til at være i dit barns liv, at du ikke føler noget omkring det - for det ville jeg gøre, selvom jeg ikke vil have børn. Så snart de er født så ER de her jo. Men selvom jeg ikke forstår det tror jeg jeres løsning er for det bedste for barnet. Men jeg tror ikke jeg ville kunne få mig selv til at få børn med en der før havde kunne være så ligeglad med sit barn. For det synes jeg er voldsomt, og jeg forstår ikke man kan have så lidt interesse i liv man selv har sat i verden.


Men det svarer jo nærmest til at have været donor.

Jeg har selv været ægdonor, og jeg har lige præcis ingen interesse i det liv, jeg har bidraget til at sætte i verden. Jeg synes ikke det at man er kommet med æg eller sæd til noget, der i øvrigt er en familie, hvor man ikke har interesse i donor (om denne så har været frivillig eller ufrivillig) gør en til forælder eller børnene til ens børn.
1

Tilbage til "Generelt"