Fødselsdag i vuggestuen. Ideer ønskes

Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Fødselsdag i vuggestuen. Ideer ønskes

Indlægaf Mittemis » 6. apr 2016, 08:01

Min søn bliver 2 år imorgen. Og et eller andet skal han jo have med i vuggestuen. Vi har ikke selv mulighed for at være med til fejringen imorgen, ligesom vi var til hans 1 års fødselsdag.

Men.. Hvad giver man med? Til hans 1 års, havde vi lavet et stort frugtfad med en masse udskåret frugt. Det var rigtig fint. Men overvejer om man også skulle bage nogle boller han kan have med, eller måske småkager? Eller tror i det er helt bandlyst?

Der er ikke decideret sukker-politik eller forbud i vuggestuen.

Hvis der er nogen som ligger inde med en god opskrift på boller som kan tages med, så tages der også gerne imod sådan en :D
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Fødselsdag i vuggestuen. Ideer ønskes

Indlægaf Marichen12 » 6. apr 2016, 08:33

http://spisestuen.dk/2015/03/paaskeboll ... aa-putter/

Jeg bagte for nylig disse (uden gurkemeje dog). De hittede hos mine unger, selvom de ikke blev helt så flotte som opskriften :D Vi gav dem chokoladeknapper (sådan nogen chokoladechips hedder de vist, fra Dr. Oetker). De sættes på lige når de kommer ud af ovnen, så de smelter fast.
2
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Fødselsdag i vuggestuen. Ideer ønskes

Indlægaf Mittemis » 6. apr 2016, 08:59

Marichen12 skrev:http://spisestuen.dk/2015/03/paaskeboller-til-smaa-putter/

Jeg bagte for nylig disse (uden gurkemeje dog). De hittede hos mine unger, selvom de ikke blev helt så flotte som opskriften :D Vi gav dem chokoladeknapper (sådan nogen chokoladechips hedder de vist, fra Dr. Oetker). De sættes på lige når de kommer ud af ovnen, så de smelter fast.


Ej de er fine.. Dem kunne jeg godt finde på at lave. Og så bare noget udskåret frugt med også..
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Fødselsdag i vuggestuen. Ideer ønskes

Indlægaf godtnavn » 6. apr 2016, 12:58

Hvis frugt var et hit sidst hvorfor så ikke bare gentage succesen? Han kan næppe huske det er det samme som sidst ;)
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Fødselsdag i vuggestuen. Ideer ønskes

Indlægaf HappyPaww » 6. apr 2016, 13:05

Vores VS har ret streng sukkerpolitk, og jeg synes egentlig også at slik og kager er en uskik, når de er så små - i hvert fald i institutionen.

Noget bolle-værk fx med noget pynt eller noget er fint, men deciderede kager og småkager ville jeg ikke give med, med mindre det var en sukkerfri variant (jeg var personligt meget overrasket til et julearrangement, hvor VS serverede de lækreste små kanelmuffins, som ikke havde sukker i, men vist var baseret på dadler!).

Ellers et par ideer:
Pølsehorn
Dadelkugler (evt. bare frugtstænger)
Fødselsdagsboller
Små godteposer (eller fx et lille fødselsdagspapkrus) med fx rosiner, vindruer, frugtstænger, ostehaps osv.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Fødselsdag i vuggestuen. Ideer ønskes

Indlægaf Æble » 6. apr 2016, 13:58

Hvorfor synes du sukker er værre end dadler? Bare nysgerrig, for grunden til at dadler kan bruges til at søde konfekt og kage er jo netop det høje sukkerindhold.
4
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Fødselsdag i vuggestuen. Ideer ønskes

Indlægaf Æble » 6. apr 2016, 13:59

Til ts, så synes jeg små boller (med flag) og frugt lyder som en rigtig god ide.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Fødselsdag i vuggestuen. Ideer ønskes

Indlægaf HappyPaww » 6. apr 2016, 14:10

Æble skrev:Hvorfor synes du sukker er værre end dadler? Bare nysgerrig, for grunden til at dadler kan bruges til at søde konfekt og kage er jo netop det høje sukkerindhold.


Personligt har jeg heller ikke det store imod det - min søn får ganske mange sukkerholdige fødevarer derhjemme, hvorfor jeg også synes det er meget rart, at det begrænses i vuggestuen. Dadler er søde og ganske rigtigt ikke meget sundere end almindeligt sukker, så ja, det er nok mest bare noget symbolsk i, at det ikke er decideret en kage bagt med 200 gram sukker.
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Fødselsdag i vuggestuen. Ideer ønskes

Indlægaf Mittemis » 7. apr 2016, 08:21

Tak for feed back. Endte med at bage boller med banan og små chokolade stykker i. Så er det en smule kage-agtige boller. Dog uden sukker. Ud over det i bananerne og chokoladen altså.
Og så skar jeg jordbær, vandmelon, banan og honningmelon ud i små stykker og lagde i et fad så det formede et fødselsdagsflag med de røde/hvide farver i frugten.

Ikke et kæmpe set-up, børnene er jo ligeglad om jeg skærer en vandmelon ud som frø eller lignende overskuds-agtige opstillinger man ser. Ikke at der er noget i vejen med det, jeg har bare ikke samme overskud :D
5
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Fødselsdag i vuggestuen. Ideer ønskes

Indlægaf Marichen12 » 7. apr 2016, 08:34

Mittemis skrev:Tak for feed back. Endte med at bage boller med banan og små chokolade stykker i. Så er det en smule kage-agtige boller. Dog uden sukker. Ud over det i bananerne og chokoladen altså.
Og så skar jeg jordbær, vandmelon, banan og honningmelon ud i små stykker og lagde i et fad så det formede et fødselsdagsflag med de røde/hvide farver i frugten.

Ikke et kæmpe set-up, børnene er jo ligeglad om jeg skærer en vandmelon ud som frø eller lignende overskuds-agtige opstillinger man ser. Ikke at der er noget i vejen med det, jeg har bare ikke samme overskud :D


Det lyder superfint :love:
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:

Tilbage til "Børn"