Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 12:16

Rakel skrev:
kidkomb skrev:
GnueN skrev:
Det ironiske er selvfølgelig, at netop de danske politikere som har været størst tilhængere af Dublin-aftalen, da den melede vores egen kage, nu forsøger sig med alle mulige krumspring ikke at skulle leve op til den... og således vil Danmark med stor sandsynlighed blive tvunget til forhandlingsbordet og pålagt en højere kvote. Enten dét - eller fru Merkel lader sluserne stå åbne og lader flygtningene selv vælge, hvor deres sag skal føres.


Det gik alligevel hurtigere end jeg regnede med...

EU-forslag om fælles fordeling af flygtninge udfordrer Danmarks asylpolitik

Av! Det er altså ikke spor smart. Og det er jo i virkeligheden lidt åndssvagt, ikke, for Danmark har i forvejen taget mere end "vores del" og nu hvor der kommer nye tal på bordet, så ville det i grunden ikke være et nævneværdigt problem at tage nogle flere.
Men at Dublin-aftalen ophører for vores vedkommende. Det ender galt...



Tja - pt gør de danske myndigheder jo meget lidt for at leve op til Dublinaftalen siden flygtninge pt ikke registreres her, men bruger Danmark som transitland til Sverige. Det virker nærmest som om at regeringen er handlingslammet.

Men det er jo efter ønske fra flygtningene selv? Så vidt jeg har forstået kan man, af humanitære årsager, tror jeg det blev formuleret, lade dem rejse videre. Desuden, hvis den liste en anden debattør skrev før, om hvilke kriterier man går ud efter, når en flygtning skal søge asyl, så skal de vel have lov, at rejse videre, hvis de har familie i Sverige?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 12:18

Tux skrev:
kidkomb skrev:Og ærlig talt, så synes jeg det er latterligt, at vi skal presses til, at deltage i noget, når vi i forvejen opfylder kravene og mere til.
Men det kan være, at du @gnueN, kan forklare mig det :blush:


Det synes jeg nu ikke.

Faktum er at Dublin-forordningen ikke fungerer efter hensigten, og vi derfor skal have en ny aftale som vi så kan vælge om vi vil være med i eller ej. At vi får den her slags problemer er en direkte konsekvens af vores forbehold..

Du har helt ret i, at den ikke fungerer efter hensigten. Og at det er rigtig fint, at lave en ny aftale.
Men helt ærligt, ikke? Så er vi et af de få lande, som rent faktisk overholder de krav der er til medlemslandene. Burde det ikke have bare en smule indflydelse på, hvor meget vi skal finde os i, at blive kørt over, når vores forbehold netop ikke står i vejen for den nye aftale?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 12:37

Rakel skrev:
kidkomb skrev:
Rakel skrev:
kidkomb skrev:
GnueN skrev:
Det ironiske er selvfølgelig, at netop de danske politikere som har været størst tilhængere af Dublin-aftalen, da den melede vores egen kage, nu forsøger sig med alle mulige krumspring ikke at skulle leve op til den... og således vil Danmark med stor sandsynlighed blive tvunget til forhandlingsbordet og pålagt en højere kvote. Enten dét - eller fru Merkel lader sluserne stå åbne og lader flygtningene selv vælge, hvor deres sag skal føres.


Det gik alligevel hurtigere end jeg regnede med...

EU-forslag om fælles fordeling af flygtninge udfordrer Danmarks asylpolitik

Av! Det er altså ikke spor smart. Og det er jo i virkeligheden lidt åndssvagt, ikke, for Danmark har i forvejen taget mere end "vores del" og nu hvor der kommer nye tal på bordet, så ville det i grunden ikke være et nævneværdigt problem at tage nogle flere.
Men at Dublin-aftalen ophører for vores vedkommende. Det ender galt...



Tja - pt gør de danske myndigheder jo meget lidt for at leve op til Dublinaftalen siden flygtninge pt ikke registreres her, men bruger Danmark som transitland til Sverige. Det virker nærmest som om at regeringen er handlingslammet.

Men det er jo efter ønske fra flygtningene selv? Så vidt jeg har forstået kan man, af humanitære årsager, tror jeg det blev formuleret, lade dem rejse videre. Desuden, hvis den liste en anden debattør skrev før, om hvilke kriterier man går ud efter, når en flygtning skal søge asyl, så skal de vel have lov, at rejse videre, hvis de har familie i Sverige?



Jeg er ikke jurist, men det er da godt nok let købt den forklaring. Med den kan man jo ikke kræve registering i noget land - tada kyl Sublinaftslen i skraldespanden og kyl al fordeling samme vej. Meningen med Dublinaftalen er bestemt ikke at lade store mængder af flytninge sætte dagsordenen om asylsøgningsland.

Dublinaftalen giver forskellige mulighede, men hjørne stenen er at registere flygtninge (og så tage stilling til deres sag og deres individuelle muligheder) og ikke bare acceptere, at flygtninge bevæger sig illegalt rundt i Europa, som vi pt er vidner til.

Jeg må indrømme, at jeg er rystet over, at vores lands regering vælger at sige 'Nå, ja - det kommer ikke os ved, hvad de her mennesker gider og ikke gider' og Sverige? De må da være rødglødende af raseri - de har meddelt de danske myndigheder, at der ikke er en aftale om Danmark som transitland til Sverige. Danmarks troværdighed er da 0.

Jamen, jeg forstår godt hvad du mener og du har helt ret. Jeg kan bare ikke helt bære tanken om, at disse mennesker har gået så meget igennem og så bliver "fanget" i et land, der ikke kan give dem familiesammenføring før om tidligst 1 år og måske ikke engang asyl, når de på bare få hundrede kilometer kunne komme til et land, der tilbyder dem begge dele. Det er så trist.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 12:50

Rakel skrev:
kidkomb skrev:
Rakel skrev:
kidkomb skrev:
Rakel skrev:
kidkomb skrev:
GnueN skrev:
Det ironiske er selvfølgelig, at netop de danske politikere som har været størst tilhængere af Dublin-aftalen, da den melede vores egen kage, nu forsøger sig med alle mulige krumspring ikke at skulle leve op til den... og således vil Danmark med stor sandsynlighed blive tvunget til forhandlingsbordet og pålagt en højere kvote. Enten dét - eller fru Merkel lader sluserne stå åbne og lader flygtningene selv vælge, hvor deres sag skal føres.


Det gik alligevel hurtigere end jeg regnede med...

EU-forslag om fælles fordeling af flygtninge udfordrer Danmarks asylpolitik

Av! Det er altså ikke spor smart. Og det er jo i virkeligheden lidt åndssvagt, ikke, for Danmark har i forvejen taget mere end "vores del" og nu hvor der kommer nye tal på bordet, så ville det i grunden ikke være et nævneværdigt problem at tage nogle flere.
Men at Dublin-aftalen ophører for vores vedkommende. Det ender galt...



Tja - pt gør de danske myndigheder jo meget lidt for at leve op til Dublinaftalen siden flygtninge pt ikke registreres her, men bruger Danmark som transitland til Sverige. Det virker nærmest som om at regeringen er handlingslammet.

Men det er jo efter ønske fra flygtningene selv? Så vidt jeg har forstået kan man, af humanitære årsager, tror jeg det blev formuleret, lade dem rejse videre. Desuden, hvis den liste en anden debattør skrev før, om hvilke kriterier man går ud efter, når en flygtning skal søge asyl, så skal de vel have lov, at rejse videre, hvis de har familie i Sverige?



Jeg er ikke jurist, men det er da godt nok let købt den forklaring. Med den kan man jo ikke kræve registering i noget land - tada kyl Sublinaftslen i skraldespanden og kyl al fordeling samme vej. Meningen med Dublinaftalen er bestemt ikke at lade store mængder af flytninge sætte dagsordenen om asylsøgningsland.

Dublinaftalen giver forskellige mulighede, men hjørne stenen er at registere flygtninge (og så tage stilling til deres sag og deres individuelle muligheder) og ikke bare acceptere, at flygtninge bevæger sig illegalt rundt i Europa, som vi pt er vidner til.

Jeg må indrømme, at jeg er rystet over, at vores lands regering vælger at sige 'Nå, ja - det kommer ikke os ved, hvad de her mennesker gider og ikke gider' og Sverige? De må da være rødglødende af raseri - de har meddelt de danske myndigheder, at der ikke er en aftale om Danmark som transitland til Sverige. Danmarks troværdighed er da 0.

Jamen, jeg forstår godt hvad du mener og du har helt ret. Jeg kan bare ikke helt bære tanken om, at disse mennesker har gået så meget igennem og så bliver "fanget" i et land, der ikke kan give dem familiesammenføring før om tidligst 1 år og måske ikke engang asyl, når de på bare få hundrede kilometer kunne komme til et land, der tilbyder dem begge dele. Det er så trist.



Det ændrer ikke på, at Sverige har sagt nej til denne fremgangsmåde - og nok er Sverige flinke, men at man politisk sk*der højt og flot på Dublin? Det sætter Sverige næppe pris på og hvad opnår Danmark ved at rage uklar med Sverige?

Langt de fleste fra Syrien får asyl i Sverige såvel som Danmark pt. - men EU og den danske regering har spillet totalt fallit med de tilstande, der hersker lige nu. Det er i den grad tankevækkende.

Helt korrekt, bortset fra, at jeg ikke kan se, at situationen i Danmark skulle være meget mere kaotisk end i andre lande. Så er det heller ikke værre med 300 mennesker på en motorvej. Roskilde festival giver væsentlig større gener for trafikken. Men altså. Ungarn? Østrig? Tyskland? Har de ikke også et ansvar? Vores job er vel i virkeligheden, at sende en del af dem tilbage til Tyskland og de, at sende nogle af dem tilbage til Østrig og de, at sende nogle af dem tilbage til Ungarn. Det er jo i virkeligheden ikke specielt humant og her kan man da anvende sig, af "humanitære årsager". Jeg tænker, at det er en gråzone og at Danmarks tilgang ikke er SÅ forkastelig, som nogle gerne vil gøre det til.
En ny aftale ville nok i højere grad kunne formuleres mere konkret.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 13:02

Rakel skrev:
Det ændrer ikke på, at Sverige har sagt nej til denne fremgangsmåde - og nok er Sverige flinke, men at man politisk sk*der højt og flot på Dublin? Det sætter Sverige næppe pris på og hvad opnår Danmark ved at rage uklar med Sverige?

Langt de fleste fra Syrien får asyl i Sverige såvel som Danmark pt. - men EU og den danske regering har spillet totalt fallit med de tilstande, der hersker lige nu. Det er i den grad tankevækkende.

Helt korrekt, bortset fra, at jeg ikke kan se, at situationen i Danmark skulle være meget mere kaotisk end i andre lande. Så er det heller ikke værre med 300 mennesker på en motorvej. Roskilde festival giver væsentlig større gener for trafikken. Men altså. Ungarn? Østrig? Tyskland? Har de ikke også et ansvar? Vores job er vel i virkeligheden, at sende en del af dem tilbage til Tyskland og de, at sende nogle af dem tilbage til Østrig og de, at sende nogle af dem tilbage til Ungarn. Det er jo i virkeligheden ikke specielt humant og her kan man da anvende sig, af "humanitære årsager". Jeg tænker, at det er en gråzone og at Danmarks tilgang ikke er SÅ forkastelig, som nogle gerne vil gøre det til.
En ny aftale ville nok i højere grad kunne formuleres mere konkret.[/quote]


Det besynderlige er netop, at man ikke kan håndtere det antal mennesker, der er tale om!

Glimrende taktik (undskyld sarkasmen) at konstatere, at de europæiske aftaler vi er med i ikke passer i vore kram og sender uden skrubler problemet videre til et broderland - der endda har været ude at markere, at der ikke foreligger en aftale om denne fremgangsmåde. Hvordan skal nogen kunne have respekt for Danmark? Jeg har mistet al respekt for vores regering og statsminister.[/quote]



Men det er jo sandt, at de europæiske aftaler ikke passer i vores kram? Ellers ville vi jo ikke have forbehold. Så kan man mene, hvad man vil i forhold til, om vi burde have dem eller ej.
Ville det være bedst, at vi havde registreret dem, med magt, for at sende dem tilbage til Tyskland? Hvordan ville det have set ud for omverdenen?

-jeg spørger uden sarkasme i øvrigt (det kan være lidt svært at vise på skrift)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 13:03

I øvrigt ville "uden skrupler" have været, hvis vi havde vendt det blinde øje til. Det gjorde vi bestemt ikke.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 13:14

Men Rakel, skulle politiet have brugt magt?
Og selvfølgelig ville det ikke have været forkert, at sende dem tilbage til Tyskland. Ikke særlig flinkt dog, men stadig det rette at gøre. Det kan vi godt blive enige om. Jeg kan bare godt se lyspunktet i, at lade dem rejse videre, når det nu er deres ønske.
Tager man beslutningen om, ikke at anvende magt, så er der jo også nogle konsekvenser. Blandt andet, at de så kan nægte at gøre, som der bliver sagt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 13:33

Rakel skrev:
kidkomb skrev:Men Rakel, skulle politiet have brugt magt?
Og selvfølgelig ville det ikke have været forkert, at sende dem tilbage til Tyskland. Ikke særlig flinkt dog, men stadig det rette at gøre. Det kan vi godt blive enige om. Jeg kan bare godt se lyspunktet i, at lade dem rejse videre, når det nu er deres ønske.
Tager man beslutningen om, ikke at anvende magt, så er der jo også nogle konsekvenser. Blandt andet, at de så kan nægte at gøre, som der bliver sagt.



Jeg siger ikke, at politiet skal tæve nogen - men pudsigt nok så kan vi andre altså ikke vælge, om vi samarbejder med myndigheder og politi. Det bør hellere ikke være et tilbud til flygtninge, hvorvidt de vil samarbejde eller ej med europæiske myndigheder (i sikre lande og dét er Danmark).


Igen; jeg enig. Jeg er helt enig med dig. Jeg kan bare ikke se, hvordan det kan lade sig gøre uden magtanvendelse??
Man behøver ikke, at tæve nogen, men det ville givetvis medføre en del tumult.
Prøv at forestille dig, hvordan aktivister og civile ville opføre sig, hvis politiet tvang flygtningene til, at lade sig registrere. Låste dem inde i togvogne og sportshaller med bevogtning indtil de "overgav sig". Og bare dét, at få så mange mennesker gennet ind i en sportshal, der ikke VIL ind i den sportshal.
Jeg kan slet ikke se, hvordan vi, med de ressourcer vi har til rådighed, skulle kunne løfte den opgave.
I hvert fald ikke uden ubehagelige hjælpemidler som peberspray og vandkanoner.

Hvordan ville resten af verden se på det?
Jeg tror helt seriøst, at der ville brede sig et oprør blandt både civile og flygtningene, som politiet på ingen tænkelig måde ville kunne håndtere. De ville blive løbet over ende og det ville ganske givet føre til mange skader, endog dødsfald, hvis man var uheldig.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40580

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf Akehurst2 » 10. sep 2015, 13:35

kidkomb skrev:
Igen; jeg enig. Jeg er helt enig med dig. Jeg kan bare ikke se, hvordan det kan lade sig gøre uden magtanvendelse??
Man behøver ikke, at tæve nogen, men det ville givetvis medføre en del tumult.
Prøv at forestille dig, hvordan aktivister og civile ville opføre sig, hvis politiet tvang flygtningene til, at lade sig registrere. Låste dem inde i togvogne og sportshaller med bevogtning indtil de "overgav sig". Og bare dét, at få så mange mennesker gennet ind i en sportshal, der ikke VIL ind i den sportshal.
Jeg kan slet ikke se, hvordan vi, med de ressourcer vi har til rådighed, skulle kunne løfte den opgave.
I hvert fald ikke uden ubehagelige hjælpemidler som peberspray og vandkanoner.

Hvordan ville resten af verden se på det?
Jeg tror helt seriøst, at der ville brede sig et oprør blandt både civile og flygtningene, som politiet på ingen tænkelig måde ville kunne håndtere. De ville blive løbet over ende og det ville ganske givet føre til mange skader, endog dødsfald, hvis man var uheldig.


Og jeg er så enig med dig. Men hvis man ikke kan bruge magt, så er det jo flygtningene, der bestemmer om Dublin-aftalen skal respekteres. Og det er jo helt væk.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 13:54

Nej, nej, Rakel og Ake, I misforstår mig, jeg siger ikke, at vi ikke skal anvende magt. Jeg kan bare ikke selv se, hvordan dette kunne have været håndteret anderledes på nuværende tidspunkt. Vi er simpelthen også nødt til, at reagere på en nogenlunde forsvarlig måde. Vi kan jo ikke pludselig kaste om os med knepler og vandkanoner.
Og jeg ikke sikker på, at vi kan håndtere det på en måde, der kan forsvares overhovedet.
Har I set billederne fra 'Ungarn? -det vil jeg rigtig gerne undgå sker her.

Skal vi mobilisere militæret? -det kunne være en mulighed.

Jeg er dog stadig usikker på, hvordan den store del af befolkningen, der allerede kører politihad på fuld smadder, ville reagere på det?
Skal man tage deres retorik og store armbevægelser alvorligt, så står vi jo nærmest overfor en borgerkrig.

Min panderynke er dyb i disse dage :(
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2015, 14:07

Rakel skrev:
kidkomb skrev:Nej, nej, Rakel og Ake, I misforstår mig, jeg siger ikke, at vi ikke skal anvende magt. Jeg kan bare ikke selv se, hvordan dette kunne have været håndteret anderledes på nuværende tidspunkt. Vi er simpelthen også nødt til, at reagere på en nogenlunde forsvarlig måde. Vi kan jo ikke pludselig kaste om os med knepler og vandkanoner.
Og jeg ikke sikker på, at vi kan håndtere det på en måde, der kan forsvares overhovedet.
Har I set billederne fra 'Ungarn? -det vil jeg rigtig gerne undgå sker her.

Skal vi mobilisere militæret? -det kunne være en mulighed.

Jeg er dog stadig usikker på, hvordan den store del af befolkningen, der allerede kører politihad på fuld smadder, ville reagere på det?
Skal man tage deres retorik og store armbevægelser alvorligt, så står vi jo nærmest overfor en borgerkrig.

Min panderynke er dyb i disse dage :(


Jeg har set forholdene i Ungarn og jeg ser ingen grund til at tro, at danske myndigheder ville agere på samme måde.

Dansk politi/militær/hjemmeværn har en langt bedre træning og en helt anden standard samt et andet menneskesyn. Dertil er det aktuelle antal flygtninge minimalt i forhold i Ungarn.

Jeg er meget forundret over, at man i Danmark ikke har kunnet takle situationen bedre end kaste håndklædet i ringen. Vores politiske ledere burde skamme sig.


Ja, det burde de da. Men når alt kommer til alt, så er jeg faktisk ret tilfreds med politiets (ikke politikernes) måde at håndtere det på. Nu må vi se fremad, og dét hurtigt.
Jeg forstår bare ikke den der kæmpe opstand og nærmest pornoficerede forargelse, som vælter rundt på bla facebook lige nu. Som om verden er ved, at gå fuldstændigt under, fordi 800 flygtninge er kommet til Danmark.
Og jeg forstår ikke folks trang til, at opildne til had mod politiet. (Ikke at I gør det, slet ikke, men det er dét der har affødt min reaktion på alt dette her) Det er godt nok ikke smart, at vi i en krisesituation, hvor vi virkelig har brug for politiet, nærmest sætter en ære i, at gøre deres arbejde så svært som overhovedet muligt. Jeg synes virkelig det er fladpandet meget af det, der foregår nu.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf Tux » 10. sep 2015, 14:46

Nu lyder jeg totalt konservativ, men jeg finder det totalt uacceptabelt at man ikke vil følge politiets anvisninger.

Vil næsten gå så vidt at man skulle oprette kontrolposter ved de større broer, og ikke lade uregistreede asylansøgere passere. Om det så krævede at vi satte militæret ind for at støtte politiet.

Jeg er alt for at vi hjælper flygtninge alt hvad vi kan, men når man opfører sig på den måde bliver min tålmodighed godt nok lidt slidt..

Stakkels børn i øvrigt, der slet ikke kan forstå hvad der sker :boo:
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf Stars » 10. sep 2015, 15:13

Tux skrev:Nu lyder jeg totalt konservativ, men jeg finder det totalt uacceptabelt at man ikke vil følge politiets anvisninger.

Vil næsten gå så vidt at man skulle oprette kontrolposter ved de større broer, og ikke lade uregistreede asylansøgere passere. Om det så krævede at vi satte militæret ind for at støtte politiet.

Jeg er alt for at vi hjælper flygtninge alt hvad vi kan, men når man opfører sig på den måde bliver min tålmodighed godt nok lidt slidt..

Stakkels børn i øvrigt, der slet ikke kan forstå hvad der sker :boo:

Nu er det jo temmelig klart, når vi taler syrere ... Men på det mere teoretiske plan: hvordan kan man så kende forskel på en flygtning, der ikke vil lade sig registrere som flygtning og en fattig turist, som rejser på tomlen?
For det er da aldrig tidligere gået op for mig, at man skal lade sig registrere, når man rejser til et andet land :genert:
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf Tux » 10. sep 2015, 17:11

Stars skrev:
Tux skrev:Nu lyder jeg totalt konservativ, men jeg finder det totalt uacceptabelt at man ikke vil følge politiets anvisninger.

Vil næsten gå så vidt at man skulle oprette kontrolposter ved de større broer, og ikke lade uregistreede asylansøgere passere. Om det så krævede at vi satte militæret ind for at støtte politiet.

Jeg er alt for at vi hjælper flygtninge alt hvad vi kan, men når man opfører sig på den måde bliver min tålmodighed godt nok lidt slidt..

Stakkels børn i øvrigt, der slet ikke kan forstå hvad der sker :boo:

Nu er det jo temmelig klart, når vi taler syrere ... Men på det mere teoretiske plan: hvordan kan man så kende forskel på en flygtning, der ikke vil lade sig registrere som flygtning og en fattig turist, som rejser på tomlen?
For det er da aldrig tidligere gået op for mig, at man skal lade sig registrere, når man rejser til et andet land :genert:


Turisten har formentlig et visum, det har flygtninge ikke..
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Hvorfor må de ikke rejse videre til f.eks. Sverige?

Indlægaf Stars » 10. sep 2015, 18:56

Tux skrev:
Stars skrev:
Tux skrev:Nu lyder jeg totalt konservativ, men jeg finder det totalt uacceptabelt at man ikke vil følge politiets anvisninger.

Vil næsten gå så vidt at man skulle oprette kontrolposter ved de større broer, og ikke lade uregistreede asylansøgere passere. Om det så krævede at vi satte militæret ind for at støtte politiet.

Jeg er alt for at vi hjælper flygtninge alt hvad vi kan, men når man opfører sig på den måde bliver min tålmodighed godt nok lidt slidt..

Stakkels børn i øvrigt, der slet ikke kan forstå hvad der sker :boo:

Nu er det jo temmelig klart, når vi taler syrere ... Men på det mere teoretiske plan: hvordan kan man så kende forskel på en flygtning, der ikke vil lade sig registrere som flygtning og en fattig turist, som rejser på tomlen?
For det er da aldrig tidligere gået op for mig, at man skal lade sig registrere, når man rejser til et andet land :genert:


Turisten har formentlig et visum, det har flygtninge ikke..

Jo ... Derfor er det nemt nok lige med Syrien.
Men hvis vi lavede en lille rask krig i Israel, Forenede Arabiske Emirater, Chile eller Argentina - hvordan vil du så skelne mellem flygtninge og fattige turister, hvis personerne selv ikke ønsker asyl i Danmark?
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"