Ting folk siger

ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Ting folk siger

Indlægaf ajnaM » 2. apr 2016, 06:57

En fra min terminsgruppe fik i øvrigt den fedeste kommentar. :D

Da hun var gået i fødsel og var ankommet til hospitalet, fik hun en masse veer på vej fra bilen og ind på fødegangen. Mens hun stod udenfor og krummede sig prustende sammen, var der en mand, der kom forbi, som flabet råbte "GODT ARBEJDE!"
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Ting folk siger

Indlægaf girl_beat » 2. apr 2016, 07:51

ajnaM skrev:Var til fest hos en af kærestens venner, da jeg ventede den første. En mandlig bekendt af min kæreste hørte, at vi skulle have en dreng og valgte at grabbe mig nederst på maven - på sådan en rigtig klam måde - mens han hæst sagde "mand ind, mand ud".

:badr:

Arj, vel?! :tie:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Kisser
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:42
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2717

Re: Ting folk siger

Indlægaf Kisser » 4. apr 2016, 13:48

Jeg er faktisk forskånet for flabede kommentarer, til gengæld synes jeg virkelig at man kan læse meget sludder på nettet. F.eks. den der med at mænd ikke bliver fædre før børnene kommer ud, mens kvinden allerede er mor når hun ser de to streger. Jeg følte mig bestemt ikke som mor, da jeg testede positiv og jeg er stadig ikke sikker på, at jeg føler mig som mor.
7
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Ting folk siger

Indlægaf Danseprinsesse » 4. apr 2016, 14:06

Min venindes mand har været ret idiotisk at høre på med indforståede høhø-mænd-imellem-kommentarer til min kæreste, der så bare overhovedet ikke er "mand" på samme måde (thank god). Han sagde f.eks., at det bedste er at få en dreng, det næstbedste at få en handicappet dreng og det værste at få en pige. Så upassende.
Han belærte også min kæreste om, at babyer jo er ret kedelige det første år - og der er stor forskel på, hvad moren og faren kan i starten.

Jeg bliver faktisk mest irriteret over de der kønsspecifikke klichéer, som folk lirrer af. Mest fordi de ofte er så nedladende over for mænd/min kærestes kommende evner/interesse i baby.
3
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Ting folk siger

Indlægaf Danseprinsesse » 4. apr 2016, 14:12

Mine svigerforældres reaktion da vi fortalte, at jeg var gravid, var ret sær. De spurgte "hvad så med hendes arbejde?" og så snakkede de videre om noget andet.
Jeg vælger at tro, at det må være fordi de blev overraskede.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Ting folk siger

Indlægaf Lilleluftballon » 4. apr 2016, 14:20

Danseprinsesse skrev:Min venindes mand har været ret idiotisk at høre på med indforståede høhø-mænd-imellem-kommentarer til min kæreste, der så bare overhovedet ikke er "mand" på samme måde (thank god). Han sagde f.eks., at det bedste er at få en dreng, det næstbedste at få en handicappet dreng og det værste at få en pige. Så upassende.
Han belærte også min kæreste om, at babyer jo er ret kedelige det første år - og der er stor forskel på, hvad moren og faren kan i starten.

Jeg bliver faktisk mest irriteret over de der kønsspecifikke klichéer, som folk lirrer af. Mest fordi de ofte er så nedladende over for mænd/min kærestes kommende evner/interesse i baby.


Ah ja. Da jeg kom tilbage efter barsel og min mand så var hjemme blev jeg tudet ørene fulde af: Uh ha, så skal du rigtig til at give slip, hva? og: Bare rolig, barnet skal nok overleve... Min mand har altid været mindst ligeså knyttet til vores dreng som mig, og er udmærket i stand til at passe på ham - det har jeg aldrig været i tvivl om...
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Ting folk siger

Indlægaf Snowdrop » 6. apr 2016, 11:58

Kisser skrev:Jeg er faktisk forskånet for flabede kommentarer, til gengæld synes jeg virkelig at man kan læse meget sludder på nettet. F.eks. den der med at mænd ikke bliver fædre før børnene kommer ud, mens kvinden allerede er mor når hun ser de to streger. Jeg følte mig bestemt ikke som mor, da jeg testede positiv og jeg er stadig ikke sikker på, at jeg føler mig som mor.


Ja, sikke en gang ævl :gruble: Jeg har egentlig fra starten sagt at jeg først er mor når baby er født. Indtil da er jeg kommende mor. Jeg tænker det er meget individuelt hvornår man føler sig som "mor" og "far".
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Ting folk siger

Indlægaf Snowdrop » 6. apr 2016, 12:02

Danseprinsesse skrev:Min venindes mand har været ret idiotisk at høre på med indforståede høhø-mænd-imellem-kommentarer til min kæreste, der så bare overhovedet ikke er "mand" på samme måde (thank god). Han sagde f.eks., at det bedste er at få en dreng, det næstbedste at få en handicappet dreng og det værste at få en pige. Så upassende.


:nerve: :nerve: Wow... sikke en torsk. Bedste comeback: "Det bedste er at få et sundt og rask barn uanset køn. Det værste er at få et barn der vokser op og bliver som dig".
Altså om så det er sagt i sjov, så er det jo virkelig upassende og trist at sige sådan.
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Ting folk siger

Indlægaf Marichen12 » 6. apr 2016, 12:55

ajnaM skrev:En fra min terminsgruppe fik i øvrigt den fedeste kommentar. :D

Da hun var gået i fødsel og var ankommet til hospitalet, fik hun en masse veer på vej fra bilen og ind på fødegangen. Mens hun stod udenfor og krummede sig prustende sammen, var der en mand, der kom forbi, som flabet råbte "GODT ARBEJDE!"


Ha, det er fandme sjovt :D Jeg ville nok ikke selv synes det i situationen...eller, jeg fik faktisk et "god fornøjelse" med på vejen, da jeg vraltede op af trappen på Hvidovre. Det var en nybagt far med barn i autostol :lol: Jeg smilede så godt jeg kunne og sagde tak :blush:
3
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Ting folk siger

Indlægaf Marichen12 » 6. apr 2016, 13:04

Min chef var i øvrigt også lidt upassende...mest fordi han er min chef og måske ikke skal sige sådan noget til sine ansatte...kort inden jeg gik på barsel gik (vraltede) jeg afsted på vej til møde. Chefen går så et stykke bag mig og pludselig hører jeg ham bare råbe: nu kan man godt se bagfra at du er gravid :lol: Well...no shit! Jeg er heldigvis ikke så nærtagende, men det ved han også godt. Tror ikke han kunne finde på at sige sådan til andre af mine kollegaer :genert:
2
Mor til 4... :pompom: :preggo1:

Tilbage til "Graviditet"