Jeg er tyk. Eller bare sær.

Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf MissDitte » 6. apr 2016, 12:49

Jeg er ked af det for tiden, fordi jeg føler mig tyk.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har siden jul skåret ned på alt, men jeg synes ikke jeg taber mig. Jeg får regelmæssig motion, men dyrker det ikke i høj grad. Jeg spiser grove ting, spiser kun små portioner, tager trappen hellere end elevator og cykler (korte distancer) hellere end at køre.
Jeg synes, jeg er tykkere end de fleste andre. Jeg synes mine lår er større og min mave osv osv. Når jeg kigger på mig selv og andre kan jeg SE at jeg er størst. Og det går mig enormt meget på, fordi jeg plejer at være mindst.
Samtidig er der ingen der tager det alvorligt - dels fordi jeg ikke rigtig fortæller det til nogen og dels fordi mit BMI ligger under 20. Så jeg er totalt i limbo fordi jeg på den ene side kan se at jeg ikke ER tyk og på den anden ser noget andet når jeg kigger på mig.

Jeg har været spiseforstyrret som ung og er nu halvgammel, så jeg er ikke ude i sådan noget. Men jeg er bare så ked af at være tyk.
Senest rettet af MissDitte 6. apr 2016, 13:03, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf kidkomb » 6. apr 2016, 12:58

MissDitte skrev:Jeg er ked af det for tiden, fordi jeg føler mig tyk.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har siden jul skåret ned på alt, men jeg synes ikke jeg taber mig. Jeg får regelmæssig motion, men dyrker det ikke i høj grad. Jeg spiser grove ting, spiser kun små portioner, tager trappen hellere end elevator og cykler (korte distancer) hellere end at køre.
Jeg synes, jeg er tykkere end de fleste andre. Jeg synes mine lår er større og min mave osv osv. Når jeg kigger på mig selv og andre kan jeg SE at jeg er størst. Og det går mig enormt meget på, fordi jeg plejer at være mindst.
Samtidig er der ingen der tager det alvorligt - dels fordi jeg ikke rigtig fortæller det til nogen og dels fordi mit BMI ligger under 20. Så jeg er totalt i limbo fordi jeg på den ene side kan se at jeg ikke ER tyk og på den anden ser noget andet når jeg kigger på mig.

Jeg har været spiseforstyrret som ung og er nu halvgammel, så jeg er ikke ude i sådan noget. Men jeg er bare så ked af at være tyk.

Øh, jo?
10
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 13:05

enig med kiddie, du er vist tilbage i noget usundt mønster for med bmi under 20, så er du jo nærmest ikke engang normal vægtig mere.

Det er nok derfor du ikke taber dig, du har ikke noget at tabe. Pas på dig selv, måske opsøge noget proff. hjælp
3
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf Akehurst2 » 6. apr 2016, 13:06

Altså, når du skriver at du ubestrideligt ikke er for tyk (med et BMI under 20) men alligevel føler dig tyk, så kan jeg heller ikke se andet, end at det er gamle spiseforstyrrede tanker, der spøger.

Fik du hjælp til at håndtere din spiseforstyrrelse i sin tid? Er der mulighed for, at du kunne få hjælp igen til at få det rette fokus på din krop?
1
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf Marichen12 » 6. apr 2016, 13:06

Panton skrev:enig med kiddie, du er vist tilbage i noget usundt mønster for med bmi under 20, så er du jo nærmest ikke engang normal vægtig mere.

Det er nok derfor du ikke taber dig, du har ikke noget at tabe. Pas på dig selv, måske opsøge noget proff. hjælp


Enig!
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf Akehurst2 » 6. apr 2016, 13:07

Panton skrev:enig med kiddie, du er vist tilbage i noget usundt mønster for med bmi under 20, så er du jo nærmest ikke engang normal vægtig mere.

Det er nok derfor du ikke taber dig, du har ikke noget at tabe. Pas på dig selv, måske opsøge noget proff. hjælp


Man er nu normalvægtig ned til BMI på 18,5, så MissDitte er nu normalvægtig, men der er selvfølgelig ikke langt til undervægten, hvis man er under 20.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf Purple Haze » 6. apr 2016, 13:09

Jeg synes du skal tage til lægen og høre hendes mening.
Hvis hun er 100% afvisende overfor at du kan/bør tabe dig, så skal i nok tale om, om du kan få noget hjælp mht dit selvbillede.
Hvis hun mener at du godt kan tabe dig lidt. Så kan det være der er nogle forstyrrelser i din krop (vitaminer, hormoner) som hun kan hjælpe med at få belyst/gjort noget ved - så vidt jeg ved er det ikke unormalt at kroppen ikke reagere helt normalt når man har haft en spiseforstyrrelse.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf Torn » 6. apr 2016, 13:12

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan regne ud, hvordan du kan være tyk med et BMI på under 20. Er der nogle særlige forhold ved din krop, der gør sig gældende? Ellers lyder det til, at dit unge selvbillede er vendt tilbage.
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf MissDitte » 6. apr 2016, 13:12

Jeg er bestemt ikke undervægtig. Og jeg er enig i, at jeg i tankerne er lidt forstyrret. Men jeg agerer ikke på det, så derfor er jeg ikke reelt spiseforstyrret nu.
Jeg har vejet væsentligt under min nuværende vægt, og har ingen intention om at komme derned igen.

Jeg fik hjælp dengang for længe siden og i perioder har jeg det som nu og det meste af tiden er jeg ok. Men det er bare så frustrerende dels at have det sådan men også at vide, at der er en enormt diskrepans imellem hvad jeg selv og andre ser. For MIG er problemet der jo. Jeg kan SE det. Og for andre er det bare lidt dumt.

Jeg tror ikke, jeg kan få hjælp nu. Eller det kan man selvfølgelig altid, hvis man vil...
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf Æble » 6. apr 2016, 13:13

Du er ikke tyk. Har du nogle værktøjer fra dengang du havde en spiseforstyrrelse du kan bruge igen?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. apr 2016, 13:17

Jeg synes faktisk, at du selv indirekte får sat ord på, at det sandsynligvis er din spiseforstyrrelse, som er vendt tilbage, for du skriver, at du er vant til at "være mindst", hvilket jeg tolker som et minde fra dengang, du (sidst) var syg.
Når du sådan genoptager mål fra dengang, er det vigtig at komme til lægen.

Lige nu reagerer du ikke så drastisk, som gjorde, da du var allermest syg eler på vej til at blive det, men at være så opmærksom på mad og ked af det manglende resultat, som du lige nu er, og samtidig kalde sig tyk på trods af et BMI under 20, det er næppe sundt eller indenfor normalområdet sammenlignet med mennesker, der ikke har været syge.
Senest rettet af DetSorteCirkus 6. apr 2016, 13:22, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf Neenah » 6. apr 2016, 13:20

Kan du sætte nogle ord på, hvorfor det er vigtigt for dig at være mindst?
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf MissDitte » 6. apr 2016, 13:28

Der er ikke noget særligt der gør sig gældende. Jeg er spinkel af bygning, så jeg SKAL jo ikke veje meget.

Jeg har haft skrevet til lægen og spurgt lidt til, hvordan man bedst kan gøre og lægen har svaret helt neutralt.

Det er vigtigt for mig, at være mindst, fordi det er MIG. Jeg kan bedst lide det sådan. Jeg bryder mig ikke om at være den store. Men nogle gode rationelle argumenter har jeg ikke.
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 562
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1310

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf MissDitte » 6. apr 2016, 13:29

Vi ejer ikke en vægt, så måske er mit BMI over 20.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Jeg er tyk. Eller bare sær.

Indlægaf Akehurst2 » 6. apr 2016, 13:35

MissDitte skrev:
Det er vigtigt for mig, at være mindst, fordi det er MIG. Jeg kan bedst lide det sådan. Jeg bryder mig ikke om at være den store. Men nogle gode rationelle argumenter har jeg ikke.


Men det kan man jo aldrig være sikker på. Som du selv skriver, så er vi jo bygget forskelligt, og har også forskellig højde.

Jeg er fx gennemsnitlig af højde med brede skuldre og hofte og fyldig barm, så jeg bliver aldrig mindst. Ligegyldigt, hvor lidt, jeg kommer til at veje.

Det er vigtigere, at du hviler i dig selv med din vægt end at den er "rigtig" i forhold til andres vægt.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"