Hvad er dit forhold til debatten.net?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21919

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Purple Haze » 5. apr 2016, 22:09

Jeg færdes mest i "one-liner-trådene" det synes jeg er sjovt og hyggeligt.
Jeg synes det er ærgerligt når interessante meta-debatter bliver taget i tråde om andre emner, fordi det afsporer den tråd de er i, og fordi de afskærer andre end dem der lige er faldet tilfældigt over debatten i at deltage.

Jeg kan godt finde på at oprette tråde, men har oftest ikke så meget at komme med, selvom jeg godt kunne savne nogle flere nye tråde (endnu en grund til at jeg finder meta-debatter ærgerlige, det er debatter der kunne være tråde i sig selv, men ikke er det).

Indimellem kan jeg godt finde på at komme med udsagn i de mere debaterende tråde, men gider som regel ikke rigtig.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf lillebjoern » 6. apr 2016, 06:41

Jeg er rigtig glad for debatten.net.

Jeg er nok mest én, der læser med på sidelinjen, og smider ellers indlæg i evighedstrådene. De personlige føler jeg mit slet ikke kompetent nok til at kunne deltage i – altså på det personlige plan; jeg føler ikke jeg kan give nogen brugbare råd – så dem læser jeg af ren interesse. De mere politiske orker jeg heller ikke, for der er bare nogen der har en helt anden debatstil end mig, og så er det bare skruen uden ende.

Samtidig synes jeg også debatten her er lidt indspist, og det er jo klart, det er de samme "faste" medlemmer der kommer fra dindebat som har slået sig ned her, men jeg synes faktisk det er ret tydeligt. Og det er også ret tydeligt at der på den del emner er én "rigtig" holdning, og hvis man ikke deler den holdning, er der som regel bare stilhed, uden at man selv eller nogen andre bliver udfordret på ens holdning. På den måde kan det godt blive netop lidt kaffeklub-agtigt, og det er helt fint for mig, for det er faktisk også det, jeg helst vil bruge det til. Jeg ser debatten.net som sådan et feel-good sted, hvor man får kys og kram fra helt "fremmede" mennesker, og hvor man komme ud med sine frustrationer og ikke føle sig helt alene. Og det sætter jeg rigtig stor pris på :)
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf LaScrooge » 6. apr 2016, 07:53

Jeg er vild med stedet her. Jeg synes her et så dejligt, fredeligt og generelt virker folk engagerede - både i emner og i hinanden. Jeg har haft så stor nytte af debatten siden jeg kom tilbage og jeg er glad for den varme og rummelighed der er herinde.

Jeg bruger debatten til kontakt, til at skrive, reflektere og formulere ideer, tanker og perspektiver. Det er god hjernegymnastik.

Der er kommet enkelte debattører herind som minder mig lidt for meget om de debattører der var med til at gøre den gamle debat skod. Folk med et aggressivt toneleje og som mere virker trollende end som nogen, der gerne vil diskutere fordi de er interesserede i verden omkring sig. Dem ser jeg gerne skrive så mange åndssvage ting at de ender med at få sparket. Jeg synes ikke de bibringer stedet noget godt, overhovedet.

Det eneste jeg mangler, er lidt mere aktivitet, lidt flere tråde og lidt flere indlæg. Men det er måske kun fordi jeg bruger debatten som afbræk fra jobsøgning og andre ting jeg ikke gider - så skal der også være sket noget, når jeg klikker opdater! :)
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf LaScrooge » 6. apr 2016, 10:29

Her er et eksempel på en tråd jeg ikke gider mere, af ovennævnte grunde: http://debatten.net/forum/viewtopic.php?f=39&t=2762
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 6. apr 2016, 11:08

Jeg har været glad for at finde denne debat efter et længere on/off forhold til Jubii, men jeg vil også give ret i, at der ikke er ret meget andet en evighedstråde til one-linere. Det er en 'sikker' måde at have et debatsite på, og umiddelbart meget hyggeligt for der kommer ikke ophedede diskussioner om noget - men det bliver sgu også lidt tandløst i længden egentligt.

Jeg tror at langt de fleste gerne vil have et site med en god og ordentlig tone og så opstår de her hyggelige og ufarlige tråde i overtal, men i dem kan man jo så også se at folk rent faktisk har et ønske om at debattere lidt mere og så opstår dilemmaet, for lige så snart der er en diskussion/debat mellem mennesker, så er der uenigheder og disse kan selvfølgelig håndteres på mere eller mindre konstruktive og sobre måder, men de ér der og jeg tror, at der er en del der blive utrygge ved en meningsudveksling, fordi "uhh nej nu havde vi det lige så hyggeligt, hold op med at skændes".

Faktisk synes jeg at en debat kan blive afsporet mere fordi der kommer nogen, der føler sig truede af indhold der ikke er fuld enighed eller uimodsagte statements, og derfor MÅ påtale at alt det her altså er ubehageligt, selv om de debatterende måske trives aldeles fint med en meningsudveksling, i forhold til at en evighedstråd stikker lidt af.
Disclaimeren er selvfølgelig i de tilfælde hvor en eller flere går helt amok i personlige svinere eller lign. men de er jo åbenlyse, og jeg synes faktisk det først omtalte tilfælde er meget mere udbredt, og det får mig til at afholde mig fra at debattere ret meget.

EDIT: Men faktisk tror jeg at andelen af evighedstråde ift. 'rigtige' debatter vil ændre sig efterhånden som dette helt nye sted får lidt tid på bagen og flere folk kommer til. Det virker allerede som om at der sker noget på den front.
4
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21919

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Purple Haze » 6. apr 2016, 11:45

Velvet-Goldmine skrev:Jeg har været glad for at finde denne debat efter et længere on/off forhold til Jubii, men jeg vil også give ret i, at der ikke er ret meget andet en evighedstråde til one-linere. Det er en 'sikker' måde at have et debatsite på, og umiddelbart meget hyggeligt for der kommer ikke ophedede diskussioner om noget - men det bliver sgu også lidt tandløst i længden egentligt.

Jeg tror at langt de fleste gerne vil have et site med en god og ordentlig tone og så opstår de her hyggelige og ufarlige tråde i overtal, men i dem kan man jo så også se at folk rent faktisk har et ønske om at debattere lidt mere og så opstår dilemmaet, for lige så snart der er en diskussion/debat mellem mennesker, så er der uenigheder og disse kan selvfølgelig håndteres på mere eller mindre konstruktive og sobre måder, men de ér der og jeg tror, at der er en del der blive utrygge ved en meningsudveksling, fordi "uhh nej nu havde vi det lige så hyggeligt, hold op med at skændes".

Faktisk synes jeg at en debat kan blive afsporet mere fordi der kommer nogen, der føler sig truede af indhold der ikke er fuld enighed eller uimodsagte statements, og derfor MÅ påtale at alt det her altså er ubehageligt, selv om de debatterende måske trives aldeles fint med en meningsudveksling, i forhold til at en evighedstråd stikker lidt af.
Disclaimeren er selvfølgelig i de tilfælde hvor en eller flere går helt amok i personlige svinere eller lign. men de er jo åbenlyse, og jeg synes faktisk det først omtalte tilfælde er meget mere udbredt, og det får mig til at afholde mig fra at debattere ret meget.

EDIT: Men faktisk tror jeg at andelen af evighedstråde ift. 'rigtige' debatter vil ændre sig efterhånden som dette helt nye sted får lidt tid på bagen og flere folk kommer til. Det virker allerede som om at der sker noget på den front.


For flere af os er problemet når nogen insistere på at debattere i evighedstrådende.
Det er fantastisk folk gider debbatere, vil også ofte gerne deltage - men ikke i tråde der ikke er til det.

Så er gråzonen selvfølgelig ofte præcis til hvilket formål tråden blev oprettet/brugt før den blev overtaget af en eller anden tilfældig meta-debat.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 6. apr 2016, 11:56

Purple Haze skrev:For flere af os er problemet når nogen insistere på at debattere i evighedstrådende.
Det er fantastisk folk gider debbatere, vil også ofte gerne deltage - men ikke i tråde der ikke er til det.

Så er gråzonen selvfølgelig ofte præcis til hvilket formål tråden blev oprettet/brugt før den blev overtaget af en eller anden tilfældig meta-debat.


Det var heller ikke ment som et forsvar af at tråde stikker helt af fra det oprindelige... omend jeg ikke er helt sikker på at det overhovedet kan undgås, og ikke har gjort op med mig selv endnu OM det er så fordelagtigt at det skal undgås, men det er en anden diskussion.

Det var mere et eksempel på, at folk gerne vil debattere og ind imellem skal et statement da gerne uddybes - sådan gør vi jo også når vi møder mennesker face to face, der beder vi da også om en uddybning hvis der er noget vi ikke forstår umiddelbart, og kunne finde på talrige argumenter imod.
Jeg synes ikke at ethvert spørgsmål om en uddybning absolut skal tages op i en ny tråd - man ved jo ikke fra start at den uddybning man efterspørger vil afføde flere reaktioner fra andre og at det så udvikler sig til en diskussion der kunne have fyldt sin egen tråd, eller om det bare er det ene ekstra indlæg det forståelses skyld. Dvs. vi ved overhovedet ikke om det er et emne der kræver sin egen tråd før det er 'for sent' og forskellige mennesker kommer farende og bruger endnu 10 indlæg på at sige at det altså er for dårligt at diskussionen ikke får sin egen tråd :P
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21919

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Purple Haze » 6. apr 2016, 12:00

Velvet-Goldmine skrev:
Purple Haze skrev:For flere af os er problemet når nogen insistere på at debattere i evighedstrådende.
Det er fantastisk folk gider debbatere, vil også ofte gerne deltage - men ikke i tråde der ikke er til det.

Så er gråzonen selvfølgelig ofte præcis til hvilket formål tråden blev oprettet/brugt før den blev overtaget af en eller anden tilfældig meta-debat.


Det var heller ikke ment som et forsvar af at tråde stikker helt af fra det oprindelige... omend jeg ikke er helt sikker på at det overhovedet kan undgås, og ikke har gjort op med mig selv endnu OM det er så fordelagtigt at det skal undgås, men det er en anden diskussion.

Det var mere et eksempel på, at folk gerne vil debattere og ind imellem skal et statement da gerne uddybes - sådan gør vi jo også når vi møder mennesker face to face, der beder vi da også om en uddybning hvis der er noget vi ikke forstår umiddelbart, og kunne finde på talrige argumenter imod.
Jeg synes ikke at ethvert spørgsmål om en uddybning absolut skal tages op i en ny tråd - man ved jo ikke fra start at den uddybning man efterspørger vil afføde flere reaktioner fra andre og at det så udvikler sig til en diskussion der kunne have fyldt sin egen tråd, eller om det bare er det ene ekstra indlæg det forståelses skyld. Dvs. vi ved overhovedet ikke om det er et emne der kræver sin egen tråd før det er 'for sent' og forskellige mennesker kommer farende og bruger endnu 10 indlæg på at sige at det altså er for dårligt at diskussionen ikke får sin egen tråd :P


Tror vi er enige :)
Har det også fint men et par afstikker indlæg eller et par sjove kommentarer.
Mit problem er at en ellers sjov (og aktiv, er ligeglad hvis det er døde tråde det "går ud over") tråd pludselig har 2+ siders indlæg om et eller andet meget specifikt, der ikke har så meget med det oprindelige emne at gøre.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Fru Sunshine » 6. apr 2016, 12:41

Jeg kan lide det her. Jeg forstår bare ikke den der "vi-mangler-kant"-holdning, for hvis man savner det så meget, hvorfor opretter man så ikke de tråde, der kan give debatten med kant.

Og man kan da godt diskutere så bølgerne går højt uden personlige svinere, eller er det bare mig, der synes, det burde kunne lade sig gøre mellem voksne? :gruble:
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf icelady » 6. apr 2016, 12:49

Jeg synes her er fint.

Ang "debatter med kant"..... jeg forstår ikke argumentet "Folk mister interessen for en debat, hvis der skal oprettes en speciel tråd for det, fremfor at have en meta-debat"... Jamen så er emnet jo åbenbart ikke SÅ interessant igen, hvis man ikke vil fortsætte det i en ny tråd.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf kidkomb » 6. apr 2016, 13:01

Det er lidt ligesom at få at vide, at man skal gå udenfor og slås. Når man så kommer derud har man næsten glemt, hvad man var oppe at slås over og så er det bare ikke sjovt længere... Så går man ind igen.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf icelady » 6. apr 2016, 14:50

Ennovy skrev:Fordi man ikke på samme tid flytter alle de relevante indlæg med over i den nye tråd - og derfor skal debatten startes forfra. Og det kan være forvirrende at prøve at komme ind i en spin off tråd - når man ikke kan læse det hele der er gået forud.

Og debatter med kant bliver lukket ned, så det handler jo ikke om hvorvidt de bare skal oprettes. Og her vil jeg igen gerne lige sige at det er helt fair det er sådan - man skal bare ikke få det til at lyde som om "det kan I bare gøre". For det kan man ikke bare med den overmoderering der sker herinde (igen: bare min mening).


Hvad er det for en overmoderering, du mener, der er herinde?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 6. apr 2016, 14:55

Jeg tror som sagt at debattråde vil opstå oftere jo ældre dette site bliver og jo flere mennesker her kommer - det er jo bare en baby endnu.
Det er ikke ment som en personlig kritik eller fornærmelse af nogen, at jeg ikke synes at der har været så meget kød på endnu - det er bare en konstatering.

Vedr. spontant opståede debatter i andre tråde, så tror jeg altså det er uundgåeligt. Når jeg tager til en fest eller komsammen, så har jeg da heller ikke en dagsorden med over emner som jeg gerne vil diskutere - det opstår jo hen ad vejen, og med inspiration i allerede sagte ord.

Desuden er det som sagt fuldstændigt umuligt at forudsige om en opfordring til lige at uddybe et givent statement overhovedet VIL udvikle sig til en længere debat, eller om det kun afstedkommer den ene kommentar.
Man kan irriteres over flere kommentarer så meget man orker, men jeg tror vitterligt ikke at der er noget 'håb' om ændring. Når en person siger noget, opstår der tanker i andres hoveder, noget skal uddybes eller argumenteres imod (eller for), og sådan fungerer mennesket i store træk nok bare når de interagerer. Jeg ser det overhovedet ikke som respektløst eller lign. men et tegn på spontan tankevirksomhed...og det er jeg umiddelbart ret stor fan af.
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Fru Sunshine » 6. apr 2016, 15:03

Altså: personligt har jeg ikke noget i mod metadebatterne, men når nogen beder om at få dem stoppet, så er det jo fordi lange metaer om f.eks. kejsersnit ikke er interessante for mange af dem, der bruger hyggetrådene som hyggetråde.

Det forstår jeg ikke, er så forfærdeligt.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 6. apr 2016, 15:04

Hov, jeg må hellere præcisere at jeg ovenfor kun taler om evighedstrådene. Der er forskel på om en person har oprettet en tråd om postgraviditetshæmorrider og nogen pludselig får vendt det til russisk atompolitik, og så de tråde hvor der jo ikke er et emne som sådan - hver gang folk poster et nyt statement er dét jo et nyt emne.
4

Tilbage til "Generelt"