Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 4. apr 2016, 18:57

Annione skrev:
Filipai skrev:Hvor er i gode.. Ingen af os har været i Paris mens vi kan huske det, det samme med Wien, Lissabon, Nice, Tallin eller Riga. Budapest bliver det ikke, da vi har været der en del gange, grundet et vennepar :D

Rom har jeg selv været i, og elsker den by, hvilket også er det der trækker mig tilbage, på den anden side er det jo også godt at prøve noget nyt. Det der også tiltaler mig ved Rom, er at jeg ligesom ved hvad der er at se. Det samme med Paris, jeg vil så gerne på Louvre :D
Rapfisk, hvordan med Wien, hvad SKAL man bare opleve der.

Og Wizzze, du har virkeligt mange forslag, jeg kan ligesom kun en ting :P Så hvad ville du vælge?


Wien er en fed by.
Du skal se
http://www.schoenbrunn.at/en.html
http://www.leopoldmuseum.org/en
http://www.belvedere.at/

De har i det hele taget meget skøn kunst! Du kan gå til det meste, eller nemt komme rundt med offentlig transport.
Der er uendeligt mange skønne bygninger, midt i centrum. Det er sådan nærmest et lille mekka for akitektur.

Men altså... Hvis du ikke har set Louvre, og din kæreste gider se det, så skal I til Paris.


Jeg tænker at når man har været meget i Budapest, så er Wien måske lidt for meget af det samme? Selvfølgelig er der forskelle, men meget af arkitekturen og kulturen er den samme, og vejrmæssigt er de også ret ens, og det er endda Donau der deler dem begge.

Men igen begge byer er fede, og er sikker på I vil få en fed tur uanset hvilken af de nævnte byer i vælger.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 4. apr 2016, 19:04

flicka skrev:Er der nogle af jer, der sidder ind med gode tips til Trondheim? Gerne spisesteder og ud over de gængse ting som Nidarosdomen :)

Vi får helt sikkert indsidertips af min fætter, som vi skal besøge - men han spiser ikke ude så ofte (studerende), så der kan han ikke bidrage med så meget.


http://www.restaurantcredo.no/
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf flicka » 4. apr 2016, 19:23

Wizzze skrev:
flicka skrev:Er der nogle af jer, der sidder ind med gode tips til Trondheim? Gerne spisesteder og ud over de gængse ting som Nidarosdomen :)

Vi får helt sikkert indsidertips af min fætter, som vi skal besøge - men han spiser ikke ude så ofte (studerende), så der kan han ikke bidrage med så meget.


http://www.restaurantcredo.no/


Tak! :gogo:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 4. apr 2016, 21:17

flicka skrev:Er der nogle af jer, der sidder ind med gode tips til Trondheim? Gerne spisesteder og ud over de gængse ting som Nidarosdomen :)

Vi får helt sikkert indsidertips af min fætter, som vi skal besøge - men han spiser ikke ude så ofte (studerende), så der kan han ikke bidrage med så meget.


Ingen tips, desværre. Jeg har aldrig været i Trondheim, men det er et sted, hvor jeg helt sikkert skal hen. Det ser fantastisk ud.
Det ER jo Norge, så priserne er syge - men den norske krone er vildt lav, så det nærmer sig vel danske kroner.

Jeg vil sige; kig på tripadvisor. Norge er pænt dækket ind der.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 4. apr 2016, 21:20

Filipai skrev:
Altså han har i hvert fald hevet mig med på Arken, efter hans eget forslag. Og kan generelt godt lide kunst, så det er jeg overbevist om at han ville synes om.

Ej men altså :D Jeg må få flere penge, og flere ferier. Rom , Wien, Paris.. What to choose .


Jeg var som sagt i Paris i sommers. Og jeg følte på ingen måde, at der var trykket stemning pga. terror. Der var militær med kæmpe guns ved Notré Dame ved Eiffeltårnet, men ellers mærkede vi intet til det.

Jeg ville vælge Paris over Wien, når det er en kærestetur. Men altså... jeg har heller ikke været i Rom.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Filipai » 4. apr 2016, 22:08

Annione skrev:
Filipai skrev:
Altså han har i hvert fald hevet mig med på Arken, efter hans eget forslag. Og kan generelt godt lide kunst, så det er jeg overbevist om at han ville synes om.

Ej men altså :D Jeg må få flere penge, og flere ferier. Rom , Wien, Paris.. What to choose .


Jeg var som sagt i Paris i sommers. Og jeg følte på ingen måde, at der var trykket stemning pga. terror. Der var militær med kæmpe guns ved Notré Dame ved Eiffeltårnet, men ellers mærkede vi intet til det.

Jeg ville vælge Paris over Wien, når det er en kærestetur. Men altså... jeg har heller ikke været i Rom.


Ej, hvordan kan rejsedronningen ikke have været i Rom. Nu er jeg ikke sådan vildt berejst, men har da været i en del storbyer, og Rom har klart været min favorit.. Afsted med dig :P
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 4. apr 2016, 22:31

Filipai skrev:
Ej, hvordan kan rejsedronningen ikke have været i Rom. Nu er jeg ikke sådan vildt berejst, men har da været i en del storbyer, og Rom har klart været min favorit.. Afsted med dig :P


:genert:

Jeg har rejst meget lidt i Europa.

Rom har stået på ønskelisten længe. Men jeg tror først det bliver næste år. Har lige en jordomrejse, et bryllup og en honeymoon, der skal overståes først :dåne:
1
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Lucia » 5. apr 2016, 05:32

MilleMercy skrev:Shanghai, nogle gode råd og tips?

Har fået mulighed for at tage med min kæreste på business besøg, men jeg har stort set intet kendskab til Shanghai, og regner med, vi i hvert fald har 3-4 dages fornøjelsestur :love:

Glemte helt mit tip sidst jeg var i tråden... Men Shanghai Propaganda Poster Art Center er et ret sjovt sted, også pga. beliggenheden i en kælder i et boligkompleks og fordi det virker sådan lidt tys-tys at man får et lille kort i visitkortstørrelse af en vagt, når man går forbi bommen ind til parkeringspladsen, så man kan finde hen til den rigtige opgang :D Og plakaterne er da også lidt sjove at se.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 5. apr 2016, 07:58

Er der nogen, der har rejst i Skotland uden for højsæsonen?

Min kæreste og jeg snakker om, at næste rejsedestination måske kunne være Skotland... Han er glad for at vandre, og Skotland byder jo på en masse dejlig natur at rende rundt i. Men hvad med temperaturen? Sommeren er nemlig booket op, men spørgsmålet er, om det kunne klares engang i efteråret? Hvornår er det for sent/tidligt på året, hvis man gerne vil bruge et par dage på at vandre?

Tager selvfølgelig gerne imod tips til flotte områder, der er til at vandre i også for en nybegynder...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 6. apr 2016, 15:55

Samano skrev:

Virkelig en klassisk "fejl" hos mange der rejst meget :P
Jeg har en veninde, der har rejst vildt meget alle andre steder end Europa, hvor hun kun har været i London :lol:


På de jordomrejser vi tager på, har man 16 stopovers. Dvs at vi fx. kan vælge London, Paris og Athen ELLER Singapore, Sydney og San Francisco. Så det er klart vi vælger Europa fra, når vi kan få resten af verden i stedet :-D Billetten koster nemlig det samme, lige meget hvad.

Mit mål er dog at opleve et nyt europæisk land, hvert år.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 6. apr 2016, 16:06

Samano skrev:
Ja okay når det ikke betyder noget for prisen for flybilleten kan jeg godt forstå det :P
Det næste må være en Europatur rundt og se alle klassikerne.


Altså. Jeg var i Itailien for første gang for 1,5 år siden. Inden da havde jeg været i Japan 3 gange :stoned:

Jeg har så uendeligt mange steder, jeg gerne vil se i Europa.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 6. apr 2016, 16:15

Samano skrev:
Jeg har heller ikke været i Italien endnu :P Jeg har tilgengæld været i Moldova og Rusland.
Og om få dage skal jeg til Georgien så jeg dyrker bare de mindre mainstream lande i Europa, men skal bestem også til Italien og ROM :love:
Rom er på min top tre over rejsedestinationer,derudover er Jerusalem og så slås Cuba og Kina om den sidste plads :P


Jeg har en top 100 over steder jeg gerne vil hen :genert:

Rom, Sankt Petersborg, Moskva, Cypern, Malta, Peru, Bolivia, Syd Korea... Cuba er også på listen. Og Kina. Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde :D
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 7. apr 2016, 16:10

Samano skrev:
Altså reelt består min liste også af hele verden :P
Men jeg kan ikke rigtig overskue at lave den så lang, så tager kun stilling til top 3 reelt :P
Moskva er altså også :love2:
På trods af at det ikke var skide godt vejr da jeg var der :)


Jeg vil rigtig gerne se de fleste dele af Rusland. Min kæreste foreslog, i spøg, en dag at jeg da bare kunne tage til Sibirien. Men jeg vil vildt gerne til Sibirien, så den faldt helt til gulvet :-D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 8. apr 2016, 16:09

Vi har fået mulighed for at feriere lidt henover kristi luftfart, men nu er de oplagte feriesteder allerede booket, så ideer til utraditionelle feriesteder indenfor eller i nærheden af Europa efterlyses, og med det menes steder man ikke skal bruge 18 timer i bil, eller mange flyskift på at komme frem til.
Hvis der er sol og blåt vand og lidt interessant at se på, så gør det ikke noget ;)
0
Do as I say! :whip:
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Kirstenkp » 8. apr 2016, 17:40

Wizzze skrev:Vi har fået mulighed for at feriere lidt henover kristi luftfart, men nu er de oplagte feriesteder allerede booket, så ideer til utraditionelle feriesteder indenfor eller i nærheden af Europa efterlyses, og med det menes steder man ikke skal bruge 18 timer i bil, eller mange flyskift på at komme frem til.
Hvis der er sol og blåt vand og lidt interessant at se på, så gør det ikke noget ;)


Lissabon?
0

Tilbage til "Rejser"