Kan man skrive på computer med lange negle?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf OberstNasig » 4. apr 2016, 12:55

Ja, det kan man, men det går dælme langsomt. Jeg har fået ret lange akrylnegle og har et arbejde, som blandt andet foregår ved computeren. Men kan man vænne sig til at skrive med så lange negle på? Lige nu prøver jeg med at holde mine hænder meget fladt mod tastaturet, så jeg ligesom kan dappe med fingerspidserne, men bliver det nemmere? Hvis ikke, må jeg hellere undlade at få så lange til en anden gang :gruble:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf Studsgaard » 4. apr 2016, 13:05

Det tror jeg godt du kan vænne dig til. Det er altid svært når man går fra alm korte negle til lange kunstige.
Mange ting man bruger hænderne på skal lige tilrettes de lange negle. Prøv bare at gribe ind efter vasketøjet i en vaskemaskine med lange negle, som du normalt ikke har :) det var en af de ting jeg hurtig opdagede at jeg måtte gøre på en anden måde, dengang jeg fik det.
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf Akehurst2 » 4. apr 2016, 13:30

Når mine negle (altså mine egne) bliver for lange laver jeg mange flere tastefejl, men hvis man har længere negle i længere tid, så må man vel kunne lære det.

Jeg dapper også med fingerspidserne når mine negle er længere. Det hjælper :)
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf Pityt » 4. apr 2016, 16:15

Jeg har relativt lange negle og et job, der indebærer meget tastearbejde. Det er overhovedet ikke et problem, men jeg er selvfølgelig også vant til det...og jeg taster med neglene ;)
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf Kattefjæs » 4. apr 2016, 16:20

Ja, jeg har fra naturens side tåbeligt kraftige og hurtigt voksende negle, så de er altid lange - jeg kan slet ikke holde ud at have korte negle, synes at de er grimme og umulige hvis de er for korte, og kan intet med dem. Det er dog nok mest af alt et spørgsmål om tilvænning. Måske er det nemmere med ægte negle fremfor kunstige - det ved jeg ikke, for sådan nogen har jeg aldrig haft.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf Slettet bruger » 4. apr 2016, 16:23

Billede
4
Brugeravatar
Ea_m
Indlæg: 39
Tilmeldt: 16. feb 2016, 20:14
Kort karma: 8
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 127

Re: Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf Ea_m » 5. apr 2016, 12:45

Jeg tilslutter mig koret jeg har selv normalt lange negle (Selvfølgelig er 3 af dem knækket og ynkelige på det her tidspunkt så har kippet resten ned så forskellen ikke er så stor) men jeg har ingen problemer, jeg er en af dem der taster hurtigst her på jobbet.
Desuden kan jeg ikke finde ud af at skrive med korte negle, synes jeg får mega ondt i mine fingerspidser.
0
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf OberstNasig » 6. apr 2016, 17:09

Nå, men jeg kan da meddele, at i har ret. Det er blevet betydeligt lettere for mig at skrive på computeren, selvom det kræver en anden teknik. Til gengæld kan jeg på ingen måde fiske mine linser ud til natten, så jeg skal tvinge dem ud med vatpinde. Meget upraktisk!
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf didas » 6. apr 2016, 17:12

OberstNasig skrev:Nå, men jeg kan da meddele, at i har ret. Det er blevet betydeligt lettere for mig at skrive på computeren, selvom det kræver en anden teknik. Til gengæld kan jeg på ingen måde fiske mine linser ud til natten, så jeg skal tvinge dem ud med vatpinde. Meget upraktisk!


Det tror jeg også bare er en vanesag :) Jeg har lange negle og har ingen problemer med at fiske mine linser ud. Jeg bruger spidsen af neglene.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf Pityt » 6. apr 2016, 20:10

didas skrev:
OberstNasig skrev:Nå, men jeg kan da meddele, at i har ret. Det er blevet betydeligt lettere for mig at skrive på computeren, selvom det kræver en anden teknik. Til gengæld kan jeg på ingen måde fiske mine linser ud til natten, så jeg skal tvinge dem ud med vatpinde. Meget upraktisk!


Det tror jeg også bare er en vanesag :) Jeg har lange negle og har ingen problemer med at fiske mine linser ud. Jeg bruger spidsen af neglene.

Det lyder skrækindjagende :shock: Får du ikke prikket dig i øjnene?
Jeg "kører" dem ud i øjenkrogen med "flad finger" og snupper dem derfra (okay...det lød syret, men det er den eneste måde jeg kan forklare det på :lol: )
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf didas » 6. apr 2016, 20:31

Pityt skrev:
didas skrev:
OberstNasig skrev:Nå, men jeg kan da meddele, at i har ret. Det er blevet betydeligt lettere for mig at skrive på computeren, selvom det kræver en anden teknik. Til gengæld kan jeg på ingen måde fiske mine linser ud til natten, så jeg skal tvinge dem ud med vatpinde. Meget upraktisk!


Det tror jeg også bare er en vanesag :) Jeg har lange negle og har ingen problemer med at fiske mine linser ud. Jeg bruger spidsen af neglene.

Det lyder skrækindjagende :shock: Får du ikke prikket dig i øjnene?
Jeg "kører" dem ud i øjenkrogen med "flad finger" og snupper dem derfra (okay...det lød syret, men det er den eneste måde jeg kan forklare det på :lol: )


Næh, det har jeg egentlig aldrig tænkt over :lol: Jeg trækker linsen ned med langefingeren (flad finger) og så klemmer sammen med neglene på tommel- og pegefinger.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Kan man skrive på computer med lange negle?

Indlægaf OberstNasig » 7. apr 2016, 18:19

Pityt skrev:
didas skrev:
OberstNasig skrev:Nå, men jeg kan da meddele, at i har ret. Det er blevet betydeligt lettere for mig at skrive på computeren, selvom det kræver en anden teknik. Til gengæld kan jeg på ingen måde fiske mine linser ud til natten, så jeg skal tvinge dem ud med vatpinde. Meget upraktisk!


Det tror jeg også bare er en vanesag :) Jeg har lange negle og har ingen problemer med at fiske mine linser ud. Jeg bruger spidsen af neglene.

Det lyder skrækindjagende :shock: Får du ikke prikket dig i øjnene?
Jeg "kører" dem ud i øjenkrogen med "flad finger" og snupper dem derfra (okay...det lød syret, men det er den eneste måde jeg kan forklare det på :lol: )


Jo, der skal da mases lidt for at få de små svin ud. Det er ikke en videre god løsning, men ud kommer de da. Jeg har aset og maset med andre teknikker, men jeg bliver så frustreret, at jeg giver op. Men hey, det tog mig kun 1 minut at sammenfatte denne besked :lol:
0

Tilbage til "Skønhed"