Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23350

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mani » 6. apr 2016, 14:54

Nå - Counter Strike. Det spiller de også foruden GTA, Arch og Minecraft.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 15:01

Mani skrev:Nå - Counter Strike. Det spiller de også foruden GTA, Arch og Minecraft.



så ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige, min spiller også GTA og andre spil man kan købe over steam :D
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
No_Link
Indlæg: 65
Tilmeldt: 6. feb 2016, 09:13
Kort karma: 6
Likede indlæg: 63

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf No_Link » 6. apr 2016, 15:13

Årvågen! Fedt ord :) Aner ikke om Mindsten kender det. Men det er helt sikkert et ord, han har hørt før, for jeg bruger det da fra tid til anden. Og så er det jo sådan et ord man kan snakke om, fordi det jo ikke giver nogen mening! År og vågen. Hvad har de to ting med hinanden at gøre? Det var et ord, vi godt kunne have snakket om i den forbindelse. Vi leger meget med sammensatte ord for tiden. Når vi går i skole, så dyster vi i at finde sammensatte ord fx. Det aller første ord, han fandt, da jeg havde forklaret hvad et sammensat ord var, var "Spradebasse"!!! Så han kender nogle finurlige ord ;) Men ret skal være ret...han vidste ikke, hvad det betød.
0
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
No_Link
Indlæg: 65
Tilmeldt: 6. feb 2016, 09:13
Kort karma: 6
Likede indlæg: 63

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf No_Link » 6. apr 2016, 15:13

Vi har så meget spillerudstyr fra far og Storebror herhjemme, så vi er pænt dækket ind!
0
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23350

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mani » 6. apr 2016, 15:16

Panton skrev:
Mani skrev:Nå - Counter Strike. Det spiller de også foruden GTA, Arch og Minecraft.



så ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige, min spiller også GTA og andre spil man kan købe over steam :D

Ja, det er også på Steam mine shopper. Jeg tror helt sikkert din dreng har en fed pc, som mine vil elske - men man kan heldigvis game med mindre :-P
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 16:00

Mani skrev:
Panton skrev:
Mani skrev:Nå - Counter Strike. Det spiller de også foruden GTA, Arch og Minecraft.



så ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige, min spiller også GTA og andre spil man kan købe over steam :D

Ja, det er også på Steam mine shopper. Jeg tror helt sikkert din dreng har en fed pc, som mine vil elske - men man kan heldigvis game med mindre :-P


det håber jeg ikke jeg har givet udtryk for at man skal have, dyrt udstyr. Muhhh spurgte hvad min foreslog og derfra kom det. Jeg synes man skal have det man ønsker og det som man må få. Jeg kan dog tydeligt se forskel fra den gamle gamer computer og så den han har nu.

Men det er ikke meningen at noget skal lyde snobbet for det er vi langt fra. Jeg har ikke selv betalt meget af hans udstyr, men så er han heldig at han har en far der gider. Snobbet er vi altså ikke. :genert:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23350

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mani » 6. apr 2016, 17:08

Panton skrev:
Mani skrev:
Panton skrev:
Mani skrev:Nå - Counter Strike. Det spiller de også foruden GTA, Arch og Minecraft.



så ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige, min spiller også GTA og andre spil man kan købe over steam :D

Ja, det er også på Steam mine shopper. Jeg tror helt sikkert din dreng har en fed pc, som mine vil elske - men man kan heldigvis game med mindre :-P


det håber jeg ikke jeg har givet udtryk for at man skal have, dyrt udstyr. Muhhh spurgte hvad min foreslog og derfra kom det. Jeg synes man skal have det man ønsker og det som man må få. Jeg kan dog tydeligt se forskel fra den gamle gamer computer og så den han har nu.

Men det er ikke meningen at noget skal lyde snobbet for det er vi langt fra. Jeg har ikke selv betalt meget af hans udstyr, men så er han heldig at han har en far der gider. Snobbet er vi altså ikke. :genert:

Jeg opfatter dig overhovedet ikke snobbet :kys:
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 6. apr 2016, 17:09

Ud over at være helt enig i Pantons råd ang børneeksem, så har jeg kun;

- Vende undertøj og nattøj på vrangen, hvis eksemen er rigtig slem. Evt sove med handsker, så der ikke kradses hul.
- Aderma har 3 typer creme (lotion, creme og fedtcreme). Det er kun fedtcremen, der har effekt her. Og den kan ikke klare udbrud, kun holde nede.
- Og så stoppede vi med at sige, at hun ikke måtte klø (for hvem kan det, når det virkeligt klør?), men i stedet opfordre til, at hun kun kløede med flad hånd.

Håber ikke, at S er alt for plaget :kys:
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 6. apr 2016, 17:24

Muuh skrev:
Skralde skrev:
Muuh skrev:Jeg skal til læge med ældstesønnen i dag, han skal have sin 12 års vaccine

Jeg er faktisk ret glad for, at det er lavet om, så jeg ikke også skal igennem det med yngstemanden.
Ældstesønnen kommer til at tage det i stiv arm uden nogen problemer, men havde det være yngstemanden, havde det være noget helt andet. Så godt han fik sine som 4 og 5 årig.

Tror ældstesønnen og jeg smutter på cafe bagefter og hygger lidt, eller køber noget med hjem vi kan hygge med. Det er jo ikke hver dag man bliver vaccineret :D


Hvad er det de har lavet om i forhold til vaccine? :genert:


Før i tiden skulle man have en ved 5 år og så den sidste, når man var 12 år, det er nu lavet om, så man får den når man er 4 år i stedet for. Så den man får som 5 årig er den sidste.

Det har jeg slet ikke hørt om :gruble: L fik sin 5års vaccine i efteråret og synes hun sagde at næste gang var når hun blev 12. Nå, men jeg har jo lidt tid til at finde ud af det, kan man sige :genert:

Der var så rod i F's papir i går, så han fik ikke sin vaccine
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 6. apr 2016, 19:16

FruKuk skrev:Ud over at være helt enig i Pantons råd ang børneeksem, så har jeg kun;

- Vende undertøj og nattøj på vrangen, hvis eksemen er rigtig slem. Evt sove med handsker, så der ikke kradses hul.
- Aderma har 3 typer creme (lotion, creme og fedtcreme). Det er kun fedtcremen, der har effekt her. Og den kan ikke klare udbrud, kun holde nede.
- Og så stoppede vi med at sige, at hun ikke måtte klø (for hvem kan det, når det virkeligt klør?), men i stedet opfordre til, at hun kun kløede med flad hånd.

Håber ikke, at S er alt for plaget :kys:



Her bruger vi også det med flad hånd, men som min nogen gange siger, mor det stopper først med at klø når det bløder :trist: Det er også svært, hvis det lort klør så ved vi andre godt hvad vi ville gøre. Forskellen er bare at vi ikke behøver at klø til blods. Min har det også bedst med løst tøj og flade syninger, ikke nogle syninger som stritter mod huden. Han kan gå helt i koma over en syning der trykker :/

Nå ja, min sover nøgen, ellers klør huden pga varme og friktion fra tøjet

En sidste ting, undlad for Guds skyld perfume i vaskepulver og undgå skyllemiddel!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 6. apr 2016, 20:13

Tak for jeres råd :kys:

Jeg er ret overrasket over det bare pludselig er kommet. Hun har altid haft lidt eksem i albuebøjningen, i december fik hun vandvorter som så fik eksem rundt om, de er nu endelig næsten væk og pludselig over en weekend, har hun et pænt stort rødt område på den ene side af overkroppen med små pletter rundt om som også går ud på armen.
Vi er inde i en periode hvor hun elsker at bade, og det er nok der, det er eskaleret.
Hun klør en del i vandvorterne om natten og der har vi haft held af at lade hende sove med en langærmet trøje.

Vi er meget parfumefri herhjemme og bruger ikke skyllemiddel. Jeg har selv både astma, allergi og eksem, så vi har taget mange forholdsregler.
Vi har også ofte smurt hende på overkroppen da hun nemt bliver tør, men det fortsætter vi så med.
Vi har også fået en henvisning til hudlægen, så må vi se hvad hun siger.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 7. apr 2016, 04:42

Alle de kloge ting om eksem er vidst sagt. Det er så længe siden at jeg ikke kunne huske det :genert: men det vendte tilbage efterhånden som jeg læste jeres råd. Kolde klude når det kløede aller værst hjalp her. Især om sommeren. og så det at sove uden tøj var en stor hjælp når det var varmt.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 7. apr 2016, 09:36

Jeg har et hyr med lægen, der er åbenbart rod min sønnens vacciner. Så nu vil de ikke vaccinere ham, da de mener han har fået det han skulle.

De skriver at han har fået den 22.6.05 og 7.5.08, hvilket sikkert er rigtigt. Jeg har kun vaccinekort på ham fra da vi boede i Kbh og der kan jeg se han fik sin 15 mdr den 24.6.05, som må være den lægen har registreret som den 22.6.05 (Passer i hvert fald med alderen og at vi boede derover på det tidspunkt)
Jeg bliver så ved med at påpege, at han jo så stadig må mangle en, da han den 7.5.08 har været 4 år og så må han enten mangle den som 5 årig eller den nu som 12 årig.

De kan da ikke bare lade være med at vaccinere ham :sur:
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
TomKah
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf TomKah » 7. apr 2016, 11:18

Nu ved jeg ikke hvor gamle jeres børn præcis er - Men GTA er til 16 år og CS:GO ved jeg ikke men det er sandsynligvis det samme. Det får min dreng slet ikke lov at spille. Han accepterer det også fint.
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. apr 2016, 11:26

Muuh skrev:Jeg har et hyr med lægen, der er åbenbart rod min sønnens vacciner. Så nu vil de ikke vaccinere ham, da de mener han har fået det han skulle.

De skriver at han har fået den 22.6.05 og 7.5.08, hvilket sikkert er rigtigt. Jeg har kun vaccinekort på ham fra da vi boede i Kbh og der kan jeg se han fik sin 15 mdr den 24.6.05, som må være den lægen har registreret som den 22.6.05 (Passer i hvert fald med alderen og at vi boede derover på det tidspunkt)
Jeg bliver så ved med at påpege, at han jo så stadig må mangle en, da han den 7.5.08 har været 4 år og så må han enten mangle den som 5 årig eller den nu som 12 årig.

De kan da ikke bare lade være med at vaccinere ham :sur:


MFR er (i hvert fald nu) ved 15 mdr og 4 år. Difteri, etc. er ved 3,5 og 12 måneder. Og så igen ved 5 år. Så måske er det re-vaccinen for difteri, etc. han mangler? Og den ved jeg ikke, om man giver med 7 års forsinkelse.
0

Tilbage til "Forældre"