Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 6. apr 2016, 15:41

Nåeh..i forlængelse af Alternativets opstilling og nu tilbagetrækning af ham den tidligere talsmand for Grimhøj-moskeen, så undrer det mig at jeg i flere debatter om det på nettet har set udtalelser a la "Han mener jo det samme som dengang han var talsmand."

Har man ikke lov at ændre mening? Er det så utænkeligt, at han har indset de rabiate/ekstreme holdninger ikke er holdbare i et demokrati?

Eller handler det bare om, at manden er muslim og så skal han kanøfles og tillægges alle mulige skumle motiver?


(Jeg gætter så personligt på sidste mulighed...desværre.)
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 6. apr 2016, 15:49

icelady skrev:Nåeh..i forlængelse af Alternativets opstilling og nu tilbagetrækning af ham den tidligere talsmand for Grimhøj-moskeen, så undrer det mig at jeg i flere debatter om det på nettet har set udtalelser a la "Han mener jo det samme som dengang han var talsmand."

Har man ikke lov at ændre mening? Er det så utænkeligt, at han har indset de rabiate/ekstreme holdninger ikke er holdbare i et demokrati?

Eller handler det bare om, at manden er muslim og så skal han kanøfles og tillægges alle mulige skumle motiver?


(Jeg gætter så personligt på sidste mulighed...desværre.)

Var han ikke kun talsmand i 3 dage ? Så er den del af hans fortid da helt uden betydning. Han er ikke den eneste, der har meldt sig ind i en forening og meldt sig ud igen. F.eks SF´s tidligere leder Gert Petersen, der som ung meldte sig ind i DNSAP og meldte sig ud, da han opdagede, hvad partiet stod for.

Derimod er hans bombetrussel ikke noget, der skal glemmes.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 6. apr 2016, 15:52

landsbytossen skrev:Var han ikke kun talsmand i 3 dage ? Så er den del af hans fortid da helt uden betydning. Han er ikke den eneste, der har meldt sig ind i en forening og meldt sig ud igen. F.eks SF´s tidligere leder Gert Petersen, der som ung meldte sig ind i DNSAP og meldte sig ud, da han opdagede, hvad partiet stod for.

Derimod er hans bombetrussel ikke noget, der skal glemmes.


Jo, mener det var omkring 3 dage, men de 3 dage bliver godt nok også brugt som argument for at han ikke burde kunne stille op. :D

Generelt generer det mig, at folk ikke kan tiltro andre at skifte holdning. (Og især ikke en muslim; det er som om det er ganske utænkeligt.)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19619

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 6. apr 2016, 15:56

icelady skrev:Generelt generer det mig, at folk ikke kan tiltro andre at skifte holdning. (Og især ikke en muslim; det er som om det er ganske utænkeligt.)


Selvfølgelig ikke en muslim - ALLE muslimer taler jo med to tunger! Har jeg fundet ud af er blevet moderne at sige efter dokumentaren om Grimhøjsmoskeen :stoned:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 6. apr 2016, 16:02

At jeg ikke har kunnet finde "gode" ris, som basmatiris og Jasminris de sidste mange uger i hverken Bilka eller Døgnnetto (som er den netto vi har tæt på) :forvirret: Er Dansk supermarked i en eller anden riskonflikt? :stoned:
0
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf tjald62 » 6. apr 2016, 18:35

landsbytossen skrev:
icelady skrev:Nåeh..i forlængelse af Alternativets opstilling og nu tilbagetrækning af ham den tidligere talsmand for Grimhøj-moskeen, så undrer det mig at jeg i flere debatter om det på nettet har set udtalelser a la "Han mener jo det samme som dengang han var talsmand."

Har man ikke lov at ændre mening? Er det så utænkeligt, at han har indset de rabiate/ekstreme holdninger ikke er holdbare i et demokrati?

Eller handler det bare om, at manden er muslim og så skal han kanøfles og tillægges alle mulige skumle motiver?


(Jeg gætter så personligt på sidste mulighed...desværre.)

Var han ikke kun talsmand i 3 dage ? Så er den del af hans fortid da helt uden betydning. Han er ikke den eneste, der har meldt sig ind i en forening og meldt sig ud igen. F.eks SF´s tidligere leder Gert Petersen, der som ung meldte sig ind i DNSAP og meldte sig ud, da han opdagede, hvad partiet stod for.

Derimod er hans bombetrussel ikke noget, der skal glemmes.


Mig bekendt så har han betalt sin gæld til samfundet og indrømmet at det var dumt det han gjorde. Så jeg har ikke noget problem med at han stiller op.
0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 6. apr 2016, 18:47

icelady skrev:Nåeh..i forlængelse af Alternativets opstilling og nu tilbagetrækning af ham den tidligere talsmand for Grimhøj-moskeen, så undrer det mig at jeg i flere debatter om det på nettet har set udtalelser a la "Han mener jo det samme som dengang han var talsmand."

Har man ikke lov at ændre mening? Er det så utænkeligt, at han har indset de rabiate/ekstreme holdninger ikke er holdbare i et demokrati?

Eller handler det bare om, at manden er muslim og så skal han kanøfles og tillægges alle mulige skumle motiver?


(Jeg gætter så personligt på sidste mulighed...desværre.)

Så du tænker at en mand, der havde indtelefoneret en bombetrussel og havde sympatiseret med Breivik i 3 dage, ikke var blevet dårligere modtaget? Der havde da været nøjagtig samme ramaskrig? Jeg ville stadig tænke at man ikke går fra radikal til mellow i løbet af et par år. Det er oftest et karaktertræk at have de tendenser synes jeg.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 6. apr 2016, 18:59

kidkomb skrev:Så du tænker at en mand, der havde indtelefoneret en bombetrussel og havde sympatiseret med Breivik i 3 dage, ikke var blevet dårligere modtaget? Der havde da været nøjagtig samme ramaskrig? Jeg ville stadig tænke at man ikke går fra radikal til mellow i løbet af et par år. Det er oftest et karaktertræk at have de tendenser synes jeg.


Jeg tror, at havde det været hvide, kristne Brian fra Lallegladelse som var blevet opstillet ville ramaskriget have været mindre.

Om det er et karaktertræk kan altid diskuteres; dér, hvor jeg stejler er en del folks manglende evne til at tro, folk kan ændre mening fra det ekstreme til det mere moderate.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 6. apr 2016, 19:12

icelady skrev:
kidkomb skrev:Så du tænker at en mand, der havde indtelefoneret en bombetrussel og havde sympatiseret med Breivik i 3 dage, ikke var blevet dårligere modtaget? Der havde da været nøjagtig samme ramaskrig? Jeg ville stadig tænke at man ikke går fra radikal til mellow i løbet af et par år. Det er oftest et karaktertræk at have de tendenser synes jeg.


Jeg tror, at havde det været hvide, kristne Brian fra Lallegladelse som var blevet opstillet ville ramaskriget have været mindre.

Om det er et karaktertræk kan altid diskuteres; dér, hvor jeg stejler er en del folks manglende evne til at tro, folk kan ændre mening fra det ekstreme til det mere moderate.

Ja, ok, det tror jeg godt nok ikke.
Mon vi kan finde en Brian og give det et skud? :lol:
Det er også bare en utilstrækkelig impirisk undersøgelse jeg har kørende :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 6. apr 2016, 20:22

3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 6. apr 2016, 20:24



Åhr hold nu KÆFT altså. Hun er en ud af fire seje finker. Fuck nu af I klapoddere. :cuss:
1
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Elvispop » 6. apr 2016, 21:22

Hvorfor vi ikke har haft tråde endnu om, om posten bringer ud søndage, helligdage og what ever.
De kom osse med jævne mellemrum på den gamle.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pandesteg » 7. apr 2016, 07:41

Hvorfor der lugter af kogte kikærter i vores stue. Har ikke kogt kikærter i 100 år. Får helt lyst til hummus.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 7. apr 2016, 08:04

Overskrift på politiken.dk:

Politikere vil straffe p-syndere med hjullås

Såå... straffen for at parkerer ulovligt er at de skal holde endnu længere ulovligt parkeret? :gruble:
(I know, I know, but still)
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 7. apr 2016, 11:40

At de mennesker som er med i DFU alle skal pulse løs på smøgere hele tiden. Både indenfor og i sådan et rygebur.
0

Tilbage til "Generelt"