Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Annione » 6. apr 2016, 05:49

Tandpine kan godt gå i sig selv igen. Ikke? IKKE?

Magter ikke at skulle til tandlæge. På Barbados.

:whine:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 6. apr 2016, 21:41

Smiling_Goat skrev:Gud hvor er jeg træt af at have "graviditetssymptomer."

Jeg er simpelthen så udmattet, at der intet skal til for at gøre mig ked af det. Jeg tuder over de mest åndssvage ting, fordi jeg bare ikke har overskud til at forholde mig til tingene på andre måder. Samtidig skal der intet til at gøre mig vred, igen pga. det manglende overskud.

Jeg har faktisk været konstant vred på min kæreste den sidste uge, og manden har intet gjort. Han er præcis, som han plejer, jeg bliver bare hele tiden vred på ham. Og i dag tudede jeg, da jeg kom i tanke om, hvor meget jeg kan lide ham (og nu gør jeg det igen.)

Desuden bliver "menstruationssmerterne" ved.

Få det til at stoppe. Jeg håber virkelig snart min krop har vænnet sig til gestagen. Jeg leger faktisk lidt med tanken om at bare opgive hormonpræparater. Det var også noget juks, da jeg var på p-piller. Til gengæld fik jeg menstruation hver 14. dag, da jeg ikke var på hormonpræparater, så måske er det bare mig, der er noget galt med.

Suk

(Undskyld jeg piver. Jeg er bare træt og har ondt af mig selv.)


Det kan godt være at dine minipiller 'siger', at du skal tage en test hvis ikke du har haft mens i 6 uger, men jeg ville altså tage en test nu. Er det ikke ca. 4 uger siden du har haft mens sidst nu, så?
Graviditetsteste nu til dags er ret følsomme for HCG og kan opfange en graviditet flere dage før en forventet mens (men mange befrugtede øg udstødes med en normal mens, så det er ikke sikkert at du bliver 'rigtigt' gravid).
Det der med at være grådlabil, træt osv. plejer at være et sikkert tegn. Skal du også tisse meget?
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Karkluden » 7. apr 2016, 00:44

Smiling_Goat skrev:Gud hvor er jeg træt af at have "graviditetssymptomer."

Jeg er simpelthen så udmattet, at der intet skal til for at gøre mig ked af det. Jeg tuder over de mest åndssvage ting, fordi jeg bare ikke har overskud til at forholde mig til tingene på andre måder. Samtidig skal der intet til at gøre mig vred, igen pga. det manglende overskud.

Jeg har faktisk været konstant vred på min kæreste den sidste uge, og manden har intet gjort. Han er præcis, som han plejer, jeg bliver bare hele tiden vred på ham. Og i dag tudede jeg, da jeg kom i tanke om, hvor meget jeg kan lide ham (og nu gør jeg det igen.)

Desuden bliver "menstruationssmerterne" ved.

Få det til at stoppe. Jeg håber virkelig snart min krop har vænnet sig til gestagen. Jeg leger faktisk lidt med tanken om at bare opgive hormonpræparater. Det var også noget juks, da jeg var på p-piller. Til gengæld fik jeg menstruation hver 14. dag, da jeg ikke var på hormonpræparater, så måske er det bare mig, der er noget galt med.

Suk

(Undskyld jeg piver. Jeg er bare træt og har ondt af mig selv.)

jeg synes altså også, det lyder som en mulig graviditet.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Skinkehunden » 13. apr 2016, 22:04

Bøvler stadig med mit bryst :trist: Nu er det så 4 uger på penicillin og smertestillende, for noget der normalt tager 10 dage på penicillin :rulle:

Gad vide hvorfor fanden min krp skal modarbejde mig sådan :whine:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18272

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Mi55y » 18. apr 2016, 08:32

Betændelsen i mit knæ er brudt ud igen for fjerde gang siden mit styrt sidste sommer :rulle:

Og jeg skal på storbyferie om en uge, så krydser fingre for, at panodil+ipren-kuren virker indenfor en uges tid som det plejer. :kryds:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf didas » 18. apr 2016, 10:21

Jeg har fået konstateret en hævet Musculus Soleus i benet hos lægen idag. Den trykker på nerverne så min fod og underben sover mere eller mindre konstant.

Så udstrækning udstrækning udstrækning
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Aima » 26. apr 2016, 16:03

Jeg har fået en kæmpe motherfuckhead af et forkølelsessår på underlæben, og uanset hvor meget jeg smører, går der konstant hul på den og det gør så pisseondt og væsker og ser klammo ud. Og jeg går nærmest rundt med en konstant ængstelighed for, at jeg kommer til at smitte mine øjne, jeg tør nærmest ikke koncentrere mig om noget, fordi jeg er bange for, jeg kommer til at røre ved såret og klø mig i øjet, uden jeg opdager det. Og nåja, så har jeg en præsentation for 15 mennesker, som alle skal sidde og glo på mig, i morgen, og jeg ved bare, jeg kommer til at stå og tænke, at de KUN ser det krater, jeg har i ansigtet.

Ej, seriøst, jeg bliver idiot af det lort.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15650
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21043

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 26. apr 2016, 17:19

Aima skrev:Jeg har fået en kæmpe motherfuckhead af et forkølelsessår på underlæben, og uanset hvor meget jeg smører, går der konstant hul på den og det gør så pisseondt og væsker og ser klammo ud. Og jeg går nærmest rundt med en konstant ængstelighed for, at jeg kommer til at smitte mine øjne, jeg tør nærmest ikke koncentrere mig om noget, fordi jeg er bange for, jeg kommer til at røre ved såret og klø mig i øjet, uden jeg opdager det. Og nåja, så har jeg en præsentation for 15 mennesker, som alle skal sidde og glo på mig, i morgen, og jeg ved bare, jeg kommer til at stå og tænke, at de KUN ser det krater, jeg har i ansigtet.

Ej, seriøst, jeg bliver idiot af det lort.

:ae: Har du prøvet de der compeed plastre til forkølelsessår? Så slipper du for at tænke over smitten og det camouflerer det også en smule
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pussikat82 » 26. apr 2016, 18:57

Er stadig plaget af seneskedehindebetændelse i højre arm, og den venstre er meget træt og øm for at lave det meste arbejde. Er træt af det. Vil gerne bage, lave mad, fotografere og blogge igen snart. Og kunne vaske hår og alle andre normale ting uden smerter :sur:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf kokkenok » 30. apr 2016, 23:18

Jeg ligger undredrejet på uge 2 på grund af en nerve der er i klemme i lænden og jeg kan ikke stå eller gå i mange sekunder, inden smerter tvinger mig til pause.
Der er ikke noget endnu der tyder på at det er en skade eller noget slemt - iøflge lægen+kiropraktor - Men jøsses hvor er det svært ikke at pive over nogen gange. :nerve:
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14791
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24895

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf sigge » 4. maj 2016, 09:48

Jeg kom til at strejfe min finger med en skarp køkkenkniv, så jeg fik slicet et tyndt lag hud af på et lille område lige over neglen. Det gør nas.
0
You can't spell awesome without me.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Lulu » 4. maj 2016, 09:51

Jeg har svag lænd. Men mærker ikke noget til det i hverdagen. Med undtagelse når jeg er gravid så kommer smerten med det samme og varer til efter fødslen :sur:
og jeg er kun i 4. måned så er der skulle lang tid til smerten går væk!
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Daine » 5. maj 2016, 08:48

Jeg har temmelig ondt under foden, hedder området svangen? Mellem hæl og forfod ihf., og jeg aner ikke hvorfor! Det startede i går morges og jeg haltede rundt på arbejde. I dag er det ikke blive bedre og jeg kan kun støtte på forfod/tæer, det er lidt mystisk.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Karkluden » 5. maj 2016, 11:28

Lemonella skrev:Har også lige fået min årlige forårs-allergi.
Det startede for 12 år siden da vi flyttede ind i vores nye lejlighed. Bag vores blok, er der et stort fint grønt område med masser af buske og træer.
Træerne er birk og når de springer ud her i april/maj måned, får jeg en 8-10 dage med røde, sviende, kløende øjne der render i vand. En næse der føles stoppet, men småløber hele tiden og ømme slimhinder.
Og jeg nyser. Ikke bare et enkelt eller 3 nys, næ jeg får nyseanfald på en 15-20 nys, så jeg til sidst ikke kan få luft.
Heldigvis varer det ikke mere end de der 8-10 dage. Jeg føler virkelig med dem der slås med det hele foråret og sommeren.

Det er mig. Jeg gik direkte fra megaforkølelse over i allergi.
Det er simpelthen så nedern. Det har dog hjulpet at flytte til Jylland faktisk :lol: Der er færre pollen.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Daine » 5. maj 2016, 12:22

Lemonella skrev:
Daine skrev:Jeg har temmelig ondt under foden, hedder området svangen? Mellem hæl og forfod ihf., og jeg aner ikke hvorfor! Det startede i går morges og jeg haltede rundt på arbejde. I dag er det ikke blive bedre og jeg kan kun støtte på forfod/tæer, det er lidt mystisk.


Ja, det hedder svangen.
Har du tænkt på, at det måske kunne være en hælspore? Sådan en kan godt give smerter i svangen.


Jeg har overvejet det, men da jeg aldrig har haft sådan en før ved jeg ikke hvordan det kan føles. Jeg havde dog bare en forestilling om, at man så ville have meget ondt i selve hælen. Det synes jeg nemlig ikke jeg har.


Det ville dog være pudsigt. Jeg talte med min far tidligere i dag, vi havde snakket om at han skulle hjælpe mig i haven. Det ville jeg aflyse fordi jeg ikke rigtig kan støtte på foden, han siger så "fint, for han havde ondt i den ene fod, det er muligvis en hælspore" :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Helbred"