Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 4. apr 2016, 04:47

Jeg synes det er lidt sært, når man har været ude som indsamler for et velgørende formål, bagefter at sidde og udbrede sig om hvem der gav hvad og det i en ret dømmende tone:
"Der var nogle, der ikke åbnede! Og andre, som kun gav ti kroner"
12
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 4. apr 2016, 06:44

Det var også det, jeg stejler over
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 4. apr 2016, 06:56

At tre snapse og tre cidere til en heldagsfrokost kan give tømmermænd. En mild form, bevares, men de er der!
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æske » 4. apr 2016, 08:06

Guldlok skrev:
Urtekussen skrev:Jeg synes det er lidt sært, når man har været ude som indsamler for et velgørende formål, bagefter at sidde og udbrede sig om hvem der gav hvad og det i en ret dømmende tone:
"Der var nogle, der ikke åbnede! Og andre, som kun gav ti kroner"


Wauw, jeg er da dybt upassende så. Jeg kunne nemlig kun finde 5kr i enkroner, da det ringede på døren i går med indsamling til Kræftens Bekæmpelse. :8:

Og jeg var slet ikke hjemme :genert:
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DenBlødeJyde » 4. apr 2016, 10:32

Min ringeklokke virker ikke.. og jeg var heller ikke ret meget hjemme.... :genert:
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lulu-p » 4. apr 2016, 11:02

Det er muligt at jeg ikke har nærstuderet nok.

Men jeg synes det er upassende at jeg ikke kan finde ud af hvilke firmaer, der har sendt midler i skatteskjul. Jeg vil gerne have lov til IKKE at købe deres varer...hvis de har nogen i detailhandlen.
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mani » 4. apr 2016, 14:23

Lama skrev:Talte med en pige for ca 6 mdr siden som havde fundet en smartphone liggende på cykelstien. Skærmen var smadret og der var ikke noget strøm på.
Jeg spørger så om ikke hun skal aflevere den til hittegodskontoret eller på anden måde prøve at finde ejeren. Hun sagde så at hun ville få noget strøm på og så kontakte ejeren men at det jo var ligegyldigt at aflevere den på hittegods, for selvfølgelig er der ingen der leder efter den. Det fattede jeg intet af, altså jeg ville da personligt lede efter min mobil eller spørge hittegods, hvis den var blevet væk.
Jeg mødte hende så igen i går og spurgte ind til om hun fik fat i ejeren dengang. Hun sagde så at nææh for hun havde stadig ikke fået den opladet.
Sådan noget forstår min hjerne overhovedet ikke.
Altså hvad havde hun så tænkt hvis der kom strøm i og der var kode på. Det spørgsmål hoppede hun hen over.
Men ja, i det hele taget forstår jeg ikke man ikke prøver at finde ejeren hvis man finder noget på gaden på den måde. Synes det er lidt tarveligt at lade være.

Alternativt så drop dog at tage den med - hvis man bare har den liggende hjemme i sin skuffe giver det jo ingen mening!
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 4. apr 2016, 15:08

Jobkonsulenter.... Jobkonsulenter er afsindigt upassende og bør afskaffes. Og ydmyges på offentlige pladser. Og kun få serveret brune linser hele resten resten af deres liv. Og så skulle de tvinges til at bo sammen hele resten af livet også så de aldrig møder andre mennesker end andre tidligere jobkonsulenter.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 4. apr 2016, 20:05

At min computer finder malware på det skema, jeg skal udfylde til min MUS i morgen.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 4. apr 2016, 20:52

Smiling_Goat skrev:Det var virkelig upassende af mig at samle dem op, når jeg ikke gad at følge opgaven helt til dørs.


Både og vil jeg sige.
Du handlede i god tro da du afleverede nøglerne i postkassen.

Synes det ville være værre hvis nøglerne havnede i en grøft og aldrig blev fundet fordi de blev sparket derned, eller hvis de havnede hos en "velmenende" person i dennes skuffe, fordi ejeren måske ikke lige blev fundet via faceBook.

Må indrømme at jeg hader folk lidt som finder (især) telefoner som ikke aflevere dem hos politiet.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 5. apr 2016, 21:22

Jeg synes det er upassende, når folk på FB pludselig har fået lidt Likes pga en (malplaceret) kommentar, og så fortsætter med samme malplacerede kommentar i andre opslag.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 6. apr 2016, 18:33

Cyklede desværre i myldretiden i dag. Plejer at undgå det - synes folk er så sure og aggressive. Nu blev jeg så nødt til det, og det var heldigvis ikke så slemt selvom der var mange cyklister og jeg skulle ad en travl strækning. Så folk kørte tæt og stærkt, men alt i alt kørte de sikkert og fint og der var ingen problemer. LIGE indtil en dame, som stod på fortovet med to små chihuahua'er i snor, bøjede sig ned for at rode i sin taske og den ene chihuahua drejede 180 grader og gik direkte ud på cykelstien. Snoren var lang og damen holdt overhovedet ikke øje. Den gik ca. ½ meter ud på cykelstien og forvoldte en akut masse-opbremsning med dertilhørende kaos, men heldigvis var der ingen som styrtede eller bragede sammen. Man udvikler vel nogle rimelig gode reflekser i trafikken, men for fanden da. Det kunne være gået så sindssygt galt.
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 7. apr 2016, 06:37

Gah, fællesgaver...

Jeg skal til 3x30 års fødselsdag, og vi er i vennegruppen gået sammen om gave. Men... nogle kender ikke den 3. fødselar, så de vil kun betale til de to andre. En kender kun alle 3 overfladisk og vil kun betale halv pris. På trods af at de gerne vil dukke op og fortære mad og drikkelse, som de jo alle 3 har betalt på lige fod. Det drejer sig om 100,- pr. fødselar - og dem der er besværlige har alle fuldtidsjob, så det er ikke en vanvittig stor udskrivning. Og gaven er en fælles oplevelse, så man kan jo ligesom ikke pille nogen af kortet til den ene...

Ej, jeg synes, at det er småligt! Så må man sgu selv sørge for gave! De må jo også selv synes, den er lidt ufin i kanten, siden de ikke melder det ud i den fælles tråd, men sender en PB og derefter gør opmærksom på i tråden, at de har sendt en besked. Jeg selv er inviteret med som påhæng til min kæreste, men jeg smider da gerne 300,- til en gave, også selvom jeg aldrig har mødt den ene, fordi jeg netop har tænkt mig at møde op og spise og drikke...
30
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 7. apr 2016, 07:19

^ Åh sådan noget kan jeg slet ikke tage. Jeg havde skrevet i den fælles besked, at det er all or nothing, og vil man ikke det, så må man selv finde en gave. Det er simpelthen for besværligt og småligt!
6
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 7. apr 2016, 07:25

HappyPaww skrev:^ Åh sådan noget kan jeg slet ikke tage. Jeg havde skrevet i den fælles besked, at det er all or nothing, og vil man ikke det, så må man selv finde en gave. Det er simpelthen for besværligt og småligt!


Det er min kæreste og jeg, der har stået for indkøb af gave - fordi ingen andre ligesom tog den på sig - og han er noget mere diplomatisk end jeg. Totalt irriterende når man lige sidder der i al sin harme og indignation, og så slår han den bare helt til jorden med et "Det gider jeg ikke gøre noget ved, livet er for kort til at være smålig". Men - men - det er jo dem, der er smålige - ikke mig!!!!! :cuss: :blush:
Senest rettet af Mi55y 7. apr 2016, 07:25, rettet i alt 1 gang.
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Generelt"