Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 7. apr 2016, 11:59

TomKah skrev:Nu ved jeg ikke hvor gamle jeres børn præcis er - Men GTA er til 16 år og CS:GO ved jeg ikke men det er sandsynligvis det samme. Det får min dreng slet ikke lov at spille. Han accepterer det også fint.


Det er også fint at du har det sådan, men jeg kigger mere på mit barn og vurderer hvad han kan holde til. Han har spillet GTA siden han var 6 år, nr 4 i rækken og han er hverken voldelig, i ubalance eller tror det har noget med virkeligheden at gøre. Det er hvad det er, et spil :D

Han spiller masser af spil der har et højrere årstal på end han kan honorere, men for mig handler det om hvad individet kan klare, ikke hvor gammel han er.
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 7. apr 2016, 12:02

Men vi skal holde LAN imorgen, min søn får besøg af 3 spillenørder som ham selv og så skal der opsættes 3 yderligere computer og et virvar af ledninger . Tror lige det vil være en god idé at sætte et vindue på krog, så der ikke er alt for gasset :lol:

Jeg er forvist til stuen for at sove, for jeg skal igennem mit søns værelse og det er ligesom no go og det gider jeg heller ikke. Så hellere lukke døren til stuen og til hans værelse, så jeg kan få lidt fred også :pompom:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8936
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. apr 2016, 12:21

Panton skrev:Men vi skal holde LAN imorgen, min søn får besøg af 3 spillenørder som ham selv og så skal der opsættes 3 yderligere computer og et virvar af ledninger . Tror lige det vil være en god idé at sætte et vindue på krog, så der ikke er alt for gasset :lol:

Jeg er forvist til stuen for at sove, for jeg skal igennem mit søns værelse og det er ligesom no go og det gider jeg heller ikke. Så hellere lukke døren til stuen og til hans værelse, så jeg kan få lidt fred også :pompom:


Husk øre-propper :D

Her har de fået lov til at bruge vores køkke-alrum-stue, nå de har haft LAN.
Søvn er for slapsvanse, og der er rigelig energi til at holde en forholdsvis højt lydniveau, og indimellem skal kroppen lige ha rystet noget energi ud af sig. Sidst vi havde det, der ville de ud kl. 3.30 om natten, for at lege :nerve:
Der måtte mor skrue bissen på, og sige niksen - "jamen så går vi bare over på skolen" - nej i gør ej, i er 9 år gamle, i skal fanme ikke fise rundt udenfor om natten :gisp:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8936
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. apr 2016, 12:23

Muuh skrev:Jeg har et hyr med lægen, der er åbenbart rod min sønnens vacciner. Så nu vil de ikke vaccinere ham, da de mener han har fået det han skulle.

De skriver at han har fået den 22.6.05 og 7.5.08, hvilket sikkert er rigtigt. Jeg har kun vaccinekort på ham fra da vi boede i Kbh og der kan jeg se han fik sin 15 mdr den 24.6.05, som må være den lægen har registreret som den 22.6.05 (Passer i hvert fald med alderen og at vi boede derover på det tidspunkt)
Jeg bliver så ved med at påpege, at han jo så stadig må mangle en, da han den 7.5.08 har været 4 år og så må han enten mangle den som 5 årig eller den nu som 12 årig.

De kan da ikke bare lade være med at vaccinere ham :sur:



Mon de har glemt at han er fra den generation hvor de skal have "paraplyvaccinationen" når de er 12 år? Det lyder næsten sådan. 04'erne er ikke med i den nye vaccinationspulje, hvor man sidst giver den ved 4 års alderen.

Jakob skal også afsted og stikkes i.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 7. apr 2016, 13:41

DD_81 skrev:
Panton skrev:Men vi skal holde LAN imorgen, min søn får besøg af 3 spillenørder som ham selv og så skal der opsættes 3 yderligere computer og et virvar af ledninger . Tror lige det vil være en god idé at sætte et vindue på krog, så der ikke er alt for gasset :lol:

Jeg er forvist til stuen for at sove, for jeg skal igennem mit søns værelse og det er ligesom no go og det gider jeg heller ikke. Så hellere lukke døren til stuen og til hans værelse, så jeg kan få lidt fred også :pompom:


Husk øre-propper :D

Her har de fået lov til at bruge vores køkke-alrum-stue, nå de har haft LAN.
Søvn er for slapsvanse, og der er rigelig energi til at holde en forholdsvis højt lydniveau, og indimellem skal kroppen lige ha rystet noget energi ud af sig. Sidst vi havde det, der ville de ud kl. 3.30 om natten, for at lege :nerve:
Der måtte mor skrue bissen på, og sige niksen - "jamen så går vi bare over på skolen" - nej i gør ej, i er 9 år gamle, i skal fanme ikke fise rundt udenfor om natten :gisp:


Ja bare een giver somme tider den der, skru lige ned for charmen fister :nerve: De plejer ikke vil ud her, men kan da høre de somme tider slås eller bryder rundt (sikkert i totalt træthed) men man skal ikke være den første der trækker "jeg er træt" kortet :panik: Der min besøgte hans 16 årige fætter i påskeferien, ringede han til mig kl 06 om morgenen og sagde godnat :stoned: De store drenge havde holdt ham vågen, for jeg ved det kunne han ikke på egen hånd :P Men at sidde så længe at spille koncentreret, så tænker jeg alligevel det ikke er mange han har ramt i cs-go til sidst :ticks:

Min skal iøvrigt til klasse fødselsdag lørdag kl 12, så håber det kan give lidt søvn, ellers bliver han da hyggelig :kryds:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. apr 2016, 14:08

Forestår hvordan med solcreme og det der børneeksem? Er der noget at være obs på der?

Jeg har brugt 400,- på creme i dag :rulle:
0
TomKah
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf TomKah » 7. apr 2016, 14:15

Panton skrev:
TomKah skrev:Nu ved jeg ikke hvor gamle jeres børn præcis er - Men GTA er til 16 år og CS:GO ved jeg ikke men det er sandsynligvis det samme. Det får min dreng slet ikke lov at spille. Han accepterer det også fint.


Det er også fint at du har det sådan, men jeg kigger mere på mit barn og vurderer hvad han kan holde til. Han har spillet GTA siden han var 6 år, nr 4 i rækken og han er hverken voldelig, i ubalance eller tror det har noget med virkeligheden at gøre. Det er hvad det er, et spil :D

Han spiller masser af spil der har et højrere årstal på end han kan honorere, men for mig handler det om hvad individet kan klare, ikke hvor gammel han er.


Det handler slet ikke om at man bliver voldelig - Det tror jeg såmen ikke men der er masser af andre spil. Men jeg kan slet ikke forstå hvad det skal gøre godt for.

Spiller faren de spil eller hvor er de blevet introduceret?
0
TomKah
Indlæg: 4201
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4330

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf TomKah » 7. apr 2016, 14:20

Jeg synes egentlig bare det er interessant hvor forskelligt man kan have det. Er i bund og grund ligeglad med hvad andre børn må.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11292
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23341

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Mani » 7. apr 2016, 15:11

TomKah skrev:Jeg synes egentlig bare det er interessant hvor forskelligt man kan have det. Er i bund og grund ligeglad med hvad andre børn må.

Mine kender spillene fra deres kammerater - ingen af os spiller. Til gengæld har jeg en rigtig god kollega, som gamer. Han fortæller mig om spillene og viser mig baner - og så vurderer jeg på den baggrund, hvad jeg synes er ok.

De ser også nogle film som er 16+ - men får ikke lov til alle. Igen på baggrund af hvad vi vurderer.

Så de får ikke lov 'bare fordi alle de andre må' - men de får heller ikke nødvendigvis nej pga. en aldersklacificering.
Jeg vægter meget hvordan jeg ser dem agerer ifht. spil & film - og de sidder i et fællesrum med deres pc'er - vi har lavet en gamer væg, med lang bordplade, kabler etc.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 7. apr 2016, 16:35

TomKah skrev:
Panton skrev:
TomKah skrev:Nu ved jeg ikke hvor gamle jeres børn præcis er - Men GTA er til 16 år og CS:GO ved jeg ikke men det er sandsynligvis det samme. Det får min dreng slet ikke lov at spille. Han accepterer det også fint.


Det er også fint at du har det sådan, men jeg kigger mere på mit barn og vurderer hvad han kan holde til. Han har spillet GTA siden han var 6 år, nr 4 i rækken og han er hverken voldelig, i ubalance eller tror det har noget med virkeligheden at gøre. Det er hvad det er, et spil :D

Han spiller masser af spil der har et højrere årstal på end han kan honorere, men for mig handler det om hvad individet kan klare, ikke hvor gammel han er.


Det handler slet ikke om at man bliver voldelig - Det tror jeg såmen ikke men der er masser af andre spil. Men jeg kan slet ikke forstå hvad det skal gøre godt for.

Spiller faren de spil eller hvor er de blevet introduceret?



faren spiller slet ikke og han har aldrig boet hos sin far. Det er via venner det er kommet og så har han selv fundet ud af nogle som tiden gik.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 7. apr 2016, 17:12

DD_81 skrev:
Muuh skrev:Jeg har et hyr med lægen, der er åbenbart rod min sønnens vacciner. Så nu vil de ikke vaccinere ham, da de mener han har fået det han skulle.

De skriver at han har fået den 22.6.05 og 7.5.08, hvilket sikkert er rigtigt. Jeg har kun vaccinekort på ham fra da vi boede i Kbh og der kan jeg se han fik sin 15 mdr den 24.6.05, som må være den lægen har registreret som den 22.6.05 (Passer i hvert fald med alderen og at vi boede derover på det tidspunkt)
Jeg bliver så ved med at påpege, at han jo så stadig må mangle en, da han den 7.5.08 har været 4 år og så må han enten mangle den som 5 årig eller den nu som 12 årig.

De kan da ikke bare lade være med at vaccinere ham :sur:



Mon de har glemt at han er fra den generation hvor de skal have "paraplyvaccinationen" når de er 12 år? Det lyder næsten sådan. 04'erne er ikke med i den nye vaccinationspulje, hvor man sidst giver den ved 4 års alderen.

Jakob skal også afsted og stikkes i.


Det har jeg forsøgt at forklare dem, det var nemlig lavet om da lillebror nåede den alder, så jeg ved at F ikke har fået en dengang.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 7. apr 2016, 17:16

Bøtte skrev:Forestår hvordan med solcreme og det der børneeksem? Er der noget at være obs på der?

Jeg har brugt 400,- på creme i dag :rulle:


Vi bruger udelukkende Derma solcrem, da det er den eneste sønnen ikke har slået ud af. Heldigvis er hans børneeksem blevet meget mindre jo ældre han er blevet.
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 7. apr 2016, 17:35

Bøtte skrev:Forestår hvordan med solcreme og det der børneeksem? Er der noget at være obs på der?

Jeg har brugt 400,- på creme i dag :rulle:
Jeg ville spørge på apoteket
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 7. apr 2016, 19:10

Muuh skrev:
Bøtte skrev:Forestår hvordan med solcreme og det der børneeksem? Er der noget at være obs på der?

Jeg har brugt 400,- på creme i dag :rulle:


Vi bruger udelukkende Derma solcrem, da det er den eneste sønnen ikke har slået ud af. Heldigvis er hans børneeksem blevet meget mindre jo ældre han er blevet.


Min kan slet ikke tåle derma, den fra supermarkederne. Den han synes ikke har kløet og som har tørret hurtigt er Matas egen. Den stribede, den er deklareret af astma og allergi forbundet samt er svanemærket og uden stads. Den bruger både ham og jeg, samt den er forholdsvis billig.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 9. apr 2016, 05:58

Update fra LAN, de har været søde og top hygget sig men jeg havde svært ved at sove på den der mega tynde madras i stuen. Så nu er jeg bare vissen, træt og mere træt. :gisp:

Kl 6, eller 05.59 gik jeg ind til dem da jeg kunne høre de stadig snakkede, der sad de sgu og spillede endnu og der var et værre lys med alt det LED der kørte. De lignede nærmest små synkrone robotter, og jeg sagde jeg synes de skulle slukke og sove. Alle i munden på hinanden, om de andre synes det var en god idé, ja det kom de vist frem til da de kiggede på mig med heksehår ud over det hele :)

Så de fik slukket og krøb sammen på madrasser, sofa og seng, med det meste tøj på vel og mærke. Jeg nåede lige at få dem til at slå alle deres tlf over på lydløs! Ellers bibber og ringer de mens de sover!

Den ene dreng og min søn skal til fødselsdag til middag, det skal nok blive nemt at få dem i gear og op på cyklen :pompom:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Forældre"