Dokumentarfilm

Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf 2SHY » 6. apr 2016, 23:04

didas skrev:
LaScrooge skrev:Kan man få adgang til de andre Netflix, fx Netflix US, fra Danmark? Og i så fald, er der nogen der vil forklare?


Det kan man, men Netflix forsøger at sætte en kæp i hjulet for det :(

Jeg har brugt http://www.unlocator.com. 25kr om måneden og så er der en regionsskifter på deres hjemmeside, der giver adgang til alle landes Netflix. Har virket upåklageligt...indtil for et par uger siden altså, hvor Netflix har spærret for opsætningen. Unlocator arbejder på at finde en løsning, men pt. har de kun en beta-version der kun giver adgang til USA og det er ikke altid det virker.

Håber det lykkes for dem for det har været genialt.

Unblock-us.com fungerer det stadig med kan jeg afsløre og det ligger også på de der ca. 25 kr om måneden :)
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Pandesteg » 7. apr 2016, 07:48

Tricked på Netflix. Handler om unge kvinder der bliver narret/manipuleret til at blive prostituerede/sexslaver. Den var udemærket - men synes ligesom der var nogle informationer som manglede, da den var slut. :gruble:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf didas » 7. apr 2016, 07:54

Batkid Begins på US Netflix.

On one day, in one city, the world comes together to grant one 5 year old cancer patient his wish. Batkid Begins looks at the 'why' of this flash phenomenon.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf ina » 7. apr 2016, 11:29

LaScrooge skrev:
Crookshanks skrev:Jeg så denne dokumentar i går aftes. Der er en fantastisk livsbekræftende og sjov dokumentar.

Folk læser op fra deres gamle dagbøger. Sjovt nok, så virker det på en eller anden måde genkendeligt :-D

Jeg fandt den på Netflix UK.



Det kommer i dansk TV også! Min veninde, som er YA-forfatter, læser op af nogle af sine gamle teenagedagbøger. Hun sagde at var max pinligt og meget sjovt. Filmholdet fnes i kulisserne. Jeg kan ikke huske hvor og hvornår, men finder ud af det.


Jeg har set en dansk version på Dr3 for omkring et halvt år siden, så måske man kan finde det på dr.dk. :)
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf LaScrooge » 7. apr 2016, 14:23

Jeg vi helt vildt gerne anbefale en dokumentarfilm jeg så om Warren Jeffs, lederen af the Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints. Warren Jeffs får snydt sig til lederskabet efter sin fars død og begynder snart efter at gifte sig med piger ned til 12 år. Han bliver anklaget for misbrug og incest af flere medlemmer, inklusive egne familiemedlemmer. Filmen går i dybden med hvordan han styrer kirken og politiets og FBIs jagt på ham. Det er dybt fascinerende, meget forfærdeligt og en virkeligt godt lavet film.

Desværre kan jeg bare ikke genkende navnet på den, når jeg ser listen over dokumentarer lavet om ham, på wikipedia. Måske er der en anden der har set den, som kan huske titlen? Den var i fjernsynet for ikke så længe siden.

Om Warren Jeffs, det afskyelige menneske, inkl. listen over dokumentarer: https://en.wikipedia.org/wiki/Warren_Je ... ost_Wanted
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Pandesteg » 7. apr 2016, 14:28

LaScrooge skrev:Jeg vi helt vildt gerne anbefale en dokumentarfilm jeg så om Warren Jeffs, lederen af the Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints. Warren Jeffs får snydt sig til lederskabet efter sin fars død og begynder snart efter at gifte sig med piger ned til 12 år. Han bliver anklaget for misbrug og incest af flere medlemmer, inklusive egne familiemedlemmer. Filmen går i dybden med hvordan han styrer kirken og politiets og FBIs jagt på ham. Det er dybt fascinerende, meget forfærdeligt og en virkeligt godt lavet film.

Desværre kan jeg bare ikke genkende navnet på den, når jeg ser listen over dokumentarer lavet om ham, på wikipedia. Måske er der en anden der har set den, som kan huske titlen? Den var i fjernsynet for ikke så længe siden.

Om Warren Jeffs, det afskyelige menneske, inkl. listen over dokumentarer: https://en.wikipedia.org/wiki/Warren_Je ... ost_Wanted


Sektlederen og de 60 koner hed den de viste om ham på DR :) og ja vi syntes også den var god.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Annione » 7. apr 2016, 15:42

LaScrooge skrev:Kan man få adgang til de andre Netflix, fx Netflix US, fra Danmark? Og i så fald, er der nogen der vil forklare?


Ja, hvis du henter Hola. Det virker dog kun i Firefox eller chrome. Det er gratis at hente. Prøv at google det.


Jeg har lige set The Unbelievers. Den er udemærket - men nok mest for ateister og agnostikere.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf LaScrooge » 7. apr 2016, 16:19

Annione skrev:
LaScrooge skrev:Kan man få adgang til de andre Netflix, fx Netflix US, fra Danmark? Og i så fald, er der nogen der vil forklare?


Ja, hvis du henter Hola. Det virker dog kun i Firefox eller chrome. Det er gratis at hente. Prøv at google det.


Jeg har lige set The Unbelievers. Den er udemærket - men nok mest for ateister og agnostikere.


Jeg tør ikke bruge Hola. Det har ry for at være noget snavs. Jeg er ikke i stand til at formulere problemerne på dansk, men se bl.a.:

https://www.reddit.com/r/netflix/commen ... ting_exit/
http://www.techtimes.com/articles/56706 ... dwidth.htm
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Annione » 7. apr 2016, 16:24

LaScrooge skrev:
Jeg tør ikke bruge Hola. Det har ry for at være noget snavs. Jeg er ikke i stand til at formulere problemerne på dansk, men se bl.a.:

https://www.reddit.com/r/netflix/commen ... ting_exit/
http://www.techtimes.com/articles/56706 ... dwidth.htm



Fair nok. Så har jeg ikke bedre bud.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Thestral » 7. apr 2016, 17:28

Annione skrev:
LaScrooge skrev:Kan man få adgang til de andre Netflix, fx Netflix US, fra Danmark? Og i så fald, er der nogen der vil forklare?


Ja, hvis du henter Hola. Det virker dog kun i Firefox eller chrome. Det er gratis at hente. Prøv at google det.


Jeg har lige set The Unbelievers. Den er udemærket - men nok mest for ateister og agnostikere.

Hola er blokeret af Netflix i Chrome
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
pisimodvind
Indlæg: 274
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:24
Kort karma: -10
Likede indlæg: 206

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf pisimodvind » 8. apr 2016, 22:13

Har lige været i Cinemateket og se the amazing nina simone
Den kan anbefales
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Pandesteg » 21. apr 2016, 08:32

Jeg har fået set en del dokumentarfilm på Netflix på det sidste.

Forks over knives: Dykker ned i om populariteten ved forarbejdet mad har skabt en fedmeepidemi. Ganske OK underholdning.

Fed Up: Lidt samme problematik som ovenstående, der undersøges årsagerne til (børne)-fedmeepidemien i USA. Klart se-værdig.

People of Tomorrow: Dokumentarserie, hvor man følger en gruppe af forskellige folk med forskellige nationaliteter, som besøger EDM-festivallen Tomorrowland i Belgien. Man får et indblik i deres hverdag i deres hjemlande, hvem de er osv. og så følger man dem på festivallen. Der er så vidt jeg husker 6 afsnit. Ganske udemærket, hvis man som mig er EDM-fan og drømmer om at besøge Tomorrowland, ellers er den nok ikke vildt interessant. Jeg synes dog, at der er for lidt om selve festivallen og lidt for meget om folk i deres hjemlande. Men det er nok også fordi jeg egentlig bare helst vil se en masse fra Tomorrowland :love:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Animi » 9. maj 2016, 20:58

Jeg ser The Hunting Ground på Netflix, der handler om voldtægter på et amerikansk college. Den er ret god indtil videre - og lidt skræmmende
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Neenah » 14. jun 2016, 16:59

Jeg ser The Mask You Live In. Har ventet mega lang tid på at den skulle komme på Netflix. Super dokumentar der sætter fokus på hypermaskulinitet og det, drenge går igennem når der opdrages til at skjule deres følelser og reagere med vold. Det er især interessant i forhold til hele Orlando-attentatet og rigtig mange andre masseskyderier.
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 16. okt 2016, 14:43

Jeg har lige set Audrie & Daisy. En netflix-dokumentar om to forskellige sager med piger, der bliver voldtaget i beruset tilstand, og hvordan de bliver mobbet mv. bagefter. Den ene begår selvmord.

Spændende dokumentar.
0

Tilbage til "Film og TV"