Din upopulære holdning

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Annione » 7. apr 2016, 15:56

Purple Haze skrev:Jeg synes at folk der ikke gider arbejde, skal have lov til at fedte rundt og lave ingenting.
Så længe der er mangel på arbejde til dem som rent faktisk gerne vil arbejde.


Helt enig. Jeg synes bare ikke de bør få støtte til andet end at overleve. Så kan de få husleje betalt og et gavekort til supermarkedet på en tusse.
Vil de have telefon og smøger, så må de samle flasker.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Annione » 7. apr 2016, 16:00

dykkersild skrev:
LadyFox skrev:Jeg så gerne at det var tilladt at tatovere over alt på menneskekroppen.


Jeg er for så vidt enig men jeg kan altså ikke lade være med at tænke på, at man som 18-årig er udødelig og dermed ikke lige gennemtænker konsekvensen af en muffin eller et kranie på kinden, bare fordi det var mega sjovt da vi var på Roskilde Festival eller andet.

Hvis det blev tilladt, kan jeg ikke lade være med at tænke, ville personerne så acceptere, at der var visse jobs de ikke ville kunne få - eller ville dikriminations-kortet blive trukket.


Det burde være helt som med botox, filler og lignende. Man skal have mindst 24 timers betænkningstid, fra 1. til 2. konsultation, hvor man så kan få det lavet.
Problem solved :-D
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9013
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Purple Haze » 7. apr 2016, 16:11

Annione skrev:
Purple Haze skrev:Jeg synes at folk der ikke gider arbejde, skal have lov til at fedte rundt og lave ingenting.
Så længe der er mangel på arbejde til dem som rent faktisk gerne vil arbejde.


Helt enig. Jeg synes bare ikke de bør få støtte til andet end at overleve. Så kan de få husleje betalt og et gavekort til supermarkedet på en tusse.
Vil de have telefon og smøger, så må de samle flasker.


Jeg vil så også have den upopulære holdning at vi bør understøtte/give folk så de kan leve værdigt og sundt - man altså ikke til luxus.

Hvis de så selv vælger at prioritere de penge de får på sprut, smøger eller at sparer op til en dyr taske - det mener jeg må være deres valg, og at det sådan set ikke rager os andre. Bare de har muligheden for at leve sundt - hvis de så vælger noget andet.... Det må de om.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf fisken80 » 7. apr 2016, 17:07

Annione skrev:
Purple Haze skrev:Jeg synes at folk der ikke gider arbejde, skal have lov til at fedte rundt og lave ingenting.
Så længe der er mangel på arbejde til dem som rent faktisk gerne vil arbejde.


Helt enig. Jeg synes bare ikke de bør få støtte til andet end at overleve. Så kan de få husleje betalt og et gavekort til supermarkedet på en tusse.
Vil de have telefon og smøger, så må de samle flasker.


Jeg synes de skal have nok til at leve et værdigt og ordentligt liv. Men jeg går også ind for borgerløn, det er heller ikke lige populært i alle kredse.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9013
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Purple Haze » 7. apr 2016, 17:26

fisken80 skrev:
Jeg synes de skal have nok til at leve et værdigt og ordentligt liv. Men jeg går også ind for borgerløn, det er heller ikke lige populært i alle kredse.


Borgerløn til borgerne :gogo:
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Æble » 7. apr 2016, 17:30

Hvorfor skal os der godt gider arbejde betale for at andre kan gå og dangdere den?
3
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9013
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Purple Haze » 7. apr 2016, 17:36

Æble skrev:Hvorfor skal os der godt gider arbejde betale for at andre kan gå og dangdere den?


Du kan jo evt oprette en tråd om det (med mindre det er en upopulær holdning self ;) )
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Æble » 7. apr 2016, 18:29

Purple Haze skrev:
Æble skrev:Hvorfor skal os der godt gider arbejde betale for at andre kan gå og dangdere den?


Du kan jo evt oprette en tråd om det (med mindre det er en upopulær holdning self ;) )


:rulle:
2
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Velvet-Goldmine » 7. apr 2016, 21:56

Æble skrev:Hvorfor skal os der godt gider arbejde betale for at andre kan gå og dangdere den?


Borgerløn som koncept er til ALLE, også dem som arbejder.
Der er lavet forsøg med det i andre lande, og det viser sig faktisk at folk får langt større incitament til både at opstarte selvstændige virksomheder OG arbejde mere i vanligt arbejde.
Der var meget meget få mennesker der kun levede af borgerløn, for de havde det her konstante sikkerhedsnet under dem, til at udforske alle mulige former for indtjening - det var en megasucces! Folk følte en tryghed, og tryghed giver mindre stress = færre sygemeldinger = mere arbejde og pengebesparelse på sygdom.
Der blev også sparet gevaldige summer i den offentlige administration til forvaltning af kontanthjælp, aktivering og alt det hejs der koster millioner og millioner på landsplan, så dybest set er det helt gak IKKE at gøre det, men i en liberal ideologi er det jo fyfy desværre.
Jeg synes det er et genialt koncept!

Der er lidt resultater af forsøg i Canada her (som ellers blev afsluttet før tid pga. ændring i politisk ledelse)
http://www.dominionpaper.ca/articles/4100
9
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Æble » 8. apr 2016, 01:05

Velvet-Goldmine skrev:
Æble skrev:Hvorfor skal os der godt gider arbejde betale for at andre kan gå og dangdere den?


Borgerløn som koncept er til ALLE, også dem som arbejder.
Der er lavet forsøg med det i andre lande, og det viser sig faktisk at folk får langt større incitament til både at opstarte selvstændige virksomheder OG arbejde mere i vanligt arbejde.
Der var meget meget få mennesker der kun levede af borgerløn, for de havde det her konstante sikkerhedsnet under dem, til at udforske alle mulige former for indtjening - det var en megasucces! Folk følte en tryghed, og tryghed giver mindre stress = færre sygemeldinger = mere arbejde og pengebesparelse på sygdom.
Der blev også sparet gevaldige summer i den offentlige administration til forvaltning af kontanthjælp, aktivering og alt det hejs der koster millioner og millioner på landsplan, så dybest set er det helt gak IKKE at gøre det, men i en liberal ideologi er det jo fyfy desværre.
Jeg synes det er et genialt koncept!

Der er lidt resultater af forsøg i Canada her (som ellers blev afsluttet før tid pga. ændring i politisk ledelse)
http://www.dominionpaper.ca/articles/4100


Tak for svar :)
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. apr 2016, 02:05

dykkersild skrev:
LadyFox skrev:Jeg så gerne at det var tilladt at tatovere over alt på menneskekroppen.


Jeg er for så vidt enig men jeg kan altså ikke lade være med at tænke på, at man som 18-årig er udødelig og dermed ikke lige gennemtænker konsekvensen af en muffin eller et kranie på kinden, bare fordi det var mega sjovt da vi var på Roskilde Festival eller andet.

Hvis det blev tilladt, kan jeg ikke lade være med at tænke, ville personerne så acceptere, at der var visse jobs de ikke ville kunne få - eller ville dikriminations-kortet blive trukket.


Folk, der er for dumme til at tænke sig til konsekvenserne, må jo lære det på den hårde måde.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf lulu-p » 8. apr 2016, 07:26

Æble skrev:Hvorfor skal os der godt gider arbejde betale for at andre kan gå og dangdere den?


Mon ikke du i virkeligheden betaler langt mere til hele det beskæftigelses- og kontrolsystem som pisker de ledige rundt i manegen.

Jeg synes borgerløn er den eneste ordentlige og værdige løsning. Og som Velvel-goldmine skriver - de steder det har været indført som forsøgsordning har resultaterne været fantastiske. Jeg mener det er Schweiz som stemmer om en borgerløn inden for de næste år.

Og NEJ..jeg er ikke ledig og "dangderer" den. Jeg har i øvrigt været ledig for mange år til siden. Det var ved at koste mig en alvorlig sygemelding med stress. Men så fik jeg arbejde og alt godt igen.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf kidkomb » 8. apr 2016, 08:10

Folk der ser ned på gravide, som drikker et glas vin eller en øl en gang imellem i løbet af deres graviditet er nogle snerpede, uvidende mokker.
I feks Italien er det anbefalet at man drikker en smule vin en gang imellem, især i sidste trimester, fordi det mindsker risikoen for blodpropper.
Man kan godt sætte sig en smule ind i tingene inden man mokker. Det ville klæde mange.
Jeg får lidt spat af, at man i Danmark har en tendens til helt at fraråde ting, som kan være fint i små mængder.
Det virker nærmest som om man tror, at vi ikke kan styre os og bare giver los, hvis noget er tilladt.
20
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Bøtte » 8. apr 2016, 16:37

Inspireret af de foregående indlæg (generelt ingen specifikke)
Man kan måske lige finde ud af om der ligger noget til grund for at den gravide følger anbefalingerne til punkt og prikke, inden man dømmer hende som hysterisk.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Din upopulære holdning

Indlægaf Moxy-lady » 10. apr 2016, 21:09

Den her har jeg fået en del negative reaktioner på, og jeg skal da heller ikke kunne sige om jeg ændrer mening når jeg får barn selv, men:

De der billeder man ofte har af sit barn med bar numse eller lignende. Et strandbillede eller fra en varm sommerdag hvor han eller hun kun har underbukser på. Hvis et sådan billede kom i hænderne på en pædofil så ville jeg godt kunne lukke øjnene for at de onanerede til det. Altså, jeg ville ikke have det at vide, for så vil jeg klart forsøge at få billedet tilbage. Men det skader i princippet ikke nogen, og hvis det kunne begrænse antallet af reelle overgreb, så synes jeg at billeder der er taget i et uskyldigt henseende i hænderne på folk der ikke vil opsøge min familie og under forudsætning af at billedet ikke blev masseproduceret... Ja, så kunne jeg nok godt se igennem fingre med det.
7
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Livets forhold"