Den dårligste vane du er stødt på?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6175
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16141

Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Urtekussen » 7. apr 2016, 14:52

Hvad er den dårligste vane I er stødt på?

Min må være denne:
Til fødselsdag hos min søster, hvor min mormor og hendes mand også kommer.
Jeg undrer mig lidt over, at han går og tygger bolsjer (sådan VIRKELIGT højt), for det plejer han ikke.
Han fortsætte med at gå og "knupse" bolsjer, indtil det til min skræk går op for mig, at det ikke er bolsjer, men hans egne tænder han går og gnasker på!

Det kan ikke betegnes som tænderskæren. Det var rendyrket knasen, og det er IKKE proteser :whine:

Lyden var så klam og gennemtrængende og knogleknusende, at vi på skift flygtede ud af stuen (under påskud af at skulle skifte bleer, ryge, se græsset gro etc.)

Det var som en kæmpe elefant i rummet, men til sidst tog min mor bladet fra munden og sagde:
"Det var da grov, som du knaser tænder :-) " (på en pæn måde forstås)
Hans svar
"Ja, jeg burde vist have et kødben" *KNAS KNAS KNAS*

Da vi endelig slap ud derfra ("Vi er nok nødt til at køre lidt tidligt, børnene er trætte!") endte vi med at sidde og græde og grine i bilen. Både over den bizarre situation, men også fordi vi endelig var sluppet løs.

Som min kæreste tørt konstaterede, kunne den mand bruges til at tortere krigsfanger med! En halv time alene med ham, og alt ville blive røbet!!

Samme aften lå jeg søvnløs ved tanken om, at vi til næste (nært forestående) suppe-steg-og-is-familiefest ville blive placeret ved samme bord som ham!
6
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Juki » 7. apr 2016, 14:56

Neglebidning og at knække fingre!! :ad!:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Annione » 7. apr 2016, 15:05

Urtekussen - jeg var død. Død død død. Og så var jeg forøvrigt skredet med det samme :tie: jeg får akut trang til at slå nogen ihjel, når de knaser og smasker.

Det er forøvrigt også den værste vane jeg kan komme på. Knasen, smasken og slubren. Argh!
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf LadyFox » 7. apr 2016, 15:08

Åbne flasker med tænderne. Jeg gjorde det selv som teen, men jeg er stoppet for længe siden, der jeg pludselig kunne knase tænder :shock:
Nu får jeg det fysisk dårligt når folk åbner flasker med tænderne, og det er der mange (også voksne) mennesker der gør :panik:
0
...
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Æble » 7. apr 2016, 15:08

Nej hvor klamt med tænderknusen :tie:

Eller synes jeg rygning er en utrolig modbydelig vane og jeg så det gerne bandlyst.

Min egen dårlige vane er at jeg afbryder. Fordi jeg godt ved hvad folk vil sige og derfor kommer jeg til bare at svare på det inden de har talt færdigt. Prøver at være meget opmærksom på det, for jeg ved godt at det er uhøfligt og frygtelig irriterende.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Aima » 7. apr 2016, 15:27

Det lyder decideret modbydeligt. Jeg kunne nærmest ikke læse indlægget til ende.

Helt objektivt synes jeg jo, at vaner der er decideret uhensigtsmæssige og sundhedsskadelige, af åbenlyse årsager, er de værste. Rygning, overspisning, for meget alkohol osv. Derudover kan jeg også komme på eksempler på vanetænkning og vanetilgange, jeg er helt sikker på, mennesker ville være bedre tjent uden. Bagtaleri og negativ omtale af andre, tror jeg i mange tilfælde handler om at man simpelthen har vænnet sig til det. Jeg tror faktisk mekanismen kan sidestilles med alle mulige andre distraktionsvaner, og selvom det såmænd sagtens kan være gavnligt eller underholdende at fyre en bredside af eller på anden vis få afløb, så tror jeg, grænsen for hvornår det bliver en uhensigtsmæssig vane, der potentielt også påvirker en selv negativt, er ret hårfin. Konsekvent negativ tilgang til mennesker og ting, der i udtryk og værdier ligger fjernt fra en selv, hører også herunder.

Personligt og helt subjektivt påvirkes jeg allermest af mad- og drikke og andre mundlyde, og når de opstår i mit nærvær, ønsker jeg, de folk der laver dem, falder om og dør.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Annione » 7. apr 2016, 15:39

Aima skrev:Det lyder decideret modbydeligt. Jeg kunne nærmest ikke læse indlægget til ende.

Helt objektivt synes jeg jo, at vaner der er decideret uhensigtsmæssige og sundhedsskadelige, af åbenlyse årsager, er de værste. Rygning, overspisning, for meget alkohol osv. Derudover kan jeg også komme på eksempler på vanetænkning og vanetilgange, jeg er helt sikker på, mennesker ville være bedre tjent uden. Bagtaleri og negativ omtale af andre, tror jeg i mange tilfælde handler om at man simpelthen har vænnet sig til det. Jeg tror faktisk mekanismen kan sidestilles med alle mulige andre distraktionsvaner, og selvom det såmænd sagtens kan være gavnligt eller underholdende at fyre en bredside af eller på anden vis få afløb, så tror jeg, grænsen for hvornår det bliver en uhensigtsmæssig vane, der potentielt også påvirker en selv negativt, er ret hårfin. Konsekvent negativ tilgang til mennesker og ting, der i udtryk og værdier ligger fjernt fra en selv, hører også herunder.

Personligt og helt subjektivt påvirkes jeg allermest af mad- og drikke og andre mundlyde, og når de opstår i mit nærvær, ønsker jeg, de folk der laver dem, falder om og dør.


Det er så der jeg lige går trinnet videre og erkender, at jeg meget gerne hjælper dem på vej.

Misofoni er en irriterende størrelse - den får det værste frem i én.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. apr 2016, 15:42

Jamen, tyggede han bogstaveligt talt sine egne tænder og slugte dem?! :gisp:
1
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf A 7 » 7. apr 2016, 15:47

Jeg forstår det vist heller ikke. Hvordan kan man knase tænder? :forvirret:
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6175
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16141

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Urtekussen » 7. apr 2016, 15:56

Han knaste "på" dem.
Jeg ved ikke, hvordan hans hjørnetænder ser ud, men der må ikke være meget tilbage. Det var overdreven tænderskæren. Det var så klamt :whine:

Jeg er i øvrigt blevet mere og mere sart mht mad-lyde, især siden jeg læste om det herinde :blush:
Har fået ny kollega, som spiser rigtig mange gulerødder.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Venus222 » 7. apr 2016, 17:47

Når folk knækker fingre, altså får fingerledene til at sige knas. Jeg kan ikke effing have det! Og jeg er faktisk så grov at jeg beder dem om at stoppe, også folk jeg ikke kender... :blush:
Faktisk var jeg engang så upassende at jeg sagde til en ret ny kollega "Undskyld, men det der bliver du simpelthen nød til at holde op med. Ellers bliver jeg nød til at slå dig ihjel, og begrave dig i Søndermarken". Det røg bare ud af munden på mig, og hun gjorde det aldrig igen når jeg var i nærheden. Jeg er dog ret sikker på at hun ikke tog truslen bogstavligt. ;)
4
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Aima » 7. apr 2016, 17:53

Annione skrev:
Aima skrev:Det lyder decideret modbydeligt. Jeg kunne nærmest ikke læse indlægget til ende.

Helt objektivt synes jeg jo, at vaner der er decideret uhensigtsmæssige og sundhedsskadelige, af åbenlyse årsager, er de værste. Rygning, overspisning, for meget alkohol osv. Derudover kan jeg også komme på eksempler på vanetænkning og vanetilgange, jeg er helt sikker på, mennesker ville være bedre tjent uden. Bagtaleri og negativ omtale af andre, tror jeg i mange tilfælde handler om at man simpelthen har vænnet sig til det. Jeg tror faktisk mekanismen kan sidestilles med alle mulige andre distraktionsvaner, og selvom det såmænd sagtens kan være gavnligt eller underholdende at fyre en bredside af eller på anden vis få afløb, så tror jeg, grænsen for hvornår det bliver en uhensigtsmæssig vane, der potentielt også påvirker en selv negativt, er ret hårfin. Konsekvent negativ tilgang til mennesker og ting, der i udtryk og værdier ligger fjernt fra en selv, hører også herunder.

Personligt og helt subjektivt påvirkes jeg allermest af mad- og drikke og andre mundlyde, og når de opstår i mit nærvær, ønsker jeg, de folk der laver dem, falder om og dør.


Det er så der jeg lige går trinnet videre og erkender, at jeg meget gerne hjælper dem på vej.

Misofoni er en irriterende størrelse - den får det værste frem i én.


Ja! Det er simpelthen så rigtigt, det der med, det får det værste frem i én. Hos mig kan det nærmest føles som om der rent fysisk sker et eller andet oppe i hjernen, sådan *fingerknips* og jeg får også sådan en øjeblikkelig følelse af summen i ansigtet. Lige for tiden kører der sådan en radioreklame, jeg tror nok den er fra Statoil, hvor man hører sådan en lang kaffeslubrelyd. Den kommer hver eneste gang jeg er i fitness, helt højt og klart fra højtalerne og ud i det store, åbne rum og direkte ind i mine øregange og op i min stakkels hjerne, som krøller sig fuldstændigt sammen og prøver at afværge det massive overgreb den udsættes for. Jeg kan slet ikke lade være med at gå helt i stå og skære ansigt og knibe øjnene sammen, fordi jeg håber, det kan skærme min sjæl fra de 2-3 sekunders ophold i helvedes audiototurkammer.

Ej. Ikke vild med det :(
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Avino » 7. apr 2016, 18:07

Annione skrev:Urtekussen - jeg var død. Død død død. Og så var jeg forøvrigt skredet med det samme :tie: jeg får akut trang til at slå nogen ihjel, når de knaser og smasker.

Det er forøvrigt også den værste vane jeg kan komme på. Knasen, smasken og slubren. Argh!


Det samme her.
Tror jeg er blevet meget lydfølsom, efter jeg er blevet ældre.
Kan simpelthen ikke tåle at høre folk spise.
De gnasker- tygger- smasker. Jeg er ved at gå op i limnimngen.
Det gør så, at jeg virkeligt prøver at spise meget stille.
Det kan- somme tider være svært, men jeg gør alt hvad jeg kan for at spise- stille.
Jeg er ved at "slå" folk, som spiser højlydt.
Gad vide, hvad man kan gøre.
Gode råd modtages gerne. :forvirret2:
2
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Vixen » 7. apr 2016, 18:10

Min kæreste smasker helt vildt, altid. Han har dårlige luftveje, så hans næse er mere eller mindre konstant stoppet. Såeh... Det er svært for ham at tygge med lukket mund.

Jeg har også galoperende misofoni, og jeg får lyst til at slå op i samme øjeblik han spiser noget i nærheden af mig. :cuss: Jeg plejer at minde ham om det, og så bliver det bedre.

Min svigerfar har en vane med at rømme sig vildt højt, meget kort og hurtigt. Det lyder som ét højt host og kommer fuldstændig uden varsel. Jeg bliver ofte vildt forskrækket over det. Da vi kørte til lufthavnen i sommer vågnede jeg flere gange med et chok fra min bil-lur, fordi han lige skulle rømme sig sådan "WÅH!"
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf decibell » 7. apr 2016, 18:14

Brok, bare for at brokke sig, fordi det er nemmere at være negativ end positiv. Jeg er ikke helt sikker på, om det ikke også er det, Aima mener. :gruble:

Jeg har lige haft et par dage, hvor vi var med i sådan et Facebook-event, hvor man skulle undlade brok og skældud og negative reaktioner i et døgn, kun smil og positive tanker. Det har vist sig at være lidt sværere end først forestillet, for jeg fik fx startet dagen med at brokke mig over min hund, der var en pestilens på gåturen tidligt om morgenen. :tie: Men min skønne makker på jobbet syntes da, at det absolut ikke skulle hindre os, så vi måtte bare forsøge igen. Derfor har vi aftalt, at vi da bare må blive ved, til det lykkes os at få et fuldt døgn uden brok. :D Og at de smil, der ryger af sted, aldrig kan komme dårligt tilbage. Vores chef synes, det er fedt, at vi har ja-hatten på (uh, det er ellers et af mine hadeord :lol: ), og det er også utroligt, hvad det kan afstedkomme, når man tvinges til at vende tingene om fra negativt til positivt. Jeg hjalp ekstraordinært med noget i dag, som ellers ikke er mit arbejde, og jeg var blevet advaret om, at det ville være en lorteopgave. Det var det sandelig også, men jeg måtte ikke brokke mig. :D Så jeg sad der og tvang mig selv til at finde noget positivt i opgaven, og det lykkedes faktisk. Det var ret berigende og gav langt mere energi (der fik mig hurtigere gennem opgaven), end hvis jeg var forfaldet til brok.

Og når jeg så sidder der og er tvunget til at tænke positivt, kan jeg rigtig høre, hvor mange der er forfaldne til brok og negativ respons, bare fordi de er vant til, at det er sådan. Det er ret uhyggeligt, især med tanke på hvor meget det påvirker omgivelserne. Folk er jo blevet smittet af vores gode humør i dag, hvilket de også ville være blevet af brok, bare tusindfold, så tænk over, hvad du giver videre - og om du gør det af lutter (u)vane. Det skal selvfølgelig heller ikke gå i modsatte grøft, så alt bliver pladderpositivt, til det er anstrengende at høre på, men sådan en gylden middelvej kunne man vel nok finde i det daglige.

Jeg må for resten på den igen i morgen også, for jeg kom til at brokke mig over noget her i eftermiddag. :danse:
5
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Livets forhold"