Odins Soldater

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Odins Soldater

Indlægaf LaScrooge » 19. mar 2016, 22:07

adagio skrev:
LaScrooge skrev:Domfældelser siger ikke meget om antallet af voldtægter generelt. At der dømmes flere kan skyldes at flere overfaldsvoldtægter begås af indvandrere, mens de etniske danskere står for kontaktvoldtægterne, som er sværere at dømme i. Og som der begås langt flere af.


Den forklaring tror jeg ikke på. Jeg tror mere på at det hænger sammen med indkomst og uddannelsesniveau, de kommer ofte fra resursesvage familier.


Det er ikke rigtig så meget et spørgsmål om overbevisning, det kan aflæses direkte af statistikkerne.
0
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Odins Soldater

Indlægaf Slettet bruger » 20. mar 2016, 11:29

adagio skrev:
GnueN skrev:Prøv for en stund at lægge de sidste to kurver sammen og se aldersfordelingen - altså hvor mange indvandrere, som procentuelt er under 50, i forhold til hvor mange danskere, som procentuelt er under 50... og du har selvfølgelig helt ret i, at indvandrere er overrepræsenterede i kriminalstatistikken - også efter korrektion for alder og køn. Men hvad Danmarks Statistik ikke forholder sig til er skævheden i aldersfordeling baseret på etnicitet og det faktum, at mænd i alderen 18 til 35 - helt uanset etnisk baggrund - er langt mere kriminelle end resten af befolkningen. Heri ligger årsagen til den overrepræsentation af indvandrergrupper i kriminalstatistikkerne, du henviser til. Ikke i religion, kultur eller noget som helst andet...

Af samme årsag er kriminaliteten blandt indvandrere også kun stigende, når antallet af indrejsende indvandrere og flygtninge er stigende. Fordi den demografiske aldersmæssige forskydning bibeholdes længere end den naturlige udvanding af aldersforskelle kan følge med. Der kommer ganske simpelt langt flere unge mænd mellem 18 og 35, som i sig selv udgør en statistisk overrepræsentation i kriminalstatistikken til Danmark end der kommer kvinder og børn, og mennesker over 50 år gamle til landet. Det bliver "problemet" selvfølgelig ikke mindre af, for kriminalitet er jo kriminalitet, uanset hvem der begår den. Men det skyder svært meget hul i den dér socioevolutionære tanke om, at muslimer er tilbagestående og samfundsskadelige individer - og så siger det uendeligt meget om, hvor velvilligt højrefløjen æder underlødig statistisk læsning, hvis bare det er vand på deres egen politiske mølle.


En af Danmarks Statistiks publikationer er her: http://www.dst.dk/Site/Dst/Udgivelser/G ... 4&sid=indv. Den indeholder en del tabeller, og fælles for mange af dem er at der under dem står "Standardiseret for både alder og socioøkonomisk status". På side 111 er en tabel der viser at mænd fra Libanon begår mere end 3 gange så meget voldskriminalitet som etnisk danske mænd, og det er en af de tabeller der er korrigeret for alder og socioøkonomisk status. For mænd fra Irak er det ca. 1,7 gange så meget og fra Somalia ca. 2,5 gange så meget.

Jeg tror ikke muslimer er evolutionært tilbagestående, har lavere IQ eller noget i den retning, men jeg tror kultursammenstødet og det at de kommer fra nogle skodlande med krig og fattigdom, giver dem nogle udfordringer som udmønter sig i bl.a. mere kriminalitet.


Kulturen er årsagen, og det er mig en gåde at det kan komme bag på folk at mennesker der er opdraget i det der vel er klodens mest kvindefjendske kultur behandler kvinder dårligere end mennesker, der er opdraget i mere kvindevenlige kulturer.

Det svarer til at man bliver forbløffet over at folk der er opdraget en en alkoholvenlig kultur faktisk drikker mere alkohol end folk der er opdraget i en alkoholfjendtlig kultur.

Det bliver endnu mere absurd når feminismen udmærket er klar over at kultur er en faktor i hvordan kvinder behandles, de taler sågar om voldtægtskultur.

Samtidigt benægter mange af de samme mennesker at kultur er en faktor, når man sammenligner adfærd for personer opdraget i forskellige kulturer.

Det er grov vold på samtlige rationelle normer, f.eks. at man er konsistent.

Enten mener man at kultur intet betyder, og så må man droppe alt med hvor mange kvinder der er i film og romaner og hvordan seksualitet portrætteres i computerspil og på reklamer, man skal også helt droppe tankegangen med at det betyder noget med hvordan små piger/drenge opdrages osv.

Eller også mener man at kultur faktisk betyder noget, og så er det kulturforskelle også vigtige.

Men teorien om at kultur kun betyder noget ift. små nuanceforskelle indenfor grupper opdraget i vestlig kultur (f.eks. hvis drenge tilskyndes til at lege vilde ting mens pigerne tilskyndes til at sidde og nørkle med påklædningedukker), men intet betyder for adfærdsforskelle mellem folk opdraget i vestlig kultur hhv. somalisk, det er meningsløst nonsens.
3
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Odins Soldater

Indlægaf Zorglup » 20. mar 2016, 11:43

De der 'soldater', skulle da lige have mødt dem her. Så var tåbelighederne eskaleret.
http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/29735519
Er der nogle statistikker for, hvor mange der løser problemer, ved hjælp af statistikker ? Det er jo en slags, bagudrettet krystalkugle. Og i hænderne på de rette, kan de jo påvise, hvad som helst. Genialt værktøj.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Odins Soldater

Indlægaf icelady » 7. apr 2016, 18:25

http://www.tveast.dk/artikel/soldiers-odin-stopper-i-danmark

De nedlægger sig selv, men genopstår som Nattevægterne. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Odins Soldater

Indlægaf Persnikedy » 7. apr 2016, 20:14

icelady skrev:http://www.tveast.dk/artikel/soldiers-odin-stopper-i-danmark

De nedlægger sig selv, men genopstår som Nattevægterne. :gruble:


Jeg var inde og kigge på deres fb side. Mange havde kommenteret "Hvis i ikke er en ny nazistisk gruppe, hvorfor er i så en del af en gruppe kendt for nynazisme/racisme?"
Måske de i det mindste har forstået så meget at det ikke er en god ide at være en del af det netværk.

Men sådan nogle selvtægtsgrupper og selvudnævnte vagtværn får mig stadig til at tænke på det indlæg jeg lavede i en anden tråd


Persnikedy skrev:Har du lyst til at udøve selvtægt og lave dine egne regler?
har du lyst til at dine holdninger og fordomme får frit løb i flok mentaliteten?
Har du lyst til at sammenligne dig selv med en gruppe som i udlandet er kendt for nynazisme og racisme, og samtidig sige "Jamen, det er jo ikke det samme selvom det en en fraktion af den gruppe jeg er medlem af" ?

Så er Sons of Odin noget for dig og nu søger vi nye medlemmer som kan passe til overstående fordi vi jo godt ved at politiet ikke kan være alle steder så derfor patruljere vi selv rundt

http://www.tv2oj.dk/artikel/298949:Aarh ... r-i-Aarhus
http://www.tv2oj.dk/artikel/298955:Aarh ... s-soldater

:rulle:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Odins Soldater

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. apr 2016, 20:22

icelady skrev:http://www.tveast.dk/artikel/soldiers-odin-stopper-i-danmark

De nedlægger sig selv, men genopstår som Nattevægterne. :gruble:


Så krydser jeg fingre for, at de taber morgenstjernen i hovedet på sig selv.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Odins Soldater

Indlægaf Purple Haze » 8. apr 2016, 10:39

icelady skrev:http://www.tveast.dk/artikel/soldiers-odin-stopper-i-danmark

De nedlægger sig selv, men genopstår som Nattevægterne. :gruble:



Forstår på ingen måde at de ikke melder sig ind i natteravnene, som er en etableret, kendt og respekteret gruppe, HVIS de altså vil gøre en forskel.

Men måske har det noget at gøre med at natteravnene ofte består af hr. og fru. Danmark som operere med ikke-voldelige metoder.

Har svært ved at forestille mig at de rent faktisk gerne vil gøre en forskel og ikke bare er ude på at slås.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"