Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Thestral » 9. sep 2015, 15:51

Hovedpine er upassende
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf flicka » 9. sep 2015, 18:08

Ham den unge gut, der råbte eder og forbandelser, mens han gav mig en ganske fin fuck-finger - fordi jeg høfligt, men bestemt bad ham om at køre på vejen og ikke på fortorvet. Han kørte på en 65-knallert/scooter/whatever på fortorvet og kørte derefter så tæt på mig, at jeg lige var ved at ramme ham skulder ved skulder.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 10. sep 2015, 06:51

Argh, var lige ved at blive kørt ned af en cyklist. Jeg gik over for grønt i et t-kryds, og på modsatte side skal man over cykelstien i toppen af t'et hvor cyklisterne i princippet skal holde for rødt for én, men det er der jo mange som ikke gør fordi der ikke kommer nogen biler og krydser der... Kun fodgængere. Så tit holder de slet ikke tilbage, de kører bare videre og regner med at fodgængerne springer til side for at undgå at blive kørt ned.

Krydset er lige hvor jeg bor og jeg går der et utal af gange hver eneste dag, og jeg fatter simpelthen ikke hvorfor der ikke snart bliver gjort noget for at forbedre forholdene, for der er så mange mindre uheld og sammenstød lige der, også cyklister imellem... Folk kører helt tosset der.

Han kom i virkelig høj fart, så det var ret tydeligt at han på ingen måde havde overblik om der kom fodgængere eller ej... Hvis der var kommet en fodgænger fra modsatte side, altså den side jeg var på vej over til, ville de befinde sig i en blind vinkel ifht. cyklisten pga. vejtræer, så han ville ikke kunne se dem før han kørte ind i dem. Mig kunne han i det mindste se på lang afstand, men han var så bare ligeglad.

Resultatet blev at han måtte bremse virkelig hårdt op, og så fik han ellers en total nedsmeltning og råbte af mig at han altså godt ved at det er ham som skal holde tilbage, men derfor kan jeg vel FOR FANDEN DA godt kigge mig for alligevel...?! :lol: :lol: :lol:

Uhm ja, det kan jeg godt, og jeg kunne faktisk også godt se ham, men det kunne være at han selv skulle kigge en ekstra gang for fremtiden når nu han har svært ved forskellen på rød og grøn. :gruble:

Det var virkelig svært ikke at grine af ham, han så ud som om han skulle eksplodere i arrigskab der kl. 7.30 en helt almindelig morgen. Det var lige før jeg tilbød at ringe efter en krisepsykolog...... :stoned:
8
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Muuh » 10. sep 2015, 09:51

Folk der poster billeder med denne tekst på FB

Hvis det var mig:
Der gik på motorvejen,
blev jeg fjernet derfra
og hvis jeg protestere
bliver jeg lagt i håndjern
Hvem styrer Danmark???

Hvad er der lige blevet af medmenneskelighed :8:
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ultraviolet » 10. sep 2015, 14:39

Jeg synes at det er yderst upassende at der er en på mit arbejde (højere i hierarkiet) der har valgt at påtage sig et mindre forskningsprojekt (og bliver betalt for det), for herefter bede os andre om at udføre selve arbejdet (der er meget tidskrævende og uden nogen form for betaling udover vores løn) og så samtidig lige beder os om at bryde den danske lovgivning om sikring af biologiske agenser :stoned:

Riiiight!
2
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf decibell » 10. sep 2015, 15:51

Ultraviolet skrev:Jeg synes at det er yderst upassende at der er en på mit arbejde (højere i hierarkiet) der har valgt at påtage sig et mindre forskningsprojekt (og bliver betalt for det), for herefter bede os andre om at udføre selve arbejdet (der er meget tidskrævende og uden nogen form for betaling udover vores løn) og så samtidig lige beder os om at bryde den danske lovgivning om sikring af biologiske agenser :stoned:

Riiiight!


Er der mulighed for at protestere eller som det mindste at komme med jeres syn på sagen?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Ultraviolet
Indlæg: 279
Tilmeldt: 10. aug 2015, 16:57
Kort karma: 83
Likede indlæg: 338

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ultraviolet » 10. sep 2015, 17:41

decibell skrev:Er der mulighed for at protestere eller som det mindste at komme med jeres syn på sagen?


Jeg gik til vores arbejdsmiljø- og sikkerhedsrepræsentant, som tog det op med tillidsrepræsentanten og de to tager den med den øverste ledelse imorgen. Jeg bryder ikke loven for ham, det er helt sikkert.
5
“You are mine. I recognize you. We twist our souls around each other's miseries. It is that which makes us family."
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Karkluden » 10. sep 2015, 19:40

DetSorteCirkus skrev:Hende min studiekammerat blev også helt glad, da hun hørte, at jeg har de samme diagnoser som hende, bare i mindre grad, for så var da én, som forstod.
Jeg må indrømme, at det chokerer mig, at det åbenbart, som også indlæggene fra jer andre viser, er ganske udbredt at behandle syge mennesker så mistænksomt, men så vil jeg da skønne ekstra meget på at have familie og venner, der automatisk laver laktosefri mad til mig eller lige minder mig om at tage en laktasepille hjemmefra, bakker mig op i, at det er klart, at jeg ikke har det samme overskud, som jeg plejer nu, hvor min mor har kræft, og tager hensyn til det, og ved selv et par forkølede dage i sengen spørger, om jeg mangler noget mad eller lignende.

Det skal du virkelig også skønne på.
Min mor er som sådan meget forstående overfor min ADHD, og de begrænsninger det af og til sætter - på nogle områder. Faktisk primært når det ikke kræver noget af hende :lol: For hvis det betyder, at jeg fx gerne vil forlade en familiefødselsdag, når jeg er på besøg derovre, lidt tidligere, så er det sådan lidt.. "aaah, kan du ikke lige trække den lidt?". Mens hun bliver enormt fortørnet, når andre laver samme trick. Det er lidt sjovt og tragisk. Men det oplever jeg ret generelt. At folk er enormt fortørnede over, hvor lidt hensyn folk tager (især fordi jeg ret sjældent har behov for hensyn, fordi jeg kan tage mine forholdsregler selv), men at så snart det er folk selv, der skal tage et hensyn, så kommer den der "ej, men du kan da bare lige drikke 2 glas vin"/"det er jo bare en bytur med os, det er da ikke stressende"/"Men barnxy vil jo så gerne have, at du bliver".
Dele af min familie mener ydermere, at man ikke kan have ADHD og samtidig være stort set i mål med en sygeplejerskeuddannelse og have klaret det rigtig, rigtig godt.
Såøh. Det taler vi ikke så meget om. For jeg gider ikke forsvare mig selv :lol: Og mht. min mor indlægger jeg bare buffere.. så har ikke aftaler 1-2 dage op til og 1-2 dage efter en weekend/ferie hos hende, for så kan jeg lidt bedre rumme, at jeg liiiige skal whatever...
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 11. sep 2015, 04:50

Det er upassende at starte sin fredag med at være dødsyg. Ovenikøbet når jeg er på skole og de ikke operer med lovligt fravær. Så kan jeg pænt møde op og smitte alle andre, yes yes. God ide.

Lortedag.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 11. sep 2015, 05:08

Hvem borer i vægge kl. 6.40?! Er der ikke en lov imod sådan noget? Aaaaagghh!
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Karkluden » 11. sep 2015, 08:51

Der er virkelig mange i Fitness World, der er upassende, og mit yndlingseksempel er holdtræning:

I grove træk varer alle hold 55 minutter, og de sidste 2-4 minutter er udstrækning, og det er HELT fair, at man ikke føler behov for dette eller vil lave sin egen, sådan har jeg det også af og til - eller skal måske videre på et andet hold, og vil vente med udstrækning til dér. Men så bliver man sgu bare siddende på sin måtte/bænk/whatever, og venter. Det er virkelig upassende, når folk enormt højlydt begynder at rydde op, før holdet er forbi, og vader rundt, og klasker måtter i hovedet på andre, larmer med stepbænke, smider med håndvægte, går ud af rummet med vægtstænger osv.
Det er både lidt respektløst overfor instruktøren, men mest for alle de andre, der bruger udstrækningen som en lille rolig pause, og bliver SÅ forstyrret.

de allerværste er dem, der begynder at rydde op før udstrækningen overhovedet er i gang, og timen stadig er i gang! Jeg har flere gange misset de sidste 2 pas af træningen, fordi jeg har haft placeret mig uheldigt i nærheden af redskabsopbevaring, og folk er begyndt at rydde op efter 45 minutter, og blokerer for at jeg kan lave planke eller whatever.

Hvis man har så travlt, må man altså droppe hold og træne selv.
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Karkluden » 11. sep 2015, 08:52

Det allerværste var i dag, hvor instruktøren direkte beder folk om at stoppe oprydningen og enten sidde/ligge stille eller være med til udstrækning, og folk fortsætter! Og da hun gentager det sådan lidt "øh, hallo?!", er der et par stykker, der stopper, men resten ser bare tomt på hende, og trækker på skuldrene. De kom måske ned i omklædningen 1-2 minutter hurtigere end jeg fx gjorde. Det er da ikke det værd for at være SÅ respektløs.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æske » 11. sep 2015, 10:30

Karkluden skrev:Det allerværste var i dag, hvor instruktøren direkte beder folk om at stoppe oprydningen og enten sidde/ligge stille eller være med til udstrækning, og folk fortsætter! Og da hun gentager det sådan lidt "øh, hallo?!", er der et par stykker, der stopper, men resten ser bare tomt på hende, og trækker på skuldrene. De kom måske ned i omklædningen 1-2 minutter hurtigere end jeg fx gjorde. Det er da ikke det værd for at være SÅ respektløs.


Det der har jeg heldigvis aldrig oplevet på nogen af de hold jeg har været på. Det lyder fandme mærkeligt.
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 11. sep 2015, 18:58

En af ældstesønnens venner.

Knægten laver opdatering og sender varme tanker til efterladte efter ulykken ved Al-Haram: en spade skriver så "Så er der da mindre af dem!"

Opdateringen blev slettet og et par minutter lavede han en ny.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pjeps » 14. sep 2015, 11:32

:tie:

Det er fandme upassende at skide på gulvet nede i tørrekælderen , den stakkels Vicevært var ved at brække sig.
1
:ninja:

Tilbage til "Generelt"