Det grimmeste tøj, du har gået i?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. apr 2016, 22:58

I midtfirserne cirka var der også en frygtelig mode med en slags lange tørklæder man snoede og fx brugte som hårbånd eller pandebånd eller bare snoede rundt om halsen, gerne kombineret med læderhalskæder med træsmykker i, altsammen i karryfarvede nuancer. Eller pastelfarver.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf Fru Sunshine » 8. apr 2016, 04:33

Faktisk synes jeg, at det grimmeste i firserne var buksedragter - og det er de også nu.
Og så H2O-sokker uden på bukserne med sejlersko.

Men egentlig havde jeg ikke noget, jeg synes, var totalt grimt. Det var mere frisurer og make-up og plastiksmykker, der så sært ud. Vi syntes jo, at de der der sære pandebånd var flotte.

Det mest sære, jeg havde, var nok et sæt med shorts og t-shirt i grå/gul-meleret af mærket Fame. Jeg ville hellere have haft det med den store grå sweatshirt med orange tekst, men jeg havde det andet. Det sære ved det var, at shortsene var sådan nogle meget korte nogen, lavet i samme tynde jersey som blusen, hvilket fik dem til at virke mere som underbukser.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf HappyPaww » 8. apr 2016, 05:05

I start-2000erne kom jeg også på moden med vanvittigt store militærbukser :tie:
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf Filipai » 8. apr 2016, 05:59

Allmost_Famous skrev:
HappyPaww skrev:I start-2000erne kom jeg også på moden med vanvittigt store militærbukser :tie:

I kombination med tanktops :klap:


Uh, den har jeg også været med på.. Og så lige med en (latterlig dyr) von dutch kasket.
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf Mittemis » 8. apr 2016, 06:27

Åh jeg havde sådan et smukt set med neon grønne "slangeskinds" bukser. Sammensat med en sort/hvid velour mavebluse. Jeg følte mig SÅ lækker i det outfit. Sammen med det havde jeg gerne en af de der hals chokers på. Og liiiidt for meget sort make up om øjnene.

Ellers kørte jeg også gerne stilen med store cargo bukser, enten militær eller kansas arbejdsbukser i alt for stor størrelse. Sammensat med tanktops eller lignende.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf Mi55y » 8. apr 2016, 06:39

Har tit tænkt, at min mor mange gange i sit stille sind må have bandet over sit grimt klædte barn...

Et typisk outfit på mig sidst i halvfemserne:
- T-shirt med Kurt Cobain/Nirvana (eller Prodigy)
- Min fars aflagte skovmandskjorte (eller en fra genbrugsen)
- Herrebukser af fløjl fra genbrugsen (som jo var alt for lange, så jeg var gerne fulgt af 10-20 cm. flosset og mudret fløjlsbukseben)
- Udtrådte gummisko - som i UDTRÅDTE! Havde altid våde fødder, hvis det regnede eller sneede

Jeg har lignet en lazaron!
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. apr 2016, 08:16

DetSorteCirkus skrev:Karrygul. Nuff said.


Hahaha - me too!
Karrygule fløjlsbukser endda! - og en matchende karrygul tynd sweater og karrygule korte støvler.
Bonusinfo: det var vinter og jeg er blond.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf Daine » 8. apr 2016, 17:19

Hmm, det var en gåtur ad mindernes alle, der ikke er udpræget mindeværdigt. Men sjovt :lol:

Jeg gik i (i 90'erne), stærktfarvede strømpebukser med cykelshorts i sort eller hvid udenover. Trompetbukser med enten en underkjole ud over, eller en stram kort nederdel. Store trekantede tørklæder med masser af frynser og glimmerstene bar vi bundet løst omkring hofterne. Vi gik også med små stykker stof med frynser/perler og et par snore, der kunne bindes om nakke og ryg. De dækkede kun lige brysterne, hvis man var så heldig at de ikke var for store!
Vi gik også i nogle meget vide slaskebukser (minder om culottebukser, vist bare i alm. længde som jeg husker det) i de mest mystiske farver og mønstre. Jeans i lysblå med halvhøj talje - og blusen skulle med djævlens vold og magt HELT ned i bukserne.


Jeg har ikke vildt meget stil, heller ikke i dag. Men INGEN får mig i sådan noget tøj igen! :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf ina » 8. apr 2016, 19:23

Da jeg var 13-15 år gik jeg udelukkende i baggy bukser, enten i denim, farvet denim eller refleksbukser. Tilsat kæmpe store film trøjer (mærket var vigtigt) og sneaks eller fake Buffalo. :lol: Året rundt, om der så var - 10 grader eller + 30. Havde altid våde fødder, når jeg kom hjem, for skoene for det meste var udtrådte. En overgang var det kun Kawasaki sko der duede, men kan ikke huske om det først var, da jeg kom lidt videre fra det store tøj. :gruble:

Mit hår blev hjemmefarvet. Det var aldrig pænt. En gang blev det ved en fejl arme grønt. Det var virkelig langt og hang altid bare. Satte det aldrig op.

Jeg kom heldigvis over den periode med at gemme mig i stort tøj. Det skete vist lidt, da jeg fandt en anden vennegruppe, og jeg blev mere åben og knap så nervøs over hvad andre tænkte.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf bluetof1 » 9. apr 2016, 18:33

Allmost_Famous skrev:
HappyPaww skrev:I start-2000erne kom jeg også på moden med vanvittigt store militærbukser :tie:

I kombination med tanktops :klap:


Komplet med slips, stiletter og en hat.

Undskyld.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf Spjaerten » 9. apr 2016, 18:36

DetSorteCirkus skrev:
Spjaerten skrev:Jeg tror aldrig jeg har været så "ramt" af dårlig smag.
Selfli har der været kiksere, men mindes ikke det hsr været super slemt.


Æh, gik du så nøgen i 90'erne? :genert:


Nej men fulgte ikke så meget af moden.
Har altid været til meget klassisk tøj.
0
Tryk på * :slem:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf JoyNips » 11. apr 2016, 12:48

Der var lige et par år der i 6.-7. klasse, der ikke var voldsomt kønne. Buffalos, benvarmere, hættetrøjer osv.
I 1. g havde jeg et par cowboystøvler, som jeg elskede.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf Akehurst2 » 11. apr 2016, 14:02

Åh, jeg elskede mine sølvfarvede og lyseblå Buffalos, som jeg åbenbart mente passede til alt tøj. Inkl. kjoler.

Det er egentlig ærgerligt, at Buffalos er så grimme. Altså, hvor var de bare rare at gå i - og totalt praktiske ift. det danske regn- og sjapvejr med en god solid sål.
0
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf Giraffie » 11. apr 2016, 19:41

Fyrst Eberhard skrev:Folkeskolen 1994. Det er mig stadig en gåde, hvordan de kunne appellere til mig på nogen måde!


Hvis du også havde grydefrisure, så var du hot. Eller noget a la East17.
2
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Det grimmeste tøj, du har gået i?

Indlægaf Lækre Arne » 13. apr 2016, 20:36

Lathyrus skrev:Jeg var teen i 90'erne og har også været med på underkjole udenpå bukserne, papegøje øreringe og mange farver i en sær kombi.

Mit 2-dags tøj var blå Levi's (egentlig helt fine) sammensat med hvid Only top, multifarvet strik i grøn/orange/hvid/pink, orange cowboyjakke og brune sko med orange strømper. Og en orange satin elastik i håret.

På efterskolen havde jeg først en periode med pang-farver og især saronger i spraglede mønstre var et hit, gerne med mine gule sko i lærredsstof.
Derefter blev det trompetbukser med underkjole og sidst en stil med min fars aflagte sømandsstrik kombineret med store øreringe.

Kønt var det ikk!!


Anna? :dåne:

Ej, det ved jeg godt du ikke er.
Men måske er du mig?

Jeg går konsekvent kun i grimt tøj. Eller i hvert fald noget mange mange mennesker aldrig ville iføre sig :lol:
Men det er min stil.

Engang ringede en af min venindes veninder. Hun ville lige låne en kjole af mig. Til den bad-taste-udklædningsfest hun skulle til.
Jeg prøvede ikke at blive fornærmet.

Men jeg ved det godt. Som regel rammer jeg. Men nogen gange er det altså lidt off :banan:
1

Tilbage til "Mode"