Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. apr 2016, 07:52

Aima skrev:
Jeg har lige læst jeres indlæg ovre i irriterendetråden, og umiddelbart syntes jeg det var ret meget ude af proportioner, faktisk lidt upassende, at sidestille et kildeattack med et voldtægtsforsøg, som det blev gjort der. Det syntes jeg først og fremmest, fordi intentionen i de to tilfælde adskiller sig markant fra hinanden, og det er en meget, meget væsentlig faktor, når man forholder sig til dem, synes jeg. I det ene tilfælde er intentionen at voldtage, i det andet er intentionen at drille for sjov under en misforstået forudsætning om, at den der bliver kildet også synes det er sjovt. Stor forskel i min verden.

Jeg fik i øvrigt godt fat i, han (heldigvis) ikke gør det længere, men din fortælling forarger mig lidt.


Mit indlæg i "irriterende-tråden" var en respons på et andet indlæg.
Jeg skrev også en VIGTIG disclaimer ifht. at voldtægt og et kilde-angreb naturligvis ikke er det samme, overhoved ikke.
Men begge dele er i min optik et overgreb imod en andens krop, særligt når der er sagt nej, stop o.l. også selv om der er 2 forskellige hensigter.
Og min sammenligning opstod mest ifht. den vurdering at man handler i affekt og panik, - og i visse situationer, såsom voldtægt, der ville man aldrig stille offeret til ansvar for at have skadet en anden, men i situationen hvor der blev kildet, der ville man.

Og ja jeg blev enormt provokeret af det foregående indlæg, som jeg svarede på, fordi man netop, som den der bliver kildet, og ikke bryder sig om det, og har sagt stop, helt uden ansvar, helt og aldeles ufrivilligt bliver placeret i en situation, hvor man kan komme til at gøre skade på et andet menneske.

Og ja, min mand har lige hvad det angår været en kæmpe klaphat, og jeg har vitterligt klappet det i stavelser for ham - og været vred på ham, virkelig vred, og forklaret, stolpe op og stolpe ned. Om han er et særtilfælde, der bare ikke vil forstå, og ikke respekterer lige dét, det ved jeg sgu ikke. Jeg er blevet kildet af mange, som syntes det har været helt vildt morsomt, familiemedlemmer, skolekammerater, kollegaer (ungdomsjob) andre kærester. En eks jeg var med i et længere forhold, der havde vi samme diskussion/skænderi.
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. apr 2016, 07:54

Wizzze skrev:Hvordan reagerer i på "tørkilden" altså hvor der ikke er fysisk kontakt, men man bare siger kilde kilde og gestikulerer med fingre?

Det kan føre til nogle sjove reaktioner herhjemme :devil: "du holder dig væk !!!", "Du vover på at gøre det !!" og så diverse trusler om død og ødelæggelse :-D
(ja jeg er et umodent lille barn med mellemrum :blush: )


jeg bliver vred, med det samme... For det medfører et øjeblikkeligt fysisk og psykisk ubehag.
jeg bliver også vred, hvis han forsøger at lokke børnene til at kilde mig.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Kommodedyret » 8. apr 2016, 07:56

Wizzze skrev:Hvordan reagerer i på "tørkilden" altså hvor der ikke er fysisk kontakt, men man bare siger kilde kilde og gestikulerer med fingre?

Det kan føre til nogle sjove reaktioner herhjemme :devil: "du holder dig væk !!!", "Du vover på at gøre det !!" og så diverse trusler om død og ødelæggelse :-D
(ja jeg er et umodent lille barn med mellemrum :blush: )

Det er jo stadigvæk ikke sjovt.
Jeg forstår ikke at man har lyst til at gøre noget mod andre mennesker som de får det dårligt af.
6
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Kommodedyret » 8. apr 2016, 08:00

Jeg bliver btw alvorligt sur hvis mit nej ikke respekteres. Hvis vedkommende valgte at fortsætte, velvidende at jeg havde markeret mine grænser verbalt, så kunne jeg godt finde på at forsvare mig selv fysisk.
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Thestral » 8. apr 2016, 08:07

Sangius skrev:Jeg er meget, meget kilden. Men hvis folk forsøger at kilde mig, så synes jeg det gør decideret ondt. Specielt prik i siden er enormt smertefuldt, og jeg tænder fuldstændig af på folk, som gør det på mig. Føler det seriøst som et overgreb.

Min mand kunne aldrig drømme om at kilde mig, og det er sjældent jeg er ude for det med prikkeriet fra andre. Synes det er ualmindelig dårlig stil, når folk gør det, og er ikke blank for at sige fra.

Ellers er jeg bare typen der synes alt nusseri kilder, lette berøringer, løst tøj og sådan. Men det er bare kilden, ikke smerter. :)
Jeg er helt enig her og kunne faktisk ikke beskrive det bedre selv. Et prik i siden gør ubeskriveligt ondt og det pisser mig af at det bliver opfattet som at alle kvinder elsker at blive kildet.

Det er super træls at jeg er en af dem der griner af refleks når min kæreste "tørklilder" for at bruge wizzzes ord, for jeg synes egentlig ikke det er så fantastisk sjovt og tanken om at lige præcis den handling ville blive udført irl giver mig lyst til at cirkelsparke ham i fjæset :genert:
3
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Sangius » 8. apr 2016, 15:28

Wizzze skrev:Hvordan reagerer i på "tørkilden" altså hvor der ikke er fysisk kontakt, men man bare siger kilde kilde og gestikulerer med fingre?

Det kan føre til nogle sjove reaktioner herhjemme :devil: "du holder dig væk !!!", "Du vover på at gøre det !!" og så diverse trusler om død og ødelæggelse :-D
(ja jeg er et umodent lille barn med mellemrum :blush: )


Bliver utilpas og får dårlige nerver resten af dagen, hvis jeg ikke kan se hvor den pågældende person befinder sig.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Purple Haze » 8. apr 2016, 17:04

Wizzze skrev:Hvordan reagerer i på "tørkilden" altså hvor der ikke er fysisk kontakt, men man bare siger kilde kilde og gestikulerer med fingre?

Det kan føre til nogle sjove reaktioner herhjemme :devil: "du holder dig væk !!!", "Du vover på at gøre det !!" og så diverse trusler om død og ødelæggelse :-D
(ja jeg er et umodent lille barn med mellemrum :blush: )



Hvis din kæreste synes det er sjovt, så er det jo fint nok.
Kan også synes det er hyggeligt nok at blive kildet en lille smule af min kæreste, men det med kildeture finder jeg bare ikke sjovt. Sådan har vi jo forskellige grænser.

For nogen vil din "sjove" kilde kilde kilde kommentar være tilsvarende en stor rocker der står og banker hånden ned i håndfladen mens han synger 'nu får du bøllebank', og du VED at han kan finde på det. Så er det jo heller ikke OK hvis han bare synes det er sjovt.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf didas » 8. apr 2016, 19:35

Wizzze skrev:Hvordan reagerer i på "tørkilden" altså hvor der ikke er fysisk kontakt, men man bare siger kilde kilde og gestikulerer med fingre?

Det kan føre til nogle sjove reaktioner herhjemme :devil: "du holder dig væk !!!", "Du vover på at gøre det !!" og så diverse trusler om død og ødelæggelse :-D
(ja jeg er et umodent lille barn med mellemrum :blush: )


Men det er jo overhovedet ikke sjovt, når den anden person ikke bryder sig om det :forvirret: Ja undskyld, men jeg er altså ét stort spørgsmålstegn over, hvordan man kan more sig over det, jeg ser det ikke som andet end fuldstændig mangel på respekt overfor en anden persons grænser.
7
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Anilara » 8. apr 2016, 20:39

Jeg er sådan ok kilden...
Jeg advarer altid folk hvis de begynder. De får én advarsel, og så gør jeg eller hvad der står i min magt for at få dem til at stoppe. Det samme gælder visse andre ting jeg ikke vil have. Én advarsel, og så er der kontant afregning - Jeg har kun oplevet at det er effektivt,men jeg er også forholdsvis stærk.
1
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Hurrze » 8. apr 2016, 23:17

Ja jeg er meget kilden. Hvis jeg bliver kildet meget, kan jeg godt komme til at slå med armene og sparke med benene. Er også kommet til at ramme nogle ting og min far et par gange, men kan ikke selv styre bevægelserne når jeg bliver kildet. Min far f.eks. ved også at han selv er skyld i hvis jeg rammer ham pga at han kilder mig... Er kilden de fleste steder faktisk. Kan også huske min mor havde det sjovt nogle gange med at kilde mig, mest fordi jeg ikke kunne kilde tilbage fordi hun ikke er kilden...
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf LadyFox » 9. apr 2016, 11:01

Jeg ved ikke hvor kilden jeg er - det er godt nok mange år siden jeg er blevet kildet- jeg mindes ikke der nogensinde er nogen der har kildet mig sådan rigtigt i mit voksenliv.
Sådan noget med at blive holdt fast kan jeg til gengæld slet ikke med, om der kildes eller ej. For der kender mig ved godt at man ikke skal trænge mig op i en krog og presse mig det mindste. For så vil jeg gå langt for at komme fri.
1
...
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 208
Likede indlæg: 6082

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Contrast » 9. apr 2016, 12:56

Jeg har aldrig oplevet at blive presset så meget at jeg bliver voldelig, såsom nøje afregnende ting som en knytnæve, at bide eller lignende. Jeg kan spjætte med arme eller ben, men vil mene jeg har rimelig meget kontrol over om jeg giver en knytnæve eller ej. Der skal godt nok en del overvejelser frem til at jeg svarer igen med fuldt overlæg, for jeg har aldrig så meget som givet en lussing før generelt. Jeg skulle nok presses ret meget, selvom jeg da ikke synes det er behageligt at blive kildet. Men kan godt opfatte det som leg.
0
Inge Færch Schott
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Lykke » 9. apr 2016, 15:23

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst er blevet kildet. Kan slet ikke lige se hvornår det skulle passe ind. Manden er meget kilden, og nogen gange kommer jeg til at kilde ham uden at det var hensigten.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23209

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Mani » 9. apr 2016, 15:45

Velvet-Goldmine skrev:Jeg kan slet ikke forstå hvordan man IKKE kan se det som et overgreb; en stærk person holder en fysisk svagere person fast (med råstyrke), og udsætter denne for en behandling som vedkommende igen og igen råber stop overfor - nogle græder og skriger endda.
This!

Men jeg ville nok stadig sige, at det ikke var min mening, at vedkommende skulle komme sådan til skade, hvis en ven ikke havde fattet det og kildede mig med en brækket næse og løse tænder til følge. Og så tage snakken i vennekredsen om at bruge sin fysiske overlegenhed til at få sin vilje. De havde vel ikke bare set passivt til hvis det havde været en slåskamp?
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Er du kilden - og bliver du voldelig hvis du kildes?

Indlægaf Julie » 9. apr 2016, 15:50

Jeg er kun kilden, hvis jeg har lyst til at blive kildet :) Jeg kan godt lide at blive kildet, og bliver bestemt ikke voldelig af det..
Min kæreste er mega kilden, over det hele. Hold nu kæft det er irriterende, man vil bare gerne ae lidt - det må man ikke, det kilder :stoned: Kilder ham nu tit alligevel, det er svært at lade være :D
1

Tilbage til "Forhold og sex"