Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf Mittemis » 8. apr 2016, 11:38

I kender godt det her med, at man mangler et eller andet, men ikke helt kan overskue om det skal være det ene eller andet mærke. Eller om det simpelthen er et dårligt køb i det hele taget.
Derfor tænkte jeg at man kunne spørge hinanden til råds herinde.

Så denne tråd er tænkt til dem som overvejer noget til børnene, men som har brug for råd før man evt investerer. Det kan både være stort og småt..
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf HappyPaww » 8. apr 2016, 11:44

Juniorseng - skal/skal ikke? :gruble:

Sønnike er 2½ - bliver 3 til september, og sover stadig i tremmeseng, endda med siden på, men jeg tænker at han nok skal skifte omkring 3-årsalderen. Han er i øvrigt lang - allerede 98 cm.

Nogen mener, at man lige så godt kan købe en "voksenseng" på 200 cm og springe juniorsengen over. Hvad gjorde i?

Tænker i øvrigt halvhøj seng pga. relativt lille børneværelse, så det er smart med legeplads/opbevaringsplads nedenunder.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf Mittemis » 8. apr 2016, 11:46

Og TS starter :D

Jeg overvejer meget en Babyjogger city elite til barn nr. 2. Vi har fået stjålet vores klapvogn til den ældste (på 2 år) for nylig. Vi har en stor og upraktisk barnevogn som den store sover lur i endnu.

Men et eller andet smart køretøj som jeg selv kan slæbe op og ned vores 5 trapper op til lejligheden mangler.
Det er så tænkt at jeg vil bruge en lift i elite'en i starten til den lille. Og ellers kan den lille sove direkte i klapvognen efter han vokser ud af liften. Eller komme over i barnevognen hvis den store er færdig med lur til den tid.

Men er det overkill at bruge så mange penge på en vogn? Jeg har svært ved at gennemskue det. Vi kommer jo stadig lidt til kort de dage hvor vi skal ud af huset og begge børn skal sove til middag på "turen". Vi kan ikke have både barnevogn og klapvogn i bilen. Den store kan ikke sove i klapvogn, da han altid har sovet i barnevogn.

Kan i komme med gode "råd" vedr. hvad det er smartest at investere i her?
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf Mittemis » 8. apr 2016, 11:50

Okay, så TS var ikke hurtig nok til at starte :D
4
Jin_ah
Indlæg: 70
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:41
Kort karma: 2
Likede indlæg: 29

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf Jin_ah » 8. apr 2016, 11:51

HappyPaww skrev:Juniorseng - skal/skal ikke? :gruble:

Sønnike er 2½ - bliver 3 til september, og sover stadig i tremmeseng, endda med siden på, men jeg tænker at han nok skal skifte omkring 3-årsalderen. Han er i øvrigt lang - allerede 98 cm.

Nogen mener, at man lige så godt kan købe en "voksenseng" på 200 cm og springe juniorsengen over. Hvad gjorde i?

Tænker i øvrigt halvhøj seng pga. relativt lille børneværelse, så det er smart med legeplads/opbevaringsplads nedenunder.


Vi sprang juniorsengen over og det har fungeret fint. I starten var der nogle store puder i, så den ikke føltes så stor. Den var også halvhjertet, hvilket var genialt i forhold til pladsen, dog lidt irriterende når der skulle skiftes lagen, fordi jeg ikke er så høj :D
Vi købte en som kunne laves alm højde igen, hvilket han har nu.
1
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf TomKah » 8. apr 2016, 11:52

HappyPaww skrev:Juniorseng - skal/skal ikke? :gruble:

Sønnike er 2½ - bliver 3 til september, og sover stadig i tremmeseng, endda med siden på, men jeg tænker at han nok skal skifte omkring 3-årsalderen. Han er i øvrigt lang - allerede 98 cm.

Nogen mener, at man lige så godt kan købe en "voksenseng" på 200 cm og springe juniorsengen over. Hvad gjorde i?

Tænker i øvrigt halvhøj seng pga. relativt lille børneværelse, så det er smart med legeplads/opbevaringsplads nedenunder.


Skal I have flere børn, som evt kan arve?
Jeg er glad for at vi investerede i en juniorseng, da vi har relativt små børneværelser, men vores har så også gået i arv. Den har været i brug i 7 år nu. Min datter på snart 7 sover stadig fint i juniorseng.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf HappyPaww » 8. apr 2016, 11:56

TomKah skrev:
HappyPaww skrev:Juniorseng - skal/skal ikke? :gruble:

Sønnike er 2½ - bliver 3 til september, og sover stadig i tremmeseng, endda med siden på, men jeg tænker at han nok skal skifte omkring 3-årsalderen. Han er i øvrigt lang - allerede 98 cm.

Nogen mener, at man lige så godt kan købe en "voksenseng" på 200 cm og springe juniorsengen over. Hvad gjorde i?

Tænker i øvrigt halvhøj seng pga. relativt lille børneværelse, så det er smart med legeplads/opbevaringsplads nedenunder.


Skal I have flere børn, som evt kan arve?
Jeg er glad for at vi investerede i en juniorseng, da vi har relativt små børneværelser, men vores har så også gået i arv. Den har været i brug i 7 år nu. Min datter på snart 7 sover stadig fint i juniorseng.


Ja, vi regner med et barn mere - og vi vil formentlig også flytte inden for de næste 3-5 år til forhåbentlig bedre plads :) Så der er klart en pointe i det...
0
LilleLam
Indlæg: 31
Tilmeldt: 2. nov 2015, 11:56
Kort karma: 3
Likede indlæg: 53

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf LilleLam » 8. apr 2016, 17:45

Vi købte en halvhøj seng, da vores dreng fyldte 3, og han elsker den. Der har ikke været nogen problemer :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf Sorenspige » 10. apr 2016, 11:55

Vi har valgt at bruge juniorseng, da jeg synes, springet til en almindelig seng er stor. Men eftersom vi endnu ikke bruger den, har jeg ikke de store erfaringer.
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf Daflo » 11. apr 2016, 18:16

Jeg overvejer at melde mig ind i Børn i Byen klubben. Der er et lagersalg jeg gerne vil med til, men det er også meget at melde sig ind hvis jeg ikke får det brugt til andet.
Er der nogen der har erfaringer?
0
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27052

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf ajnaM » 13. apr 2016, 10:04

HappyPaww skrev:Juniorseng - skal/skal ikke? :gruble:

Sønnike er 2½ - bliver 3 til september, og sover stadig i tremmeseng, endda med siden på, men jeg tænker at han nok skal skifte omkring 3-årsalderen. Han er i øvrigt lang - allerede 98 cm.

Nogen mener, at man lige så godt kan købe en "voksenseng" på 200 cm og springe juniorsengen over. Hvad gjorde i?

Tænker i øvrigt halvhøj seng pga. relativt lille børneværelse, så det er smart med legeplads/opbevaringsplads nedenunder.


Vi gik direkte til voksenseng, da Sofus var halvandet.

Det var en løsning, vi valgte, fordi han sov rigtig dårligt, og vi valgte så en seng, der kunne slås ud til en dobbeltseng, så en af os kunne sove inde hos ham, hvis det var. Senere har han haft overnattende venner - og vi har brugt sengen som gæsteseng, hvis vi har haft venner sovende (og så har Sofus bare sovet i sin rejseseng).

Men den største fordel er klart, at vi kan ligge sammen med ham og læse godnathistorie.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf Mittemis » 12. maj 2016, 09:53

En ekstra tripp trapp stol til nr 2? Sønnen på 2 sidder jo stadig på sin, men enten skal vi købe en ekstra tripp trapp eller en billig "juniorstol" fra fx ikea til ham på 2 og lade tripp trapp'en gå i arv.

For/imod?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf Lilleluftballon » 12. maj 2016, 10:37

Mittemis skrev:En ekstra tripp trapp stol til nr 2? Sønnen på 2 sidder jo stadig på sin, men enten skal vi købe en ekstra tripp trapp eller en billig "juniorstol" fra fx ikea til ham på 2 og lade tripp trapp'en gå i arv.

For/imod?


Jeg kender mange 5-årige der er glade for deres Trip trap stole, så jeg tror vi køber en brugt triptrap stol til storebror. Så kan lillesøster arve hans, der er købt fra ny. Det bliver den vej rundt, fordi vi har baby-indsats og pude til storebrors stol i korrekt (lidt speciel) farve, og de stole man kan købe brugt et tit den gamle model. Men det er jo ligemeget når man er vokset fra bøjlen.
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf Daflo » 12. maj 2016, 10:38

Lilleluftballon skrev:
Mittemis skrev:En ekstra tripp trapp stol til nr 2? Sønnen på 2 sidder jo stadig på sin, men enten skal vi købe en ekstra tripp trapp eller en billig "juniorstol" fra fx ikea til ham på 2 og lade tripp trapp'en gå i arv.

For/imod?


Jeg kender mange 5-årige der er glade for deres Trip trap stole, så jeg tror vi køber en brugt triptrap stol til storebror. Så kan lillesøster arve hans, der er købt fra ny. Det bliver den vej rundt, fordi vi har baby-indsats og pude til storebrors stol i korrekt (lidt speciel) farve, og de stole man kan købe brugt et tit den gamle model. Men det er jo ligemeget når man er vokset fra bøjlen.


Helt enig, jeg ville gøre nøjagtigt det samme. Jeg synes børnene sidder længe på trip trappen, og når det er uden bøjle kan man finde fine brugte stole.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Jeg overvejer at købe.. Skal/skal ikke

Indlægaf Bøtte » 12. maj 2016, 15:35

Mittemis skrev:En ekstra tripp trapp stol til nr 2? Sønnen på 2 sidder jo stadig på sin, men enten skal vi købe en ekstra tripp trapp eller en billig "juniorstol" fra fx ikea til ham på 2 og lade tripp trapp'en gå i arv.

For/imod?


Vores treårige har besluttet at hun ikke længere gider sidde på sin Tripp Trapp, så her går den i arv.
Jeg tror jeg ville vælge en billig juniorstol :)
0

Tilbage til "Børn"