Den dårligste vane du er stødt på?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Pixie88 » 8. apr 2016, 09:46

Jeg troede jeg var den eneste der hadede andres tygge lyde :genert: Har ikke kunne holde lyden ud, siden jeg var preteen. Får uro i kroppen og bliver arrig indvendig, skal virkelig begrænse mig selv for ikke at eksplodere. Nogle gange får jeg kvalme og mister appetitten.

Min kæreste tygger meget højlydt, og får lavet et vakuum mellem tunge og gane, så det giver sådan en overdrevet smasket 'pop' ved hvert eneste tyg. Er jeg heldig laver kæben også en konstant knæklyd - jeg hader det!
Tyggegummi er i øvrigt noget fanden har skabt.

Ellers er jeg stødt på disse dårlige vaner, begge begået af min eks:
Han spiste bussemænd.
Når han var i bad kunne han køre en negl henover huden bag øret, så der efterfølgende sad en hvidgul klat snask på neglen. Som han så åd.....
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. apr 2016, 10:16

Pixie88 skrev:Når han var i bad kunne han køre en negl henover huden bag øret, så der efterfølgende sad en hvidgul klat snask på neglen. Som han så åd.....


Nooo!!
5
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Suzan » 8. apr 2016, 10:18

Ud over tyggelyde, snøft og hoste osv synes jeg den dårligste vane er denne :

Når folk stiller een et spørgsmål og selv svarer på det i samme åndedrag.

"Hvad tid kommer du så og henter hunden/pakken med skruer/en sjov havenisse? Nåh, det ved du måske ikke rigtig endnu"

Hold så kæft.

Der er også det negative spørgsmål.
"Du ved ikke hvad klokken er?" - nej, jeg forstår heller ikke spørgsmålet.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Anilara » 8. apr 2016, 10:27

Min egen dårligste vane er at hive hår ud af hovedbunden, uden jeg tænker over det... Det er værre i nogle perioder end andre. Har så fundet ud af det et en sygdom, men jeg har det så bare i en mild grad. Andre har det meget værre, hvor de bliver decideret tyndhårede eller plukker alle øjenvipper af f.eks... Ved ikke om man kan kalde det en vane, når det er en sygdom, men det går jo lidt i samme tråd.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf HappyPaww » 8. apr 2016, 10:33

Min kollega overfor mig, som æder bolcher komstant - og tygger dem :panik:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. apr 2016, 11:19

En jeg kendte på et tidspunkt et menneske som virkede helt normal, bortset fra én syg vane: Han hev hårene ud på sig selv OG SPISTE DEM! :ad!:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf JoyNips » 8. apr 2016, 11:52

Anilara skrev:Min egen dårligste vane er at hive hår ud af hovedbunden, uden jeg tænker over det... Det er værre i nogle perioder end andre. Har så fundet ud af det et en sygdom, men jeg har det så bare i en mild grad. Andre har det meget værre, hvor de bliver decideret tyndhårede eller plukker alle øjenvipper af f.eks... Ved ikke om man kan kalde det en vane, når det er en sygdom, men det går jo lidt i samme tråd.


Jeg plukker øjenvipper ud og øjenbrynshår, men til gengæld ikke hovedhår. Det er virkelig belastende at have trikotillomani.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Zombie » 8. apr 2016, 12:00

Jeg piller og bider i huden om mine negle, rundt om mine fingre. Det er en lidelse, hvis navn jeg ikke kan huske, men er tæt beslægtet med angst og OCD.

Jeg starter i noget behandling efter Sommerferien, for jeg kan ikke stoppe selv.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Mi55y » 8. apr 2016, 13:24

Zombie skrev:Jeg piller og bider i huden om mine negle, rundt om mine fingre. Det er en lidelse, hvis navn jeg ikke kan huske, men er tæt beslægtet med angst og OCD.

Jeg starter i noget behandling efter Sommerferien, for jeg kan ikke stoppe selv.


Det gør jeg også. Begyndte, da jeg stoppede med at bide negle :rulle: På mine tommelfingre er mine negle helt bulede i den side, hvor jeg kan pille med pegefingeren på samme hånd. Nogen gange opdager jeg, at min sorte musemåtte er fyldt med små hudstykker. :badr: Det er virkelig ikke en særlig lækker vane, men jeg gør det helt ubevidst.

Men det er heldigvis blevet bedre - før i tiden pillede jeg ofte til blods, men det kan jeg ikke engang huske, hvornår jeg sidst har gjort.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf didas » 8. apr 2016, 14:41

Zombie og Mi55y, I er ikke alene, jeg bider også i mine fingre, i huden omkring neglene på alle fingre og på knoerne på tommelfingrene og pegefingrene. Jeg har gjort det i så mange år at jeg ikke kan huske hvornår det startede. Men det ser farligt ud :( Specielt på tommelfingrene er huden helt hård og når hænderne er våde ligner de noget fra en gyserfilm.

Men trods alt virkelig rart at vide, at man ikke alene om at have den sære vane :-D
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf landsbytossen » 8. apr 2016, 15:01

Når folk kommer salt på mad, der serveres for dem, inden de har smagt på maden.
7
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf HappyHippo » 8. apr 2016, 16:32

Jeg piller i huden på mine fodsåler, så mine fødder ser altid farlige ud. Især når de er våde.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Aima » 8. apr 2016, 17:00

Pixie88 skrev:Jeg troede jeg var den eneste der hadede andres tygge lyde :genert: Har ikke kunne holde lyden ud, siden jeg var preteen. Får uro i kroppen og bliver arrig indvendig, skal virkelig begrænse mig selv for ikke at eksplodere. Nogle gange får jeg kvalme og mister appetitten.

Min kæreste tygger meget højlydt, og får lavet et vakuum mellem tunge og gane, så det giver sådan en overdrevet smasket 'pop' ved hvert eneste tyg. Er jeg heldig laver kæben også en konstant knæklyd - jeg hader det!
Tyggegummi er i øvrigt noget fanden har skabt.

Ellers er jeg stødt på disse dårlige vaner, begge begået af min eks:
Han spiste bussemænd.
Når han var i bad kunne han køre en negl henover huden bag øret, så der efterfølgende sad en hvidgul klat snask på neglen. Som han så åd.....


Føj for satan i helvede! Jeg har lige siddet i et minut og lavet bræklyde og prøvet at få min mave til at slappe af, fordi alt i den vendte sig ved tanken om det sidste der. Hvad fanden er der galt med folk, altså?!



Jeg ved i øvrigt ikke, om man kan kalde ovenstående for en vane, men hver gang noget er ulækkert, vil min krop brække sig, så jeg sidder og ligner en syg frø. Men jeg kan ikke rigtigt styre det.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf decibell » 8. apr 2016, 17:42

Jeg er normalt ikke generet af smaskelyde, men lige akkurat i morges efter at have læst jeres indlæg om det, fik jeg fornøjelsen at sidde over for en smasker i toget - i STILLEkupéen! Han tyggede tyggegummi, og jeg kunne kun høre musik i det ene øre, da højre del af headsettet har mistet lyden forleden. Jeg blev så fokuseret på hans tyggebevægelser - med åben mund - og smaskelydene, at jeg var ved at gå ud af kupéen flere stationer før. :lol:
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Den dårligste vane du er stødt på?

Indlægaf Zombie » 8. apr 2016, 18:01

Mi55y skrev:
Zombie skrev:Jeg piller og bider i huden om mine negle, rundt om mine fingre. Det er en lidelse, hvis navn jeg ikke kan huske, men er tæt beslægtet med angst og OCD.

Jeg starter i noget behandling efter Sommerferien, for jeg kan ikke stoppe selv.


Det gør jeg også. Begyndte, da jeg stoppede med at bide negle :rulle: På mine tommelfingre er mine negle helt bulede i den side, hvor jeg kan pille med pegefingeren på samme hånd. Nogen gange opdager jeg, at min sorte musemåtte er fyldt med små hudstykker. :badr: Det er virkelig ikke en særlig lækker vane, men jeg gør det helt ubevidst.

Men det er heldigvis blevet bedre - før i tiden pillede jeg ofte til blods, men det kan jeg ikke engang huske, hvornår jeg sidst har gjort.




didas skrev:Zombie og Mi55y, I er ikke alene, jeg bider også i mine fingre, i huden omkring neglene på alle fingre og på knoerne på tommelfingrene og pegefingrene. Jeg har gjort det i så mange år at jeg ikke kan huske hvornår det startede. Men det ser farligt ud :( Specielt på tommelfingrene er huden helt hård og når hænderne er våde ligner de noget fra en gyserfilm.

Men trods alt virkelig rart at vide, at man ikke alene om at have den sære vane :-D


Det hedder dermatophagia. Det er en form for forstyrrelse (disorder).

https://en.wikipedia.org/wiki/Dermatophagia
0
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Livets forhold"