Hvad er dit forhold til debatten.net?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Aima » 7. apr 2016, 14:23

Jeg er heller ikke fortaler for rigid moderation, men jeg synes så bare absolut heller ikke, der er noget rigidt ved at fastlægge nogle få, konkrete regler. I særdeleshed ikke, når der med al tydelighed findes en konsekvent og tilbagevendende tvivl og uenighed om, hvordan man skal og må agere i en helt konkret situation.

Og at der kun findes én eneste potentiel løsningsmulighed, er jo forkert. Jeg har, både i denne og den anden tråd, kommet med adskillige eksempler på måder man kan gribe det an på.

- Der kan oprettes et eller flere underforum/fora, hvor metadebatter ikke er tilladt.
- Det kan vedtages, at man ikke stopper en debat, medmindre man selv har en ny tråd der kan debatteres videre i, klar.
- Det er kun mods, der afgør, hvornår debatterne stoppes. Andre kan derimod anmelde metadebatterne og på den måde gøre mods opmærksomme på dem.

Tre konkrete løsningsforslag der sådan set bare forudsætter, at nogen er i stand til at tage en beslutning, så vi kan komme videre. Det er så umiddelbart ikke muligt, forstår jeg, og det er faktisk ligefør, jeg synes dét er mere ærgerligt, end når debatterne stoppes.

Pyt. Jeg kaster håndklædet i ringen og accepterer, vi ikke kommer et skridt videre nogetsomhelst denne gang heller. So be it.
Vi snakkes sikkert ved om emnet om et halvt års tid igen :jule:
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. apr 2016, 18:35

Ennovy skrev:Fordi man ikke på samme tid flytter alle de relevante indlæg med over i den nye tråd - og derfor skal debatten startes forfra. Og det kan være forvirrende at prøve at komme ind i en spin off tråd - når man ikke kan læse det hele der er gået forud.

Og debatter med kant bliver lukket ned, så det handler jo ikke om hvorvidt de bare skal oprettes. Og her vil jeg igen gerne lige sige at det er helt fair det er sådan - man skal bare ikke få det til at lyde som om "det kan I bare gøre". For det kan man ikke bare med den overmoderering der sker herinde (igen: bare min mening).

Giv et eksempel på, at tråde med kant er blevet lukket. Det er vist et rimeligt ønske til den påstand.

Eller mener du, at der ikke skal reageres, når der kommer anmeldelser på personangreb?
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Delfin » 7. apr 2016, 20:17

Jeg må sige, at jeg opgiver at deltage, når metadebatterne flyttes til en ny tråd. Jeg mister simpelthen overblikket, når jeg ikke kan følge det naturlige flov i, hvordan de opstod osv. - og det får jeg ikke selvom, der flyttes 3-5 indlæg med over. Jeg ser heller ikke formålet med tråde som: Det må jeg ikke sige eller din upopulære holdning etc, hvis man ikke må udfordres på den holdning? For mig er den slags tråde meget lig med en snak hjemme i dagligstuen, hvor samtalen bølger lidt frem og tilbage og måske foregår der et par samtaler på kryds af hinanden.
Hvis man ikke gider det, hvorfor så ikke bare springe de sider over og gå til sidste indlæg i tråden?
Alt i alt gider jeg ikke "barnepiger". Men altså hvis enden bliver, at der ikke må kommenteres på de tråde, så holder jeg jo bare op med at deltage i dem. Værre er det jo ikke.
3
14 11 14
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Fru Sunshine » 8. apr 2016, 04:16

Ennovy skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ennovy skrev:Fordi man ikke på samme tid flytter alle de relevante indlæg med over i den nye tråd - og derfor skal debatten startes forfra. Og det kan være forvirrende at prøve at komme ind i en spin off tråd - når man ikke kan læse det hele der er gået forud.

Og debatter med kant bliver lukket ned, så det handler jo ikke om hvorvidt de bare skal oprettes. Og her vil jeg igen gerne lige sige at det er helt fair det er sådan - man skal bare ikke få det til at lyde som om "det kan I bare gøre". For det kan man ikke bare med den overmoderering der sker herinde (igen: bare min mening).

Giv et eksempel på, at tråde med kant er blevet lukket. Det er vist et rimeligt ønske til den påstand.

Eller mener du, at der ikke skal reageres, når der kommer anmeldelser på personangreb?



Nej det mener jeg ikke - en anmeldelse er ikke mere og andet end en anmeldelse - en anmeldelse skal man tage stilling til - men ikke altid reagere på.

Det bliver vi så aldrig enige om. Selvfølgelig skal man reagere, når nogen virkelig føler sig trampet på.

Og du mangler stadig at fremvise de debatter, der er blevet lukket ned.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf decibell » 8. apr 2016, 05:41

Fru Sunshine skrev:
Ennovy skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ennovy skrev:Fordi man ikke på samme tid flytter alle de relevante indlæg med over i den nye tråd - og derfor skal debatten startes forfra. Og det kan være forvirrende at prøve at komme ind i en spin off tråd - når man ikke kan læse det hele der er gået forud.

Og debatter med kant bliver lukket ned, så det handler jo ikke om hvorvidt de bare skal oprettes. Og her vil jeg igen gerne lige sige at det er helt fair det er sådan - man skal bare ikke få det til at lyde som om "det kan I bare gøre". For det kan man ikke bare med den overmoderering der sker herinde (igen: bare min mening).

Giv et eksempel på, at tråde med kant er blevet lukket. Det er vist et rimeligt ønske til den påstand.

Eller mener du, at der ikke skal reageres, når der kommer anmeldelser på personangreb?



Nej det mener jeg ikke - en anmeldelse er ikke mere og andet end en anmeldelse - en anmeldelse skal man tage stilling til - men ikke altid reagere på.

Det bliver vi så aldrig enige om. Selvfølgelig skal man reagere, når nogen virkelig føler sig trampet på.
Og du mangler stadig at fremvise de debatter, der er blevet lukket ned.


Ja, og desuden er en reaktion ikke altid ensbetydende med, at anmelder får det, som de ønsker det. Vi vurderer altså lige så ofte fælles i teamet, at det ikke er noget, vi vil agere på - fx fordi det ikke bryder reglerne, eller hvis vi i teamet vurderer det på anden måde end anmelder - og så får anmelder besked om, at vi holder øje med trådens udvikling. Men reagere gør vi altid, for det ville også være tarveligt og uprofessionelt ikke som det mindste at anerkende en anmeldelse. Folk anmelder jo ikke for sjovs skyld, men fordi de føler, at der er noget, der bør ses på. Hvis vi ikke respekterede det, ville mange sikkert hurtigt opgive at anmelde.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Fru Sunshine » 8. apr 2016, 08:04

Ennovy skrev:Vi bliver ikke enige nej - og jeg har jo også skrevet at jeg tog konsekvensen af uenigheden - selvfølgeligt skal stedet ikke tilpasse sig mig. Hvis folk er glade så er det jo det vigtigste.

Og nej jeg gider ikke bruge tid på at finde eksempler på overmoderering, men det der fik mig til at smutte er et eksempel - og der sker/skete også undermoderering når det kom til internt i moderatorgruppen - ret modstridende faktisk. Og det mener jeg er udtryk for at det helt grundlæggende mangler - og teamet er/var grundlæggende enige - og det mener jeg ikke er holdbart.

Du skrev, at der blev lukket tråde ned. Det vil jeg gerne se eksempler på, hvis du kan finde dem.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Fru Sunshine » 8. apr 2016, 08:09

Ennovy skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ennovy skrev:Vi bliver ikke enige nej - og jeg har jo også skrevet at jeg tog konsekvensen af uenigheden - selvfølgeligt skal stedet ikke tilpasse sig mig. Hvis folk er glade så er det jo det vigtigste.

Og nej jeg gider ikke bruge tid på at finde eksempler på overmoderering, men det der fik mig til at smutte er et eksempel - og der sker/skete også undermoderering når det kom til internt i moderatorgruppen - ret modstridende faktisk. Og det mener jeg er udtryk for at det helt grundlæggende mangler - og teamet er/var grundlæggende enige - og det mener jeg ikke er holdbart.

Du skrev, at der blev lukket tråde ned. Det vil jeg gerne se eksempler på.



Det er meget muligt - men som jeg skrev så gider jeg ikke sidde og lede efter tråde og indlæg.

Det må da ellers være nemt, når det nu sker så tit ;)

Og så er jeg ude.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf achillaxedprune » 8. apr 2016, 15:26

dgd2007 skrev:
achillaxedprune skrev:[...]
Jeg er simpelthen blevet for gammel til at skændes over internettet. :lol:

:)
Billede


Ja, jeg har ikke længere behovet for at få ret... Hvis jeg synes, at jeg har givet udtryk for hvad jeg mener, så gider jeg sjældent gå ind i diskussionen. Det ender lidt for tit med, at en bare VIL ha' ret og Godwins law træder i kraft. :lol:
Billede
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Tanten » 3. jul 2017, 12:18

Jeg er glad for, at flere og flere "nye" er ved at finde frem til Debatten.net, så vi ikke kun er en lille hyggeklub bestående af afhoppere fra Jubii Debat. Det bringer mere liv i diskussionerne, så det ikke bare bliver gensidigt, indspist rygklapperi.
5
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Aspargsen » 3. jul 2017, 12:45

Mavis skrev:Jeg hiver lige tråden op igen, hvis det er okay :lun:


Nu du spørger så Nej, det er ikke OK

Alle tråde burde blive auto låst 30 dage efter sidste indlæg er lavet
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Delfin » 3. jul 2017, 12:46

Aspargsen skrev:
Mavis skrev:Jeg hiver lige tråden op igen, hvis det er okay :lun:


Nu du spørger så Nej, det er ikke OK

Alle tråde burde blive auto låst 30 dage efter sidste indlæg er lavet


Visse vasse gnavpot :fløjt:
7
14 11 14
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Aspargsen » 3. jul 2017, 12:48

Mavis skrev:Jeg savner dog nogle trolls og "engangsprofiler", som kommer med personlige dilemmaer. Dem er der stadig mange af på Jubii.


Dem syntes jeg også der er her, men af nævne dem ved navn vil nok bare give en skideballe for af være for personlig
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf dgd2007 » 3. jul 2017, 13:09

Mavis skrev:Sorry :genert: Medmindre du er sarkastisk altså :gruble:

Selvfølgelig har man lov at hive en tråd frem, hvis man har noget at tilføje. Det ville da være åndssvagt at starte en ny mage til. :)
11
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Aspargsen » 3. jul 2017, 14:06

Mavis skrev:
Aspargsen skrev:
Mavis skrev:Jeg hiver lige tråden op igen, hvis det er okay :lun:


Nu du spørger så Nej, det er ikke OK

Alle tråde burde blive auto låst 30 dage efter sidste indlæg er lavet


Sorry :genert: Medmindre du er sarkastisk altså :gruble:

Er på ingen måde sarkastisk
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Hvad er dit forhold til debatten.net?

Indlægaf Tanten » 3. jul 2017, 14:47

Aspargsen skrev:
Mavis skrev:Jeg savner dog nogle trolls og "engangsprofiler", som kommer med personlige dilemmaer. Dem er der stadig mange af på Jubii.


Dem syntes jeg også der er her, men af nævne dem ved navn vil nok bare give en skideballe for af være for personlig


Måske vil det bare udløse tilkendegivelser af uenighed med valget? Det er den slags, man kan komme ud for på en debat.
0

Tilbage til "Generelt"