Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Planten » 4. sep 2015, 17:56

Gobbodanese skrev:
Planten skrev:
Gobbodanese skrev:
Ja, det gør jeg.
Du kommer til at fortryde dine raglanærmer strikket nedefra, du skal tage ud hvor man normalt tager ind, og det kommer hurtigt til at se helt forkert ud.Håber du er tilfreds med resultatet, jeg prøvede på et tidspunkt, den ligger nu til trevlet op


Tja, alle andre, der har strikket den, har ikke været utilfredse :)

Håber det lykkes for dig, det bliver i reglen pænere, når du tager ind til raglan end når du skal tage ud, så kommer der i reglen huller.
Giver du en tilbagemelding, om du har helt med at få det til at ligge pænt :)


Altså, jeg skal jo tage ind til raglan, når jeg strikker nedefra. Det ser fint ud på alle de versioner, jeg har set af trøjen. Prøv at Google frk. Seiler genser.
0
Gobbodanese
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31. aug 2015, 12:11
Kort karma: 0
Likede indlæg: 1

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Gobbodanese » 4. sep 2015, 18:05

Planten skrev:
Gobbodanese skrev:
Planten skrev:
Gobbodanese skrev:
Ja, det gør jeg.
Du kommer til at fortryde dine raglanærmer strikket nedefra, du skal tage ud hvor man normalt tager ind, og det kommer hurtigt til at se helt forkert ud.Håber du er tilfreds med resultatet, jeg prøvede på et tidspunkt, den ligger nu til trevlet op


Tja, alle andre, der har strikket den, har ikke været utilfredse :)

Håber det lykkes for dig, det bliver i reglen pænere, når du tager ind til raglan end når du skal tage ud, så kommer der i reglen huller.
Giver du en tilbagemelding, om du har helt med at få det til at ligge pænt :)


Altså, jeg skal jo tage ind til raglan, når jeg strikker nedefra. Det ser fint ud på alle de versioner, jeg har set af trøjen. Prøv at Google frk. Seiler genser.


Sorry, hvor jeg fik det fra kan jeg ikke svare dig på nu, men jeg fik det til du startede oppefra. :gruble:
Nedefra er jo den sædvanlige måde.

Jeg lægger godt ud. :skeptisk:
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Planten » 4. sep 2015, 18:38

Gobbodanese skrev:
Sorry, hvor jeg fik det fra kan jeg ikke svare dig på nu, men jeg fik det til du startede oppefra. :gruble:
Nedefra er jo den sædvanlige måde.

Jeg lægger godt ud. :skeptisk:


Hehe, sådan går det, når man ikke læser, det der står ;)
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 9. sep 2015, 08:38

Jeg har lige haft en forlænget weekend væk fra det hele, så jeg er først tilbage i civilisationen i dag og ser straks at Netto har noget garn-tilbud i denne uge. :D

Desværre er min egen Netto totalt overrendt, så det er sjældent at der er noget tilbage. Jeg var dernede kl. 9 (de åbnede kl. 8) og der var fire nøgler af hver garntype. Jeg spurgte så en ansat om de evt. fik mere hjem, og hun sagde så at de HAVDE fået mere hjem - her til morgen... Der var bare kun kommet fire nøgler af hver slags. :stoned: Det er godt nok ikke ret meget!

Nå men jeg købte dem så. Der var noget som hedder Lotte som er bambus/bomuld (70/30) og som jeg har købt før. Det var ret lækkert i kvaliteten, så jeg tænkte at jeg ville tage chancen. Men jeg bliver nok nødt til at køre i nogle andre butikker inden ugen er omme så jeg kan se om jeg kan skaffe mere, for det er jo alligevel begrænset hvad man kan lave af en lille håndfuld nøgler... :gruble:

De havde også nogle pinde, men ingen størrelser jeg manglede, og deres strømpepinde var virkelig korte, så det var ikke lige noget for mig.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Planten » 9. sep 2015, 13:32

Jeg har desværre ikke været så tilfreds med det garn, jeg har haft købt i netto. Det har lugtet vildt kemisk for det første, og det fjerner bare min lyst til at strikke af det. Derudover synes jeg ikke, kvaliteten har været så god. Jeg har dog strikket en halsedisse i uld/bambus blanding, og den er jeg godt tilfreds med.

I sidste uge bestilte jeg garn fra Island, det burde gerne snart komme. Ikke fordi jeg er strikkeløs, men fordi jeg glæder mig til at se det. Forhåbentlig er jeg snart færdig med den trøje, jeg strikker nu. Er ved andet ærme, så for mig er det næsten færdig :-D
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 9. sep 2015, 13:42

Åh, det lyder da træls, Plante!

Man skal vist generelt være lidt forsigtig med at købe biligt garn. :gruble: Lige det her bambus-halløj har jeg købt før, og det var super nemt at arbejde med og holdt i en evighed, så jeg var rigtig glad for det. Skyndte mig i den næste Netto her midt på dagen og fik købt noget mere, så nu er der nok til en bluse til en af ungerne. :D Yesss!

Jeg håber da at det er af samme kvalitet som det jeg fik der sidst, for det var rigtig godt. Jeg har lige lugtet til det og jeg synes heldigvis at det lugter normalt, hahaha. :lol: :lol:

Generelt har jeg været meget heldig med supermarked-garn til ingen penge - men det er nok lidt hit & miss... På den anden side er det ikke en kæmpe stor udskrivning hvis det nu viser sig at være noget møg. :)

Jeg kiggede også på det uld de havde, og det så ret meh ud... Så jeg købte kun bambusgarnet. Så håber jeg bare at det er lige så godt som sidst så jeg ikke bliver skuffet. :D

Jeg har lige strikket en bluse færdig til overboens pige. Hun har snart fødselsdag. Lavede den færdig her i weekenden - den er lyserød og så har jeg hæklet en lille hvid blomst og sat i kraven med en gul knap i midten. :love: Ejjj den er cute!
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 10. sep 2015, 06:55

Jeg kom så småt i gang med en bluse til en 6½-årig pige af noget af det bambus som jeg købte i Netto i går. Det er ret flot faktisk... Det er meget blødt og lækkert at arbejde med, og resultatet bliver jævnt og fint. Det er hot pink, så jeg tror at jeg skal vaske blusen når den er færdig, for jeg kan forestille mig at der er overskudsfarve i. :gruble: Men pænt er det i hvert fald blevet indtil videre.

Det er noget tykt garn (til pind 4) og jeg tror at jeg ender med at bruge 4-5 nøgler til hele blusen, men det synes jeg også er acceptabelt... Så har den kostet i omegnen af 60-75kr. at lave, det er da ikke ringe. :D
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Neenah » 10. sep 2015, 13:54

Jeg plejer at købe garn i Søstrene Grene, men det har lidt den ulempe at de forholdsvist tit skifter farvesortiment, og pludselig kan jeg ikke få de samme farver som jeg gik i gang med.

Jeg lærte mig selv at hækle på Youtube, men har ikke været ude i nogle ret svære ting. Her er et par af mine produktioner:
Billede

Billede
6
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Planten » 10. sep 2015, 14:24

Fine Neenah :)

Kattefjæs flasher du ikke lige garnet?
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 10. sep 2015, 14:42

Ej det er mega flot, Neenah!

Jeg har faktisk aldrig tænkt på at kigge i Søstrene Grene, men det kan jo være at jeg skal gøre det fra nu af. :)

Hmm, jeg har lidt svært ved at vedhæfte filer. :gruble: Det her er det pink bambus-garn, jeg er så småt i gang med en bluse. Det bliver meget fint synes jeg.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 10. sep 2015, 14:44

Her er det sorte og højrøde bambusgarn som jeg godt nok ikke har pakket ud endnu. Desværre er lyset her for dårligt til at mit kamera vil tage billeder uden blitz, så det får farverne til at se lidt mærkelige ud. Det røde garn er en meget kraftig højgrød, næsten grænsende til orange. Synes det ser ud som om det grænser til pink her på billedet, men det gør det ikke i virkeligheden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 10. sep 2015, 14:46

Og her er så de to nøgler ren uld som jeg også dristede mig til at købe. Jeg har ikke pakket det ud endnu. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal med det - har måske snedige planer om at det skal blive til en hue til mig selv, men jeg ved det ikke helt.

Det skifter farve og er sådan helt ildrødt og orange. Meget kraftigt i farven.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 10. sep 2015, 18:20

Eh, billedet blev ikke særlig godt.... Men her er blusen til min overbos pige. :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 519
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf SonataA » 10. sep 2015, 19:36

Hyggelig tråd :blush2:
Jeg hækler strikker og syr. Lige nu strikker jeg en cardigan i vævestril til ældsten. Jeg er lige blevet færdig med islandske sweatre til ungerne og mig.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 10. sep 2015, 19:37

Billeder! :klap:
0

Tilbage til "Hobby"