Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 7. apr 2016, 15:29

Er jeg den eneste, som egentlig godt gad at variere min træning lidt fra diverse holdtræninger til også at træne lidt mere isolerede muskelgrupper på maskiner, men som har lidt angst for dét område af fitness-centret? :genert: Nogen tips til at overkomme denne latterlige frygt? :D
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. apr 2016, 08:31

Velvet-Goldmine skrev:Jeg har ingen spær, så jeg skal igang med at bore i et betonloft.. oh the joy!
Men jeg må have sådan nogle, der er ingen vej udenom.


Ringe er købt og ligger til afhentning i pakkeposten og jeg har lånt en mortherf.. boremaskine.
Soon... :love:
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. apr 2016, 09:03

Oddinary skrev:Er jeg den eneste, som egentlig godt gad at variere min træning lidt fra diverse holdtræninger til også at træne lidt mere isolerede muskelgrupper på maskiner, men som har lidt angst for dét område af fitness-centret? :genert: Nogen tips til at overkomme denne latterlige frygt? :D


Jeg har aldrig været til holdtræning til gengæld (undtaget een gang hvor jeg fik forvildt mig ind til en yogatime som jeg udvandrede fra igen), og helt i starten fik jeg bare lagt et program af en af de ansatte og fulgte det. De går så lige med på en runde,fortæller hvordan du skal gøre, ser hvor meget du kan klare af vægt og sætter så programmet efter det.
Når jeg så efterhånden havde lært de forskellige maskiner at kende trænede jeg mere selektivt på egen hånd.
Nu laver jeg kun styrketræning med frie vægte i stedet, da jeg finder det langt mere effektivt. Men det kan den ansatte jo også hjælpe dig med hvis det har interesse. Det er godt lige at få vist teknikker osv.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 8. apr 2016, 10:15

Oddinary skrev:Er jeg den eneste, som egentlig godt gad at variere min træning lidt fra diverse holdtræninger til også at træne lidt mere isolerede muskelgrupper på maskiner, men som har lidt angst for dét område af fitness-centret? :genert: Nogen tips til at overkomme denne latterlige frygt? :D


Enig med Velvet i, at du bare skal få lagt et program, så du lærer tingene at kende - og så er det ellers bare at overvinde sig selv.

Jeg syntes også, det var svært starten, fordi der gerne står sådan nogle enormt trænede typer og løfter vildt meget på en indforstået måde og jeg følte mig helt udenfor, men altså - folk er jo ligeglade, finder man ud af.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 8. apr 2016, 17:29

Akehurst2 skrev:
Oddinary skrev:Er jeg den eneste, som egentlig godt gad at variere min træning lidt fra diverse holdtræninger til også at træne lidt mere isolerede muskelgrupper på maskiner, men som har lidt angst for dét område af fitness-centret? :genert: Nogen tips til at overkomme denne latterlige frygt? :D


Enig med Velvet i, at du bare skal få lagt et program, så du lærer tingene at kende - og så er det ellers bare at overvinde sig selv.

Jeg syntes også, det var svært starten, fordi der gerne står sådan nogle enormt trænede typer og løfter vildt meget på en indforstået måde og jeg følte mig helt udenfor, men altså - folk er jo ligeglade, finder man ud af.


Det er nemlig lige præcis dét der gør mig usikker. Jeg er bange for at de tænker "hvad er det lige du laver, svækling?" :genert: Især hvis de kigger. Det gør mig usikker. Men jeg ved også godt at det er et irrationelt issue - at folk er ligeglade, og at jeg også bare skal være ligeglad. :)
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 8. apr 2016, 17:31

Velvet-Goldmine skrev:
Oddinary skrev:Er jeg den eneste, som egentlig godt gad at variere min træning lidt fra diverse holdtræninger til også at træne lidt mere isolerede muskelgrupper på maskiner, men som har lidt angst for dét område af fitness-centret? :genert: Nogen tips til at overkomme denne latterlige frygt? :D


Jeg har aldrig været til holdtræning til gengæld (undtaget een gang hvor jeg fik forvildt mig ind til en yogatime som jeg udvandrede fra igen), og helt i starten fik jeg bare lagt et program af en af de ansatte og fulgte det. De går så lige med på en runde,fortæller hvordan du skal gøre, ser hvor meget du kan klare af vægt og sætter så programmet efter det.
Når jeg så efterhånden havde lært de forskellige maskiner at kende trænede jeg mere selektivt på egen hånd.
Nu laver jeg kun styrketræning med frie vægte i stedet, da jeg finder det langt mere effektivt. Men det kan den ansatte jo også hjælpe dig med hvis det har interesse. Det er godt lige at få vist teknikker osv.


Kun frie vægte? Så du synes ikke rigtigt at det giver noget at supplere med nogle af maskinerne, eller? :)
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 9. apr 2016, 08:29

Ballademager skrev:
Oddinary skrev:Er jeg den eneste, som egentlig godt gad at variere min træning lidt fra diverse holdtræninger til også at træne lidt mere isolerede muskelgrupper på maskiner, men som har lidt angst for dét område af fitness-centret? :genert: Nogen tips til at overkomme denne latterlige frygt? :D


Hvis de har TRX Suspencion (holdtræning men ikke i salen) i dit center, så kunne det være et bud. Det er godt nok ikke maskiner, men de er super effektiv træning af forskellige muskelgrupper. Og der er en instruktør til at hjælpe dig i gang og holde øje med, at du gør det rigtigt.


Tak. :) De har "TRX Full Body"? Men ikke nogen introhold, hvad jeg kan se. :genert: Går du til det? Bliver det udbasuneret, hvis man har pisse svage arme? Jeg kan stadig ikke engang finde ud af at tage armbøjninger ordentligt. :blush2:
0
Brugeravatar
Outsider
Indlæg: 51
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:06
Kort karma: 0
Likede indlæg: 68

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Outsider » 10. apr 2016, 08:38

Min kostplan og træning kører bare derudaf. Jeg runder snart de "første" -5kg siden jeg begyndte at tracke min kost. Og til træningen igår begyndte jeg at kunne se mine muskler titte frem igennem spækket. Total optur :pompom:

Jeg har forresten også været nervøs for at komme ud fra holdtræningerne og træne med frie vægte. Hvilket jo er fjollet. Jeg har trænet i 8 måneder nu, så hvorfor være nervøs for at stå på egne ben uden en instruktør?det må blive ugens mål :)
2
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Novella » 10. apr 2016, 09:51

Jeg har lige løbet 11. Der er stadig et stykke vej til halvmarathon, men jeg skal nok komme rundt. Jeg skal have bedre fat i min core, kan jeg mærke. Jeg løb og hang i lysken og fik ondt i hoftebøjerne, hvilket er en gammel skade. Når jeg løber med væskebælte, husker jeg automatisk at stramme, men nu skulle jeg være opmærksom .
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 10. apr 2016, 20:09

Ballademager skrev:Jeg løb 6,5 km på 35 min i dag. Det var ny rekord, og har endda ikke løbet i mange uger. Løb med hurtig musik i ørerne, og det øger åbenbart tempoet en hel del :D


Af samme grund er jeg altid meget opdateret på de nyeste clubbing- og dancehits - jeg hører noget seriøst heftig musik når jeg løber :-D min mand blev helt forskrækket en dag han kom til at sætte mine spotify-playliste på herhjemme :lol:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3216

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf klumphen » 12. apr 2016, 16:33

Velvet-Goldmine skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Jeg har ingen spær, så jeg skal igang med at bore i et betonloft.. oh the joy!
Men jeg må have sådan nogle, der er ingen vej udenom.


Ringe er købt og ligger til afhentning i pakkeposten og jeg har lånt en mortherf.. boremaskine.
Soon... :love:

Man skal jo nødigt gå ned på udstyr :D Hvordan det går med armstrækkerne? Hvor mange er du oppe på?
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 12. apr 2016, 19:34

klumphen skrev:Man skal jo nødigt gå ned på udstyr :D Hvordan det går med armstrækkerne? Hvor mange er du oppe på?


Jeg købte jo motherf... ophæng til ringene og lånte fin og flot boremaskine, hvorefter jeg måtte sande at jeg ikke er høj nok til at kunne bore i mit loft! For hel... da også :rulle: Nå, jeg får hjælp af høj stærk mand i morgen med stige, haha.

Men ellers er jeg på 11 stk. x 3 - yay!
- på knæene :genert:
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 12. apr 2016, 19:39

Oddinary skrev:Kun frie vægte? Så du synes ikke rigtigt at det giver noget at supplere med nogle af maskinerne, eller? :)


Jeg synes ikke det gav noget videre at træne i maskinerne fordi det er så isoleret een muskel af gangen man træner. Når man træner med frie ægte får man lavet bevægelser der aktiverer rigtigt mange muskler på een gang, og på en måde som man naturligt bevæger kroppen.
Men altså, hvis du aldrig har styrketrænet før og generelt er lidt nervøs for at bevæge dig ind i 'området', så synes jeg at du skal starte med maskinerne og lige vænne dig til decideret muskeltræning her først - så kan du se om ikke du bliver grebet af det og går videre :gogo:
3
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 13. apr 2016, 11:04

Så er ringene hængt op, og hold nu kæ... det er svært!!! :nerve:

Jeg ligner, om muligt, en endnu større idiot for bare det at holde dem stabilt er en præstation i sig selv.
Jeg må lige på nettet og finde nogle øvelser, selv om mine triceps gør mig voldsomt opmærksom på at det var hårdt arbejde, hvad jeg udsatte dem for i dag selv om det bare var på forsøgsstadiet og hvad jeg sådan lige kunne finde på.
Der skal også lige findes ud af hvor langt nede/oppe de skal være ved hver øvelse for det øger selvfølgelig sværhedsgraden mærkbart bare med en lille ændring her.
Jeg kommer til at sende eder og forbandelser over dem den næste tid, men jeg satser på at vi bliver venner en dag når jeg har fået noget mere styrke i arme og skuldre :lol:
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3216

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf klumphen » 13. apr 2016, 17:07

Velvet-Goldmine skrev:
klumphen skrev:Man skal jo nødigt gå ned på udstyr :D Hvordan det går med armstrækkerne? Hvor mange er du oppe på?

...
Men ellers er jeg på 11 stk. x 3 - yay!
- på knæene :genert:

Kan 10 på knæene ikke veksles til 1 på tæerne? :gruble: Ej, det skal jeg ikke blande mig i :P
Jeg har kun mig selv som reference, og selvom jeg er meget ranglet og har minimale muskler, så tog det ikke ret mange uger før jeg kunne tage et par stykker på tæerne. Mænd har vist bare en fordel der.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"