Jeg skal flytte tilbage til DK

Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf kidkomb » 6. apr 2016, 10:42

Sådan, Noodle! Rigtig mange gange tillykke :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 6. apr 2016, 15:47

DD_81 skrev:Tillykke med lejligheden!
- hvordan går det ellers med dig, humør, overskud, tanker om fremtiden? :kys:


Tak fordi du spørger :kys:

Det går sådan op og ned. Mest op, heldigvis. Kæmper meget med de der tanker om at jeg ikke kan klare det, at jeg aldrig får det bedre osv. Men jeg gør alt hvad jeg kan for at fokusere på det gode, sjove og dejlige. Passer godt på mig selv ift. mad/kosttilskud/søvn/motion/dagslys osv. Det hjælper alt sammen, tænker jeg. Det SKAL bare blive en tilværelse der er fyldt med følelsen af at være sej, i stedet for det modsatte :)
12
All Adventurous women do
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf mulledit » 7. apr 2016, 08:02

:blomst: :blomst: :blomst: :blomst:
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 8. apr 2016, 08:21

Lige en update udover bolig: Både mini og jeg er meldt tilbage i DK og vi venter på at få hans personnummer, så jeg kan skrive ham op til institution. Flytningen er planlagt til start maj.

Jeg har også fundet en chauffør til at køre vore ting til DK, og der er fundet en til at overtage mine lejlighed (midlertidigt eller permanent) afhængigt af hvad min udlejer siger.
8
All Adventurous women do
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Daflo » 8. apr 2016, 14:08

Dejligt at høre tingene begynder at falde på plads :gogo:

Hvordan er udsigterne til institutionsplads når man er tilflytter? Jeg krydser fingre for der bliver taget hensyn til, at I ikke kunne skrive ham op lang tid i forvejen.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Thestral » 9. apr 2016, 08:31

Har far bare fuldstændigt frivilligt "opgivet" sine rettigheder? Bare så der ikke opstå nogle uenigheder/gnidninger når du står på dagen og skal flytte tænker jeg at det måske kunne være en ide at få noget på papir :genert:

Beklager hvis det har været oppe eller det ikke rager mig
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 13. apr 2016, 13:36

Thestral skrev:Har far bare fuldstændigt frivilligt "opgivet" sine rettigheder? Bare så der ikke opstå nogle uenigheder/gnidninger når du står på dagen og skal flytte tænker jeg at det måske kunne være en ide at få noget på papir :genert:

Beklager hvis det har været oppe eller det ikke rager mig


Jeg har haft en advokat på sagen og har fået papir på at faderen er indforstået og enig. Så det er i orden :)

Der er flere ting der klapper, ser det ud til, men jeg slås stadig med mit helbred, hvilket gør den her lidt stressede tid endnu mere stresset. Jeg tror muligvis at mit stofskifte er ved at ryge i den høje ende, for har tabt mig og har indre uro og søvnbesvær og trætte muskler med ømhed. Så må vist lige gå til lægen (for 3. gang i denne uge) og få taget en blodprøve.

Status er at min lejlighed her har en lejer (en bekendt) fra så snart vi flytter, og at hun håndterer overtagelsen med en fuldmagt fra mig. Lejligheden i DK bliver malet og sat lidt i stand om en uges tid. Desuden venter jeg på svar fra Borgerservice om mini's CPR-nummer, så vi kan få skrevet ham op til insititution. Håber MEGET på at det klapper som det skal. Når det er på plads med opskrivningen, skal jeg til at planlægge selve flytningen, opsige mit job, m.m.

Tumler lidt med tankerne om at skulle søge job, mens jeg stadig har det sådan her, men tænker også at det vil gavne mig at komme ud og få tankerne på noget andet. Ih, jeg håber at det stress der, mest af alt er bøvl med stofskiftet. Det ville give SÅ meget håb og en let forbedring.
2
All Adventurous women do
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf milisa » 13. apr 2016, 19:12

Er det Farum, du flytter til?
0
Tally-ho
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 14. apr 2016, 10:46

milisa skrev:Er det Farum, du flytter til?


Hej Milisa,

Nej, det er Værløse :)

OT: Jeg har i dag skrevet mini op på pladsanvisningen. KRRYYDS for at det klapper ASAP med de ønskede!
6
All Adventurous women do
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf milisa » 14. apr 2016, 17:18

canoodle skrev:
milisa skrev:Er det Farum, du flytter til?


Hej Milisa,

Nej, det er Værløse :)

OT: Jeg har i dag skrevet mini op på pladsanvisningen. KRRYYDS for at det klapper ASAP med de ønskede!


Endnu bedre! Jeg bor i Bagsværd i hverdagene. Sig til, når du skal have aflastning. :)
4
Tally-ho
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 14. apr 2016, 18:00

milisa skrev:
canoodle skrev:
milisa skrev:Er det Farum, du flytter til?


Hej Milisa,

Nej, det er Værløse :)

OT: Jeg har i dag skrevet mini op på pladsanvisningen. KRRYYDS for at det klapper ASAP med de ønskede!


Endnu bedre! Jeg bor i Bagsværd i hverdagene. Sig til, når du skal have aflastning. :)


Jaaaa! :banan:
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 15. apr 2016, 08:18

Stofskiftet er fint, tænker at det muligvis er det der Perikon der driller.

I dag skal jeg snakke med sygeforsikringen om sygedagpenge og forberede papirarbejdet til A-kassen hernede.
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 20. apr 2016, 17:18

The good news: Vi har endelig fundet flyttedato og flyttemulighed, så vi rykker hjem om to uger.
The bad news: Der er ingen pasningstilbud ledige i kommunen. Pasningsgarantien dækker, men så skal jeg hente og bringe fra Farum, og det er så med det offentlige frem og tilbage. Det huer mig ikke, for så er jo lige vidt ift. at få regnestykket i hverdagen til at gå op.

Jeg har i dag ansøgt om boligsikring, børneydelse og tilskud til enlig forsørger og skrevet mini op til kommunal dagpleje. Skal ordne min A-kasse papirer hernede i morgen.
9
All Adventurous women do
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Daflo » 20. apr 2016, 18:19

Æv, det betyder bare så meget at pasningen fungerer, og er uden for lang transport. Hvordan ser det ud tidsmæssigt med pasning i kommunen?

Da vi skulle have vuggestueplads fik vi at vide, vi kunne forvente en plads otte måneder efter behovsdato. Heldigvis fik vi en plads to måneder efter behovsdato i stedet. Det var en anden kommune, men jeg ville bare fortælle at udsigterne ikke nødvendigvis er så dystre som pladsanvisningen siger. Så prøv at holde håbet oppe.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. apr 2016, 08:55

canoodle skrev:The good news: Vi har endelig fundet flyttedato og flyttemulighed, så vi rykker hjem om to uger.
The bad news: Der er ingen pasningstilbud ledige i kommunen. Pasningsgarantien dækker, men så skal jeg hente og bringe fra Farum, og det er så med det offentlige frem og tilbage. Det huer mig ikke, for så er jo lige vidt ift. at få regnestykket i hverdagen til at gå op.

Jeg har i dag ansøgt om boligsikring, børneydelse og tilskud til enlig forsørger og skrevet mini op til kommunal dagpleje. Skal ordne min A-kasse papirer hernede i morgen.


Har du tjekket privat-dagpleje i området?
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forældre"