Panton skrev:Kære veninde, jeg er super ked af at du aldrig delte det her med os andre, for vi ville være i dit hjørne hele vejen!
En meget nær veninde har fået sig indlagt pga for meget alkohol misbrug. Jeg har bare aldrig mærket det på hende, at hun var påvirket og hun har fint passet hendes arbejde . Nu er spørgsmålet så, hvad gør vi andre for at kunne hjælpe, hvordan skal vi tackle det når hun Kommer hjem, er det no go med vin når vi mødes, for ikke at friste hende, eller gør vi bare som vi plejer
Jeg synes jo det er pr automatik at vi støtter op, men hvor meget skal vi fritage hende ?? Kan vi andre stadig nyde et glas vin eller to når vi ses? Kan nogen hjælpe mig med at hjælpe hende vi vil jo ikke ekskludere hende, overhovedet, men jeg ved ikke lige hvad vi skal gøre som er bedst for vores veninde og jeg er sikker på at hele vennegruppen, vil støtte op, for hun betyder så meget for os alle
Hvor lyder du som en dejlig veninde
Hvis i ved hun er indlagt og hvor, så kunne i måske udvælge en veninde, som tager ud og taler med hende, når hun er klar til det. Den der tager derud, kan tale med personalet og veninden om hvordan i bedst støtter hende. Personalet sådanne steder plejer at være rigtig hjælpsomme.