Jeg er blevet fyret

Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7089
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13310

Re: Jeg er blevet fyret

Indlægaf Rapfisk » 9. apr 2016, 07:31

Ballademager skrev:Hvordan går det? :ae:

Tusind tak, fordi du spørger :love:

Jeg skulle have været på en forretningsrejse i dag, og det slog mig lige i nat. Det er faktisk første gang. Det slår mig også, at jeg er langt væk fra mit arbejde og det liv, og det gør mig ked af det.

Jeg tror lige, jeg skal over den næste uge, og så vil jeg skrive til mine kolleger, der har rejst, og høre dem, hvordan det er gået. Det har jeg brug for som en slags afslutning, fordi det er noget, jeg havde brugt lang tid på at forberede.

Ellers har jeg skrevet en ansøgning, det var en succes, selv om jeg tror, stillingen besættes internt. Jeg har været på kursus hos min fagforening - selv om jeg ikke er underlagt a-kassen ikke endnu, havde jeg brug for inspiration til mit nye liv (som jeg ikke har lyst til at affinde mig alt for meget med). I går fik jeg en ny computer, det første indkøb til Rapfisk A/S, som gør, at jeg bedre kan komme ud på caféer og biblioteker at arbejde.

Så ærligt talt op og ned. Jeg vil i den forbindelse gerne takke jer alle sammen for jeres mange indlæg, grønne kort og generelle støtte. Det er helt åndssvagt, så meget det betyder.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Jeg er blevet fyret

Indlægaf Æske » 9. apr 2016, 08:13

Sødeste Rapchen, det vidste jeg slet ikke :kys:

Jeg har ikke så mange indput til job, men du ved hvor jeg er og jeg lytter gerne!
Jeg stod i det samme sidste forår og det er bare ikke pissesjovt i starten.
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Jeg er blevet fyret

Indlægaf Torn » 9. apr 2016, 09:16

Rapfisk skrev:Tusind tak, fordi du spørger :love:

Jeg skulle have været på en forretningsrejse i dag, og det slog mig lige i nat. Det er faktisk første gang. Det slår mig også, at jeg er langt væk fra mit arbejde og det liv, og det gør mig ked af det.

Jeg tror lige, jeg skal over den næste uge, og så vil jeg skrive til mine kolleger, der har rejst, og høre dem, hvordan det er gået. Det har jeg brug for som en slags afslutning, fordi det er noget, jeg havde brugt lang tid på at forberede.

Ellers har jeg skrevet en ansøgning, det var en succes, selv om jeg tror, stillingen besættes internt. Jeg har været på kursus hos min fagforening - selv om jeg ikke er underlagt a-kassen ikke endnu, havde jeg brug for inspiration til mit nye liv (som jeg ikke har lyst til at affinde mig alt for meget med). I går fik jeg en ny computer, det første indkøb til Rapfisk A/S, som gør, at jeg bedre kan komme ud på caféer og biblioteker at arbejde.

Så ærligt talt op og ned. Jeg vil i den forbindelse gerne takke jer alle sammen for jeres mange indlæg, grønne kort og generelle støtte. Det er helt åndssvagt, så meget det betyder.


Det lyder til at du virkelig forstår dig selv og situationen og er i stand til at håndtere det på den fuldstændig rigtige og mest hensigtsmæssige måde. Jeg har ikke så meget at bidrage med. Andet end at jeg måske lige vil påpege, at jeg er overbevist om at processen på den lange bane vil give dig et kæmpe forspring på selvudvikling og krisehåndtering.
2
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Jeg er blevet fyret

Indlægaf avdotja » 9. apr 2016, 09:47

God ide at planlægge at arbejde ude - det kan hurtigt blive tomt at sidde derhjemme dag ud og ind.

Læste engang et indlæg på den gamle debat, hvor en bruger skrev at hun havde brugt sin arbejdsløshedsperiode på at komme i gang med træning, få set venner og generelt bare nydt livet og at hun reelt kun havde en "arbejdsuge" (læs: jobsøgning) på måske 15-20 timer. Jeg synes det lød fantastisk (altså indstillingen, det er ikke sådan jeg ligefrem går og håber på at blive fyret selv :genert: ), men det kræver unægtelig at man kan lægge det fra sig og ikke 24/7 spekulere over om/hvornår man mon får et job (en fælde jeg sikkert ville falde i - hvis man bare vidste der stod et job parat til en om 6 måneder, ville det være en smal sag at nyde livet.
Men håber du er bedre til det end mig og trods alt formår at nyde foråret :blomst:
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7089
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13310

Re: Jeg er blevet fyret

Indlægaf Rapfisk » 9. apr 2016, 10:43

avdotja skrev:God ide at planlægge at arbejde ude - det kan hurtigt blive tomt at sidde derhjemme dag ud og ind.

Læste engang et indlæg på den gamle debat, hvor en bruger skrev at hun havde brugt sin arbejdsløshedsperiode på at komme i gang med træning, få set venner og generelt bare nydt livet og at hun reelt kun havde en "arbejdsuge" (læs: jobsøgning) på måske 15-20 timer. Jeg synes det lød fantastisk (altså indstillingen, det er ikke sådan jeg ligefrem går og håber på at blive fyret selv :genert: ), men det kræver unægtelig at man kan lægge det fra sig og ikke 24/7 spekulere over om/hvornår man mon får et job (en fælde jeg sikkert ville falde i - hvis man bare vidste der stod et job parat til en om 6 måneder, ville det være en smal sag at nyde livet.
Men håber du er bedre til det end mig og trods alt formår at nyde foråret :blomst:

Det hjælper i hvert fald, at det er forår. Jeg var nok blevet i sengen, hvis det havde været november. Det er også rigtig godt at blive mindet om, at det er okay med en kortere arbejdsuge. Jeg har lidt tænkt den yoga, jeg er begyndt på, som en del af "mit nye job", men det er egentlig federe at tænke det som noget, jeg gør for mig selv, og som jeg har tid til, fordi jeg er "selvstændig" med "deltidsarbejde". I hvert fald for en tid, mens jeg får sjælen med.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7089
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13310

Re: Jeg er blevet fyret

Indlægaf Rapfisk » 9. apr 2016, 10:45

Torn skrev:
Rapfisk skrev:Tusind tak, fordi du spørger :love:

Jeg skulle have været på en forretningsrejse i dag, og det slog mig lige i nat. Det er faktisk første gang. Det slår mig også, at jeg er langt væk fra mit arbejde og det liv, og det gør mig ked af det.

Jeg tror lige, jeg skal over den næste uge, og så vil jeg skrive til mine kolleger, der har rejst, og høre dem, hvordan det er gået. Det har jeg brug for som en slags afslutning, fordi det er noget, jeg havde brugt lang tid på at forberede.

Ellers har jeg skrevet en ansøgning, det var en succes, selv om jeg tror, stillingen besættes internt. Jeg har været på kursus hos min fagforening - selv om jeg ikke er underlagt a-kassen ikke endnu, havde jeg brug for inspiration til mit nye liv (som jeg ikke har lyst til at affinde mig alt for meget med). I går fik jeg en ny computer, det første indkøb til Rapfisk A/S, som gør, at jeg bedre kan komme ud på caféer og biblioteker at arbejde.

Så ærligt talt op og ned. Jeg vil i den forbindelse gerne takke jer alle sammen for jeres mange indlæg, grønne kort og generelle støtte. Det er helt åndssvagt, så meget det betyder.


Det lyder til at du virkelig forstår dig selv og situationen og er i stand til at håndtere det på den fuldstændig rigtige og mest hensigtsmæssige måde. Jeg har ikke så meget at bidrage med. Andet end at jeg måske lige vil påpege, at jeg er overbevist om at processen på den lange bane vil give dig et kæmpe forspring på selvudvikling og krisehåndtering.

Tusind tak for dit input, selv om du måske ikke selv synes, at det er meget. Det er i hvert fald meget værdifuldt for mig at få sat ord på, hvad dette positivt giver mig. :kys:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Jeg er blevet fyret

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. apr 2016, 10:49

Rapfisk skrev:Det hjælper i hvert fald, at det er forår. Jeg var nok blevet i sengen, hvis det havde været november. Det er også rigtig godt at blive mindet om, at det er okay med en kortere arbejdsuge. Jeg har lidt tænkt den yoga, jeg er begyndt på, som en del af "mit nye job", men det er egentlig federe at tænke det som noget, jeg gør for mig selv, og som jeg har tid til, fordi jeg er "selvstændig" med "deltidsarbejde". I hvert fald for en tid, mens jeg får sjælen med.


Der er undersøgelser, som viser, at vi slet ikke kan være topkoncentrerede i et tidsrum, der svarer til et fuldtidsarbejde, og da man som regel skal have en stærkt analyserende tilgang og sans for de de små, vigtige ting, når man læser jobopslag, researcher på virksomheder, skriver ansøgninger og forbereder sig på samtaler, giver det ret god mening ikke at bruge 37 timer på det om ugen.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Jeg er blevet fyret

Indlægaf milisa » 10. apr 2016, 20:23

Lortefirma. Skal jeg så karse i deres gulvtæpper? Så skvalderkål i deres potteplanter? Kløpulver på toiletpapiret? Du siger bare til...
5
Tally-ho

Tilbage til "Job"