Kvinde, fjerner du håret under armene?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.

Kvinde, fjerner du håret under armene?

JA
186
93%
NEJ
13
7%
 
Afgivne stemmer: 199
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Lilleluftballon » 9. apr 2016, 10:03

Jeg fjerner udelukkende hår når jeg skal være sammen med andre - min mand og nære venner tæller ikke i det regnskab. Jeg er helt bevidst om at det kun er for at please normen at jeg gør det. Men jeg syntes fx det er svært på arbejde, hvor jeg ærligt talt ikke gider tage nogen kamp om mit køn, hårvækst osv. Af samme grund bruger jeg også let make up i hverdagen. For man stikker simpelthen ud når man ikke gør det!
Men jeg hader at fjerne hår, og drømmer om at have modet til at lade være!
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Urtekussen » 9. apr 2016, 10:11

Ja, men egentlig ville jeg ønske jeg havde "nosser" nok til at lade være.
Mine armhuler er ikke ret pæne (løs hud og misfarvning pga hormoner i graviditeten), så egentlig var det nok pænere med dusk.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Sevii » 9. apr 2016, 10:12

Jeg forstår ikke hvorfor det er "slutty". Er det fordi det skal forbindes til sex?

Jeg har faktisk et afslappet forhold til barbering. Jeg kan huske jeg var utrolig flov over det som teenager, fordi det var forkert som pige at have hår på benene. Hvis man tænker over det, er det egentlig en mærkelig tankegang. Men jeg barberer mig stadig, med pauser imellem, fordi jeg er en af de heldige hvor mine hår på benene/armhulerne ikke rigtigt eksisterer før der er gået nogle måneder, så man kan ane det lidt. Men det vigtigeste er, at jeg gør det for mig selv. Jeg er ret ligeglad hvad andre mener.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Urtekussen » 9. apr 2016, 10:13

Jeg har i øvrigt måtte mellem benene. Og er rigtig dårlig til at huske at barbere ben (gør det faktisk kun, når jeg skal have strømpebukser på).
Så hvorfor armhulen bliver barberet står hen i det uvisse. Nok et levn fra teenage-årene, hvor alt skulle fjernes.
Jeg synes faktisk tit barberede armhuler er grimme.
1
2011
2015
2018
2020
2023
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf MOGA » 9. apr 2016, 10:15

LaScrooge skrev:
MOGA skrev:Det debatindlæg var simpelthen under Politikens værdighed!

Nå. Ja, jeg fjerne hår under armene. Ikke hver dag, men når jeg lige husker det. Jeg gør det ikke fordi jeg er bange for hvad andre mener, og jeg kan fx også sagtens tage i svømmehallen med seriøse stubbe. Jeg fjerner hårene fordi jeg sveder mindre, hvis jeg gør det. Desuden synes jeg det er pænere, men det er jo min egen mening. Jeg barberer fx ben noget sjældnere.


Hvorfor? Jeg synes det var velskrevet og velreflekteret og stiller nogle interessante spørgsmål. Og så synes jeg også det er interessant at vide hvad der gemmer sig i bevidsthederne på mennesker der er halvt så gamle som jeg.


Jeg forstår slet ikke sammenligningen med at gå tildækket. Ja, nogle vælger selv at gå tildækket, men mange gør det altså under tvang. Mere eller mindre frivillig tvang. Jeg har endnu til gode at møde en dansk kvinde som barberer sine armhuler fordi hendes far eller mand siger, at hun skal gøre det. Så kan man diskutere "kulturelle tvangspålægninger", men det er trods alt noget andet.
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Marichen12 » 9. apr 2016, 10:16

Jeg har fjernet hår under armene siden jeg var 14...så det er ret meget en vane. Hvis jeg en sjælden gang glemmer det et par dage, synes jeg der er en større tendens til at jeg lugter af sved. Til gengæld er jeg blevet for magelig til at gøre noget ved hår andre steder...bikinilinjen får kun en tur, hvis vi skal i svømmehallen :blush:
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9018
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21837

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Purple Haze » 9. apr 2016, 10:21

Jeg fjerner det fordi jeg synes det er pænere.
Det samme med det på benene - har dusk men "mellem benene" fjerner jeg primært fordi jeg synes det er mere behageligt og pænere, hvis nogen skulle komme til at kikke der.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Vixen » 9. apr 2016, 10:22

TomKah skrev:
Myresluger skrev:Jeg fjerner hår under armene, ikke dagligt, mere ugentligt tror jeg. Jeg synes jeg kommer til at lugte af sved hvis ikke jeg barberer under armene. Benene epilerer jeg også ugentligt om sommeren - der kan godt væsentligt gå længere om vinteren. Jeg trimmer bikinilinjen men fjerner ikke hår i skridtet.

Da jeg var teenager i 80'erne var der en i min håndboldklub der fjernede hår i skridtet og det var the talk og town og SÅÅÅÅ slutty. Så moden ændrer sig også på det område!!


Jeg synes stadig det er super slutty :genert: Mainstream eller ej.

Men jeg fjerner og hår under armene engang imellem. Må indrømme at jeg er blevet så gammel nu at jeg er rimelig ligeglad med om jeg har hår eller ej, men synes de generer hvis de er fuldt udvoksede.


Super slutty, alligevel? Og her gik jeg ellers lige og troede, at shaming ikke var så udbredt på debatten. Nå, men jeg går over i hjørnet og skammer mig over min horeagtige gina.
10
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Animi » 9. apr 2016, 10:26

TomKah skrev:
Myresluger skrev:Jeg fjerner hår under armene, ikke dagligt, mere ugentligt tror jeg. Jeg synes jeg kommer til at lugte af sved hvis ikke jeg barberer under armene. Benene epilerer jeg også ugentligt om sommeren - der kan godt væsentligt gå længere om vinteren. Jeg trimmer bikinilinjen men fjerner ikke hår i skridtet.

Da jeg var teenager i 80'erne var der en i min håndboldklub der fjernede hår i skridtet og det var the talk og town og SÅÅÅÅ slutty. Så moden ændrer sig også på det område!!


Jeg synes stadig det er super slutty :genert: Mainstream eller ej.


Men... hvorfor? Jeg kan virkelig ikke se hvad der skulle være "slutty" ved det :gruble:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf kidkomb » 9. apr 2016, 10:26

Jeg barberer kun sjældent håret under armene, så jeg har svaret nej. Eneste grund til at jeg barberer det, er fordi det er hurtigere end at trimme det, som jeg egentlig helst ville. Det synes jeg faktisk ser pænest ud. Jeg har altid synes, at sådan en bar armhule ligner skindet på en død, plukket høne *brrr*
Jeg er igang med at forsøge at fjerne mine hår på mere benene mere eller mindre permanent, med sådan en laser-dims.
Jeg har det nok med hår på benene, som andre har det med under armene, at jeg vil være flov over, at blive set med det.
Det er sært sådan noget.
Jeg ville også helst trimme mit kønshår, men jeg tør faktisk ikke at bruge en trimmer der, for jeg er bange for, at få huden i klemme. Så jeg barberer det ca to gange om måneden, for at det ikke skal blive knælangt og på ydersiden bliver det trimmet med skraberen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf TomKah » 9. apr 2016, 10:32

Jeg er bedøvende ligeglad med hvad andre gør og går ikke og tænker på om andre nu er slutty eller ej, men jeg synes det er grimt grænsende til det ulækre at lave en fuld intimbarbering. Det kan godt være det er underligt og det er mig der er sær, men jeg forstår ikke at man kan have lyst til det. Så kan der godt være slutty ikke er det rigtige ord for det.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf 2SHY » 9. apr 2016, 10:33

Jeg fjerner hår under armene og det er stort set udelukkende fordi jeg hurtigere kommer til at lugte af sved hvis jeg ikke gør det. Jeg har som regel alligevel dækket mig til (også om sommeren) så man normalt ikke ser om jeg har hår under armene eller ej, så på den led er jeg ligeglad med om folk kan se det eller ej. Men at lugte af sved ville jeg godt nok være ked af både af hensyn til mig selv og andre

Hår på benene tager jeg kun når jeg synes det ville føles rart med glatte ben eller om sommeren når det er vejr til shorts eller kjole. Der er det dels fordi jeg ikke synes det er så pænt og dels fordi jeg bare føler mig mere lækker, når benene er ordnet. Men i vinterhalvåret kan der sagtens gå en måned eller to hvor jeg ikke skænker det en tanke om mine ben ligner en urskov eller ej
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf TomKah » 9. apr 2016, 10:34

KinderBueno skrev:
TomKah skrev:
Myresluger skrev:Jeg fjerner hår under armene, ikke dagligt, mere ugentligt tror jeg. Jeg synes jeg kommer til at lugte af sved hvis ikke jeg barberer under armene. Benene epilerer jeg også ugentligt om sommeren - der kan godt væsentligt gå længere om vinteren. Jeg trimmer bikinilinjen men fjerner ikke hår i skridtet.

Da jeg var teenager i 80'erne var der en i min håndboldklub der fjernede hår i skridtet og det var the talk og town og SÅÅÅÅ slutty. Så moden ændrer sig også på det område!!


Jeg synes stadig det er super slutty :genert: Mainstream eller ej.

Men jeg fjerner og hår under armene engang imellem. Må indrømme at jeg er blevet så gammel nu at jeg er rimelig ligeglad med om jeg har hår eller ej, men synes de generer hvis de er fuldt udvoksede.


Super slutty, alligevel? Og her gik jeg ellers lige og troede, at shaming ikke var så udbredt på debatten. Nå, men jeg går over i hjørnet og skammer mig over min horeagtige gina.


Shaming? Ej nu synes jeg lige du overfortolker mit indlæg en del.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf 2SHY » 9. apr 2016, 10:36

Hov ja bikinilinjen tager jeg kun hvis jeg ved jeg skal i svømmehallen. Ellers rører jeg intet dernede. Jeg har kun en enkelt gang fjernet det hele og for det første synes jeg det så super gustent og lillepige ud og for det andet begyndte det nærmest dagen efter at gøre ondt og klø fordi hårene der voksede ud hang fast i trussestoffet indtil de havde en vis længde :shock: Jeg gør det ALDRIG igen!
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf TomKah » 9. apr 2016, 10:37

Sevii skrev:Jeg forstår ikke hvorfor det er "slutty". Er det fordi det skal forbindes til sex?



Jeg kan slet ikke forstå hvordan det kan undgå at blive forbundet med sex. Der er da ingen der kan se om jeg er barberet eller ej med mindre de skal have sex med mig. Ben og armhuler er trods alt noget man viser frem til andre mennesker uden at indgå i en intim relation med dem.
0

Tilbage til "Skønhed"