Kvinde, fjerner du håret under armene?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.

Kvinde, fjerner du håret under armene?

JA
186
93%
NEJ
13
7%
 
Afgivne stemmer: 199
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf JoyNips » 9. apr 2016, 13:31

Jeg tænkte egentlig først at "ja, men ikke af skam", men så gik det op for mig, at forleden dag havde jeg faktisk fravalgt en ærmeløs bluse, fordi det var længe siden jeg havde fjernet hår under armene. Så skam har bestemt også noget at gøre med det.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Aima » 9. apr 2016, 13:43

JoyNips skrev:Jeg tænkte egentlig først at "ja, men ikke af skam", men så gik det op for mig, at forleden dag havde jeg faktisk fravalgt en ærmeløs bluse, fordi det var længe siden jeg havde fjernet hår under armene. Så skam har bestemt også noget at gøre med det.


Jeg var ude i noget tilsvarende ifht. hår på benene. Dem fjerner jeg ikke altid, heller ikke om sommeren, så jeg tænkte, at jeg er helt coolio og upåvirket af andres tanker om mine kropshår, og at det også ville være tilfældet med hår under armene, at jeg ville lade dem gro, hvis det ikke var fordi jeg fysisk synes det er rarere at være glat dér. Og den tanke havde jeg så, til jeg også lige forestillede mig, at den kropsbehåring jeg har, har en farve og mængde der gør, at andre mennesker rent faktisk ser det.

Not so coolio alligevel. Øv.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
getitright
Indlæg: 147
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:59
Kort karma: 23
Likede indlæg: 268

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf getitright » 9. apr 2016, 14:13

Jeg ville næsten ønske, at jeg kunne sige, at jeg lod være med at barbere mig under armene, for at lave et feministisk statement (og samtidig er det dumt, at det overhovedet kan blive opfattet som et statement). I virkeligheden er det bare fordi, jeg er doven, så det sker ikke særlig tit.
Jeg er blevet mere ligeglad, så jeg kan sagtens gå i byen og gå med toppe og ikke have barberet mig, men hvis jeg skal til en pænere fest, f.eks. et bryllup eller en barnedåb, får armhulen lige en tur med skraberen.

Det er samme historie med benene og intimbarberingen. Mest af alt lader jeg være, fordi jeg er for doven. :genert: Men jeg elsker følelsen af glatbarberede ben, og jeg synes, mine ben bliver pænere af det, så det gør jeg langt mere om sommeren end om vinteren. Jeg skal ikke udelukke, at hvis jeg skulle på date eller bare generelt møde nye mennesker, ville jeg prioritere anderledes - det er bare længe siden, det har været aktuelt.
0
"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf POCKETKITTEN » 9. apr 2016, 14:18

Torn skrev:
POCKETKITTEN skrev:Jeg føler mig usoigneret med hår under armene, så ja, jeg fjerner det.


Er det fordi du lugter mere med hår eller hvordan?


Ja, det føler jeg. Men jeg synes nu heller ikke, det er pænt, så jeg ville fjerne det alligevel. Er langt mindre emsig med, om ben og dåse får lov at gro lidt til.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14373

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Mangoness » 9. apr 2016, 14:37

Jeg fjerner hår under armene og på benene. For mig er det på grund af skam og tanken om, "hvis nu andre skulle opdage det". Jeg har aldrig gjort det for min egen skyld, for min hud har det meget bedre, når jeg ikke fjerner hår. Dybest set er jeg også ligeglad, for det er jo bare hår - men jeg kan ikke klare tanken om skammen ved det.

Jeg fjerner hår så lidt som muligt. Hår bliver fjernet med en epilator, så det ikke skal gøres så ofte. Til gengæld fjerner jeg ikke hår i skridtet. Hvis der bliver fjernet noget, så bliver det trimmet (der kan dog gå måneder imellem).

Jeg ville nok også barbere bikini-linjen, hvis jeg skulle have badetøj på (jeg håber dog at finde nogle tildækkende shorts, så det ikke er nødvendigt på stranden og lignende). Jeg er generelt mere til shorts og tankinis og lignende, når det kommer til badetøj. :)

Som yngre prøvede jeg at fjerne alt håret i skridtet. Jeg prøvede nok 2 gange med et par måneders mellemrum. Det kløede konstant. Selv flere dage efter. Faktisk kløede det så meget, at det var helt uudholdeligt, og min hud blev helt rød og tør. Aldrig mere! :shock:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Phlox9 » 9. apr 2016, 15:41

Jeg barberer armhuler og får med mellemrum fjernet hår på benene og bikinilinjen med voks på en klinik (det holder længere). Ben og bikinilinje får jeg vokset jævnligt om sommeren, om vinteren lader jeg som regel min hud få mere ro.

Jeg gør det for min egen skyld - min mand er ligeglad (den positive måde at være ligeglad på :) ), men i forhold til f.eks. svømmehal, stranden, træning i shorts og toppe og bare ben om sommeren har jeg det bare selv bedre med at være 'hårløs'. Jeg får ret mørke, kraftige hår, særligt på mine baglår, og jeg har svært ved at føle mig feminin, hvis de ikke bliver fjernet. Jeg ville aldrig se skævt til en pige/kvinde, der valgte anderledes - synes derimod, det er ret sejt, hvis jeg spotter en behåret armhule eller ben :) Jeg er all for at gøre, hvad man selv har det bedst med.
0
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Oddinary » 9. apr 2016, 15:53

Ja. Og det er 80 % skam og 20 % øget svedlugt. Det er også mest pga. skam at jeg gider barbere ben med en frekvens, hvor de ikke helt når bjørnestadiet om vinteren, fordi mine skinneben er synlige i mine træningstights. Og grunden til at jeg ikke er helt så stringent alligevel, er kun fordi de er lyse der. Jojo, bevares. Mine ben ser bedre ud når de er glatte, men kææææft, jeg gider ikke. Jeg har virkelig lange ben og ret tæt behåring, selvom det er sådan noget fluffy lyst ællingedun - det tager fandme lang tid at gøre ordentligt. Det er også pga. skam at jeg spekulerer i sommertøj, der dækker benene uden at være for varmt. For hvis jeg har en god mængde af det, behøver jeg ikke barbere ben så tit. Jeg hader at barbere ben, men jeg hader også at det ikke er gjort, hvis jeg går rundt med bare ben, fordi ... judgement. Det er også pga. skam at jeg ikke er så slutty, selvom jeg nok godt ville være det, hvis måtten var lidt mere hårløs - men jeg gider ikke høre at jeg er ulækker eller have at man tænker det, så det begrænser mig lidt. Men jeg har heller ikke lyst til at gå tilbage til kløe-stikke-helvedet.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Annione » 9. apr 2016, 16:29

Jeg barberer armhuler fordi jeg synes det er pænest. Jeg gør det ikke hver dag - mere sådan når jeg husker det.

Hår på benene barberer jeg fordi jeg synes det ligner en gylden stømpr jeg har på, hvis jeg har fået lidt brune ben. Det ser da lidt dumt ud.

Hår i skridtet barberer jeg, fordi det ellers klør - og det ser bare ikke pænt ud, når man går og klør der :-D
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Annione » 9. apr 2016, 16:32

Tanten skrev:
Min yngste søn er lige så sorthåret som jeg, og har en flot og frodig kropsbehåring - og han blev i 1. g af en af sine mandlige klassekammerater spurgt, om han ikke skulle fjerne sine hår på brystet og maven, mens de stod under bruseren efter idræt. Det var meget ubehageligt for min søn, men han holdt stand og beholdt sit pikslips.

Der er altså også en anden norm i dag for, hvad de unge åbenbart synes, det kan tillade sig at kommentere helt åbenlyst på mht. andres krop - det havde været totalt uhørt at sige sådan noget, da jeg gik i 1. g tilbage i 1984.


Pikslips er håt! :slem:
3
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Animi » 9. apr 2016, 17:12

Når det kommer til mænd, foretrækker jeg også at de er så naturlige som muligt. Det er et decideret turn-off for mig, hvis en mand barberer sit bryst. Min mand må gerne være halv gorilla :lol2:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Novella » 9. apr 2016, 17:15

Jeg fjerner det. Skam? Jo i en vis grad - fordi det bliver betragtet som afføring under armene hvis jeg har en ærmeløs kjole på. Altså jeg fjerner også mit overskæg og de lange heksehår, jeg har på hagen.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf Aima » 9. apr 2016, 17:23

Annione skrev:
Tanten skrev:
Min yngste søn er lige så sorthåret som jeg, og har en flot og frodig kropsbehåring - og han blev i 1. g af en af sine mandlige klassekammerater spurgt, om han ikke skulle fjerne sine hår på brystet og maven, mens de stod under bruseren efter idræt. Det var meget ubehageligt for min søn, men han holdt stand og beholdt sit pikslips.

Der er altså også en anden norm i dag for, hvad de unge åbenbart synes, det kan tillade sig at kommentere helt åbenlyst på mht. andres krop - det havde været totalt uhørt at sige sådan noget, da jeg gik i 1. g tilbage i 1984.


Pikslips er håt! :slem:


Ja! Og Tantens sønner er generelt bare et par urimeligt fine eksemplarer af hankønsracen. Jeg sidder faktisk her og føler mig en lillesmule gammel-damegris-agtig ved tanken om den unge mand og hans, øh, pikslips. Undskyld Tante. (Men hils dine sønner! :slem: Ejhovups, forkert smiley. Jeg mente denne: :blush2: )
6
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf 2SHY » 9. apr 2016, 17:50

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf BirdReynolds » 9. apr 2016, 18:22

Ikke om vinteren. Så her er det også noget med "andres" blikke der afgør det. Min mand har aldrig sagt et ord, på trods af at jeg ligner en form for abe halvdelen af året.

Jeg lider seriøst af lyshårsmisundelse, når folk snakker om at det ikke er så vigtigt med benene "for de ses alligevel ikke". Nej nej, klart.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Kvinde, fjerner du håret under armene?

Indlægaf BirdReynolds » 9. apr 2016, 18:23

Det er et skinneben, i øvrigt.
0

Tilbage til "Skønhed"