Kønsorganers navne

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf Animi » 10. apr 2016, 05:13

Jeg siger bare skede
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf Urtekussen » 10. apr 2016, 05:26

Animi skrev:Jeg siger bare skede


Også hvis du skal tale om et barberet/ubarberet venusbjerg?
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf Wizzze » 10. apr 2016, 05:38

http://www.b.dk/nationalt/kvindens-koen ... r-nyt-navn

Hvor mange bruger "Gina" i dag??

Jeg opfatter kusse som et 70ér pædagog ord, og fisse er bare grimt teenager sprog, Vagina er meget klinisk og "koldt" på en eller anden måde :gruble: Skede er bedre men har lidt sammen klang. Synes Penis og Skede er sidestillet, brugbare, men kedelige og neutrale.
Jeg kan godt lide Punani, det er både korrekt, sjovt, og smukt. Det stammer vist nok fra Kamasutra som en teknisk betegnelse for kvindens kønsdel, men betyder også smuk blomst på Hawaii, det er da fint :lun:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf HappyPaww » 10. apr 2016, 05:49

Fisse lyder grimt - får for mange associationer til "fis" of noget der lugter :tie:

Kusse er sådan en 70'er stor behåret nudistagtig en.

Venusbjerg og lignende er for Joan Ørting-hippiesexolog agtigt...

Dåse, fjams o.lign. er bare virkelig ærgerlige udtryk :badr:

Pussenussede navne er bare kiksede og barnlige.

Og de moderne, Gina, punani, hooha, vajayjay og alt det - nej det fungerer heller ikke.

Tror bare jeg fortsætter med at sige "forneden"...
Senest rettet af HappyPaww 10. apr 2016, 07:23, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf LaScrooge » 10. apr 2016, 06:10

Jeg kan slet, slet ikke med tissekone og tissemand til voksne mennesker - det er ubetinget noget barnligt og dermed afseksualiseret for mig. Omvendt mangler der et overgangsord, for fisse/kusse er for voldsomt for en på 14, samtidig med, at de altså har bevæget sig forbi tissekonestadiet.

Fisse er fint, i mangel af bedre. Men fisse er også seksualiseret, så jeg siger noget andet, når jeg taler om mine kønsorganer til lægen. Jeg tror egentlig at jeg gør hvad jeg kan for ikke at omtale min fisse som en samlet ting, 'fisse', men beder fx om en gynækologisk undersøgelse, snakker om mine kønslæber eller min skede, så jeg nedbryder det i specifikke dele. Jeg siger fx ikke "Min fisse klør", men "Jeg tror jeg har fået svamp og jeg mærker det på mine indre kønslæber og ved skedeåbningen". Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er forskrækket, eller om det bare er præcist. Men jeg kan mærke, at det generelt føles som om jeg taler uden om og dermed også føles akavet. Jeg synes ikke jeg bør have det besværet med at omtale den del af min krop overfor en læge, men det er som om, at der bare ikke er et neutralt ord der ikke enten lyder akavet i alt dets distancerede kliniskhed ('vagina') eller lyder vulgært og anstrengt i sammenhængen ('kusse' og 'fisse') eller som om jeg prøver selv at distancere mig ved at bruge et øgenavn ('fitte', 'fjams', 'hoo-ha', 'dernede' etc).

Jeg synes det er bemærkelsesværdigt at der er den ubekvemhed ved det kvindelige kønsorgan, som der er - og som jeg også selv har. Men måske er løsningen bare at finde et ord, man kan lide, og så bruge det uden skam. Det er jo min fisse, for faen, der er ikke noget mærkeligt eller forkert ved den.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf LaScrooge » 10. apr 2016, 06:20

Jeg hentydede i øvrigt til min egen fisse som 'forneden' overfor min kæreste på et tidspunkt, fordi jeg skulle fortælle om en veninde der er meget lemfældig med at berøre sin mundherpes og jeg ville forklare hvor risikabelt det var, for hun kunne jo så nemt som ingenting smitte sig selv 'dernede', sagde jeg. Det reagerede han på ved at antaste det distancerede, "Kald det hvad det er!" og så havde vi en snak om kønsorganer, voksnes og børns. Han synes det er meget vigtigt ikke at snakke udenom, især overfor børn, fordi man derved planter en idé om at der er noget ved 'den' som gør, at den ikke kan omtales direkte. Når man omgærder noget med eufemismer er en direkte måde at signalere at det er skamfuldt på.

Jeg syntes bare heller ikke, at "herpes i fissen" egentlig var respektfuldt overfor den alvorlige ting det er. :gruble:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf Animi » 10. apr 2016, 06:46

Urtekussen skrev:
Animi skrev:Jeg siger bare skede


Også hvis du skal tale om et barberet/ubarberet venusbjerg?


Ja. Selvom det måske ikke er anatomisk korrekt, plejer folk godt at forstå hvad man mener :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf BlueBunny » 10. apr 2016, 06:47

Jeg synes problemet er størst hvis jeg skulle til lægen. Så ved jeg ikke hvad jeg ville sige
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf Novella » 10. apr 2016, 07:02

Animi skrev:
Urtekussen skrev:
Animi skrev:Jeg siger bare skede


Også hvis du skal tale om et barberet/ubarberet venusbjerg?


Ja. Selvom det måske ikke er anatomisk korrekt, plejer folk godt at forstå hvad man mener :P

Jeg er ikke sikker (eller jeg ville nok tænke, at du brugte ordet forkert og agere lidt overbærende :genert: ). Du siger vel heller ikke anus eller rectum eller endetarm om din røv/mås/numse/bagdel?

Jeg har engang udløst latterbrøl hos mine forældre, fordi jeg som 8-9-årig forurettet kom trampende ind og råbte, at min søster havde sparket mig i skeden. 'Hvordan kunne hun dog komme til det :D '

Jeg diskuterer nu og da intimbarbering, diverse lidelser i underlivet, gener efter bestemte mærker af hygiejnebind eller lignende med udvalgte veninder, og netop da kunne det være praktisk med et mere neutralt ord end fisse. Jeg vil fastholde, at jeg ikke har noget problem med at ytre ordet, men det er ikke kønt eller så velegnet til den slags situationer, hvor det er den anatomiske præcision, der er relevant. Fisse er noget, jeg får slikket under heftig svedig slik - hurra for det. Det er ikke et begreb, jeg bruger over for min voksdame. 'Fissen, tak'? Ej vel.
2
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf BlueBunny » 10. apr 2016, 07:09

Til jer der får den vokset. Hvad står der som forklaring på hvad en Brasilian feks er?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf Animi » 10. apr 2016, 07:39

Novella skrev:
Animi skrev:
Urtekussen skrev:
Animi skrev:Jeg siger bare skede


Også hvis du skal tale om et barberet/ubarberet venusbjerg?


Ja. Selvom det måske ikke er anatomisk korrekt, plejer folk godt at forstå hvad man mener :P

Jeg er ikke sikker (eller jeg ville nok tænke, at du brugte ordet forkert og agere lidt overbærende :genert: ). Du siger vel heller ikke anus eller rectum eller endetarm om din røv/mås/numse/bagdel?

Jeg har engang udløst latterbrøl hos mine forældre, fordi jeg som 8-9-årig forurettet kom trampende ind og råbte, at min søster havde sparket mig i skeden. 'Hvordan kunne hun dog komme til det :D '

Jeg diskuterer nu og da intimbarbering, diverse lidelser i underlivet, gener efter bestemte mærker af hygiejnebind eller lignende med udvalgte veninder, og netop da kunne det være praktisk med et mere neutralt ord end fisse. Jeg vil fastholde, at jeg ikke har noget problem med at ytre ordet, men det er ikke kønt eller så velegnet til den slags situationer, hvor det er den anatomiske præcision, der er relevant. Fisse er noget, jeg får slikket under heftig svedig slik - hurra for det. Det er ikke et begreb, jeg bruger over for min voksdame. 'Fissen, tak'? Ej vel.


Alle dem jeg har talt med, har forstået det :P Men både fisse og kusse er jo slang for skede, så om man siger fisse, kusse eller skede er jo egentlig det samme :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf Novella » 10. apr 2016, 08:01

Ok. Det synes jeg så ikke det er. En skede er selve hullet. Det er den, der holder min tampax eller som indeholder en pik, når jeg knalder. Fissen inkluderer hele området, klitten, kønslæberne og alt det andet, der kan svulme op og dunke og sitre. Jeg har ret meget fornøjelse ud af det udenpå, så det vil jeg helst ikke ignorere sprogligt.
8
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf Animi » 10. apr 2016, 08:09

Novella skrev:Ok. Det synes jeg så ikke det er. En skede er selve hullet. Det er den, der holder min tampax eller som indeholder en pik, når jeg knalder. Fissen inkluderer hele området, klitten, kønslæberne og alt det andet, der kan svulme op og dunke og sitre. Jeg har ret meget fornøjelse ud af det udenpå, så det vil jeg helst ikke ignorere sprogligt.


Det er da også fint, der er da sikkert også mange forskellige meninger om hvad fisse/kusse dækker over :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf Pityt » 10. apr 2016, 08:13

I mit barndomshjem hed det "forneden" :genert:
Alt efter situation siger jeg fisse, pussy, fjappe eller foofoo, men det er allesammen fjollede navne :gruble:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Kønsorganers navne

Indlægaf Chachacha » 10. apr 2016, 08:52

Ved lægen ville jeg nok sige "mit underliv".
3

Tilbage til "Forhold og sex"